Kat kwijt in huis

15-07-2010 23:39 446 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben mijn kat kwijt!!!

Ik heb een huiskat dus die nooit buitenkomt. De kans dat ze naar buiten is gegaan is nihil. Dus ik ben haar gewoon kwijt geraakt binnenshuis.

Ik ben gisterenochtend vroeg weggegaan naar een andere stad en ging vanmiddag weer terug naar huis.

Vanaf mn thuiskomst tot vanavond heb ik haar niet gezien/gehoord.

Daar ik een trauma heb overgehouden aan het dood vinden van een vorige kat durfde ik haar ook niet te zoeken.

Mijn vriend heeft drie keer het hele huis doorzocht en heeft haar ook niet kunnen vinden.

Ik ben nu met mn vriend mee naar zijn huis want ik kan niet in mijn huis slapen met het idee dat zij ergens dood ligt.

We gaan morgen weer verder zoeken.

Hebben jullie enige tips waar ik zou kunnen zoeken? Of wat ik moet doen?
Nog steeds niets dus.
TO houdt ons in spanning
Is die kat nou nog steeds niet boven water?
*gewijzigd, want niet goed gelezen, sorry!*

(Ik heb hier 5 katten, waarvan een aantal uit het asiel. Allemaal gesteriliseerd, omdat er al genoeg katten zijn, én er genoeg nog op een baasje wachten. Als er eentje vermist is dan zeg ik al mijn afspraken af tot ie gevonden is). Even terugkomend op de vraag van TO: een van mijn poezen (het is een klein volwassen frummeltje), heeft onder de kussens van onze bank een loze ruimte gevonden, met veel gefrummel wurmt ze zich er soms tussen, en kan er uren liggen. Die plek (en de poes) ontdekte ik pas toen onze hond gebiologeerd naar een (in mijn ogen) lege bank staarde.

Verder zag ik al eerder een plek voorbij komen waar ik een andere poes van ons ook al gevonden heb: onder in de bank, er zit stof onder de onderkant, als daar een gaatje in zit propt ze zich ertussendoor, en gaat daar liggen.

Mijn katers verzinnen zoiets niet, die zijn liever lui dan moe en gaan gewoon overal bovenop liggen .

Ik hoop echt dat de poes van TO gezond en wel snel wordt teruggevonden.
Jee, ik zou zelf ook niet lekker slapen voor m'n beesje gevonden is hoor.

Ik ben eens mijn kat kwijtgeraakt in het ventilatiekanaal van een trein, hij had z'n reismandje volgekakt wat ik ging schoonmaken in de wc. Natuurlijk heb ik de deksel van de plee naar beneden gedaan, en verder zag ik zo niets waar hij weg kon kruipen. Nou wel dus, in het ventilatiekanaal.

De trein is stilgezet en heeft een aantal uur stil gestaan omdat de kat eruit gehaald moest worden. Volgende dag kwam een vriend van m'n zusje op school en vertelde: belachelijk, gisteren 1,5 vertraging gehad vanwege een kat in het ventilatiekanaal!!

We hebben het halve land door moeten rijden om het beesje op te halen, en na een paar uur had ik hem eindelijk weer terug.

Verder is hij ook eens weggelopen en vergiftigd geweest, en heb ik hem uiteindelijk in een hoekje van de schuur gevonden, doodziek. Ze komen blijkbaar wel terug om thuis dood te gaan, maar gelukkig heb ik hem op tijd gevonden!

Ik hoop in elk geval dat de kat uit dit verhaal niet ergens ligt te verhongeren, of ziek ligt te zijn.
quote:Carlien schreef op 16 juli 2010 @ 15:24:

Wat ik zo triest vind, is dat je gaat fokken met een kat terwijl je zo'n instelling hebt....Dat je bang bent om 'm dood te vinden en dus het huis uit gaat...Waarom bedenk je dan dat je met een kat gaat fokken?! Dan ben je toch niet geschikt om dieren te houden? Laat staan om dieren te fokken. Snap ik dus echt helemaal niks van...

(Ik heb hier 5 katten, waarvan een aantal uit het asiel. Allemaal gesteriliseerd, omdat er al genoeg katten zijn, én er genoeg nog op een baasje wachten. Als er eentje vermist is dan zeg ik al mijn afspraken af tot ie gevonden is). Even terugkomend op de vraag van TO: een van mijn poezen (het is een klein volwassen frummeltje), heeft onder de kussens van onze bank een loze ruimte gevonden, met veel gefrummel wurmt ze zich er soms tussen, en kan er uren liggen. Die plek (en de poes) ontdekte ik pas toen onze hond gebiologeerd naar een (in mijn ogen) lege bank staarde.

Verder zag ik al eerder een plek voorbij komen waar ik een andere poes van ons ook al gevonden heb: onder in de bank, er zit stof onder de onderkant, als daar een gaatje in zit propt ze zich ertussendoor, en gaat daar liggen.

Mijn katers verzinnen zoiets niet, die zijn liever lui dan moe en gaan gewoon overal bovenop liggen .

Ik hoop echt dat de poes van TO gezond en wel snel wordt teruggevonden.Jij hebt duidelijk het topic niet gelezen. De persoon die katten fokt en de persoon die haar kat kwijt is zijn 2 verschillende personen hoor....
Perfectionisme is niet perfect...
Oh, ik heb het topic wel gelezen (sinds gisteren al), maar ik heb het dus door elkaar gehaald! Sorry! Zal mijn reactie dus even wijzigen
Ik ben die van mij ook wel eens kwijt in huis. Zijn twee kleintjes van 3 maanden en alleen nog binnen. Laatst weer, nou echt, ik ben dan niet meer voor rede vatbaar en haal het héle huis overhoop om 'm te vinden. Normaal gesproken zijn ze makkelijk te lokken met brokjes, maar als ze 'kwijt' zijn, dan komen ze daar echt niet voor. Ik was als de dood dat ze ontsnapt waren, want inderdaad, ze weten zich overal doorheen te wurmen als ze dat willen.

To, ik hoop dat je snel je kat weer vindt!
quote:Rik78 schreef op 16 juli 2010 @ 13:26:

Geef TO even een break, ze opent het topic gisteren en nu zitten jullie al te zeuren dat ze niet meer antwoordt. Er zijn ook mensen die niet kunnen forummen tijdens werk of van huis weg zijn of wat dan ook.

Daar gaat het volgens mij helemaal niet om.

Mensen hier zijn gefrustreerd omdat TO gisterenavond laat in paniek een topic opent over haar kat die kwijt is, vraagt wat ze moet doen om vervolgens te vertrekken naar haar vriend om daar te gaan slapen omdat ze bang is dat haar kat dood in huis ligt.

Logisch dat er dan geschreven wordt dat ze naar huis moet gaan om asap (dus niet de volgende dag maar onmiddellijk) haar kat te gaan zoeken. Waarop TO laat weten dat ze gaat proberen te slapen

Ik vind dat persoonlijk een hele vreemde gang van zaken en zo te lezen zijn er hier veel forummers met dezelfde mening.

Dus het gaat er mij niet om dat TO vandaag nog niet heeft gereageerd, maar dat ze gisterenavond niet meteen haar verantwoordelijkheden heeft genomen m.b.t. haar huisdier.

Het openen van dit topic vind ik anders vrij nutteloos, namelijk....
Wegens grote belangstelling ben ik momenteel verminderd beschikbaar. Dit kan tijdelijk zijn.
En ondanks mijn frustraties over deze hele situatie, hoop ik oprecht dat TO haar kat in goede gezondheid snel terug vindt.
Wegens grote belangstelling ben ik momenteel verminderd beschikbaar. Dit kan tijdelijk zijn.
Heb de hele tijd meegelezen en ben het met je eens, Soulcats (met allebei je bovenstaande reacties )
quote:nukje schreef op 16 juli 2010 @ 15:41:

Heb de hele tijd meegelezen en ben het met je eens, Soulcats (met allebei je bovenstaande reacties )

Hier nog een meelezert, en ik wilde net ook zeggen dat ik het met Soulcats eens ben.

Maarre ik ben toch wel heel benieuwd of we nog wat horen. Iedereen maakt zich hier druk om die arme poes, maar TO maakt zich schijnbaar nergens druk om. Niet om de kat en niet om de reacties die ze heeft losgemaakt en niet om de mensen hier die met spanning op een berichtje wachten.
Het zou TO sieren als ze de moeite zou nemen om een update te plaatsen.
En ik ben het ook helemaal met jullie eens!
Zou ze nou gewoon zijn gaan werken ofzo?
Nee, ze ligt vast nog getraumatiseerd in bed bij haar vriend.
Dit bedoel ik nou....totaal onnodige reacties (16.12 en 16.15)
niet dat ik het netjes of begrijpelijk van dr vind hoor, maar er wordt écht veel gekat op dit forum!
idd sarah
maar ja ik heb er zel fook al spijt van dat ik een topic op dit forum heb geopend
Everose, heb je haar inmiddels (levend) gevonden? Ik hoop het van harte, zowel voor jou als de kat! En lees nog even alle succesverhalen van gevonden katten door als tips om te zoeken (mocht je nog aan het zoeken zijn)
Nog niks?

Jemig, hopelijk komt het nog in orde TO!
quote:aes schreef op 16 juli 2010 @ 16:23:

niet dat ik het netjes of begrijpelijk van dr vind hoor, maar er wordt écht veel gekat op dit forum!Inderdaad ja, omdat er nou eenmaal ook mensen zijn die zich wel druk maken om dieren!
quote:Banba schreef op 16 juli 2010 @ 13:29:

[...]

Nee hoor, ik ben het met je eens. Naast dat de reacties te ver gaan, schieten ze ook het doel voorbijn. Het veroordelen en aanvallen van TO zorgt er alleen maar voor dat ze haar hoofd nog verder in het zand steekt en dus niet meer terug komt op dit topic.Ja zeg, zo wordt het helemaal mooi. Straks is het nog ónze schuld dat de kat dood is omdat wij TO hebben weggejaagd en zij daardoor de kracht niet voelde om te gaan zoeken.
hey mensen,

Ik heb vandaag de hele dag gezocht, sinds sochtends vroeg.

We zijn erachter gekomen dat een raam boven in een zolderkamer stuk is, dus de scharnier. Hij gaat dus wijder open dan gedacht. De kans is dus groot dat ze naar buiten is. In huis kunnen we haar in ieder geval nergens vinden. We hebben alles overhoop gehaald, alles binnenste buiten gekeerd. Ik denk echt niet dat ze in huis is, anders zou ze binnen 2 dagen tijd echt een geluid laten horen. Het is ook gewoon akelig stil in huis.

Ik heb haar overal al opgegeven als vermist. En heb affiches opgehangen in de buurt. Ben ook al buiten wezen lopen roepen.

Ik had overdag de tijd niet om te reageren en heb ook niet alles gelezen(heb wel aan de laatste reacties gemerkt dat ze niet erg positief zijn), dat ga ik nu even doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven