Kat kwijt in huis

15-07-2010 23:39 446 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben mijn kat kwijt!!!

Ik heb een huiskat dus die nooit buitenkomt. De kans dat ze naar buiten is gegaan is nihil. Dus ik ben haar gewoon kwijt geraakt binnenshuis.

Ik ben gisterenochtend vroeg weggegaan naar een andere stad en ging vanmiddag weer terug naar huis.

Vanaf mn thuiskomst tot vanavond heb ik haar niet gezien/gehoord.

Daar ik een trauma heb overgehouden aan het dood vinden van een vorige kat durfde ik haar ook niet te zoeken.

Mijn vriend heeft drie keer het hele huis doorzocht en heeft haar ook niet kunnen vinden.

Ik ben nu met mn vriend mee naar zijn huis want ik kan niet in mijn huis slapen met het idee dat zij ergens dood ligt.

We gaan morgen weer verder zoeken.

Hebben jullie enige tips waar ik zou kunnen zoeken? Of wat ik moet doen?
Ik neem aan dat TO voor dag en dauw is opgestaan en reeds druk aan het zoeken is.
Pffftt..kunnen we niet meezoeken? Waar woon je?

Je hebt je verantwoordlijkheid voor dat beestje, misschien zit ze nu al die tijd knel ergens te wachten tot jij haar vindt.
haar 'trauma' wordt straks alleen maar erger als blijkt dat het beesje ziek was en ze er nu te laat bij zijn......

Ik zou net als de rest hier zoeken totdat ik 'm gevonden heb. Ik zeg de katten ook altijd gedag als ik wegga, weet ik zeker dat ze in orde zijn en heb al meerdere keren het huis van boven tot onder doorzocht, omdat ik er een kwijt was......die dan achteraf een heeerlijk plekje gevonden had in een kledingkast, achter een tas....tja, die vind je anders nooooit! haha

Hoop wel dat ze 'm snel vindt! Dus hopelijk is ze al aan het zoeken.
quote:everose schreef op 15 juli 2010 @ 23:39:

Ik ben mijn kat kwijt!!!

Ik heb een huiskat dus die nooit buitenkomt. De kans dat ze naar buiten is gegaan is nihil. Dus ik ben haar gewoon kwijt geraakt binnenshuis.

Ik ben gisterenochtend vroeg weggegaan naar een andere stad en ging vanmiddag weer terug naar huis.

Vanaf mn thuiskomst tot vanavond heb ik haar niet gezien/gehoord.

Daar ik een trauma heb overgehouden aan het dood vinden van een vorige kat durfde ik haar ook niet te zoeken.

Mijn vriend heeft drie keer het hele huis doorzocht en heeft haar ook niet kunnen vinden.

Ik ben nu met mn vriend mee naar zijn huis want ik kan niet in mijn huis slapen met het idee dat zij ergens dood ligt.

We gaan morgen weer verder zoeken.

Hebben jullie enige tips waar ik zou kunnen zoeken? Of wat ik moet doen?

Ik denk dat dit berichtje wel zal ondersneeuwen maar toch een tip. Ik heb 1 kleine kat die een beetje bang is voor vreemden, als ik bezoek krijg verstopt hij zich altijd. Bij mijn wasmachine aan de achterkant zit een hele kleine gleuf van 10 cm, omdat de wasmachine iets van de muur staat natuurlijk. Het is een hele forse kat en toch gaat hij altijd daar zitten en komt er ook nog zelf uit als de visite weer weg is.

Dit als tip waar je nog zou kunnen zoeken/kijken!
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Onbegrijpelijk dat je niet je hele huis overhoop haalt Everose, maar gewoon weg gaat en nota bene elders gaat slapen. Sorry hoor, maar kennelijk boeit het jou dan niet wat er met de kat gebeurt. Natuurlijk is het naar om een dood beestje aan te treffen, maar juist om dat mogelijk nu weer te voorkomen moet je gaan zoeken. Nee, echt onbegrijpelijk.
Ik ben een van de katten ook regelmatig kwijt in mijn flat. En believe me roepen, met snoepjes rammelen, etc. helpt dan niet.

Meneer blijft gewoon liggen waar hij ligt. En als ik hem dan eindelijk gevonden heb, dan kijkt hij me vaak aan met een blik alsof hij wil zeggen: Mens doe niet zo hysterisch, ik lig hier gewoon lekker mezelf te zijn.

Als een kat niet gevonden wil worden, dan kruipen ze weg: bijvoorbeeld in een kast, onder de handdoeken, in de wasmachine, achter de koelkast, in het aanrechtkastje, boven op de kast of in het donkerste hoekje dat je maar kunt bedenken.

TO: had je beter niet even verder kunnen zoeken? Misschien is het beestje wel niet lekker of zit hij ergens vast.
Snap jullie gedachtegang wel maar ik heb een trauma. Ik had een vorige kat dood aangetroffen en ben zo bang dat dat met deze ook gebeurt. Ik wil haar niet dood aantreffen.[/quote]

Dan moet je juist niet lang wachten met zoeken en een kat kan heel wat hebben, maar ik zou ook mijn hele huis overhoop halen totdat ik de kat vond of er 500% zeker van was dat ze niet thuis was en dan onmiddelijk dierenasiel, dierenambulance, politie bellen (hangt hier in huis altijd een lijstje met de telnrs) om door te geven dat er een kat vermist is, misschien is ze allang gevonden en zit ze nu in een asiel op je te wachten. Briefjes ophangen kan ook. Ennuh als ze terecht is, briefjes weghalen en aan instanties doorgeven dat ze is gevonden.
Mag hopen dat TO het ff laat weten als kat gevonden is, heb zo'n medelijden met het beestje
Kun je rekenen? Reken er maar niet op dan... Arm, arm beestje
Een mening is als een erectie. Je hebt er zo een, maar dan moet je hem nog staande zien te houden. Anders wordt het al snel slap gelul...
Kwam niet meer bij van de reacties van Meds na 1 uur. (Het moment dat ik afgehaakt ben)

Ik word wel lichtelijk agressief van het feit dat To niets meer van zich laat horen.
Zijn we nu niet alleen een kat, maar ook een TO kwijt?
quote:floor72 schreef op 16 juli 2010 @ 09:56:

Zijn we nu niet alleen een kat, maar ook een TO kwijt?Waarschijnlijk beide met de noorderzon vertrokken.

Zijn we nu niet alleen een kat, maar ook een TO kwijt?Ja, die is wel vakkundig weggejaagd, dus het zou me niet verbazen wanneer ze niks meer komt melden.
Hmmm kat wil ik nog wel gaan zoeken, maar To´s gaat me echt te ver

Zijn we nu niet alleen een kat, maar ook een TO kwijt?Mag het eigenlijk niet zeggen maar ik durf TO niet te zoeken, straks ligt ze ergens.......
quote:Sarah Scott schreef op 16 juli 2010 @ 10:02:

[...]

Ja, die is wel vakkundig weggejaagd, dus het zou me niet verbazen wanneer ze niks meer komt melden.

Weggejaagd? Dat ze geen eensgezinde, meelevende reacties krijgt op zo'n verhaal lijkt me niet meer dan logisch.

Ik had het schokkender gevonden als ze hier allemaal meelevende, 'groot gelijk' reacties had gehad.

Ik zou het netjes vinden als ze even laat weten hoe het afloopt.
Het is wel iemand die al een tijdje meeschrijft op dit forum en zo te zien in heel veel verschillende topics, dus ze zal toch niet helemaal van de forumbodem verdwijnen?

Ik denk ook, dat als TO een beetje inlevingsvermogen heeft (en daar ga ik maar wel van uit), dat ze dan moet kunnen begrijpen dat dit onderwerp en de manier waarop zij met deze situatie omgaat, bij een flink aantal mensen stevig in het verkeerde keelgat schiet. Het is superwarm weer geweest, de kat is al weg sinds de 14e (notabene een dag waarop het ronduit noodweer is geweest), en vanwege een trauma uit het verleden (wat ongetwijfeld heel erg is geweest) is TO niet bereid om daadkrachtig te handelen OF iemand in te schakelen die dat kan doen in haar plaats. Nee, ze verlaat uitgerekend DE plaats, waar ze het hardste nodig is wellicht en creëert zo eigenhandig mogelijk een nieuw trauma. Het is warm weer, ze weet niet 100% zeker dat haar kat niet buitengesloten is geraakt tijdens een dag waarop het superslecht weer was en ze gaat hem ook niet verder zoeken. Wel komt ze doodleuk vertellen dat ze maar gewoon gaat slapen bij haar vriend thuis. Tja, dan kun je wachten op de zure reacties he.

Ik meen het oprecht als ik zeg dat ik meeleef met TO en ik hoop ook van harte dat ze nog even komt vertellen hoe het is afgelopen, maar dit topic irriteert me wel in die zin, dat ik TO niet vindt getuigen van een groot verantwoordelijkheidsgevoel, dierenliefde en daadkracht.

Dat gezegd hebbende.... sterkte met het terugvinden van de kat en excuses als mij grappig bedoelde plaatje TO hier mede weghoudt. Dat was niet de intentie.
Een mening is als een erectie. Je hebt er zo een, maar dan moet je hem nog staande zien te houden. Anders wordt het al snel slap gelul...
quote:floor72 schreef op 16 juli 2010 @ 10:10:

[...]

Weggejaagd? Dat ze geen eensgezinde, meelevende reacties krijgt op zo'n verhaal lijkt me niet meer dan logisch.

Ik had het schokkender gevonden als ze hier allemaal meelevende, 'groot gelijk' reacties had gehad.

Ik zou het netjes vinden als ze even laat weten hoe het afloopt.

Dat is ze echter geenszins verplicht. Ik ben geschrokken van de veroordelende en harde reacties in dit topic, en dat wil best wat zeggen

Maar goed, ik ben er weer weg van, want ik wil niet verder offtopic.
Saar, ik snap wel een beetje wat je bedoelt, de reacties zijn ook hard, maar ik denk dat iedereen dat doet uit bezorgdheid en echt niet kunnen snappen waarom TO dit doet en niet om even lekker te hakken zoals ook wel gebeurd
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Weet je wat ik nou niet snap, ze vraagt of we tips hebben waar ze kan gaan zoeken, maar gaat met haar vriend mee naar huis.

Dus elke tip die we geven en gegeven hebben die helpen niet want ze is niet thuis?

Hulp vragen en dan weggaan? ik snap er niets van
Ik kan niet meer werken want ik zit met mijn koppie bij die arme kat.

TO ik snap je angst niet sorry. Als tip heb ik je wel gezegd wat je kunt doen maaruh laat dan ook ff hier iets weten hoe en wat het afloopt.
quote:Sarah Scott schreef op 16 juli 2010 @ 10:12:

[...]

Dat is ze echter geenszins verplicht. Ik ben geschrokken van de veroordelende en harde reacties in dit topic, en dat wil best wat zeggen

Maar goed, ik ben er weer weg van, want ik wil niet verder offtopic.Daar schaar ik me ook bij. De reacties waren pittig, om het even zo uit te drukken.
Het is mij: shaHla :) (Iranian version)
Damn! Ik heb zelf vier katten en ik zou nooit nooit nooit maar dan ook nooit waar dan ook heen kunnen gaan als ik niet weet waar ze alle vier zijn! Ik rijd op de dierenambulance en je zult niet geloven wat voor waanzinnig vreemde plekken er zijn om je katten te vinden:

achter het aanrecht (ze kunnen door de opening boven in de binnekant van de kastjes)

ELK kastje

achter/onder meubels die zelfs maar een paar centimeter hoog zijn of van de muur af staan (katten hebben geen sleutelbeenderen en kunnen in megekleine ruimtes)

In afluchtingsgaten, bijvoorbeeld in een kelderkast

Heb je een systeempalfond? Ik heb een keer een kat tegen een muur op zien rennen en tussen zo'n plafond zijn verdwijnen.

Ik ben het absoluut niet eens met je handelswijze everose, maar ik hoop dat deze tips je misschien nog een idee geven. Ik vind het vervelend voor je dat je een kat dood hebt gevonden. Een dood dier vinden is altijd verschrikkelijk, maar ik denk dat het nog veel erger is als je straks je kat ziek en krijsend aantreft. Wat betreft je trauma: de kat zelf merkt er niets meer van en eigenlijk moet je blij zijn als je kat zo rustig is gestorven want het kan ook anders. Ik hoop niet dat dat voor dit beestje gaat gelden. Laat je iedereen hier wel even weten hoe het afgelopen is?
quote:everose schreef op 16 juli 2010 @ 00:00:

Ik ben ook zelf helemaal geblokkeerd omdat ik haar niet kan vinden. Kan ik ergens online vinden of ze katten gevonden hebben? Een registratie van gevonden katten?DIERENBESCHERMING ,kun je ook bellen net als politie, dierenambulance en de dichtsbijzijnde dierenarts.
En is de kat inmiddels in gezonde staat terrecht? Hoop dat TO dat nog komt melden!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven