Kittens, nat oog/bultje?
zondag 21 november 2010 om 16:06
Net een verdrietig topic gehad, nu weer een minder verdrietige. Na het overlijden van mijn kat woensdag zijn er gisteren twee kittens gekomen. Erg snel, maar er lag er al 1 vast, omdat we die als maatje voor onze kat wilde hebben. Nu hadden we besloten om er dan gewoon twee mee te nemen. Het is ontzettend leuk en ze zijn een geweldig stel, broer en zus. Broer is rustig, mooi hoog op de poten en komt steeds meer erbij liggen. Zus is een trutje weet wat ze wil en heeft een eigenwijs hoofd en een schattig lijfje. Toen we goed en wel thuis waren viel me op dat zusje een bobbeltje heeft onder haar oog en een vies oogje, nat. Balen, in het asiel had ik het niet gezien. Gedept met kamillethee (afgekoeld) en even gelaten. Maar nu heeft broertje het ook! Beide aan hetzelfde oog. Kijken een tikkie sloom met dat oog. Moet ik me zorgen maken? Ik dep het nu zachtjes met een beetje van die thee (had op een kattenforum gelezen dat dat wat desinfecterend zou werken), maar ik kon nergens vinden wat dit nou kan zijn. Een ontsteking? Allebei? Iets anders? Verstopt kliertje?
Ik heb ze uit het asiel gehaald, ze hebben alle prikken e.d. gehad, ontwormd/ontvlooid. Dierenarts heeft ze daar ook nagekeken. Ze zijn een week of 12.
Iemand een idee wat ik kan doen? Morgen wil ik sowieso even langs onze eigen dierenarts voor een check, maar in de tussentijd maak ik me wel wat zorgen. Mijn andere kat is net overleden (was heel erg ziek) dus ik maak me nu heel snel zorgen, moet nog wat slijten denk ik.
Ik heb ze uit het asiel gehaald, ze hebben alle prikken e.d. gehad, ontwormd/ontvlooid. Dierenarts heeft ze daar ook nagekeken. Ze zijn een week of 12.
Iemand een idee wat ik kan doen? Morgen wil ik sowieso even langs onze eigen dierenarts voor een check, maar in de tussentijd maak ik me wel wat zorgen. Mijn andere kat is net overleden (was heel erg ziek) dus ik maak me nu heel snel zorgen, moet nog wat slijten denk ik.
anoniem_64a69a02d5440 wijzigde dit bericht op 21-11-2010 16:49
Reden: redelijk belangrijk stukje vergeten
Reden: redelijk belangrijk stukje vergeten
% gewijzigd
zondag 21 november 2010 om 16:09
zondag 21 november 2010 om 16:12
Waarschijnlijk ontstoken oogjes. Morgen even contact met de dierenarts opnemen en bij twijfel even langs gaan met de kittens. Als het een ontstoken oog is helpt zalf.
Wat leuk trouwens dat je besloten hebt twee kittens te nemen. Ook al mis je je andere kat, kun je ook genieten van deze nieuwe huisgenootjes toch.
Wat leuk trouwens dat je besloten hebt twee kittens te nemen. Ook al mis je je andere kat, kun je ook genieten van deze nieuwe huisgenootjes toch.
zondag 21 november 2010 om 16:13
quote:AnneAnna schreef op 21 november 2010 @ 16:06:
Net een verdrietig topic gehad, nu weer een minder verdrietige. Na het overlijden van mijn woensdag zijn er gisteren twee kittens gekomen. Erg snel, maar er lag er al 1 vast, omdat we die als maatje voor onze kat wilde hebben. Nu hadden we besloten om er dan gewoon twee mee te nemen. Het is ontzettend leuk en ze zijn een geweldig stel, broer en zus. Broer is rustig, mooi hoog op de poten en komt steeds meer erbij liggen. Zus is een trutje weet wat ze wil en heeft een eigenwijs hoofd en een schattig lijfje. Toen we goed en wel thuis waren viel me op dat zusje een bobbeltje heeft onder haar oog en een vies oogje, nat. Balen, in het asiel had ik het niet gezien. Gedept met kamillethee (afgekoeld) en even gelaten. Maar nu heeft broertje het ook! Beide aan hetzelfde oog. Kijken een tikkie sloom met dat oog. Moet ik me zorgen maken? Ik dep het nu zachtjes met een beetje van die thee (had op een kattenforum gelezen dat dat wat desinfecterend zou werken), maar ik kon nergens vinden wat dit nou kan zijn. Een ontsteking? Allebei? Iets anders? Verstopt kliertje?
Iemand een idee wat ik kan doen? Morgen wil ik sowieso even langs onze eigen dierenarts voor een check, maar in de tussentijd maak ik me wel wat zorgen. Mijn andere kat is net overleden (was heel erg ziek) dus ik maak me nu heel snel zorgen, moet nog wat slijten denk ik.Wat is er dood? Je kat,je vader,je moeder?
Net een verdrietig topic gehad, nu weer een minder verdrietige. Na het overlijden van mijn woensdag zijn er gisteren twee kittens gekomen. Erg snel, maar er lag er al 1 vast, omdat we die als maatje voor onze kat wilde hebben. Nu hadden we besloten om er dan gewoon twee mee te nemen. Het is ontzettend leuk en ze zijn een geweldig stel, broer en zus. Broer is rustig, mooi hoog op de poten en komt steeds meer erbij liggen. Zus is een trutje weet wat ze wil en heeft een eigenwijs hoofd en een schattig lijfje. Toen we goed en wel thuis waren viel me op dat zusje een bobbeltje heeft onder haar oog en een vies oogje, nat. Balen, in het asiel had ik het niet gezien. Gedept met kamillethee (afgekoeld) en even gelaten. Maar nu heeft broertje het ook! Beide aan hetzelfde oog. Kijken een tikkie sloom met dat oog. Moet ik me zorgen maken? Ik dep het nu zachtjes met een beetje van die thee (had op een kattenforum gelezen dat dat wat desinfecterend zou werken), maar ik kon nergens vinden wat dit nou kan zijn. Een ontsteking? Allebei? Iets anders? Verstopt kliertje?
Iemand een idee wat ik kan doen? Morgen wil ik sowieso even langs onze eigen dierenarts voor een check, maar in de tussentijd maak ik me wel wat zorgen. Mijn andere kat is net overleden (was heel erg ziek) dus ik maak me nu heel snel zorgen, moet nog wat slijten denk ik.Wat is er dood? Je kat,je vader,je moeder?
zondag 21 november 2010 om 16:22
quote:sappie30 schreef op 21 november 2010 @ 16:09:
Is het niet een ontstoken oogje?
Wij hebben gisteren een poesje uit het asiel gehaald en die heeft last van haar oogje. Hebben creme mee gekregen waar ze 2 x per dag een druppel in dat oog van moet krijgen. Over een week moeten we met haar weer even langs het asiel om er naar te laten kijken
Zou het iets zijn wat sneller ontstaat bij een grote kattenpopulatie (als in een asiel) ofzo? Wel toevallig.
Leuk he, katten!
Is het niet een ontstoken oogje?
Wij hebben gisteren een poesje uit het asiel gehaald en die heeft last van haar oogje. Hebben creme mee gekregen waar ze 2 x per dag een druppel in dat oog van moet krijgen. Over een week moeten we met haar weer even langs het asiel om er naar te laten kijken
Zou het iets zijn wat sneller ontstaat bij een grote kattenpopulatie (als in een asiel) ofzo? Wel toevallig.
Leuk he, katten!
zondag 21 november 2010 om 16:25
quote:Djuuls04 schreef op 21 november 2010 @ 16:12:
Waarschijnlijk ontstoken oogjes. Morgen even contact met de dierenarts opnemen en bij twijfel even langs gaan met de kittens. Als het een ontstoken oog is helpt zalf.
Is het erg, ontstoken oogjes? Bv kans op blindheid ofzo? En dat bultje, is dat dan een traankliertje?
Ze eten overigens prima, gaan op de bak enzo, dus heb niet t idee dat ze verder ziek zijn. Soms niesen ze wel. Maar ze hebben alle entingen gehad, niesziekte zit daar toch ook bij?
Ik geniet zeker van deze twee, heel fijn dat ze een huisje hebben voor hun en heel fijn voor mij dat ik van ze kan genieten. Ik liep vanmiddag met een hengeltje met een muisje eraan door de kamer. Ze racete erachteraan. Ik leek wel de rattenvanger van Hamelen : )
Is het erg, ontstoken oogjes? Bv kans op blindheid ofzo? En dat bultje, is dat dan een traankliertje?
Ze eten overigens prima, gaan op de bak enzo, dus heb niet t idee dat ze verder ziek zijn. Soms niesen ze wel. Maar ze hebben alle entingen gehad, niesziekte zit daar toch ook bij?
Ik geniet zeker van deze twee, heel fijn dat ze een huisje hebben voor hun en heel fijn voor mij dat ik van ze kan genieten. Ik liep vanmiddag met een hengeltje met een muisje eraan door de kamer. Ze racete erachteraan. Ik leek wel de rattenvanger van Hamelen : )
zondag 21 november 2010 om 16:27
quote:gierzwaluw33 schreef op 21 november 2010 @ 16:14:
Ik denk ook dat de oogjes ontstoken zijn.
Morgen even de dierenarts bellen, het is vast niets ernstigs!
Maar na jouw verhaal over je andere overleden poes snap ik wel dat je je zorgen maakt. Dat zou ik ook doen!Dankjewel, ik merk dat ik veel bezorgder ben dan voorheen, gewoon omdat ik zo bang ben om snel weer een kat te verliezen. Oogjes zijn ook zo kwetsbaar!
Ik denk ook dat de oogjes ontstoken zijn.
Morgen even de dierenarts bellen, het is vast niets ernstigs!
Maar na jouw verhaal over je andere overleden poes snap ik wel dat je je zorgen maakt. Dat zou ik ook doen!Dankjewel, ik merk dat ik veel bezorgder ben dan voorheen, gewoon omdat ik zo bang ben om snel weer een kat te verliezen. Oogjes zijn ook zo kwetsbaar!
zondag 21 november 2010 om 16:45
quote:AnneAnna schreef op 21 november 2010 @ 16:27:
[...]
Dankjewel, ik merk dat ik veel bezorgder ben dan voorheen, gewoon omdat ik zo bang ben om snel weer een kat te verliezen. Oogjes zijn ook zo kwetsbaar!
Oogjes zijn inderdaad kwetsbaar, maar als het een ontsteking is dan kunnen ze daar volgens mij niet blind van worden. Misschien wel als je de kittens er maanden lang mee rond laat lopen maar dat doe je toch niet!
Wel leuk he jonge poesjes in huis!
[...]
Dankjewel, ik merk dat ik veel bezorgder ben dan voorheen, gewoon omdat ik zo bang ben om snel weer een kat te verliezen. Oogjes zijn ook zo kwetsbaar!
Oogjes zijn inderdaad kwetsbaar, maar als het een ontsteking is dan kunnen ze daar volgens mij niet blind van worden. Misschien wel als je de kittens er maanden lang mee rond laat lopen maar dat doe je toch niet!
Wel leuk he jonge poesjes in huis!
zondag 21 november 2010 om 16:48
Ontzettend leuk! Het zijn echt dropjes. Ben zo blij dat ik er twee genomen heb. Ze liggen nu heerlijk opgerold in elkaar te slapen naast me. Ze roepen elkaar af en toe, dan komt de ander eraan gesprint. Moet wel zeggen, het feit dat de ander nu ook zo'n bultje heeft stelt me wat gerust, klinkt gek, maar dan is het dus iets van een ontsteking en geen gezwel/wat dan ook. Kan ook nog. Ooo ik zie al heel veel spoken merk ik.
Ga maar gewoon even van ze genieten.
Als mensen nog tips hebben of dit ook hebben gehad? Hoor het graag!
Ga maar gewoon even van ze genieten.
Als mensen nog tips hebben of dit ook hebben gehad? Hoor het graag!
zondag 21 november 2010 om 16:59
Wat leuk twee van die kleintjes! Ik heb zelf ook een broer en zus, ook zo schattig toen ze klein waren. Nu nog steeds hoor
Ik heb wel een andere tip. Wacht niet te lang met castreren. Mijn dierenarts zei dat zo jong er niet veel zou gebeuren. En dat ze het eerste jaar niet echt wisten wat ze met elkaar moeten doen.
Ik heb nu drie katten ipv twee Heel blij mee, maar het kan ook vaak misgaan met broer en zus natuurlijk.
Ik heb wel een andere tip. Wacht niet te lang met castreren. Mijn dierenarts zei dat zo jong er niet veel zou gebeuren. En dat ze het eerste jaar niet echt wisten wat ze met elkaar moeten doen.
Ik heb nu drie katten ipv twee Heel blij mee, maar het kan ook vaak misgaan met broer en zus natuurlijk.
zondag 21 november 2010 om 17:04
Ja, Lox, daar heb je zeker gelijk in! In eerste instantie dachten we ook aan 2 katertjes, maar dit is zo gelopen (ben er ook heel blij mee!) maar als katertje maand of 6/7 is (begreep ik van DA) kan hij gecastreerd worden, dus dat doen we ook. Poesje ietsje later, maar zeker het eerste jaar. Er zijn al veel te veel katten in het asiel (daarom hebben we ze ook daar vandaan gehaald) dus daar ga ik niet aan mee fokken.
zondag 21 november 2010 om 17:16
quote:daffyduck schreef op 21 november 2010 @ 17:10:
Leuk jonge katjes....
Alles wat jong is is leuk trouwens,van beestenspul
Zou zelf niet teveel dokteren,mijn oudste kat had dit ook,bleek begin van niesziekte....
Echt? Valt daar wat aan te doen? Morgen bel ik sowieso de DA.
En intentingen dan, zouden die ze niet daartegen moeten beschermen?
Leuk jonge katjes....
Alles wat jong is is leuk trouwens,van beestenspul
Zou zelf niet teveel dokteren,mijn oudste kat had dit ook,bleek begin van niesziekte....
Echt? Valt daar wat aan te doen? Morgen bel ik sowieso de DA.
En intentingen dan, zouden die ze niet daartegen moeten beschermen?
zondag 21 november 2010 om 18:23
ik heb even een album aangemaakt, hier staan drie foto's (eigenlijk 4, maar 1 is gedraaid)
Het is het zwarte vlekje rondom het oog, je ziet daar een verdikking. Het lijkt al wel minder erg dan vanmorgen... Haar neusje is schoon, ze eet, drinkt, wast zich en speelt.
Kun je er wat aan zien?
http://www.mijnalbum.nl/Album=6PVI34BT
Het is het zwarte vlekje rondom het oog, je ziet daar een verdikking. Het lijkt al wel minder erg dan vanmorgen... Haar neusje is schoon, ze eet, drinkt, wast zich en speelt.
Kun je er wat aan zien?
http://www.mijnalbum.nl/Album=6PVI34BT
zondag 21 november 2010 om 18:31
Het lijkt op wat 1 van mijn katten had toen hij hier kwam: Een ontstoken oogje. Ik heb een zalfje van de dierenarts gehad voor het oogje en toen was het met een weekje over.
En volgens mij zijn ontstoken oogjes erg besmettelijk, maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.
Ik zou morgen toch even langs de DA gaan met de katjes (of even bellen).
En volgens mij zijn ontstoken oogjes erg besmettelijk, maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.
Ik zou morgen toch even langs de DA gaan met de katjes (of even bellen).
'I like to have powerful enemies. Makes me feel important.'