Katten schrokken eten op

26-07-2012 13:47 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heeft er hier iemand verstand van eetgedrag van katten? Ik heb twee poezen. Voordat ze krols waren, was er niets aan de hand. Als ik 's ochtends eten in het bakje deed, konden ze daar de hele dag over doen. Elke keer aten ze kleine beetjes en het was pas rond 17u op. Om 18u kregen ze dan weer de volgende lading eten ;) Als ze eten naast het bakje lieten vallen, weigerden ze dat ook op te eten.

Een poes is sinds ze krols is, erg veranderd in eten. Ze had nog maar weinig eetlust en we maakten ons best wel zorgen. Achteraf blijkt dat ze het gewoon zwaar had met die krolsheid.

Sind een maandje zijn ze nu gecastreerd. Nou, de eetlust en vrolijkheid is terug hoor: en hoe!!! Als ik 's ochtends het bakje vol, is het binnen 5 minuten op. Ze blijven vervolgens de hele dag zeuren om eten. Ik heb geëxperimenteerd met het vullen van de bakjes, maar niks helpt. Zelfs al doe ik er 500 gram in: ze eten het ineens op! De brokjes naast de bakjes worden nu ook opgegeten. Nou weet ik dat ik een kat normaliter elke keer kleine beetjes eet en ze de hele dag honger hebben als ze alles in een keer naar binnen werken. Ook weet ik dat gecastreerde katten 25% meer behoefte aan eten krijgen. Alleen meer eten dan dit gaat niet, want de dierenarts vond ze nu al erg mollig. En ze worden natuurlijk alleen maar dikker als ik ze elke dag 500 gram eten moet voorschotelen om ze in de hongerbehoefte te voorzien.

Hoe ga ik dit oplossen? Ik wil gewoon twee blije poesjes die niet een hele dag honger hebben. Is zo'n overdreven dure voederbak op timer de enige oplossing?
Vandaag maar even naar de Boerenbont dus
Dankjewel Chocolol!!
wat je ook zou kunnen proberen (zag ik laatst bij een vriendin): de brokjes niet in een bakje geven, maar rondstrooien op de grond. Dan moeten ze van brokje naar brokje toelopen. Geeft wel een beetje zooi, maar de vloer was na 10 minuten weer helemaal leeg gegeten.

Misschien wel iets om alleen 's avonds te doen, voor je naar bed gaat. Met 2 katten zou je dat in 2 kamers kunnen doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven