Kitten kopen
zondag 10 oktober 2010 om 22:02
Hai,
Ik heb besloten een kitten te kopen, verlang er al zo lang naar!
Woon momenteel bij iemand in die een kat heeft, ben er helemaal gek op. Wat een gezelligheid!
Maar hoe begin ik eraan?
Momenteel woon ik in Duitsland, over een paar weken kom ik weer terug. Hier worden op e-bay kittens aangeboden, maar twijfel.
Ik denk dat het verstandiger is om in Holland er een te kopen.
Is Marktplaats.nl betrouwbaar?
Ik wil in ieder geval een poes die buiten vrij kan lopen.
Vind het zielig om binnen op te sluiten.
Maar s'nachts wil ik haar wel t'huis hebben.
Gaat zo een poes dan s'nachts niet de hele tijd miauwen?....hoop niet dat mijn nachtrust hierdoor verstoord wordt. Ben al zo een slechte slaper.
Waar moet ik nog meer aan denken? Alle adviezen zijn welkom!
Alvast bedankt voor het beantwoorden van mijn vragen.
ps sorry, is een warrig verhaal. Ben doodmoe!
Ik heb besloten een kitten te kopen, verlang er al zo lang naar!
Woon momenteel bij iemand in die een kat heeft, ben er helemaal gek op. Wat een gezelligheid!
Maar hoe begin ik eraan?
Momenteel woon ik in Duitsland, over een paar weken kom ik weer terug. Hier worden op e-bay kittens aangeboden, maar twijfel.
Ik denk dat het verstandiger is om in Holland er een te kopen.
Is Marktplaats.nl betrouwbaar?
Ik wil in ieder geval een poes die buiten vrij kan lopen.
Vind het zielig om binnen op te sluiten.
Maar s'nachts wil ik haar wel t'huis hebben.
Gaat zo een poes dan s'nachts niet de hele tijd miauwen?....hoop niet dat mijn nachtrust hierdoor verstoord wordt. Ben al zo een slechte slaper.
Waar moet ik nog meer aan denken? Alle adviezen zijn welkom!
Alvast bedankt voor het beantwoorden van mijn vragen.
ps sorry, is een warrig verhaal. Ben doodmoe!
zondag 10 oktober 2010 om 22:07
Eentje uit het asiel halen, lijkt mij het verstandigst. Daar weten ze ook meestal al een beetje wat voor karakter zo'n katje heeft. Ook zijn ze dan al gesteriliseerd en ingeënt. Ze vragen wel een vergoeding, maar als je het allemaal later zelf zou moeten betalen, ben je veel duurder uit.
Over dat miauwen, katten maken nu eenmaal lawaai. Dus de kans dat ze 's nachts mauwen, is aanwezig.
Over dat miauwen, katten maken nu eenmaal lawaai. Dus de kans dat ze 's nachts mauwen, is aanwezig.
zondag 10 oktober 2010 om 22:11
Zeker uit het asiel halen! Ik heb een oud besje uit het asiel, was toen al 10 jaar. Daar weten ze precies wat voor kat het is. Ik woon op een flat kon echt geen buiten kat hebben. Mijn ouwe besje is destijds naar het asiel gebracht om dat madam een vriend kreeg met een hond en de kat niet meer in huis wou hebben. Ze woont hier nu al 7 jaar met veel plezier. En ja de kattenbak kan wel eens stinken, ze geeft wel eens over op mijn witte bank, en ze mauwt ook wel eens.
zondag 10 oktober 2010 om 22:12
Helemaal geen verschil. Alleen die in een asiel hebben geen baasjes. De anderen wel.
Het voordeel van een asielkat is ook dat het beestje helemaal is nagekeken, ingeënt, gechipt en als ze oud genoeg zijn ook al geholpen. Ok, ze zijn niet gratis. Maar bij een particulier moet je nog maar afwachten of ze ingeënt zijn of niet.
Ik zou echt een asielkat nemen. Neem ook een wat oudere. Heb ik ook 16 jaar geleden gedaan en mijn zwarte monster is nu 18 en ik heb al 16 jaar heeeeeeel veel plezier en liefde van haar gekregen. En zij van mij.
Het voordeel van een asielkat is ook dat het beestje helemaal is nagekeken, ingeënt, gechipt en als ze oud genoeg zijn ook al geholpen. Ok, ze zijn niet gratis. Maar bij een particulier moet je nog maar afwachten of ze ingeënt zijn of niet.
Ik zou echt een asielkat nemen. Neem ook een wat oudere. Heb ik ook 16 jaar geleden gedaan en mijn zwarte monster is nu 18 en ik heb al 16 jaar heeeeeeel veel plezier en liefde van haar gekregen. En zij van mij.
zondag 10 oktober 2010 om 22:13
Ja, sorry voor de herhaling, maar ga toch naar het asiel!
Op marktplaats zitten veel mensen die een nestje nemen om de kittens door te kunnen verkopen, ik zou daar niet aan mee willen werken.
Er zijn al genoeg katten, en als je perse een kitten wil, die zijn er ook in het asiel.
Als je bang bent voor je nachtrust zou ik je een wat oudere kat aanraden.
Veel succes en plezier met je zoektocht naar een leuke kat!
(heb zelf al jaaaaren een hele leuke asielkat)
Op marktplaats zitten veel mensen die een nestje nemen om de kittens door te kunnen verkopen, ik zou daar niet aan mee willen werken.
Er zijn al genoeg katten, en als je perse een kitten wil, die zijn er ook in het asiel.
Als je bang bent voor je nachtrust zou ik je een wat oudere kat aanraden.
Veel succes en plezier met je zoektocht naar een leuke kat!
(heb zelf al jaaaaren een hele leuke asielkat)
zondag 10 oktober 2010 om 22:13
zondag 10 oktober 2010 om 22:14
quote:Nina28 schreef op 10 oktober 2010 @ 22:10:
Bedankt voor jullie reacties.
Wat is het verschil tussen katten uit het asiel en katten van particulieren?Met de kat zelf, waarschijnlijk niet veel. Behalve wat ik boven al schreef, enten en steriliseren, vooral het laatste is erg belangrijk, voor je het weet krijg je een nestje, of maakt je kat de buurkat zwanger. En ze zijn gelijk medisch onderzocht, hebben geen vlooien o.i.d. Meestal zijn katten die bij een boerderij vandaan komen, nogal schuw. Daarom is het karakter van een kat belangrijk om te weten. Mijn ervaring is, dat als een kat(je) schuw is, dit meestal zo blijft.
Bedankt voor jullie reacties.
Wat is het verschil tussen katten uit het asiel en katten van particulieren?Met de kat zelf, waarschijnlijk niet veel. Behalve wat ik boven al schreef, enten en steriliseren, vooral het laatste is erg belangrijk, voor je het weet krijg je een nestje, of maakt je kat de buurkat zwanger. En ze zijn gelijk medisch onderzocht, hebben geen vlooien o.i.d. Meestal zijn katten die bij een boerderij vandaan komen, nogal schuw. Daarom is het karakter van een kat belangrijk om te weten. Mijn ervaring is, dat als een kat(je) schuw is, dit meestal zo blijft.
zondag 10 oktober 2010 om 22:16
Heb je je al verdiept in zaken als kosten (bijvoorbeeld bij ziekte of gewoon eten etc?), wat een poes precies voor een dier is en hoe oud ze worden? Het lijkt me dat je er nog niet zo veel van weet en het een beetje een impuls-aankoop zal worden. Dat ebetekent dat er dan weer eentje naar een asiel gaat, en dat is zielig.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
zondag 10 oktober 2010 om 22:17
quote:Avaeyebrow schreef op 10 oktober 2010 @ 22:13:
Een kat uit een asiel geef je nog een kas op een mooi leven. Mijn ouwe besje was bijna helemaal kaal niemand wou haar. Op de kijk dag ging iedereen gelijk naar die kleine kittens. Ik heb haar juist gekozen om haar nog een mooi leven te geven.
Geweldig dat je dat gedaan hebt.
Onze 2 katten komen ook uit het asiel. Eén was gevonden en de andere was afgestaan.
Een kat uit een asiel geef je nog een kas op een mooi leven. Mijn ouwe besje was bijna helemaal kaal niemand wou haar. Op de kijk dag ging iedereen gelijk naar die kleine kittens. Ik heb haar juist gekozen om haar nog een mooi leven te geven.
Geweldig dat je dat gedaan hebt.
Onze 2 katten komen ook uit het asiel. Eén was gevonden en de andere was afgestaan.
Frankly my dear, I don"t give a damn
Op naar het asiel zodra je gestetteld bent in je nieuwe huis. Je kunt het zo'n beestje niet aandoen om eerst te wennen in het ene huis om vervolgens na een paar weken weer te gaan verhuizen.
Vanuit het asiel zijn ze al ingeënt ed., kunnen ze je iets vertellen over het karakter en eigenschappen en bovendien zitten daar zoveel gezellige, leuke poezen te wachten op een nieuw thuis.
Vanuit het asiel zijn ze al ingeënt ed., kunnen ze je iets vertellen over het karakter en eigenschappen en bovendien zitten daar zoveel gezellige, leuke poezen te wachten op een nieuw thuis.
Ik heb 2 zussen gehad, de ene was een schatje en had ik geen kind aan, de andere jammerde de hele nacht door op een hele zielige klagelijke toon omdat ze zo graag op bed wilde slapen.
Dat was niet te voorspellen toen ik ze als mini poesjes kreeg. Echt GEK werd ik van het beest, maar ze was zó lief! dat wel... maar ontrainbaar wat dat betreft.
pffff....
Om andere redenen is ze later naar een ander baasje gegaan waar ze als een prinses behandeld is, iets wat ze wilde en verdiende. Nu was dit ook een kruizing Pers en dat schijnt ook een ander karakter op te kunnen leveren.
Kortom: in een asiel weet je wat je krijgt en geef je een kat een kans op een fijn leventje bij jou thuis.
Dat was niet te voorspellen toen ik ze als mini poesjes kreeg. Echt GEK werd ik van het beest, maar ze was zó lief! dat wel... maar ontrainbaar wat dat betreft.
pffff....
Om andere redenen is ze later naar een ander baasje gegaan waar ze als een prinses behandeld is, iets wat ze wilde en verdiende. Nu was dit ook een kruizing Pers en dat schijnt ook een ander karakter op te kunnen leveren.
Kortom: in een asiel weet je wat je krijgt en geef je een kat een kans op een fijn leventje bij jou thuis.
zondag 10 oktober 2010 om 22:31
quote:Fame schreef op 10 oktober 2010 @ 22:16:
Heb je je al verdiept in zaken als kosten (bijvoorbeeld bij ziekte of gewoon eten etc?), wat een poes precies voor een dier is en hoe oud ze worden? Het lijkt me dat je er nog niet zo veel van weet en het een beetje een impuls-aankoop zal worden. Dat ebetekent dat er dan weer eentje naar een asiel gaat, en dat is zielig.
Het is niet echt een impulsieve idee. Denk er al een hele tijd over, nu ik samen met een kat woon (in Duitsland) lijkt het me heel gezellig!
Over een paar weken ben ik weer terug in Nederland, heb ruimte en liefde genoeg.
Maar je hebt inderdaad gelijk, ik weet er verder niet zoveel van kwa opvoeding (?), voeding en de algemene zaken.
Ik verdiep me erin voordat ik de stap neem...
Klets gerust verder, leer ik nog wat van
Het is niet echt een impulsieve idee. Denk er al een hele tijd over, nu ik samen met een kat woon (in Duitsland) lijkt het me heel gezellig!
Over een paar weken ben ik weer terug in Nederland, heb ruimte en liefde genoeg.
Maar je hebt inderdaad gelijk, ik weet er verder niet zoveel van kwa opvoeding (?), voeding en de algemene zaken.
Ik verdiep me erin voordat ik de stap neem...
Klets gerust verder, leer ik nog wat van
zondag 10 oktober 2010 om 22:40
quote:Erwt schreef op 10 oktober 2010 @ 22:17:
Voordeel van het asiel is inderdaad ook dat er een 'profielschets' van iedere kat is, waardoor ze een kat goed bij jou kunnen matchen. gaat over binnen-/buitenkat, goed alleen kunnen zijn, tegen drukte kunnen, veel ruimte/weinig ruimte nodig, etc.
Mijn ervaring is ook dat je niet zomaar iedere kat meekrijgt uit het asiel.
Ze kijken ook naar jouw profielschets.
Goede zaak!
Voordeel van het asiel is inderdaad ook dat er een 'profielschets' van iedere kat is, waardoor ze een kat goed bij jou kunnen matchen. gaat over binnen-/buitenkat, goed alleen kunnen zijn, tegen drukte kunnen, veel ruimte/weinig ruimte nodig, etc.
Mijn ervaring is ook dat je niet zomaar iedere kat meekrijgt uit het asiel.
Ze kijken ook naar jouw profielschets.
Goede zaak!
Frankly my dear, I don"t give a damn
zondag 10 oktober 2010 om 22:45
zondag 10 oktober 2010 om 22:55
Denk ook aan wie er kan oppassen als je er niet bent.
En een echte binnenkat ziet het niet als opsluiten hoor, die vinden het gewoon fijn. Maar veel katten willen graag naar buiten en als ze het goed hebben komen ze echt wel terug voor eten en knuffels.
De eerste tijd wel even binnen houden zodat ze leren dat dit hun huis is, anders ben je hem meteen kwijt,
En een echte binnenkat ziet het niet als opsluiten hoor, die vinden het gewoon fijn. Maar veel katten willen graag naar buiten en als ze het goed hebben komen ze echt wel terug voor eten en knuffels.
De eerste tijd wel even binnen houden zodat ze leren dat dit hun huis is, anders ben je hem meteen kwijt,
zondag 10 oktober 2010 om 23:00
nou als ik het zo lees dan moet je er niet aan beginnen. Katten houden je wakker, ze maken lawaai, troep en slopen je meubelen. Daarnaast zeg je dat je overdag niet voor je kat wil zorgen maar haar/hem buiten lozen. Kittens kan je helemaal niet buiten laten dat is hetzelfde als een peuter op de weg zetten. Verder moet je natuurlijk geen kitten kopen op marktplaats. Je haalt er 1 uit het asiel. Kittens kopen is meedoen aan broodfok en er zijn veel te veel katten in nederland. Het merendeel heeft een ellendig leven als zwerver.
Waarom moet je perse een kitten, een kitten is met een paar weken volwassen. Er zitten heel veel leuke volwassen katten in het asiel die daar kansloos zitten omdat mensen alleen een jong katje " lief" vinden.
Katten kosten geld, denk aan voer, maar ook aan inentingen, castratie/ sterilisatie (150 euro is niks) en onderzoek bij ziekten of ongemak. Vlooienbestrijding, wormenbestrijding etc.
Je zegt dat je huisgenoot ook een kat heeft. Het kan maar zo dat dat helemaal niet samengaat.
Een kat heeft ook aandacht nodig en als jij het dier de hele dag buiten wilt dumpen waar het waarschijnlijk overreden wordt, dan denk ik niet dat je tijd hebt om je kat aandacht te geven.
Kortom bezint er gij begint
Waarom moet je perse een kitten, een kitten is met een paar weken volwassen. Er zitten heel veel leuke volwassen katten in het asiel die daar kansloos zitten omdat mensen alleen een jong katje " lief" vinden.
Katten kosten geld, denk aan voer, maar ook aan inentingen, castratie/ sterilisatie (150 euro is niks) en onderzoek bij ziekten of ongemak. Vlooienbestrijding, wormenbestrijding etc.
Je zegt dat je huisgenoot ook een kat heeft. Het kan maar zo dat dat helemaal niet samengaat.
Een kat heeft ook aandacht nodig en als jij het dier de hele dag buiten wilt dumpen waar het waarschijnlijk overreden wordt, dan denk ik niet dat je tijd hebt om je kat aandacht te geven.
Kortom bezint er gij begint