Kitten eerste nacht

03-09-2013 22:59 57 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vandaag heb ik een kitten in huis gehaald. 12 weekjes oud. Nou heb ik nog nooit een kat gehad en ben ik heel benieuwd hoe het gaat lopen. Ik heb de kitten meteen in de kattenbak gezet en bij zijn eet en drink bakje zodat hij weet waar hij deze kan vinden. De kat liep naar binnen en vond het allemaal wel prima. Ging spelen en zich niet eens ergens onder de bank verstoppen. Erg aanhankelijk komt veel bij me liggen en aandacht zoeken. (miauwen). Nou vraag ik mij af hoe dit vannacht zal gaan. Ik ga straks naar bed.. wat moet ik doen als de kitten blijft miauwen/piepen? Gewoon negeren? ook ben ik morgen een paar uur werken.. hoe gaat het dan met de kitten vraag ik me af. En wat moet ik doen om de kitten zo snel mogelijk zindelijk te maken.? hij heeft nog niks gedaan...
Mag het kitten bij jou op de slaapkamer?
Toen ik mijn kittens kreeg, ook met 12 weken, waren ze al zindelijk. Ik heb ze op een donderdag opgehaald, en had de vrijdag en maandag daarna vrij genomen zodat ze niet gelijk hele dagen alleen zouden zijn. Daarna ging eigenlijk alles vanzelf.
Laat de kitten nog een keer de bak zien en beloon hem/haar met stem, ook al doet ie nog niets maar dat hij het als iets positiefs ziet.

Mag de kitten niet mee naar de slaapkamer?

Waarom heb je er maar 1 genomen? Met zijn 2e hebben ze ook in de uren en de nacht gezelschap aan elkaar en een (speel)maatje.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Een eigen kamertje is het beste waar hij 's nachts kan slapen. Met de kattenbak, een klein mandje/doosje met een dekentje, eten en drinken. Het is belangrijk dat hij daar veilig is en zich veilig voelt.

Even lekker knuffelen voordat hij gaat slapen. Hij zal vannacht zijn moeder best missen
elke dag waarin je je druk maakt over je verleden, gaat af van je toekomst
Vanavond in een mandje naast je bed en morgen zorgen dat er iemand is in de uren dat jij weg bent. Je kunt de kat nog niet alleen laten morgen.
Ik heb mijn katten nooit direct op mijn slaapkamer laten slapen. Nu ze "volwassen" zijn mogen ze wel bij mij op bed.
elke dag waarin je je druk maakt over je verleden, gaat af van je toekomst
quote:lizlotte schreef op 03 september 2013 @ 23:04:

Ik heb mijn katten nooit direct op mijn slaapkamer laten slapen. Nu ze "volwassen" zijn mogen ze wel bij mij op bed.

Als de kat later wel op bed of in de slaapkamer mag, dan zeker nu doen.

12 weken is jong en nu zo alleen. Al mag die maar in een mandje in de slaapkamer slapen. Of op een dekentje aan het einde van het bed.

Zelf zou ik een kitten gehaald hebben als je vakantie hebt om hem een beetje te sturen en niet meteen alleen is. Nee ik had er 2 genomen. Ik ben een voorstander dat een kat een maatje heeft. Uiteraard indien mogelijk.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Ik heb een tijdje gelijkvloers gewoond. Kittens de eerste nacht in de woonkamer gelaten, maar de deur naar de slaapkamer was open en het lukte ze met wat moeite op bed te komen.

Eentje kroop onder mijn kin, de ander op mijn haar. Heb nauwelijks geslapen, want ik wilde me niet teveel bewegen, maar dat heerlijke geknor van die twee..

Zo'n beestje zoekt geborgenheid. Lekker bij je houden vannacht dus..
Ik wil de kitten liever niet in mijn bed hebben. Ik wil dat wel gescheiden houden. Woonkamer heeft ie genoeg plekjes om lekker te slapen. Wil het beestje gewoon niet meteen in bed halen omdat ik dat helemaal niet wil. 2 kittens was geen optie. Er was er nog 1 in het nest en vriend wil er maar 1.
Haha, ik word elke ochtend wakker in mijn kingsize bed en als ik opzij kijk, zie ik de ene languit in de breedte op het bed. De andere ligt aan het voeteneinde of komt, zodra hij doorheeft boven mijn hoofd liggen. En maar knorren, zooooo schattig.

Elke avond, voordat ik ga slapen, komt de eerste bij mijn gezicht kroelen. Ja, echt heerlijk.

Ze hebben bij mij eventjes in een andere kamer gelegen, maar door de ene die letterlijk uren aan mijn kamerdeur gaat zitten trekken. Keuze was gauw gemaakt om hem binnen te laten haha.
Ook is de slaapkamer erg klein past net een bed in.
quote:sambal001 schreef op 03 september 2013 @ 23:28:

Ook is de slaapkamer erg klein past net een bed in.

De kitten heeft maar een plekje van 10 cm nodig.

Heb je wel een mandje met een knuffelbeest of mag hij gewoon cold turkey vannacht zonder moeder en broers en zusjes doorbrengen?

Fijn zo liefdevol.
quote:Mylene_Valerie schreef op 03 september 2013 @ 23:32:

[...]

De kitten heeft maar een plekje van 10 cm nodig.

Heb je wel een mandje met een knuffelbeest of mag hij gewoon cold turkey vannacht zonder moeder en broers en zusjes doorbrengen?

Fijn zo liefdevol.natuurlijk heb ik een mandje allemaal gekocht knuffels speelgoed... ect. slaapkamer is echt te klein slaap daar ook met vriend geen ruimte.
Anders raakt de kitten toch gewend aan het in bed slapen of bij het bed? wil liever niet de kitten in de slaapkamer.
Neem dat arme beestje dat nu helemaal alleen is lekker mee naar bed, wel oppassen dat je niet op hem of haar gaat liggen. Mijn poes zaliger sliep altijd naast mijn kussen en als ze het koud kreeg kroop ze onder het dekbed.
verba volant, scripta manent.
quote:sambal001 schreef op 03 september 2013 @ 23:38:

[...]natuurlijk heb ik een mandje allemaal gekocht knuffels speelgoed... ect. slaapkamer is echt te klein slaap daar ook met vriend geen ruimte.

Je hebt het toch over een kitten? Van een huis-, tuin- en keukenkat? Niet van een leeuw toch?
quote:sambal001 schreef op 03 september 2013 @ 23:38:

[...]

natuurlijk heb ik een mandje allemaal gekocht knuffels speelgoed... ect. slaapkamer is echt te klein slaap daar ook met vriend geen ruimte.

Geen plekje aan het eind van het bed van 10 cm, onder bed niets? Heel benieuwd hoe jullie zelf in bed komen.

Maar goed, als het niet mag, prima. Snap je topic alleen niet. Geen tijd voor kitten, geen plek, geen maatje. Wat wil je dan horen?

Vriend wilde wel een kitten want het klinkt een beetje alsof die er niet blij mee is of mocht er alleen geen 2?
Is het zo gek dat wij geen kat in bed willen?
quote:Mylene_Valerie schreef op 03 september 2013 @ 23:43:

[...]

Geen plekje aan het eind van het bed van 10 cm, onder bed niets? Heel benieuwd hoe jullie zelf in bed komen.

Maar goed, als het niet mag, prima. Snap je topic alleen niet. Geen tijd voor kitten, geen plek, geen maatje. Wat wil je dan horen?

Vriend wilde wel een kitten want het klinkt een beetje alsof die er niet blij mee is of mocht er alleen geen 2?Mijn vraag is of ik de kitten aandacht moet geven als het aan de deur miauwt. Of het meteen afleren door het geen aandacht te geven als het miauwt. Vriend wil graag een kitten anders waren we er niet aan begonnen beetje rare reacties. Het is heel normaal om geen kitten in bed te houden...
quote:perezosa schreef op 03 september 2013 @ 23:41:

[...]

Je hebt het toch over een kitten? Van een huis-, tuin- en keukenkat? Niet van een leeuw toch?

Ik zou gewoon jullie slaapkamerdeur open houden hoor TO, laat het beestje toch rustig even het hele huis verkennen en bij jullie slapen als 'ie dat wil.

Best zielig zo'n jonge kitten alleen zonder moeder, broertjes en/of zusjes. Een speeltje/knuffel kan dat allemaal niet vervangen.

Vind het ook geen slimme keuze om te een kitten te nemen als je moet werken. Ik ben 3 weken vrij geweest toen ik mijn kitten kreeg, zodat het kleintje rustig aan het huis, aan mij en aan de andere katten kon wennen. Nu is hij niet meer bij me weg te slaan en bespringt hij me als ik thuis kom uit mijn werk, zo enorm gezellig
Wegens grote belangstelling ben ik momenteel verminderd beschikbaar. Dit kan tijdelijk zijn.
quote:sambal001 schreef op 03 september 2013 @ 23:43:

Is het zo gek dat wij geen kat in bed willen?Dat moet je natuurlijk helemaal zelf weten, maar persoonlijk snap ik niet dat er mensen zijn die dat niet superknus en fijn vinden. Ik kan zelf niet slapen zonder mijn katten op het voeteneind en hun heerlijke rustgevende gespin.
Wegens grote belangstelling ben ik momenteel verminderd beschikbaar. Dit kan tijdelijk zijn.
quote:sambal001 schreef op 03 september 2013 @ 23:43:

Is het zo gek dat wij geen kat in bed willen?Wel als je op dit tijdstip er een topic over opent en de kitten toch niet bij jullie mag zijn. Iedereen geeft aan dat de kitten zich wel alleen kan voelen vannacht maar goed, daar hebben jullie geen boodschap aan, jullie goed recht overigens. Maar vraag het ons dan niet .
Ik vond dat ook altijd zo knus, totdat ik er achter kwam allergisch te zijn! Zolang kat niet in mijn slaapkamer kwam ging het (met iedere dag pillen) redelijk, maar in mijn slaapkamer ging echt niet meer. Toen mijn kat door ziekte overleed besloten verstandig te zijn en geen nieuwe meer te nemen, mis het geknor naast me nog iedere dag!
Wat naar Kris Dat is serieus een van mijn ergste nachtmerries, een leven zonder katten. Kan me zo goed voorstellen dat je het mist, het geknor

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven