Kerstboom

27-12-2019 09:54 110 berichten
De kerst is weer voorbij!
Nu ben ik nieuwsgierig wanneer ruimen jullie de boom op?

Ik twijfel nog. Komt denk ik ook omdat ik nu bijna 40 weken zwanger ben😅
En er is niemand anders die die boom kan opruimen?
Na oud en nieuw. Komen er bij jullie geen kinderen aan de deur om ze op te halen?
Alle reacties Link kopieren
Hier ook na oud en nieuw.
Gisteren de boom opgeruimd. Niet over getwijfeld, maar ik ben dan ook niet zwanger.
Wij gaan vandaag op vakantie en ik wil de boom niet meer hebben staan als we terug komen.
anoniem_317665 wijzigde dit bericht op 27-12-2019 10:06
35.16% gewijzigd
3e week januari vaak pas.
1 januari of anders het weekend er na maar ik moet die zaterdag werken dus ik denk meteen 1 januari.
Ik ben 0 weken zwanger en ik denk dat ik hem in het eerste weekend van januari opruim.

Bij mij zijn de feestdagen nog niet voorbij hoor.
Such fun!1
Niet voor driekoningen. Niet dat wij ook maar op enige manier driekoningen vieren, maar dat is op de een of andere manier een regel geworden. En dan de zaterdag erna denk ik.

Maar hij heeft ook wel eens tot eind januari gestaan wegens geen tijd.
Wij vieren kerst pas morgen dus hier staat hij nog wel even. Ik heb hem vorig jaar op oudejaarsavond opgeruimd ( had ineens opruimwoede ) maar wil hem dit jaar nog wel langer laten staan. Vroeger bij mijn moeder thuis stond hij er zo nog 3 weken in januari ook. Vonden we gezellig.
Meestal 2 januari, dan zijn we m echt wel zat. Maar vorig jaar vond ik m zo leuk staan en werd het een paar dagen later.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
Wij hebben een kerstboom omdat de kinderen dat heel graag wilden, onder de voorwaarde dat ik er geen last van heb, niets doe aan op-en aftuigen, en hij voor het einde van de kerstvakantie uit huis is.
Heel relaxt dus. Als ze zich niet aan de afspraak houden hak ik hem in stukjes en leg hem in hun bed.
Oud en Nieuw vieren we altijd hier met vrienden. Ons huis is tm dan supermooi versierd met lichtjes, kransen en guirlandes en de boom.
Op 1 Jan gaat alles eruit en hou ik een grote schoonmaak. De lichtjes aan de buitenkant van ons huis laat ik wat langer hangen, dat zijn meer winterlichtjes dan specifiek kerstlichtjes.
-
Of TO nu 40 of 42 weken zwanger is bij het aftuigen of opruimen/weg doen van de boom... maakt het wat uit?

Laat je partner het doen. Of iemand in je vriendenkring/familie als je geen partner hebt.
anoniem_393625 wijzigde dit bericht op 27-12-2019 10:09
6.10% gewijzigd
MinkeDeWit schreef:
27-12-2019 10:07
Wij hebben een kerstboom omdat de kinderen dat heel graag wilden, onder de voorwaarde dat ik er geen last van heb, niets doe aan op-en aftuigen, en hij voor het einde van de kerstvakantie uit huis is.
Heel relaxt dus. Als ze zich niet aan de afspraak houden hak ik hem in stukjes en leg hem in hun bed.

Heb je er alsnog veel werk aan.
Such fun!1
MinkeDeWit schreef:
27-12-2019 10:07
:rofl: Nu hoop ik dat ze hem niet weghalen :hihi:
MarindaH schreef:
27-12-2019 10:09
Heb je er alsnog veel werk aan.
Dat wel ja, maar opvoeden is nu eenmaal hard werken.
MinkeDeWit schreef:
27-12-2019 10:10
Dat wel ja, maar opvoeden is nu eenmaal hard werken.

Ik zou gewoon zeggen: dan komt ie er volgend jaar niet meer in. Stuk simpeler.
Such fun!1
Luci_Morgenster schreef:
Of TO nu 40 of 42 weken zwanger is bij het aftuigen of opruimen/weg doen van de boom... maakt het wat uit?

Laat je partner het doen. Of iemand in je vriendenkring/familie als je geen partner hebt.

Natuurlijk gaat man die kerstboom opruimen. Je laat een hoogzwangere vrouw dat gewoon niet doen.
nerdopviva schreef:
27-12-2019 10:14
Natuurlijk gaat man die kerstboom opruimen. Je laat een hoogzwangere vrouw dat gewoon niet doen.
Blijkbaar denkt TO daar zelf heel anders over.
Zondag denk ik

Met oud en nieuw niet thuis,vandaar
Luci_Morgenster schreef:

Ik lees het meer als dat TO juist in haar nesteldrang/opruimwoede veroorzaakt door de zwangerschap hem graag de deur uit wil hebben, maar het aan de andere kant nog te vroeg vindt omdat het pas één dag na kerst is... En dat ze daar over twijfels, niet over hoe hij de deur uit gaat.
Ik ruim ‘m 1 januari op. Nieuw jaar, opgeruimd huis. Maareh, bedoelt TO misschien dat ze twijfelt door hormonen door haar zwangerschap ipv vanwege het opruimen zelf? Ben enerzijds namelijk blij als het weg is, maar anderzijds ook altijd een beetje weemoedig dat het weer voorbij is. Of dat ze het eigenlijk misschien nog te vroeg vindt, maar de boom toch weg wil hebben?
mockturtle wijzigde dit bericht op 27-12-2019 10:21
14.54% gewijzigd
I'm not crazy. My reality is just different than yours.
Hij is zonet opgeruimd. Ik ben 36 weken zwanger en heb nesteldrang, dus de box ‘moet’ er nu in.

Edit: oh en als hoogzwangere gewoon zelf gedaan. Ik ben niet invalide.
tinkeltje33 wijzigde dit bericht op 27-12-2019 10:19
26.67% gewijzigd
MarindaH schreef:
27-12-2019 10:13
Ik zou gewoon zeggen: dan komt ie er volgend jaar niet meer in. Stuk simpeler.
Maar wel saai.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven