Kerstboom- en versiering topic

07-11-2020 10:51 308 berichten
Ieder jaar hebben we een topic waarin we kunnen laten zien hoe je kerstboom er uit ziet. Het is nog vroeg, maar de winkels liggen al vol met kerstspullen en de bomen zijn niet aan te slepen.

Heb jij jouw boom al staan, of je huis al in kerstsfeer gebracht? Laat ons meegenieten :)

Helaas kan ik zelf geen foto's plaatsen, maar ik ben benieuwd naar jullie plaatjes!
Alle reacties Link kopieren
Oké, ik post niet veel, maar dit vind ik wel een heel leuk topic :lol:
Wat een mooie exemplaren allemaal!

Nou hier de mijne:
Afbeelding

Dochter heeft de ballen erin gehangen, ze is 3 ;)
Make it one day
Help, ik heb een kerstboom-crisis! Nadat ik de kerstboom gisteren had opgetuigd, moest ik tot mijn schrik constateren dat ik de verlichting wéér afschuwelijk vind. Dat probleem had ik vorig jaar ook. En het jaar ervoor ook. Het ligt aan mij, ben ik bang, want mijn kinderen vinden het oranje computerlicht van de kerstlampjes 'best oké' en 'wel prima', maar ik ben blijkbaar heel gevoelig voor licht en ik snap niet dat anderen daar geen last van hebben.

Ik had vorig jaar lampjes van de Hema, 'warm wit'. Wat ze precies met 'warm' bedoelen is me een raadsel, want het is hard, koud licht dat je wel ziet op vliegveld-toiletten.

Dit jaar kocht mijn man een snoer bij de lampenwinkel in de straat, 'classic white', en dat is zo mogelijk nog nét iets scheller dan het warme wit van de Hema. De tandarts zou er wel blij mee zijn, zeg maar.

Ik besloot het internet af te struinen en zocht specifiek naar warm licht, daarmee bedoel ik het ouderwetse gloeilamplicht dat past bij de kaarsen die ik 's avonds altijd aansteek. Ik vond ergens kerstverlichting met vijf sterren en in meerdere reviews prezen mensen de 'fijne, warme' uitstraling van de verlichting. Nou, die dan maar besteld. Het blijkt hardoranje, monsterlijk licht te zijn - in plaats van een wit computerscherm staat er nu een oranje computerscherm in de kamer. Bijkomend nadeel is dat de verlichting zo overheersend is dat alle kerstballen wegvallen tegen de schelle achtergrond. Toegegeven, wij hebben een heel grote boom (zo'n drie meter hoog), dus zelfs met een minimale hoeveelheid lampjes komt er veel licht vanaf. (En géén mooi licht! :"-( )

Vanochtend werd ik zo ongelukkig van het oranje monster dat ik besloot dan maar naar het Tuincentrum te fietsen (mijn eerste bezoekje ooit, ik keek mijn ogen uit) en daar maakte ik een keuze uit de enorme hoeveelheid lampjes. Het was eigenlijk geen verrassing dat ook dit snoer bij thuiskomst afgrijselijk bleek te zijn: wit, hard, koud, ongezellig licht. Die breng ik morgen dus terug.

Maar nu zit ik dus met een probleem. Ligt dit aan mij? Waarom is het zo moeilijk (of onmogelijk?) om led-lampjes te fabriceren die enigszins in de buurt komen van gloeilamp- of kaarslicht? Ik bedacht dat ik misschien dimbare lampjes moet aanschaffen, heeft iemand daar ervaring mee?
Ik heb ze bij de Blokker gehaald en dat geeft een warm licht. Want ook ik vind dat witte licht heel lelijk. Ik had mazzel dat het meteen goed was denk ik.
Alle reacties Link kopieren
TL verlichting in de boom. Dat probleem had ik verleden jaar ook met lampjes. Ik heb de nieuwe bij de gamma gekocht, die vind ik perfect. Gelig, zonder dat het té warm wordt. Heb je een voorbeeld wat je ongeveer zoekt?
Alle reacties Link kopieren
Mooie boom Guave!
Ik herken het niet. Zie genoeg lichtjes met warm, gelig licht. Maar ik heb dan ook altijd kaarsverlichting in de boom :

Afbeelding

Deze heb ik ook :

Afbeelding

En sinds vorig jaar heb ik deze :

https://www.youtube.com/embed/sRsiOaGS ... showinfo=0

Maar in de winkel hangen de lampjes toch gewoon? Dan zie je toch welke kleur ze zijn en kan je diegene nemen die je mooi vind qua kleur. En je bent serieus nog nooit in een tuincentrum geweest? O_O
Alle reacties Link kopieren
Die kaarsjes zijn er nu ook draadloos, met in elk kaarsje een batterij.

Ik heb een snoer van Karwei, mooi warmwit.
Alle reacties Link kopieren
Batterijen lampjes ... die zijn eerst wel fel, maar naarmate de kracht van de batterij afneemt gaan ze vanzelf "dimmen". Ik heb ze buiten in de krans en eerlijk gezegd vind ik ze leuker dan de elektrische in de boom. Mijn lampjes kunnen 8 standen, maar gewoon standje "dimmen" hebben ze dan weer niet. Wel langzaam aan en uit dimmen, maar dat vind ik ook te rusteloos.
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.”
Alle reacties Link kopieren
Thanks Sjulia :D

En qua licht, ik vind dat ook altijd lastig. Als ik deze lampjes van zolder pluk, vind ik ze ook fel... Eenmaal in de boom weer niet...

Ik las ook iets over water geven bij boom in standaard, maar ik geef al jaren langs de stam water. Zo net onder de piek de gieter er tegenaan en dan naar beneden laten gaan ;-D
Dit jaar voor 't eerst een gezaagde boom.
Die met kluit overleefden het uiteindelijk buiten toch nooit..
Make it one day
Alle reacties Link kopieren
Luci_Mster2 schreef:
08-12-2020 07:32
Natuurlijk krijg je dan een nieuwe, dat is geen hele goede service. Dat is normaal. ;-)
Met mijn mazzel van de afgelopen weken is het een goede service :rofl: .
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Alle reacties Link kopieren
Whomi schreef:
08-12-2020 10:23
Ceci : mooie boom! Lekker vol model en mooie kleuren versiering :)
Maar ik vraag me wel 1 ding af. Waarom die standaard zo in het zicht? Ik zie dat vaker, ook bij kunstbomen bij mensen thuis. Dan is die standaard niet aangekleed. Gewoon zo’n lelijk metalen ding eronder. Je hebt daar speciale kleden voor en ik heb zelf al jaren zo’n rieten ring er omheen. Dat oogt toch wat gezelliger? Naar mijn mening dan ;)
Ik wil zo'n rieten mand erom en ik grijp in de winkel steeds mis. En zo'n doek erom kan niet met mijn katten.
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Alle reacties Link kopieren
Samarinde, ik heb vorig jaar clusterverlichting bij de Intratuin gekocht. Een streng is ruim voldoende voor mijn boom van 2.10 meter. Het is heel warm, geel licht. Ik ben er heel blij mee.
Kia•Ora schreef:
08-12-2020 22:08
Ik wil zo'n rieten mand erom en ik grijp in de winkel steeds mis. En zo'n doek erom kan niet met mijn katten.
Ik heb hem ooit via zo’n koopjeshoek op Facebook voor €5,- :) misschien daar op of marktplaats kijken? Genoeg mensen die ze weer weg doen.
Guavepapaya schreef:
08-12-2020 20:28
Thanks Sjulia :D

En qua licht, ik vind dat ook altijd lastig. Als ik deze lampjes van zolder pluk, vind ik ze ook fel... Eenmaal in de boom weer niet...

Ik las ook iets over water geven bij boom in standaard, maar ik geef al jaren langs de stam water. Zo net onder de piek de gieter er tegenaan en dan naar beneden laten gaan ;-D
Dit jaar voor 't eerst een gezaagde boom.
Die met kluit overleefden het uiteindelijk buiten toch nooit..
Maar dan zie je toch niet hoe vol hij zit? Onze standaard heeft zo’n vlottertje, zodat ik zie of hij half of helemaal vol zit. Dan moet ik alsnog onder de boom kijken daarnaar :)
Alle reacties Link kopieren
samarinde schreef:
08-12-2020 15:49
Help, ik heb een kerstboom-crisis! Nadat ik de kerstboom gisteren had opgetuigd, moest ik tot mijn schrik constateren dat ik de verlichting wéér afschuwelijk vind. Dat probleem had ik vorig jaar ook. En het jaar ervoor ook. Het ligt aan mij, ben ik bang, want mijn kinderen vinden het oranje computerlicht van de kerstlampjes 'best oké' en 'wel prima', maar ik ben blijkbaar heel gevoelig voor licht en ik snap niet dat anderen daar geen last van hebben.

Ik had vorig jaar lampjes van de Hema, 'warm wit'. Wat ze precies met 'warm' bedoelen is me een raadsel, want het is hard, koud licht dat je wel ziet op vliegveld-toiletten.

Dit jaar kocht mijn man een snoer bij de lampenwinkel in de straat, 'classic white', en dat is zo mogelijk nog nét iets scheller dan het warme wit van de Hema. De tandarts zou er wel blij mee zijn, zeg maar.

Ik besloot het internet af te struinen en zocht specifiek naar warm licht, daarmee bedoel ik het ouderwetse gloeilamplicht dat past bij de kaarsen die ik 's avonds altijd aansteek. Ik vond ergens kerstverlichting met vijf sterren en in meerdere reviews prezen mensen de 'fijne, warme' uitstraling van de verlichting. Nou, die dan maar besteld. Het blijkt hardoranje, monsterlijk licht te zijn - in plaats van een wit computerscherm staat er nu een oranje computerscherm in de kamer. Bijkomend nadeel is dat de verlichting zo overheersend is dat alle kerstballen wegvallen tegen de schelle achtergrond. Toegegeven, wij hebben een heel grote boom (zo'n drie meter hoog), dus zelfs met een minimale hoeveelheid lampjes komt er veel licht vanaf. (En géén mooi licht! :"-( )

Vanochtend werd ik zo ongelukkig van het oranje monster dat ik besloot dan maar naar het Tuincentrum te fietsen (mijn eerste bezoekje ooit, ik keek mijn ogen uit) en daar maakte ik een keuze uit de enorme hoeveelheid lampjes. Het was eigenlijk geen verrassing dat ook dit snoer bij thuiskomst afgrijselijk bleek te zijn: wit, hard, koud, ongezellig licht. Die breng ik morgen dus terug.

Maar nu zit ik dus met een probleem. Ligt dit aan mij? Waarom is het zo moeilijk (of onmogelijk?) om led-lampjes te fabriceren die enigszins in de buurt komen van gloeilamp- of kaarslicht? Ik bedacht dat ik misschien dimbare lampjes moet aanschaffen, heeft iemand daar ervaring mee?
Je zou de warm witte van het Kruidvat kunnen proberen. Ik vond ze net te warm/gelig qua kleur, maar ze passen wel goed bij wat jij omschrijft. Oh en ga voor gewone en niet voor cluster. Die laatste vind ik ook te fel en druk. Wij hadden die en toen ik de helft er in had besloot ik ze er weer uit te trekken. Veel te veel prikkels en dat vond ik 2 jaar geleden al toen ik ze kocht, maar nu wil ik ze er echt niet meer in. Die gewone vh Kruidvat hebben 10 cm afstand tussen de lampjes. Lekker rustig.
Alle reacties Link kopieren
Whomi schreef:
08-12-2020 22:49
Maar dan zie je toch niet hoe vol hij zit? Onze standaard heeft zo’n vlottertje, zodat ik zie of hij half of helemaal vol zit. Dan moet ik alsnog onder de boom kijken daarnaar :)
Daar gebruik ik dochter voor ;-D
En ik geef niet teveel. Heb ook wel es een boom met kluit bijna verzopen...
Make it one day
Alle reacties Link kopieren
Ik kan de kerstverlichting in de boom dimmen van fel naar zacht. Misschien kun je daar eens naar kijken?
Wat een goede tips, heel erg bedankt allemaal! Ik ben straks toch in de stad, dan kijk ik even naar de Kruidvat-lampjes. De andere opties (kaarsjes, dimmers...) klinken ook goed, daar ga ik me in verdiepen voor volgend jaar, zodat ik dan hopelijk voorgoed verlost ben van mijn jaarlijkse kerstboom-crisis. Ik ben al blij dat ik niet de enige ben die zo kritisch is over kerstverlichting :nut:
huisduif schreef:
09-12-2020 08:23
Ik kan de kerstverlichting in de boom dimmen van fel naar zacht. Misschien kun je daar eens naar kijken?

Waar heb je die dimbare verlichting gekocht? Ik ben daar ook naar op zoek.
1x is wel genoeg
anoniem_310255 wijzigde dit bericht op 11-12-2020 10:35
92.62% gewijzigd
Wij hebben bij ons van die kleine lampjes die je op verschillende standen kan zetten. Van druk geflikker tot rustig dimmend sfeervol licht. Was iets van €30 en dan heb je echt heel veel lampjes. 1 snoer kan je makkelijk een boom mee vullen, maar 2 heb je nog meer gezelligheid.

Voor wie nog inspiratie of tips zoekt:
https://www.zamero.nl/inspiratie-en-tip ... kerstboom/
Alle reacties Link kopieren
Nog even aanvullend wbt de Kruidvat lampjes; er zit verschil in lichtsterkte tussen de snoeren van 240 lampjes en 150. Die van 150 is mooi zacht (en dan zie je idd de ballen ook veel beter), die van 240 toch redelijk fel. Het licht is wel echt mooi gelig. Ik ga voor de vierde keer een deel van de lampen eruit halen en opnieuw beginnen denk ik. Zoveel mooier, dat zachtere licht
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding
Tjezus, wat vals
Alle reacties Link kopieren
Mooi MJack!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
🎅🌲

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven