Keramiek hier mee.

06-08-2011 10:53 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik kan niet wachten. Als het goed is kan ik over een paar weken beginnen met keramieken. Heel misschien krijg ik het niet voor elkaar maar ik wil positief blijven dat het gaat lukken.

Ik zit al bordenvol ideeen. Als ik eraan ga beginnen dan zal ik ook foto's ervan maken en hier plaatsen.

Zijn er nog meer forummers die dat doen en hier gezellig erover meekletsen en hopelijk ook foto's willen plaatsen?

Over 2 weken komt de persoon terug die erover gaat en ik hoop dat het dan snel geregeld is. Dus nog 2 weken overbruggen. En bedenken wat ik graag zou willen maken. Als ik het een beetje kan na wat ervaring dan wil ik graag mijn katten maken.

Wat hebben jullie al gemaakt?
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Ik heb al 23 jaar een rode poes staan met haar staart in de lucht en een prachtig bruin poepertje. Heeft mijn zoon ooit gemaakt van de poes die wij toen hadden, Cateautje. Het is een prachtexemplaar en ik kijk er nog dagelijks naar.

Zelf heb ik niet het talent voor keramiek, maar vind het wel heel leuk om werk te zien van anderen. Er gaat heel veel creativiteit in zitten en dat is er meestal wel aan af te zien.Het mooiste werk vind ik beelde die niet helemaal perfect voldoen aan de wet van de gulden snede, daar zit echt het karakter van de maker in.

Maar hopen dat die 2 weken snel voorbij zijn.

Veel plezier en succes.
Leuk! Ga je thuis keramieken? Ik ben wel benieuwd waar het van af hangt of je het straks kan gaan doen of niet...

Zelf ga ik vanaf september een korte keramiekcursus doen, wordt mijn eerste keer. Ik ben vooral heel benieuwd of het me überhaupt ligt, haha.
quote:Mylene_Valerie schreef op 06 augustus 2011 @ 10:53:

Ik zit al bordenvol ideeen. Geen ervaring, maar leuke woordspeling.
Dank je Cateautje. Durf je er een foto van te plaatsen of is het te herkenbaar?

Ja ik weet dus ook niet of ik er talent voor heb. Ik kan als het moet heel creatief zijn. Wat ik zie kan ik namaken. Van kerststukken tot dingen met gedroogde bloemen of wat dan ook. Alleen breien heb ik geen geduld voor. En haken enzo. Gewoon omdat ik het niet leuk vind.

Of het dus gaat lukken weet ik niet. Ik ben van de week daar geweest voor een rondleiding en ik zou nu al 4 proefdagen kunnen komen maar ik twijfel. Stel ik krijg het niet rond dan is de teleurstelling alleen maar groter. Aan de andere kant, wie weet vind ik het niets als ik die proefdagen volg en hoef ik niet door die hele molen heen. Ik ga toch maandag even bellen over die proefdagen, ik heb er zoveel zin in dat ik niet eens kon wachten met het openen van dit topic .
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:buaya schreef op 06 augustus 2011 @ 11:26:

Leuk! Ga je thuis keramieken? Ik ben wel benieuwd waar het van af hangt of je het straks kan gaan doen of niet...

Zelf ga ik vanaf september een korte keramiekcursus doen, wordt mijn eerste keer. Ik ben vooral heel benieuwd of het me überhaupt ligt, haha.

Nee niet thuis, echt bij een bedrijf. Waar het vanaf hangt is, ik zit nu bij Evean en betaal die per maand, als zij mijn indicatie veranderen kan het dus "gratis", ik hoef dan niet meer te betalen.

Ja misschien vaag maar anders is het zo herkenbaar.

Ik ben ook zo benieuwd of het mij ligt of niet. Hou ons op de hoogte, leuk.
Oh jeetje, leuk joh! Dat zou je dan als dagbesteding kunnen gaan doen, begrijp ik het zo goed? Als ik teveel door vraag oet je het zeggen hoor, je hoeft geen antwoord te geven natuurlijk! Proefdagen zou ik sowieso doen als ik jou was! Als het dan niet door gaat heb je alsnog die vier dagen gehad om je enthousiasme wat op kwijt te kunnen. En wie weet vind je het niks inderdaad, weet je dat ook weer.

Ik ben zelf ook zo'n creatieveling die van alles wel wat leuks kan maken, ben toevallig net begonnen met breien, haha. Dus echt prut zullen mijn creaties waarschijnlijk niet worden, maar of ik echt het gevoel heb dat ik er iets mee kan gaat een verrassing worden.

Zelf wil ik graag schalen en vazen gaan maken. Maar als de cursusleider iets heel anders in haar hoofd heeft doe ik lekker wat zij bedacht heeft, haha.
quote:Mylene_Valerie schreef op 06 augustus 2011 @ 11:30:

Dank je Cateautje. Durf je er een foto van te plaatsen of is het te herkenbaar?

Ja ik weet dus ook niet of ik er talent voor heb. Ik kan als het moet heel creatief zijn. Wat ik zie kan ik namaken. Van kerststukken tot dingen met gedroogde bloemen of wat dan ook. Alleen breien heb ik geen geduld voor. En haken enzo. Gewoon omdat ik het niet leuk vind.

Of het dus gaat lukken weet ik niet. Ik ben van de week daar geweest voor een rondleiding en ik zou nu al 4 proefdagen kunnen komen maar ik twijfel. Stel ik krijg het niet rond dan is de teleurstelling alleen maar groter. Aan de andere kant, wie weet vind ik het niets als ik die proefdagen volg en hoef ik niet door die hele molen heen. Ik ga toch maandag even bellen over die proefdagen, ik heb er zoveel zin in dat ik niet eens kon wachten met het openen van dit topic .Ik heb helaas geen mogelijkheden om een foto te plaatsen, anders had ik het graag gedaan. Er is me ook eens gevraagd om foto's te plaatsen van mijn hobby, maar helaas. Misschien moet ik daar toch eens iets mee gaan doen. Best wel leuk om dat soort zaken met anderen te delen.
Cateautje, als je hulp nodig hebt hoe je het moet foto's plaatsen, dan help ik je wel hoor, mail me dan.

Ik was laatst bij een forumvriendin en het haar geleerd en een account voor haar aangemaakt en submappen, haar laten zien hoe het moet en daarna het plaatsen hier op het forum.

Als ik je kan helpen dan roep je maar.
Buaya, ik kan er niet veel meer over vertellen. Wat je maakt is wel voor de verkoop (niet voor mij dus), ik kan dus niet heel lang genieten van wat je hebt gemaakt. Ja van een foto. Eerst maar eens kijken of het mij ligt en het leuk vindt.
quote:Mylene_Valerie schreef op 06 augustus 2011 @ 11:44:

Cateautje, als je hulp nodig hebt hoe je het moet foto's plaatsen, dan help ik je wel hoor, mail me dan.

Ik was laatst bij een forumvriendin en het haar geleerd en een account voor haar aangemaakt en submappen, haar laten zien hoe het moet en daarna het plaatsen hier op het forum.

Als ik je kan helpen dan roep je maar.Hartelijk bedankt. Ik moet er alleen nog de spullen voor kopen, vandaar. Zodra ik die in huis heb, geef ik een gil.
Ok, prima!

Wel jammer dat je het niet voor jezelf maakt, maar op die manier word je er wel heel handig in natuurlijk en kan je in je eigen tijd af en toe iets leuks voor jezelf maken.

Ben benieuwd hoe het zal gaan, ik hoop voor je dat je hier over twee weken een berichtje kan plaatsen dat het door gaat!
Leuk MV! Hoop dat het doorgaat! En wie weet wat voor verborgen talenten je bezit!
Dank jullie. Ik heb er zoveel zin in.

Ik zou graag keramiek combineren met mijn hobby koken. Dus servies of andere handige dingen willen maken. Katten is mijn hobby dus zou wel willen leren hoe je dat moet doen. Wie weet kan ik thuis dan wat maken en vragen of ik het mag afbakken in hun oven. Maar ik loop nu erg vooruit want ik weet nog niet of het doorgaat.

Maar leuk om hier met jullie al wat voorpret te hebben.

Cato, je gilt maar als ik je kan helpen.
quote:Mylene_Valerie schreef op 06 augustus 2011 @ 12:00:

Dank jullie. Ik heb er zoveel zin in.

Ik zou graag keramiek combineren met mijn hobby koken. Dus servies of andere handige dingen willen maken. Katten is mijn hobby dus zou wel willen leren hoe je dat moet doen. Wie weet kan ik thuis dan wat maken en vragen of ik het mag afbakken in hun oven. Maar ik loop nu erg vooruit want ik weet nog niet of het doorgaat.

Maar leuk om hier met jullie al wat voorpret te hebben.

Cato, je gilt maar als ik je kan helpen.
Ik ga toch vragen morgen of ik de proeftijden mag volgen zonder dat ik weet of ik er kan komen. Zal een teleurstelling zijn als het dan niet doorgaat maar ik kan niet stoppen met verzinnen wat ik allemaal zou kunnen maken. (en er dan achter komen dat een kind van 4 nog beter kan keramieken dan dat ik kan, SOIT).

Ga toch kijken hoe zij er tegen overstaan.
Als ik morgen nog niets heb gehoord bel ik zelf wel. De persoon die erover gaat zou er nu wel weer moeten zijn.

Wel leuk dat we nu weer plaatjes kunnen plaatsen. Leuker dan alleen erover praten.
En, weet je inmiddels al wat meer, MV?
quote:buaya schreef op 21 augustus 2011 @ 10:39:

En, weet je inmiddels al wat meer, MV?Nee helaas niet, maar ik ga maandag weer bellen, duurt wel lang. Of ik ben ongeduldig.
Balen, ik kan pas 8 september komen om het forumulier in te vullen. Door vakantietijd hebben ze geen tijd. En dan moet het nog ingestuurd worden en wachten op toestemming of afbericht. Mijn geduld word wel op de proef gesteld zeg. Ik baal ervan maar ja, vakantietijd he.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven