Kat van buren doodgereden

28-07-2012 22:27 78 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Het is nu een paar dagen geleden maar ik voel me nog net zo schuldig. Er is niemand in de buurt waar ik even mee kan praten of bellen, dus ik zet het maar hier.

Alsjeblieft niet verder lezen als je visueel bent ingesteld en een zwakke maag hebt of leed gewoon niet kan verdragen..

Dinsdagmiddag stapte ik in de auto en startte de motor. Ik hoorde een raar geluid, dus zette ik de motor weer uit. Ik hoorde toen niets meer, wachtte even en startte de motor weer en hoorde geen raar geluid meer.

Ik reed de straat uit en terwijl ik linksaf sloeg besefte ik dat ik rechts moest dus maakte meteen een bocht om om te keren. Ik zette de auto in z'n achteruit, rijd naar achter en zet hem weer in z'n 1. Ik wil optrekken in de bocht en hoor het rare geluid weer, het was nu harder en ik schrok me te pletter, ik dacht dat mijn motor in de soep zou draaien. 15 meter verderop was een parkeerplek dus ik schoot daarin. Het geluid was weer weg. Toen ik in de parkeerplek schoot keek ik in mijn achteruitkijkspiegel en zag ineens een kat midden op het wegdek liggen.

Toen sloeg het besef in als een bom: die kat zat ergens vast onder mijn motorkap en hij is eruit gevallen terwijl ik aan het keren was en ik ben er overheen gereden!

Ik sprong uit mijn auto en rende naar de kat, die nog leefde. Hij zag er verschrikkelijk uit en was vreselijk aan het spartelen, in complete doodsangst. Ik schoot spontaan compleet in de stress en raakte helemaal overstuur. Ik zag direct dat ik de kat niet meer kon redden, daarvoor was het te erg, maar ik wist gewoon niet wat ik moest doen omdat de kat zo lag te lijden.

Omstanders kwamen naar mij toe en probeerden mij gerust te stellen terwijl ik daar naast de kat heel hard aan het huilen was en steeds huilde dat ik niet wist wat ik moest doen.

In paniek heb ik 144 gebeld (was het enige wat ik kon bedenken) die mij doorschakelden naar de dierenbescherming die mij weer doorschakelden naar de dierenambulance. Ik heb mijn verhaal gedaan en ze kwamen snel.

De kat was inmiddels overleden, het spartelen werd steeds minder en binnen 3 minuten was het voorbij. Één van de hulpvaardige omstanders heeft een zak over de kat gelegd en hem naar de stoeprand gesleept en iemand anders met een emmer water het bloed weggespoeld.

De dierenambulance heeft mij een beetje gekalmeerd en de kat in de ambulance gelegd. Toen zij in zijn adreskokertje keken werd mijn angstige vermoeden werkelijkheid; het was de kat van de buren..

Vreselijk was dat, ik kon niet stoppen met huilen.

Ik ben even naar huis gegaan om bij te komen, en vervolgens meteen naar de buren gegaan (een aardig stel wat ik verder niet goed ken) om te vertellen wat er is gebeurd. Ik wilde ze het graag zelf vertellen voor de dierenambulance het zou doen, omdat ik ze onder ogen wil blijven komen en ik niet zou kunnen leven met het verzwijgen hiervan.

Ze reageerden uiteraard heel verdrietig en verslagen, ze hadden de kat al heel lang, maar nemen mij niets kwalijk.

Ik voel me desondanks toch enorm schuldig en blijf mezelf maar voor mijn kop slaan dat ik niet even in de motorkap of onder de auto ben gaan kijken toen ik iets hoorde. Helaas maakt mijn auto vaker een raar geluid zonder aanwijsbare reden, dus ben ik daar aan gewend waardoor ik besloot toch te gaan vertrekken. De kat heeft ook niet gemiauwd (weet ik zeker want mijn radio was uit en mijn auto is een koekblik dus dat had ik zeker gehoord), en maakte ook geen geluid toen de motor uit was en ik even wachtte. Had 'ie een van de twee maar wel gedaan, dan was ik gaan kijken.

Ik blijf het beeld voor me zien van de spartelende kat op het wegdek en hoe vreselijk hij eruit zag. Ik sliep die nacht voor geen meter en ik kan het nu nog niet van me afzetten.

Ik ben een enorme dierenliefhebber, ben ook al 10 jaar vegetariër en heb zelf een kat waar ik enorm van houd.

Dit is mijn ergste nachtmerrie wat betreft autorijden (na het aanrijden van een persoon dan). De auto heb ik door iemand anders terug laten rijden naar de parkeerplek en ik heb hem niet meer aangeraakt. Het liefst zou ik dat ding per direct verkopen of de sloot in rijden.

Ik weet niet wat ik met dit topic wil, gewoon even van me afschrijven denk ik.
Het kan iedereen gebeuren. ( puur op OP)
Ik ben gister niet hier geweest, ik wilde het gewoon even niet zien, maar alsnog bedankt voor de laatste reacties,

@maayke, wat vervelend dat je ook zoiets hebt meegemaakt, zij het als bijrijder. Niet leuk

@floor, wat lief dat je bij de kat bent gebleven en hem voor zover dat kon gerustgesteld hebt, echt heel lief..!

@hkgirl, natuurlijk ben ik blij dat het geen kind was, dat lijkt me uiteraard nog veel traumatischer. Wat vreselijk voor je vriendin.

De rest ook bedankt.

Het openen van dit topic en het lezen van reacties heeft me wel goed gedaan. Ik heb vandaag al veel minder vaak het beeld van de spartelende poes voor me gezien.

Heb nog niet in de auto gereden, maar daar ook nog geen reden voor gehad, maar dat komt wel.

Iedereen bedankt voor het hart onder de riem. Ik besef dat ik er echt niets aan kan doen en dat dit helaas een van de dingen is die nou eenmaal gebeuren in het leven.

Maar ik hoop wel dat katten voortaan niet meer in mijn auto gaan zitten, ik heb wel genoeg roadkill op mijn naam staan
Sterkte

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven