Kerstboom- en versiering topic

07-11-2020 10:51 308 berichten
Ieder jaar hebben we een topic waarin we kunnen laten zien hoe je kerstboom er uit ziet. Het is nog vroeg, maar de winkels liggen al vol met kerstspullen en de bomen zijn niet aan te slepen.

Heb jij jouw boom al staan, of je huis al in kerstsfeer gebracht? Laat ons meegenieten :)

Helaas kan ik zelf geen foto's plaatsen, maar ik ben benieuwd naar jullie plaatjes!
retrostar schreef:
21-11-2020 19:39
Voor als je een gay vriend hebt (denk ik):

Afbeelding
Voor dames kan ook.
Alle reacties Link kopieren
Ik zal er eens volgende week gaan kijken, @madamecannibale, als ik in de buurt kom.



De laatste echt mooie ballen heb ik rond de eeuwwisseling gekocht bij V&D, dat waren die diepglanzende glazen ballen van zacht zilver met witte sneeuwstreepjes. Ronde en ellipsvormige. Die verkopen ze niet meer. Ze noemen ze "vintage". Ze hoeven maar een klein tikje en dan "pats!" bal in scherven. Vorig jaar zag ik dat er kleine bruine vlekjes kwamen in sommige ballen. Ik heb er wat silicabuiltjes tussen gelegd om vocht te vangen; hopelijk is het niet veel erger geworden.

Een jaar of vier geleden vond ik een soort glazen ijsbloemen bij Action die zo mooi stonden dat ik ook daar meerdere tegelijk van heb gekocht.

Maar het huidige aanbod, ook in de duurdere categorie, vind ik erg tegenvallen. Ik koop er elk jaar wel een paar maar die belanden meestal direct in de kast en dan gebruik ik alleen de favorieten.


Eigenaardig vind ik ook dat de laatste tientallen jaren de kerstafdelingen niet meer ruiken naar dennen maar dat er een vreemde oosterse geur hangt. Die vind ik nergens op slaan.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Jaaaa de V&D, die hadden mooie kerstballen. Daar heb ik er ook nog een paar van in mijn boom. Inderdaad zijn ze erg breekbaar. Ik vind de intratuin ook wel leuke ballen hebben alleen ze hebben altijd zoveel keuze dat het lastig is de leuke dingen te vinden.

Verder heb ik ook veel vogeltjes in de boom, die vind ik altijd erg leuk en ik krijg ze dan ook altijd van iedereen. Sowieso zijn bijna alle kerstversieringen in mijn boom gekregen.
Ik vind intratuin inderdaad mooie gedecoreerde ballen hebben. En in Leusden zit Eurofleur, daar hebben ze ook een mooie collectie ballen. Ik vind de laatste jaren juist teveel mooie kerstballen in de tuincentra :) mijn hele boom hangt inmiddels vol met echt mooie ballen.
Alle reacties Link kopieren
madamecannibale schreef:
22-11-2020 08:54
Jaaaa de V&D, die hadden mooie kerstballen. Daar heb ik er ook nog een paar van in mijn boom. Inderdaad zijn ze erg breekbaar. Ik vind de intratuin ook wel leuke ballen hebben alleen ze hebben altijd zoveel keuze dat het lastig is de leuke dingen te vinden.

Verder heb ik ook veel vogeltjes in de boom, die vind ik altijd erg leuk en ik krijg ze dan ook altijd van iedereen. Sowieso zijn bijna alle kerstversieringen in mijn boom gekregen.
Vogeltjes, heb ik ook veel ja. Een serie zilver/glas en een jaar of vijf terug vond ik nieuwe van Decoris die ik mooi genoeg vond. Zoiets maar dan met stippelveertjes:

Afbeelding

Ze zijn lekker licht en onbreekbaar. Het klemmetje raakt soms wel los maar met wat hobbylijm zie je er niets meer van. :)
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ook gewone echte denneappels staan mooi in de boom, lekker natuurlijk en rustig. Om ze mooi warm diep bruin te maken kan je ze kleurloos vernissen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ik vind de Intratuin de mooiste kerstballen hebben. Maar die zijn duur! Ik ga elk jaar even daar de kerstbomen kijken. Dat is best een eind rijden van hier.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben gewoon te perfectionistisch wat kerstboomversiering betreft. Ik doe het mezelf aan.

Eens per jaar ben ik haast niet tevreden te stellen. :)

Als ik google naar stijlen zie ik haast geen lijnen in de boom, meestal alleen ballen aan de buitenkant en dan heel vol, maar geen spannende lijnen in de boom. Bij Xmasdeco zie je wel (als bij een van de weinigen) horizontale lijnen toegepast alleen d.m.v. ballen, maar daar zijn ook geen slingers en kralen toegepast.

Deze heeft zes lijnen:
Afbeelding

Deze boomversiering is overigens donkerrood, maar op de foto lijkt hij lichtrood. Mijn huidige boom heeft tien etages dus tien lijnen lijkt mij wel wat druk. Dus we prakkizeren verder.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Worden er dit weekend nog boompjes opgezet?
Alle reacties Link kopieren
Ja!!! Morgen. Kerstmuziek erbij. Gezicht vol stoppen met koekjes. Ik kan niet wachten :-D
Julus schreef:
27-11-2020 21:05
Worden er dit weekend nog boompjes opgezet?

Hier pas volgend weekend.Eerst de Sint het land uit.
Alle reacties Link kopieren
Nou hij staat hoor. Ben helemaal uitgeput ervan. Van 11 tot 4 bezig geweest. Ik zit onder de krassen van de takken :-D Super gezellig weer, wat is dit toch een leuke periode.
Vandaag hebben we gezellig met z'n drieën de boom opgetuigd. De helft komt van de kringloop. Altijd leuk om daar wat verschillende dingen te scoren.

Ohja, we hebben nog geen gouden piek, dus dat wordt nog even zoeken.

Afbeelding
Sjulia schreef:
28-11-2020 18:27
Nou hij staat hoor. Ben helemaal uitgeput ervan. Van 11 tot 4 bezig geweest. Ik zit onder de krassen van de takken :-D Super gezellig weer, wat is dit toch een leuke periode.
Je hebt er flink werk van gemaakt. Foto?
VANTA schreef:
29-11-2020 22:00
Vandaag hebben we gezellig met z'n drieën de boom opgetuigd. De helft komt van de kringloop. Altijd leuk om daar wat verschillende dingen te scoren.

Ohja, we hebben nog geen gouden piek, dus dat wordt nog even zoeken.

Afbeelding
Wat een warme en sfeervolle boom!
K0koro schreef:
07-11-2020 11:05
https://ibb.co/QbDy7LN
https://ibb.co/v3MhkXb


Dit was twee jaar geleden :). Ik ben dol op versiering, maar wel in redelijk rustige kleuren. Ik heb glazen ballen, dat vind ik een must.
Kan ze niet meer zien! (Veel te laat dit topic gevonden..)

Glazen ballen en een kitten, weet je het zeker. :lol:
Julus schreef:
29-11-2020 22:13
Wat een warme en sfeervolle boom!
Dank Jules!

Ik heb even het topic doorgenomen; wat een leuke ballen en ornamenten zijn er voorbij gekomen! :flirting:

Vorig jaar hadden we een veelkleurige boom. Dit jaar doen we braafjes, maar eigenlijk vind ik die vele kleuren en gekke ballen het leukst. Ballen zoals van de Bijenkorf zijn echt prachtig, maar veel te duur wanneer je een peuter en twee kattenboeven hebt. Bij ons is alles dus ook van plastic.

Bij de Blokker heb je ook echt grappige 'ballen'. En nu bedenk ik me ineens dat ik een aantal ornamenten van de Blokker ben vergeten in de boom te hangen. :facepalm:

We hebben trouwens ook meerdere beeldjes van kerstmannen en huisjes en dat soort dingen.
Alle reacties Link kopieren
Geweldig dit topic! In één ruk uitgelezen. Zondag ga ik hem opzetten.

Ik heb een vrij neutrale basis boom met glazen ballen, rood, zilver en wit. En dan zowel mat als glans en parelmoer. Met prachtige vogeltjes. En echt hele oude flinterdunne fragiele glazen ballen van grootouders, sommige zijn al wel 70 jaar oud. :heart:

Ik koop sinds ik een boom heb, ieder jaar een gekke kerstbal totaal niet passend bij het thema en krijg er van de sint ook altijd eentje. Over tien jaar heb ik denk ik alleen nog een allegaartje :flirting: .

Voor dit jaar moet ik nog op zoek naar een mooie bal voor zoon en die is lastig. Ik had een prachtige "bal", die er al jaren lang in ging. Die ik gekocht heb toen ik ruim tien jaar geleden een adoptie traject in ging met de gedachte, ik hoop dat er binnenkort een kerst komt en een kindje hem mag aanschouwen. En toen heb ik hem vorig jaar (zwanger) stuk gestoten :'( . Nu is er een kindje die ervan zou kunnen genieten en is hij stuk... ergens moet het zo zijn denk ik. Nu wil ik een mooie voor zoon maar ik vind het lastig. Denk dat het een nijn wordt. Volgend jaar kan hij hem vast zelf uitzoeken.
https://www.thelittlegreenbag.nl/wonen/ ... 45EALw_wcB
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Ik heb de boom uit de doos.

Is het heel erg dat ik alles zelf wil doen? Kinderen zijn superleuk maar helpen met lampjes en ballen qua plaatsing? Nee.

Ik bewaar er een paar en mogen zij die ophangen als de rest verder staat. :-D :-D
Alle reacties Link kopieren
Zondag na sinterklaas zet ik mijn boom op. Ik ben wel erg van de nostalgie dus mooie ouderwetse versieringen in de boom hier. Ik heb nog wat echt oude ballen uit grootmoederstijd, afgewisseld met wat nieuwere met oude look. Slingers heb ik er eigenlijk nooit in, een uitzondering zijn kralenslingers. Ik ben wel op zoek naar een heel fijn ouderwets slingertje. Mijn boom is niet zo groot, en die slingers tegenwoordig zijn zo dik, dan overheerst het zo. Gisteren wel de buitenlampjes in de leilindes gehangen voor het huis.
Alle reacties Link kopieren
Mijn boom staat inmiddels ook. Ik keek al een week tegen de boom van de overburen aan en kon niet meer wachten. :proud:

Dit jaar is hij rood/roze/paars en wat goud. :heart: Ik had behoefte aan warme tinten.
Zoals altijd een echte Nordmann.

Wat leuk trouwens, dat mensen ballen van hun grootouders hebben. Dat heb ik niet, maar er hangen wel kerstballen in uit diverse landen die ik meegenomen heb van vakanties, ook leuk!
Ik moet alleen nog even mijn piek zoeken. Ik heb een magnifieke piek uit mijn geboorteland, maar hij moet ergens in de berging liggen en ik kan hem niet vinden.
Alle reacties Link kopieren
Julus schreef:
29-11-2020 22:12
Je hebt er flink werk van gemaakt. Foto?


Niet qouten pls, ik wil de foto zo weer verwijderen.

Ben nog niet helemaal tevreden, ik ga wel weer bezig met de boom. Maar dat doe ik eigenlijk non stop tot de boom weer weg is :-D
sjulia wijzigde dit bericht op 02-12-2020 10:56
8.31% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Mooi Vanta en Sjulia!
Wow Sjulia!
Prachtig Sjulia!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven