Kittens op marktplaats

07-12-2014 18:39 52 berichten
Ongelooflijk hoeveel kittens van pas 7 weken (vééééél te jong!) op marktplaats worden gezet. En nog meer ongelooflijk dat mensen daar prijzen op gaan bieden die gelijk liggen aan de prijzen bij de asiels, gezien de kittens daar onderzocht zijn door een dierenarts, en bij de prijs alle inentingen, chip en sterilisatie inbegrepen zit.

Om die reden had ik een advertentie geplaatst met deze informatie daarin en een oproep om kittens bij een asiel in de buurt op te halen.

Vervolgens kreeg ik diverse mails met de vraag of "mijn kittens nog beschikbaar waren"???!!! Ongelooflijk, over mijn boodschap werd volledig heen gelezen, blijkbaar zaten ze zich alleen maar blind te staren op de foto die ik bij had gevoegd.

Wat wil ik nou met dit topic? Geen idee eigenlijk. Misschien mijn frustratie hieromtrent uiten?
Je moet die beesten ook niet voor een belachelijk bedrag kopen dan is het niet kosher idd,
Het meest idiote is dat ze dus meer geld kwijt zijn aan die kittens op marktplaats; ze hebben de aanschafkosten, en alle andere kosten komen daar dan nog bij op. Als ze pech hebben is het beestje nog ziek ook. Verder zit het er dik in dat deze kittens gedragsproblemen gaan ontwikkelen. Dan zijn ze niet meer leuk en worden ze op straat gezet of doorgegeven aan een ander.
Ook al koop je ze voor een tientje, je bent sowieso meer geld kwijt.
Alle reacties Link kopieren
Goed initiatief Thee, veels te vroeg 7 weken..........

Ook ik heb er wel eens een advertentie op gegooid, of ze de beesten niet beter konden steriliseren.

Vind het verschrikkelijk al die beesten op MP, ik walg ervan...........
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
quote:theamuts schreef op 07 december 2014 @ 18:42:

Het meest idiote is dat ze dus meer geld kwijt zijn aan die kittens op marktplaats; ze hebben de aanschafkosten, en alle andere kosten komen daar dan nog bij op. Als ze pech hebben is het beestje nog ziek ook. Verder zit het er dik in dat deze kittens gedragsproblemen gaan ontwikkelen. Dan zijn ze niet meer leuk en worden ze op straat gezet of doorgegeven aan een ander.

Ik ben het helemaal met je eens, en ik kan ontzettend boos worden om mensen die ieder jaar twee nestjes kittens nemen om ze te verpatsen voor een paar tientjes, maar ik ken meerdere mensen die kittens via advertenties uit de supermarkt hebben, en al die katten zijn groot en gezond en bijzonder goed opgevoed.

Daarbij kunnen ziektes en gedragsproblemen ook voorkomen bij dieren uit een asiel. Sommige ziektes komen zelfs meer voor in asiels omdat daar veel katten bij elkaar zitten die elkaar kunnen besmetten.

Verder geheel eens hoor! Meer mensen moeten meer dieren adopteren, zodat er minder kittens geboren worden en er dus minder kittens zonder mooi thuis blijven zitten of nog erger.

Oh, en meer mensen moeten nadenken voor ze een dier aanschaffen en wat onderzoek doen. Daar loopt het ook mis.
Kreeg net een bericht van marktplaats, ze hebben de advertentie verwijderd omdat ie in de verkeerde rubriek stond
Jij bent zo'n betweter op marktplaats? Vermoeiend.
Dan is gebruiken als slangenvoer dus eigenlijk nog niet eens zo'n gekke optie, als het er zoveel zijn.
het is kerst he. De kindertjes willen cadeautjes.

Die kittens hoeven toch niet gechipt en gevaccineerd te worden joh! Die worden na de kerst weer lekker gedumpt!

De maatschappij zit vol met dat klootjesvolk.
quote:Thordis2.0 schreef op 07 december 2014 @ 18:53:

Jij bent zo'n betweter op marktplaats? Vermoeiend.Jij eet kittens? Creepy!
quote:theamuts schreef op 07 december 2014 @ 18:55:

[...]

Jij eet kittens? Creepy!Bijzondere conclusie.

Jij bent zo'n betweter op marktplaats? Vermoeiend.Ik vind haar geen betweter als ze bewustzijn wil creëren. Ik waardeer dat zelf juist.
Marktplaats en dieren is niet echt een combi voor de meest slimme mensen, dus bespaar je de moeite Theamuts.

Jij bent zo'n betweter op marktplaats? Vermoeiend.eens
quote:theamuts schreef op 07 december 2014 @ 18:53:

Kreeg net een bericht van marktplaats, ze hebben de advertentie verwijderd omdat ie in de verkeerde rubriek stond Ja, MP ziet hun belangen (omhoog bellen voor geld) niet graag geschaad.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé

Jij bent zo'n betweter op marktplaats? Vermoeiend.Hoe kan je nou betweteren op MP?
quote:Thordis2.0 schreef op 07 december 2014 @ 18:55:

Dan is gebruiken als slangenvoer dus eigenlijk nog niet eens zo'n gekke optie, als het er zoveel zijn.Wat een achterlijke opmerking........
quote:iones schreef op 07 december 2014 @ 18:55:

[...]

Ik vind haar geen betweter als ze bewustzijn wil creëren. Ik waardeer dat zelf juist.Als mensen zonder in te lezen een kitten nemen dan helpt dit ook niet. Iemand die weloverwogen een huisdier neemt weet al dat 7 weken te jong is. Iemand die dat niet interesseert, daarbij gaat zo'n tekst ook niet helpen.
quote:Star schreef op 07 december 2014 @ 18:58:

[...]

Hoe kan je nou betweteren op MP?

Ik had ooit eens een vissenkom te koop, heel groot ding, kreeg ik een mail van iemand die geen enkele interesse had, alleen om me te 'leren' dat dat mishandeling was.

Dát is betweteren op marktplaats. Ongevraagd informatie geven.
Vreselijk idd, zou verboden moeten worden die advertenties. Niet dat dat heel veel op zal schieten want die kittens worden wel geboren en die mensen moeten er toch vanaf.

De drempel moet wel hoger, veel hoger. Die kittenpakketten van voerfabrikanten mogen ook verboden worden wat mij betreft.

Ik heb ook zo'n doorgeefkat: met 5 maanden heb ik haar opgehaald bij haar derde(!) baasje want "het ging niet met de andere katten". Baasje drie had haar gekregen van baasje twee die met een doos met kitten voor de deur van een dierenwinkel stond te posten om haar weg te geven. Baasje twee had haar van marktplaats want zo leuk voor de kinderen maar Oeps de kinderen waren allergisch. En baasje een wilde haar niet terug want die was al lang blij dat ze alle kittens uit het Oepsnestje kwijt waren.

Vreselijk, dat gesol met dieren. Walchelijk.
Ik vind het sowieso idioot dat er blijkbaar geld (en veel!) wordt gevraagd voor die katjes. Als het raskatten zijn kan ik het me ergens nog voorstellen, maar de meeste zijn gewoon huis-tuin-en-keukenkatjes.

Ik dacht altijd dat er een enorm overschot was aan kittens, doordat zoveel mensen 'vergeten' (=het te duur/teveel gedoe vinden) om hun poes te steriliseren?
Kittens worden aangeschaft als speelgoed. Zodra ze in de puberteit komen zijn ze in één keer lastig, want kind gekrabt (kind zit de hele tijd achter het arme beestje aan) en klimmen in de gordijnen.
Overigens heb ik ook een kat, van straat, ook buiten gezet als jonkie en heb ik een hekel aan hoe er met beesten omgegaan wordt. Laatst was ik bij iemand met een 8 weken oude kitten, die was al 2 weken bij de moeder weg. Het beest moest volgens de eigenaar onder de douche, dus daar moest ie maar aan wennen en de kat in kwestie is extreem schuw inmidels. Maar ja, het mág, dus ik heb niet de neiging om daar dan iets tegen te doen. Wel wat info gegeven, maar dat was volgens de eigenaar niet waar, dus daar schiet je weinig mee op.
quote:Bij_Zonder schreef op 07 december 2014 @ 19:03:

Vreselijk idd, zou verboden moeten worden die advertenties. Niet dat dat heel veel op zal schieten want die kittens worden wel geboren en die mensen moeten er toch vanaf.

De drempel moet wel hoger, veel hoger. Die kittenpakketten van voerfabrikanten mogen ook verboden worden wat mij betreft.

Ik heb ook zo'n doorgeefkat: met 5 maanden heb ik haar opgehaald bij haar derde(!) baasje want "het ging niet met de andere katten". Baasje drie had haar gekregen van baasje twee die met een doos met kitten voor de deur van een dierenwinkel stond te posten om haar weg te geven. Baasje twee had haar van marktplaats want zo leuk voor de kinderen maar Oeps de kinderen waren allergisch. En baasje een wilde haar niet terug want die was al lang blij dat ze alle kittens uit het Oepsnestje kwijt waren.

Vreselijk, dat gesol met dieren. Walchelijk.Werkelijk te gek voor woorden inderdaad! Wel heel lief dat jij haar opgevangen hebt. (Voor het beestje dan.)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven