Kerstboom

27-12-2019 09:54 110 berichten
De kerst is weer voorbij!
Nu ben ik nieuwsgierig wanneer ruimen jullie de boom op?

Ik twijfel nog. Komt denk ik ook omdat ik nu bijna 40 weken zwanger ben😅
Ik ben niet zwanger, ik heb altijd dat ik hem weg wil hebben voor 2 januari. ;-)
Alle reacties Link kopieren
nerdopviva schreef:
27-12-2019 10:14
Natuurlijk gaat man die kerstboom opruimen. Je laat een hoogzwangere vrouw dat gewoon niet doen.
Jeetje, mag ze dat zelf bepalen? Wat een onzin.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
streepjessokken schreef:
27-12-2019 10:18
Maar wel saai.

Maar ze wil het juist saai...
Such fun!1
Tinkeltje33 schreef:
27-12-2019 10:18
Hij is zonet opgeruimd. Ik ben 36 weken zwanger en heb nesteldrang, dus de box ‘moet’ er nu in.

Edit: oh en als hoogzwangere gewoon zelf gedaan. Ik ben niet invalide.
Nouja, dat dus :D
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
Ik ga hem straks opruimen, partner en ik zijn er allebei wel klaar mee
6 januari
streepjessokken schreef:
27-12-2019 10:20
Nouja, dat dus :D
Jij niet. Een ander wel.
En aangezien ze een zweetdruppel plakt ziet ze er tegen op.

Dus ik snap die vraag niet als dat het geval is.
De dag voordat de gemeente de kerstboom komt ophalen.
Altijd het eerste weekend in Januari.
Maar als je op het punt staat te bevallen zou ik het lekker nu doen, straks komt je kind en dan staat hij er zo nog een aantal weken :proud:
Luci_Morgenster schreef:
27-12-2019 10:22
Jij niet. Een ander wel.
En aangezien ze een zweetdruppel plakt ziet ze er tegen op.

Dus ik snap die vraag niet als dat het geval is.
Dat is geen zweetdruppel, dat is een lachende emoticon.
I'm not crazy. My reality is just different than yours.
1 januari.

Maar dat is omdat ik het niet eerder mag opruimen van mijn huisgenoten :P
MockTurtle schreef:
27-12-2019 10:23
Dan heb je een bril nodig. Dat is echt een zweetdruppel. :-D :-D
MockTurtle schreef:
27-12-2019 10:23
Uhm nee, dat is wél een emoticon met zweetdruppel
streepjessokken schreef:
27-12-2019 10:19
Jeetje, mag ze dat zelf bepalen? Wat een onzin.

Wacht, ik zal mijn post even vertalen: ik vind (let op: ik vind = mening) het vrij bizar dat een hoogzwangere vrouw een kerstboom gaat opruimen terwijl er een prima capabele man (en anders een ander familielid) rondloopt. Er is niets mis mee om extra lief te zijn voor hoogzwangere vrouwen. En nog even voor de zekerheid: ik vind hoogzwangere vrouwen niet invalide.
Hier meestal op 1 januari, soms een paar dagen later. En heel soms ben ik hem de dag na kerst al zat en ruim ik hem meteen op.
Asteraceae schreef:
27-12-2019 10:29
Uhm nee, dat is wél een emoticon met zweetdruppel
Ik dacht dat deze daarvoor bedoeld was 😢. Maar heb het even opgezocht, de lachende is inderdaad ook met een zweetdruppeltje. Heb ik ‘m altijd even verkeerd gebruikt. Ik gebruik deze altijd voor een grapje dat best aardig is, maar niet hilarisch.
I'm not crazy. My reality is just different than yours.
nerdopviva schreef:
27-12-2019 10:32
Wacht, ik zal mijn post even vertalen: ik vind (let op: ik vind = mening) het vrij bizar dat een hoogzwangere vrouw een kerstboom gaat opruimen terwijl er een prima capabele man (en anders een ander familielid) rondloopt. Er is niets mis mee om extra lief te zijn voor hoogzwangere vrouwen. En nog even voor de zekerheid: ik vind hoogzwangere vrouwen niet invalide.
Ligt eraan hoe mobiel die vrouw is en of ze het zelf wil doen. Misschien bedoelt TO wel dat zij de versieringen eruit haalt en dat haar man hem dan naar buiten gooit. Het aftuigen is geen zwaar werk (en het uit elkaar halen van een kunstboom ook niet) en vindt ze misschien prima om te doen, maar ik ben het met je eens dat je een hoogzwangere vrouw niet met een grote kerstboom laat sjouwen.
MockTurtle schreef:
27-12-2019 10:36
Ik dacht dat deze daarvoor bedoeld was 😢. Maar heb het even opgezocht, de lachende is inderdaad ook met een zweetdruppeltje. Heb ik ‘m altijd even verkeerd gebruikt. Ik gebruik deze altijd voor een grapje dat best aardig is, maar niet hilarisch.

Het is idd van het grootste belang om de gradatie van een grap weer te geven.
Such fun!1
Wij ruimen hem het laatste weekend van de vakantie op, dus dit jaar 4 of 5 januari. 6 januari moeten we weer aan de slag, dus dan wil ik alles weer aan kant hebben.
Mijn boom staat nog wel 'n paar weken. Heb die kerstversieringen hoofdzakelijk om de donkere/ongezellige winterperiode te overbruggen. Hij staat al van half november en blijft wel tot laatste week januari staan.
Zorrodesnorro schreef:
27-12-2019 09:54
De kerst is weer voorbij!
Nu ben ik nieuwsgierig wanneer ruimen jullie de boom op?

Ik twijfel nog. Komt denk ik ook omdat ik nu bijna 40 weken zwanger ben😅
Ik zou hem nu weghalen en anders mooi taakje voor de kraam:')
redbulletje schreef:
27-12-2019 10:49
Mijn boom staat nog wel 'n paar weken. Heb die kerstversieringen hoofdzakelijk om de donkere/ongezellige winterperiode te overbruggen. Hij staat al van half november en blijft wel tot laatste week januari staan.

Ik vind het ook veel te gezellig om weer zo snel op te ruimen. Maar ja, het 'huis aan kant hebben' is heel Nederlands he.
Such fun!1
LoiseauVélo schreef:
27-12-2019 09:57
Na oud en nieuw. Komen er bij jullie geen kinderen aan de deur om ze op te halen?

Jawel, maar ik vind dat zo zonde om mijn kunstboom elk jaar mee te geven, die gaat gewoon naar zolder.
nerdopviva schreef:
27-12-2019 10:14
Natuurlijk gaat man die kerstboom opruimen. Je laat een hoogzwangere vrouw dat gewoon niet doen.
Ze is zwanger, niet ziek.
Nieuwjaarsdag blijft de boom nog gezellig staan. Daarna gaat hij weg zodra ik daar zin en tijd voor heb. In ieder geval voordat ik weer ga werken na de kerstvakantie. Ik denk 2 of 3 januari, maar 4 en 5 kunnen ook nog.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven