Kat onrustig na sterilisatie

13-05-2019 12:38 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn kat is net gesteriliseerd . Het advies was haar op een warme plek te laten liggen en oppassen dat ze niet ergens valt . Maar mijn poes wil helemaal niet liggen. Ze loopt dronken rond, valt dan soms om en probeert op dingen te springen. Ik heb haar daarom in haar reismandje gedaan zodat ze zichzelf geen pijn kan doen, maar daar wil ze ook uit. Ze gaat niet rustig liggen. Ze heeft er ook in gekotst ( nu kan dat door de narcose komen maar waarschijnlijk stresst ze in het mandje en wordt het kotsen extra gestimuleerd daar.

Hoe ging dat bij jullie? Is haar in het reismandje laten denken jullie het beste?
Heb je haar niet te vroeg opgehaald?
Gewoon laten gaan. Hier deden ze ook zo. Ik zou de kat niet gaan opsluiten in een reismand.

Zolang hij/zij niet gaat likken aan wonden is er niet zo veel aan de hand.
Als je bij haar in de buurt kan blijven, om haar te behoeden zou ik haar weer los laten. Ze wordt steeds wakkerder....
Dus meer stress...
Bij ons duurde het een (maar) paar uurtjes en toen was ze weer okay.
Een theorie stelt dat, als iemand ooit ontdekt waar het Universum precies voor dient en waarom het er is, het meteen zal verdwijnen en vervangen zal worden door iets dat nog bizarder en onbegrijpelijker is. Een andere theorie stelt dat dit al gebeurd is.
Kun je haar niet opsluiten in een kleine kamer, voorzien van eten, drinken en een bak? Wij hebben onze kat toen die net geopereerd was in de zolderkamer gezet. Daar ligt ze toch al vaak, in het zonnetje, en er valt niet veel te springen daar. Wat eten, drinken en een extra bak erbij. Poes was bijzonder tevreden. Maar goed, zo'n kamertje moet je dan ook maar net hebben.
The owls are not what they seem
Tormenta¿ schreef:
13-05-2019 12:39
Heb je haar niet te vroeg opgehaald?

Zo ging het bij ons ook. Was via dierenasiel.
Een theorie stelt dat, als iemand ooit ontdekt waar het Universum precies voor dient en waarom het er is, het meteen zal verdwijnen en vervangen zal worden door iets dat nog bizarder en onbegrijpelijker is. Een andere theorie stelt dat dit al gebeurd is.
Lucifer2018 schreef:
13-05-2019 12:41
Gewoon laten gaan. Hier deden ze ook zo. Ik zou de kat niet gaan opsluiten in een reismand.

Zolang hij/zij niet gaat likken aan wonden is er niet zo veel aan de hand.
Mja ze probeert wel op vensterbanken en stoelen te springen. En aangezien lopen al slecht gaat is dat toch niet veilig dan?
Coerage schreef:
13-05-2019 12:42
Zo ging het bij ons ook. Was via dierenasiel.
Oh oké, bij ons via dierenarts, maar ze was toen echt compleet wakker.
Misschien even in een kleinere ruimte opsluiten?

Badkamer of zo? Vaak is dat dronken gezwalk met een uurtje of 2 wel weg.

Wel herkenbaar hoor. Onze poes wilde vooral dicht bij mij liggen.
Doemijmaarsnacks schreef:
13-05-2019 12:44
Mja ze probeert wel op vensterbanken en stoelen te springen. En aangezien lopen al slecht gaat is dat toch niet veilig dan?
Katten zitten van nature het liefst hoog.
LadyL0101 schreef:
Kun je haar niet opsluiten in een kleine kamer, voorzien van eten, drinken en een bak? Wij hebben onze kat toen die net geopereerd was in de zolderkamer gezet. Daar ligt ze toch al vaak, in het zonnetje, en er valt niet veel te springen daar. Wat eten, drinken en een extra bak erbij. Poes was bijzonder tevreden. Maar goed, zo'n kamertje moet je dan ook maar net hebben.
Ja dat is wel een goede inderdaad. Even kijken of dat lukt
13-05-2019 12:44

Dat lijkt mij niet veilig.
Kan je niet gewoon 2 uurtjes bij haar blijven. Dan kan je zorgen dat ze zich niet bezeert. Zet je haar zelf op de vensterbank bijvoorbeeld als ze probeert te springen.
Badkamer is de enige veilige plek. Alleen koude tegels. Ik heb de verwarming ffe hoog gezet. En plaats wat kleedjes en dan kijken of t wat is
13-05-2019 12:55
Badkamer is de enige veilige plek. Alleen koude tegels. Ik heb de verwarming ffe hoog gezet. En plaats wat kleedjes en dan kijken of t wat is
Vergeet ook niet de kattenbak er bij te zetten.
Gewoon laten gaan, hier ging het net zo. Sprong ook al overal op en af. Heb de DA gelijk gebeld wat ik moest doen omdat ik zenuwachtig was. Advies was zoveel mogelijk rust geven waar mogelijk en er toch proberen voor te zorgen dat ze niet al te veel sprong.

Ik heb bv. haar bij me op bed gelegd in de hoop dat ze bij mij ging slapen (ik ging zelf ook een dutje doen). Mission failed. Maar op een gegeven moment zag ik wel heel goed dat ze zo voorzichtig mogelijk sprong. Tsja. Dan toch maar haar laten gaan etc. 's Nachts wel bij ons gehouden zodat ze evt. niet ging spelen met de andere kat van ons. En iedere dag ff checken. Gelukkig was er nooit iets gebeurd met haar wond haha
Sproetjespost schreef:
13-05-2019 13:10
Gewoon laten gaan, hier ging het net zo. Sprong ook al overal op en af. Heb de DA gelijk gebeld wat ik moest doen omdat ik zenuwachtig was. Advies was zoveel mogelijk rust geven waar mogelijk en er toch proberen voor te zorgen dat ze niet al te veel sprong.

Ik heb bv. haar bij me op bed gelegd in de hoop dat ze bij mij ging slapen (ik ging zelf ook een dutje doen). Mission failed. Maar op een gegeven moment zag ik wel heel goed dat ze zo voorzichtig mogelijk sprong. Tsja. Dan toch maar haar laten gaan etc. 's Nachts wel bij ons gehouden zodat ze evt. niet ging spelen met de andere kat van ons. En iedere dag ff checken. Gelukkig was er nooit iets gebeurd met haar wond haha
Precies, de poes weet zelf het beste wat ze voelt en die narcose is idd de oorzaak van het dronken gedrag en het overgeven.
Het komt vast goed en het is ook niet niets, zo'n sterilisatie.
Wat fijn dat alles steeds goed komt
Lijkt mij niet verstandig om haar alleen te laten met een waterbakje..
zou zomaar kunnen dat ze drinkt en met d’r kop er in in slaap sukkelt..

Toevoeging; lijkt mij ook niet handig om eten te geven aan een kat amper uit narcose en net nog heeft overgegeven.
aleyne wijzigde dit bericht op 13-05-2019 13:51
Reden: Toevoeging
28.57% gewijzigd
LadyL0101 schreef:

Dit werd mij ook geadviseerd, alleen mijn kat mocht absoluut geen eten en drinken na de narcose.
Wel de ochtend erna.
Ik heb hem in de badkamer gezet met bak, dekentje en mandje.
Ben regelmatig even bij hem gaan zitten.
Dat spugen deed mijn kat ook, ze zijn erg misselijk van de narcose.

Mocht ze na 1 dag nog niet opgeknapt zijn of je ziet na een paar uur geen verbetering, ga dan opnieuw naar de DA.

Sterkte ermee ♡
Toevallig heb ik vandaag precies 2 weken geleden hetzelfde gehad. Mijn kat wilde na de sterilisatie ook weer van alles doen, ik ben haar, toen ik wat eten voor haar pakte, 1 moment uit het oog verloren en ze sprong op het aanrecht.

Gevolg. Opnieuw moeten opereren en een veel ziekere kat dan nodig. Was heel zielig en heb me echt mega schuldig gevoeld.

Zet haar alsjeblieft in een kleine kamer, met wat eten en drinken. Geen krabpaal of dingen waar ze op/af kan springen.
Labrujajoder schreef:
13-05-2019 13:49
Dit werd mij ook geadviseerd, alleen mijn kat mocht absoluut geen eten en drinken na de narcose.
Wel de ochtend erna.
Ik heb hem in de badkamer gezet met bak, dekentje en mandje.
Ben regelmatig even bij hem gaan zitten.
Dat spugen deed mijn kat ook, ze zijn erg misselijk van de narcose.

Mocht ze na 1 dag nog niet opgeknapt zijn of je ziet na een paar uur geen verbetering, ga dan opnieuw naar de DA.

Sterkte ermee ♡
Ah. Wij mochten onze kat pas wat later ophalen denk ik, was ook een andere operatie. Ze moest (toen we haar eenmaal thuis hadden) juist zo snel mogelijk weer gaan eten.

Hoe is het nu met poes TO?
The owls are not what they seem
Niet opsluiten, niet druk om maken.
Ze kan wat in de war zijn en dronken van de narcose.
Gewoon laten gaan en zelf uit laten zoeken.
Komt allemaal goed.

Goed dat je haar hebt laten steriliseren.
Ik heb altijd katten gehad, de 1 is 2 dagen beroerd terwijl de andere vrolijk, dronken de 1e paar uur, gewoon zn gang gaat.
Heb een kat gehad die na 1 uur achter een vlieg aan wilde, maar even vergeten was dat ze narcose had gehad ;-D , die kukelde om.
En mijn huidige, onmogelijke en achterlijke kat die ging dezelfde avond nog van de lasagne jatten. :facepalm:
Maar goed mn vroegere kat heeft 2 dagen hondsberoerd in haar mandje gelegen.
Ze redden zichzelf wel, gewoon een beetje met rust laten.
Katten lopen niet in 7 sloten tegelijk en weten zelf wel wat te doen.
Maak een lekker mandje voor haar met een paar (handdoeken), bakje water in de buurt en laat maar even aanrommelen.
Ze red zich heus wel.
Aleyne schreef:
13-05-2019 13:48
Lijkt mij niet verstandig om haar alleen te laten met een waterbakje..
zou zomaar kunnen dat ze drinkt en met d’r kop er in in slaap sukkelt..

Toevoeging; lijkt mij ook niet handig om eten te geven aan een kat amper uit narcose en net nog heeft overgegeven.
Ze mag niet eten ivm met stikgevaar, maar wel drinken zei de arts
LadyL0101 schreef:
13-05-2019 14:16
Ah. Wij mochten onze kat pas wat later ophalen denk ik, was ook een andere operatie. Ze moest (toen we haar eenmaal thuis hadden) juist zo snel mogelijk weer gaan eten.

Hoe is het nu met poes TO?
In de badkamer ligt ze nu lekker te slapen. Daar heeft ze niet de behoefte om rond te spoken hehe. En daar is niks om op te klimmen sowieso. Ik kijk regelmatig bij haar. Drinken en kattenbak staan er ook.
MISSDRAMAQUEEN schreef:
13-05-2019 14:15
Toevallig heb ik vandaag precies 2 weken geleden hetzelfde gehad. Mijn kat wilde na de sterilisatie ook weer van alles doen, ik ben haar, toen ik wat eten voor haar pakte, 1 moment uit het oog verloren en ze sprong op het aanrecht.

Gevolg. Opnieuw moeten opereren en een veel ziekere kat dan nodig. Was heel zielig en heb me echt mega schuldig gevoeld.

Zet haar alsjeblieft in een kleine kamer, met wat eten en drinken. Geen krabpaal of dingen waar ze op/af kan springen.
Ooee dat is naar ja. Precies waar ik bang voor was
Ze kan misselijk zijn van de narcose. Het zwalken/gek lopen kan ook zijn als gevolg van de narcose. Het niet mogen rennen/springen/gek doen is geadviseerd (als het goed is) omdat er anders veel druk op de hechtingen kan komen te staan en deze kunnen loslaten. Heeft je dierenarts je de nazorg uitgelegd en uitgelegd welke medicijnen ze heeft gehad (naast de narcose) en thuis nog moet krijgen?

Als je er geen goed gevoel over hebt, bel dan gewoon je dierenarts.
Nee heb je, ja kun je krijgen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven