Kids mee naar podotherapeut?

23-10-2013 23:23 10 berichten
Hallo,

Even een vraagje; morgen moet ik naar de podotherapeut om zooltjes te laten aanmeten, maar toen ik de afspraak maakte heb ik er niet aan gedacht dat het dan herfstvakantie was, dom! Heb al geprobeerd of ze even ergens kunnen spelen ofzo, maar helaas had iedereen al andere plannen. Is het raar om mijn beide kids (3 & 6) mee te nemen of kan ik beter een nieuwe afspraak maken? En kan iemand mij vertellen hoe lang zoiets ongeveer duurt? Ik hoor het graag, bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Ik neem mijn zoontje (3,5) altijd mee naar dit soort afspraken. Zo leert hij dat dokters en zo niet eng zijn. Hij vindt het altijd erg interessant dus houdt zich wel rustig. Wel bel ik van te voren naar de praktijk om te vragen of ze het goed vinden. En dat vinden ze altijd wel.

Geef bij mijn zoontje wel altijd aan dat mama naar de dokter gaat en hij dus lief moet gaan zitten en/of spelen. (neem een autootje mee of zo)

Tot nu toe is het altijd goed gegaan. Al wilde hij ook eens in de wachtkamer blijven toen ik bij de tandarts was. Andere wachtenden vonden het leuk en de assistente hield een oogje in het zeil. Wel gevraagd of de deur open mocht blijven, ik wilde hem toch kunnen blijven horen. Stiekem vond ik het wel eng om hem niet in mijn zicht te hebben.
@tantejo; Mijn kinderen zijn ook rustig, dus daar zit ik ook niet zo over in. Had alleen geen idee of dit gebruikelijk is. Je wilt ook niet raar aangekeken worden als je daar met je kids binnen stapt. Weet je ook hoe lang zo'n afspraak ongeveer duurt?
Nee, sorry. Maar zooltjes aanmeten zal toch niet zo lang moeten duren? Mijn man heeft het ook wel eens gedaan volgens mij. Moest op een apparaat gaan staan (loopband geloof ik, ik weet het niet meer precies, het spijt me) en dan nog wat meetwerk en dat was het. Half uurtje?

Bel ze morgen ochtend gewoon even? Volgens mij is het niet echt gebruikelijk als ik het zo om mij heen hoor. Maar ik doe het dus gewoon
Lijkt me geen probleem. Zolang het geen ingrijpende of pijnlijke behandelingen zijn (en dat lijkt me niet bij de podotherapeut) gewoon meenemen. Leren ze wat van toch? Ik neem kinderen vaak mee naar huisarts, tandarts oid. Tenzij ik weet dat ik een vervelende behandeling krijg bij de tandarts ofzo.

Ik vind het ook weer niet de taak van de assistente om op de kinderen te passen dus ze moeten zich wel weten te gedragen. Neem iets te spelen en / of te eten mee.
Lijkt me geen probleem. En zooltjes aanmeten kost weinig tijd. De een vraagt wat meer en komt daarmee op zo'n 30 minuten; de andere therapeut gaat direct meten en dan sta je binnen het kwartier alweer buiten.
Gewoon meenemen hoor, doe ik ook altijd.
Ik heb mijn dochter meegenomen naar een inwendige echo. Twee keer al zelfs. Ik denk dat ze prima meekunnen naar een podoloog.
Lijkt mij ook geen probleem. Er gebeurt niets akeligs, ze kunnen er gewoon bij zijn en meekijken, en je bent niet zodanig onder behandeling dat je niet meer met ze kunt praten. Ik denk dat ze het vooral interessant zullen vinden!
Het duurt maar een half uurtje, daar kunnen je kinderen toch wel bij zijn? Mits ze opgevoed zijn en de kiet niet afbreken?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven