Kittens, nat oog/bultje?
zondag 21 november 2010 om 16:06
Net een verdrietig topic gehad, nu weer een minder verdrietige. Na het overlijden van mijn kat woensdag zijn er gisteren twee kittens gekomen. Erg snel, maar er lag er al 1 vast, omdat we die als maatje voor onze kat wilde hebben. Nu hadden we besloten om er dan gewoon twee mee te nemen. Het is ontzettend leuk en ze zijn een geweldig stel, broer en zus. Broer is rustig, mooi hoog op de poten en komt steeds meer erbij liggen. Zus is een trutje weet wat ze wil en heeft een eigenwijs hoofd en een schattig lijfje. Toen we goed en wel thuis waren viel me op dat zusje een bobbeltje heeft onder haar oog en een vies oogje, nat. Balen, in het asiel had ik het niet gezien. Gedept met kamillethee (afgekoeld) en even gelaten. Maar nu heeft broertje het ook! Beide aan hetzelfde oog. Kijken een tikkie sloom met dat oog. Moet ik me zorgen maken? Ik dep het nu zachtjes met een beetje van die thee (had op een kattenforum gelezen dat dat wat desinfecterend zou werken), maar ik kon nergens vinden wat dit nou kan zijn. Een ontsteking? Allebei? Iets anders? Verstopt kliertje?
Ik heb ze uit het asiel gehaald, ze hebben alle prikken e.d. gehad, ontwormd/ontvlooid. Dierenarts heeft ze daar ook nagekeken. Ze zijn een week of 12.
Iemand een idee wat ik kan doen? Morgen wil ik sowieso even langs onze eigen dierenarts voor een check, maar in de tussentijd maak ik me wel wat zorgen. Mijn andere kat is net overleden (was heel erg ziek) dus ik maak me nu heel snel zorgen, moet nog wat slijten denk ik.
Ik heb ze uit het asiel gehaald, ze hebben alle prikken e.d. gehad, ontwormd/ontvlooid. Dierenarts heeft ze daar ook nagekeken. Ze zijn een week of 12.
Iemand een idee wat ik kan doen? Morgen wil ik sowieso even langs onze eigen dierenarts voor een check, maar in de tussentijd maak ik me wel wat zorgen. Mijn andere kat is net overleden (was heel erg ziek) dus ik maak me nu heel snel zorgen, moet nog wat slijten denk ik.
anoniem_64a69a02d5440 wijzigde dit bericht op 21-11-2010 16:49
Reden: redelijk belangrijk stukje vergeten
Reden: redelijk belangrijk stukje vergeten
% gewijzigd
zondag 23 januari 2011 om 17:22
quote:AnneAnna schreef op 22 januari 2011 @ 14:56:
Het gaat heel goed met het meisje, ze is heel vrolijk en lijkt nergens last van te hebben. Het niesen is zo goed als weg. Ze is ontzettend nieuwsgierig en komt 's nachts nu vaak liggen waar eerst haar broertje lag, tegen me aan. Het lijkt alsof ze hem die warmte eerst gunde en hem nu zelf pakt. jaja, onzin en vermenselijking, ik weet het, maar ik vind het wel een fijn gevoel.
Hoop dat ze nog heel lang bij ons is.
Mannetje is donderdagavond gecremeerd en vrijdag uitgestrooid. Heb er vrede mee hoewel ik het heel erg vind. Bedankt voor jullie lieve woorden.Dat klinkt fijn. Nogmaals een voor al het verdriet.
Het gaat heel goed met het meisje, ze is heel vrolijk en lijkt nergens last van te hebben. Het niesen is zo goed als weg. Ze is ontzettend nieuwsgierig en komt 's nachts nu vaak liggen waar eerst haar broertje lag, tegen me aan. Het lijkt alsof ze hem die warmte eerst gunde en hem nu zelf pakt. jaja, onzin en vermenselijking, ik weet het, maar ik vind het wel een fijn gevoel.
Hoop dat ze nog heel lang bij ons is.
Mannetje is donderdagavond gecremeerd en vrijdag uitgestrooid. Heb er vrede mee hoewel ik het heel erg vind. Bedankt voor jullie lieve woorden.Dat klinkt fijn. Nogmaals een voor al het verdriet.