kerstknutselen voor dummies

28-11-2010 14:40 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben hélemaal niet doe-het-zelverig aangelegd (heb de kunst van het binnen de lijntjes kleuren nog steeds niet helemaal onder de knie ) maar in dit jaar heb ik zin om zelf wat kerstversiering voor mijn huis te maken.

Doen jullie dit wel eens en zijn er nog ideetjes (met goedkope materialen en vooral SIMPEL).

Ik heb al wat google-inspiratie gehaald van sites voor knutselen met kinderen, die zijn echt idiot-proof en sommige geven leuke, niet te kinderlijke resultaten (hangertjes van brooddeeg beschilderd met zilververf/ kandelaars van glazen potjes en zijdepapier).

Meer ideetjes zijn welkom!
Pindaslingers voor de vogels.
Een kerstkrans (met groene takken) beplakken met zilveren of gouden balletjes en dan wat engelenhaar er over.

Nodig:

groene kerstkrans (met takken)

gouden of groene balletjes (kleine kraaltjes)

engelenhaar (of ander spul)

lijmpistool
http://www.marthastewart. ... hristmas-tree-decorations

Eindeloze bron van (kerst)knutselinspiratie:-)
Kerststukjes maken (oasis, kersttakken, glimmie-meuk van de action, en potjes waar de stukjes in kunnen. Kaars in het midden, tadaa, klaar!)

Kerstkoekjes (kerstboompjes (vormpje, hema oid), en ballen (rondjes: glas als uitsteker) gebruiken

Oude cd's (die je normaal weg zou gooien) aan de geprinte kant versieren met glitters en stickers (action): lintje eraan, in de kerstboom.

Sterren en engeltjes vouwen van papier, die versieren.
(geen engelenhaar nemen hoor)

Ik veel nep. Kost je als je het koopt na de kerst geen drol. En jaren plezier ervan.

Ik heb al jaren niets meer gedaan maar staat wel allemaal klaar, bijv. een glazen schaal of vissekom, van die mini lichtjes erin, evt. wat kunstsneeuw of wat ballen of wat van die sliertjes die je ook in de boom hangt.

Een grote ronde kunst kerst ding, wat kerst dingen erin in doen, van die houdertjes waar je waxinelichtjes in kan doen en op tafel leggen.

Ik heb een hele hoge glazen vaas, van die takken met lichtjes erin en verder met kerstmeuk volgegooid, 1 kleur bordeau, ballen en andere dingen, ziet er wel grappig uit.

Schaal op een pootje mooi met kerstdingen opgemaakt.

Schaaltje waar snoepjes in liggen verwisselt met die mini mini kerstballetjes.

Wat ik nu zelf niet kan maar wel toen ik samenwoonde, een kunstkerstsliert met die lichtjes erin en die in de wc ipv het gewone licht.

Ik heb nu al 2 jaar geen zin gehad om iets te doen, de katten vonden het leuker dan ik al dat gedoe.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Als je bv een overgang hebt van kamer naar keuken: grote ruwe tak uit het bos, beetje wit spuiten. Ophangen in de opening en volhangen met engelenhaar en mooie decoaraties en ballen aan linten. Zag ik bij de bloemist vd week, die ga ik echt namaken!

-vogellijfje uit gekleurd papier knippen;

-uit ander leuk papier een rechthoek knippen en zig-zaggend vouwen;

-sneetje in de vogel maken en daar de vleugels doorheen steken;

-oogjes van een knoopje (of er op tekenen);

-mooi lintje er aan.

-van papier sterren vouwen van verschillende groottes (bijvoorbeeld zo)

-sterren aan een cirkel bevestigen;

-met een lint een dennentak er aan binden (of zonder tak en gewoon alleen een lint)

-ophangen

Vilt is ook fijn, dat rafelt niet dus je kunt er gemakkelijk vormpjes uit knippen.
Weet je wat pas conflictvermijdend is? Wereldvrede.
Ik zou geen engelenhaar in een deuropening hangen hoor.
Die papieren sterrenkrans vind ik wel leuk, maar volgens mij is de link naar een andere vouwwerkje.

Op de genoemde site zie ik nog wel een andere ster (3d) maar die is het volgens mij ook niet. (wel een mooie trouwens)

Wie weet hoe de ster wél gevouwen moet worden?
quote:tyche schreef op 28 november 2010 @ 15:38:

Ik zou geen engelenhaar in een deuropening hangen hoor.Bedoelde ook nep, ken eigenlijk niemand die dat rotte echte spul nog gebruikt...
dank jullie wel! de tak is ook een leuk idee... hang je die dan gewoon horizontaal in de deuropening?
Ik heb een mooie tak gezocht in het bos,daar allemaal verschillende linten aan geknoopt,met rode en witte sterren,daarna om de tak lichtjes....klaar............

Heb hem voor het raam hangen...

Heel simpel,half uur werk,en iedereen vind hem fantastisch@
klikkerdeklik

Deze gebruik ik altijd om met kinderen te knutselen. Simpele ideeën die je moeilijker kunt maken als je wat meer handigheid hebt.
quote:Tataaa schreef op 28 november 2010 @ 15:46:

Die papieren sterrenkrans vind ik wel leuk, maar volgens mij is de link naar een andere vouwwerkje.

Op de genoemde site zie ik nog wel een andere ster (3d) maar die is het volgens mij ook niet. (wel een mooie trouwens)

Wie weet hoe de ster wél gevouwen moet worden?Klopt, dat zijn andere sterren.

Hier een site met een instructiefilmpje voor die sterren (wel in het Engels).
Oeh Daffy, die is gaaf!
Ja die van daffy dus, zo gaaf! Bij ons hebben ze hem in het wit bij de bloemist, mooiii!
En zoooooooo simpel om te maken.

Bij de wibra,zeeman of action de goedkoopste ballen.versieringen kopen,inclusief verschillende soorten linten...

Bij kruidvat de goedkoopste kerstlampies....

knutselen...klaar.......

Itse Simple........

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven