Knutseltopic part 2

15-09-2012 10:42 2935 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat wij weigeren naar Libelle verbannen te worden.

Omdat wij trots zijn op onze suftruttigheid.

Omdat wij zweren bij trolley, driekwartsbroek en leren rugzakje.

Omdat wij schilderen, kleien, punniken en kantklossen toevallig heel erg cool vinden.

Omdat wij niet bang zijn om mutsig te zijn, we zijn er trots op!

Omdat wij trotse knutselmutsen zijn.

Daarom hier alweer het tweede knutseltopic.

Nieuwe knutselaars zijn uiteraard altijd welkom. We zijn geen geheim besloten genootschap.

In deel 2 zit er zelfs een heuse Mutsenmeet aan te komen; de knutselmutsen gaan naar de CreaDoe beurs in Utrecht!

Voorwaarden om mee te gaan:

- een trolley

- een rugzakje

- een driekwartsbroek

- kort rood haar want dat is zo lekker makkelijk

- een abonnement op Libelle

- minstens vijf jaar Huishoudbeurservaring.

Voldoet u aan deze voorwaarden?

Stuur een mail met aanmeldingsgegevens naar marelsmarels@gmail.com, en tante Marels houdt u op de hoogte van de ranzige details
668, the neighbour of the Beast
Geeft niet hoor Ak.

Ik kan meegalmen met de vreemdste nummers.

Vandaag bij Intratuin geweest, heb mijn ogen uitgekeken. Wat mooi, wat veel, wat inspirerend! En wat wou ik dat ik een zak geld had. Hoewel.. wel een bof. In een afvalcontainer op de parkeerplaats lag een flink grote lantaarn, weggegooid. Goed bekeken, en er was niets aan kapot, behalve dat één zijde los lag. Kwestie van spijkertjes opnieuw vastslaan. Zelfs het glas was niet kapot! Die heeft iemand er dus gewoon in gelegd. Mooi meegenomen dus!!

Ik ga 'm (na reparatie) lekker versieren met een dikke kaars, kleine kerstballen en lichtjes.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
quote:Akakia schreef op 07 december 2013 @ 00:18:

En dan nog even: ik zag wel goedkope maskingtape bij de Action Wendy!!

Ja, ik heb er dit weekend twee pakjes meegenomen, leuke kerstkleuren. Hopelijk ook redelijke kwaliteit. Dank je voor de tip!

Ik heb een beetje het gevoel dat ik hier inbreek in een vast groepje. Was niet mijn bedoeling.
quote:wendy7474 schreef op 08 december 2013 @ 18:10:

[...]

Ja, ik heb er dit weekend twee pakjes meegenomen, leuke kerstkleuren. Hopelijk ook redelijke kwaliteit. Dank je voor de tip!

Ik heb een beetje het gevoel dat ik hier inbreek in een vast groepje. Was niet mijn bedoeling.

Nee hoor, je breekt niet in absoluut niet. Wees welkom en schroom niet om hier iets off-topic neer te zetten.

Leuk dat je bij Action bent kunnen slagen.

Akakia, muziek is iets wat je mooi vindt of vrolijk of verdrietig van wordt. Gewoon persoonlijk.

EV, wat super iets vinden wat gratis is

Ja, die kerstmarkt daar is enorm duur.
@Wendy, wij zijn geen vast groepje hoor. Het enige is dat wij hier gewoon veel kletsen, ook als er even niets geknutseld wordt. Maar iedereen is van harte welkom om goede ideeen / tips erin te gooien. Of off topic-geneuzel, daar zijn we namelijk ook goed in.

Leuk dat je de masking tape hebt gevonden, Action is super voor goedkope knutselspullen (heb van de week me weer ingehouden bij het kerstpapier en de hotfixspullen).

@EV, wat een goede vondst. Bij ons in de buurt is ook een geweldige kerstshow, echt een soort Efteling. Ik ga binnenkort weer een paar keer met de kinderen (en mag niets kopen, want kerstspullen zat hier in huis).
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
Zou ik die stipjes ook kunnen maken met een speld en plakkaatverf ipv die dure perlenpennen. Iemand ervaring?

Muziek ben ik even uit, dus kan er niet over meepraten. Al een hele tijd niet echt radio geluisterd sinds ik zelf geen auto heb.
Voor de bordurende/kaartenmakende dames: ik trof laatst bij de Action pakjes borduurzijde aan, 7 strengetjes voor... (maak je stoelriem even vast, zet de hartmassage klaar e.d.)

0,69 cent.

Absurd weinig toch? Gewoonlijk (lees: bij de Pipoos) betaal je zo 2 euro per streng!

(nee, geen aandelen bij Action, ik werk er niet, geen enkele relatie, behalve dan dat ik 1-2 x per maand door de winkel struin en voor een paar euro wat dingetjes mee neem).
Ja, Action is fantastisch. Ze hebben ook goedkope ponzen, hobbykarton (heb ik ook gehaald: 69 cent), lijm e.d.
Laat ik me weer eens knutselwaardig tonen en wat foto's gaan posten..

Dit is het dienblad, mee begonnen op de Italiëmarkt waar ik afgelopen zomer assisteerde en mensen de kunst van het mozaïeken liet zien. Het was natuurlijk niet in één middag klaar, ik heb er nog wat middagen verder aan gewerkt.

Dit ben ik thuis aan het maken, ook alweer een hele tijd, van stukjes gebroken mok en ik wil nu ook steentjes erbij gebruiken. Het schiet niet erg op, maar dat is niet erg. Ik moet nog iets voor de achtergrond verzinnen.
En dit is de helft van het cijfer 2013 wat bij het watertappunt in ons dorp komt:

Vanmiddag verder gemozaïekt aan het cijfer 3; het is nu bijna klaar. Als de cijfers gevoegd zijn, en geplaatst bij het watertappunt, plaats ik nog wel een keer een foto. Dit duurt nog wel even!
Op advies van elmervrouw kom ik me melden

Ik ben vrij creatief, op eigenlijk elk gebied wel. Maar scrapbooken heb ik me nog nooit aan gewaagd. Nu heb ik bedacht om het geboortekaartje van zoon die als het goed is in maart geboren wordt te scrapbooken. Niet te moeilijk, want ik wil er 75 maken!

Ideeen tot nu toe: dubbel kaartje alvast laten drukken met de namen (zijn al bekend) en onze gegevens en de rest knutselen. Mooi dessin- en reliefpapier (waar haal je dat? Ik heb nl heel veel van hetzelfde nodig, en de meeste paketten die ik online vind zijn van alles wat door elkaar). Kleurstelling: zwart met vintage ofzo, zwart wit, of met een vleugje groen. Linten en knoopjes die vind ik online genoeg. Een mooie stempel erbij, rond vind ik leuk. Had bedacht om het gewicht en geboortedatum etc op een visitekaartje te laten drukken en die met een lintje aan de binnenkant van het kaartje te hangen.

Kreeg een lijmtip op mijn topic hierover, welke lijm gebruiken jullie, liefst een die niet vlekt en jaren goed blijft.

Action en xenos ga ik kijken van de week.

Ook las ik ergens dat je voor scrapbooken zuurvrij papier moet gebruiken (cardstock) klopt dat?

Wie heeft er tips voor mij? Ik heb er echt zo'n zin in!
Tjoek, ik gebruikte eerst de fotolijm van de hema maar afgelopen jaarvakantie drukte die enorm door (wel opgebruikt). Dus durf ik niet te zeggen welke je nu het beste kunt kopen.

Scrapbookpapier daar kun je het beste zuurvrijpapier voor kopen (idd Pipoos of een andere hobbyzaak). Ga eens googlen kom je enorm veel tegen.

Leuk dat je zoiets wilt maken. Wel een hoop werk.

EV, die eerste foto ken ik nog van die kapotte mokken.

En wat leuk die nieuwe foto's. Zeker die laatste wat bij het watertappunt.
Wat leuk, die mozaïeken. Ik heb eens zoiets gedaan op een themadag tijdens mijn studie. Was nog best lastig.

Morgen komen mijn knoopjes binnen. Helaas kom ik er net achter dat mijn sieradenlijm op is, dus moet ik toch even naar het centrum voor een alternatief. Geen hobbywinkel hier helaas, dus misschien heeft Hema of Action iets.
Gisteravond kwam manlief thuis met twee grote dennentakken. Van die mooie met lange naalden (spar?). Aanleiding om vandaag eens creatief bezig te gaan op kerstgebied.

We hebben hier zo'n lange tafel (met 6 stoelen); daarboven hangt een soort kroonluchter: van metaal, allemaal gebogen 'stangen' met daar bovenop zo'n kaarslampje. Nu heb ik daar allemaal takken doorheen gevlochten, ballen erin gehangen en nog iets iets anders.

Vorig jaar vond ik tijdens het uitlaten van de hond zo'n nep kerstster; die had ik meegenomen naar huis en schoongemaakt. Takjes met bloem afgeknipt en bewaard, en die heb ik er nu ook in gestoken. Heel mooi effect, al zeg ik het zelf.

Ik snap dat jullie nu natuurlijk om een foto gaan roepen, maar het is intussen te donker voor de simpele camera die ik heb. Misschien morgen, als ik zin heb. Ik heb maar meteen de rest in de kamer ook versierd, met vooral veeeeeel kaarsen en theelichtjes!

Erg leuk! Ben blij!
Tjoek, ceatief idee zeg! Eerste kindje?
Aaargh. Ik ben nu al gefrustreerd....

Had een paar onderdelen af, wil ik het losse blaadje met het boompje op de kaart lijmen, wordt de kaart bobbelig van de lijm.

Kan ik beter die lijm nemen in een roller soms? Plakt dat goed genoeg op linnen papier? Of kan ik beter lijm in een spuitbus nemen?
Is het dun papier?

Trouwens, ik vroeg me vandaag af: hoe doe je dat eigenlijk? Je kunt nu toch niet al de kaartjes laten drukken (naam, geb.datum); hoe kun je ze nu dan al beplakken etc.? Dacht er ineens aan op de fiets.
quote:wendy7474 schreef op 11 december 2013 @ 11:00:

Aaargh. Ik ben nu al gefrustreerd....

Had een paar onderdelen af, wil ik het losse blaadje met het boompje op de kaart lijmen, wordt de kaart bobbelig van de lijm.

Kan ik beter die lijm nemen in een roller soms? Plakt dat goed genoeg op linnen papier? Of kan ik beter lijm in een spuitbus nemen?

Linnen papier daar kun je idd lijm op de roller voor nemen. Lijm in spuitbus die ken ik niet.

En lijm waar het papier van bobbelig word is geen goede lijm.
quote:Elmervrouw schreef op 10 december 2013 @ 16:05:

Tjoek, ceatief idee zeg! Eerste kindje?

Nee tweede kindje

Voor mijn eerste ben ik ook zeer creatief geweest op een geheel ander gebied. Wilde nu weer iets bijzonders.

We kunnen de naam en alle bekende gegevens lafen voordrukken.

De geboortedatum, gewicht ect kunnen we later apart toevoegen.

Ik denk dat alles staat of valt met goede lijm! Ik zit trouwens nu te zoeken op knutselkraam.nl. Is dat bekend bij jullie?
Helaas Tjoek, ik kan je in dezen niet helpen. De site ken ik niet en scrapbooken heb ik nooit gedaan. Ik doe alles met de 'gewone' hobbylijm

Wat worden de letters mooi zeg EV. En je dienbladen zijn ook erg leuk. Wat voor prachtige blauwe steentjes zijn dat op het tweede blad?

Steph, al in een gat gestort na het breien van al je sjaals of heb je al een nieuw project?

mijn nieuwste project is vooral 'in slaap vallen op de bank'
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
Leuk project Akakia.

Er zijn weer twee sjaals erbij gekomen, morgen garen halen. Verder ga ik nog zeker 20 kerstballen (piepschuim) decoreren. Maar ik heb het ook druk met gastlessen maken en geven. Wel lekker zo druk hoor.
Op het tweede blad zijn het van die glaspareltjes. Je hebt ze in het klein bij de Action, maar dit zijn grotere, die ik van de mozaïekvrouwe heb gekregen. Inderdaad heel mooi in het echt!

Ik denk nog over de achtergrond (kleur, materiaal). Aan de rechterkant komt nog een hartje, dat ga ik met kleine witte steentjes maken. Kleine hartjes staan voor mijn kinderen
quote:Elmervrouw schreef op 12 december 2013 @ 13:15:

Op het tweede blad zijn het van die glaspareltjes. Je hebt ze in het klein bij de Action, maar dit zijn grotere, die ik van de mozaïekvrouwe heb gekregen. Inderdaad heel mooi in het echt!

Ik denk nog over de achtergrond (kleur, materiaal). Aan de rechterkant komt nog een hartje, dat ga ik met kleine witte steentjes maken. Kleine hartjes staan voor mijn kinderen

Logisch dat de hartjes voor je kinderen staan. Lijkt me ook moeilijk om de achtergrond te bedekken met kleuren die erbij passen.

Vandaag drie, bijna vier kerstballen gemaakt. Morgen garen bijkopen, koop ik ook gelijk weer carnavalsgaren.
De spuitlijm (van de action) werkt super! Legt een heel dun filmlaagje lijm over het papier waardoor het niet meer bobbelt. Ik heb inmiddels 12 kaarten af, tussen de bedrijven door.

Helaas moest mijn dochter van 4 zich ermee bemoeien, waardoor sommige kaarten nu een glitterrand hebben. Die zijn voor haar juffen op school.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven