Kerstboom

27-12-2019 09:54 110 berichten
De kerst is weer voorbij!
Nu ben ik nieuwsgierig wanneer ruimen jullie de boom op?

Ik twijfel nog. Komt denk ik ook omdat ik nu bijna 40 weken zwanger ben😅
Alle reacties Link kopieren
Ugli schreef:
28-12-2019 17:55
Ik ken al die festiviteiten waar anderen het over hebben helemaal niet. o_o Ik mis was volgens mij, want naast Sinterklaas en Kerst ken ik niks in deze periode.

Daarom staat mijn boom zo lang mogelijk. Hij stond er 30 november en gaat nu misschien midden tot eind januari weer weg. Met de lichtjes probeer ik zo januari door te komen. Mijn guirlandes met lichtjes blijven sowieso tot de lente, dan haal ik de ballen eriit maar laat ik de bloemen, lint en geweiversieringen er in zitten.
Onze hele winter was altijd een feestfestijn. Op de een of andere manier waren de verjaardagen ook zo dat je altijd wel wat om naar uit te kijken had.

Dus wij gingen van verjaardag 1 naar verjaardag 2, Sint Maarten, dan verjaardag 3, na verjaardag 3 lootjes trekken, Sinterklaas, kerstboom opzetten, kerst (vagig tussendoor nog 2 opa’s jarig), oud en nieuw, verjaardag x en Driekoningen, kerstboom weg, dan heel even rust voor verjaardag zoveel en zoveel en dan was de winter wel weer voorbij.

Het werd ook altijd in de strak ritme georganiseerd en gehouden, met vaste rituelen, dan bleef het ook overzichtelijk zonder stress en waar iedereen in een winterdip zakte omdat er nog 2 koude en donkere maanden aan kwamen en de winter dus eigenlijk pas nét begonnen met kerst, hadden wij gewoon nog wat festijnen om naar uit te kijken.
Geen idee nog. Vorig jaar was het 2e week van januari.
We hebben een echte boom en een kleine neppe staan. Die laatste is binnen 10 seconden opgeruimd (compleet in zak).
Vandaag opgeruimd, alle kerstmeuk weer naar de vliering. We zitten hier toch niet met oud en nieuw. En hij stond me eigenlijk in de weg.

Nu is het weer gewoon mijn woonkamer en staat alles weer op de plek waar het hoort. En dat geeft me rust. Ik vond het zo rommelig met al die zooi in huis. Weet ook niet of ik het volgend jaar nog weer doe.
11 januari, aankomen weekend vind ik te vroeg nog. Hij staat er zo mooi nog bij. Hij staat als sinds 29 november.
En dat gaat ook een groot deel van de overige kerst decoratie weg, met pijn in mijn hard. Meestal eind januari is alles zo'n beetje weg, alleen de lampjes vind ik zo gezellig de hele winter door.

Ik weet nog niet wanneer mijn kerstdorp weg gaat.
#doeslief
Ik kon me vandaag toch niet meer inhouden hoor🤭😂. Samen met mijn man heb ik de boom opgeruimd. Geeft weer een stuk meer (dag) licht in de woonkamer. Het kerst/winter dorpje staat nog wel net als de ijzeren kerststerren voor het raam.
Nu wachten op het volgende hoofdstuk van dit of het nieuwe jaar 👶🏼🤱🏼
NYC schreef:
27-12-2019 20:53
Eigenlijk tot aan Imbolc maar dat redt ie niet qua naaldenverlies.
Dus dan Driekoningen, wat we tevens ook vieren, hoewel niet per se religieus. Maar wel met taart en een boon.
Wat een goed en logisch idee om hem tot Imbolc te laten staan, nooit over nagedacht.

Naalden zou hier wel goed gaan denk ik, boom laat nog nauwelijks iets vallen. Helaas hebben wij in januari nog een kinderverjaardag, dus dat lijkt me ook onpraktisch. ;-D
Zorrodesnorro schreef:
29-12-2019 21:30
Ik kon me vandaag toch niet meer inhouden hoor🤭😂. Samen met mijn man heb ik de boom opgeruimd. Geeft weer een stuk meer (dag) licht in de woonkamer. Het kerst/winter dorpje staat nog wel net als de ijzeren kerststerren voor het raam.
Nu wachten op het volgende hoofdstuk van dit of het nieuwe jaar 👶🏼🤱🏼
Veel geluk!!!

Ik heb de boom gister ook opgeruimd, door kortsluiting brandde alle lampjes in 1x door. Zonder lampjes is Der ook niks aan.
Hier is hij sinds gisteren weer weg, heerlijk, was er wel klaar mee na 3 weken.
Ik wil het eigenlijk wel weg hebben, ben er wel klaar mee en we zijn toch niet thuis met oud en nieuw. Maar de kinderen willen hem graag nog even laten staan, dus toch nog maar een paar dagen wachten dan.
Madrid87 schreef:
27-12-2019 10:06
Wij vieren kerst pas morgen dus hier staat hij nog wel even. Ik heb hem vorig jaar op oudejaarsavond opgeruimd ( had ineens opruimwoede ) maar wil hem dit jaar nog wel langer laten staan. Vroeger bij mijn moeder thuis stond hij er zo nog 3 weken in januari ook. Vonden we gezellig.
Nou ik wilde hem laten staan maar de opruimwoede kwam gisteren al dus hij is nu al weg. Prima. Kerst was nu toch echt voorbij voor ons en hij stond een beetje in de weg. Huis voelt veel ruimer nu weer.
Hij stond ook al vanaf begin november dus vond het wel mooi geweest.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven