Knutseltopic part 2

15-09-2012 10:42 2935 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat wij weigeren naar Libelle verbannen te worden.

Omdat wij trots zijn op onze suftruttigheid.

Omdat wij zweren bij trolley, driekwartsbroek en leren rugzakje.

Omdat wij schilderen, kleien, punniken en kantklossen toevallig heel erg cool vinden.

Omdat wij niet bang zijn om mutsig te zijn, we zijn er trots op!

Omdat wij trotse knutselmutsen zijn.

Daarom hier alweer het tweede knutseltopic.

Nieuwe knutselaars zijn uiteraard altijd welkom. We zijn geen geheim besloten genootschap.

In deel 2 zit er zelfs een heuse Mutsenmeet aan te komen; de knutselmutsen gaan naar de CreaDoe beurs in Utrecht!

Voorwaarden om mee te gaan:

- een trolley

- een rugzakje

- een driekwartsbroek

- kort rood haar want dat is zo lekker makkelijk

- een abonnement op Libelle

- minstens vijf jaar Huishoudbeurservaring.

Voldoet u aan deze voorwaarden?

Stuur een mail met aanmeldingsgegevens naar marelsmarels@gmail.com, en tante Marels houdt u op de hoogte van de ranzige details
668, the neighbour of the Beast
quote:steph schreef op 11 december 2013 @ 21:50:

Leuk project Akakia.

Ik maak geen foto's van dit project

quote:Er zijn weer twee sjaals erbij gekomen, morgen garen halen. Verder ga ik nog zeker 20 kerstballen (piepschuim) decoreren. Maar ik heb het ook druk met gastlessen maken en geven. Wel lekker zo druk hoor.

Klinkt als prettig druk met creatieve zaken.

Foto's van je kerstballen??
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
Wendy, glitters zijn te gek! Ook voor jongetjes (hier is glittergoud helemaal 'vet mam').

Foto's van de kaarten???

Spuitlijm, dat is dus gewoon een spuitbus *voelt zich knutseldombo nu*

Ik mag van mezelf niet meer naar de Action de komende tijd
quote:wendy7474 schreef op 12 december 2013 @ 19:37:

De spuitlijm (van de action) werkt super! Legt een heel dun filmlaagje lijm over het papier waardoor het niet meer bobbelt. Ik heb inmiddels 12 kaarten af, tussen de bedrijven door.

Helaas moest mijn dochter van 4 zich ermee bemoeien, waardoor sommige kaarten nu een glitterrand hebben. Die zijn voor haar juffen op school.

Wat super dat je DE juiste lijm hebt gevonden die gewoon netjes zijn werk doet. Ach, dochter ook creatief dat is juist leuk. Maakt het nog persoonlijker.

Akakia, ik beloof en ook aan de anderen dat er een foto komt. En een foto van jouw creative project dat hoeft niet nee.
Ha, goed dat je een lijmoplossing hebt gevonden!

Weekend!!
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Ik doe mee!

Rustig avondje alleen op de bank, fijn, dat wordt heel veel foute televisie :-D

Kun je forummen en de voice kijken.
The Voice

Hoe was je tv-avondje?

Zo, ik ga vandaag eindelijk eens een 2014-agenda kopen. Misschien bij de Action, meteen ook eens rondkijken. Of weer een vulling voor mijn mooie leuke zonnige oranje agenda-hoesje, ik zie wel.

Het ruikt heerlijk in de kamer, nu ik met die dennentakken de lamp versierd heb en een mooie krans met kaarsen heb bekleed. Echt genieten!
Hallo allemaal!! Ik kom ook weer even langsgewandeld..!

sorrie, het is hier razend druk met werk, studie en gezin..!

Heb het knutselen ernstig verwaarloosd en ik mis het ook. Er liggen allemaal van die half-affe-knutsels (*rare term, maar je begrijpt vast wel wat ik bedoel*) op mijn knutselkamertje. Die kijken me dan beschuldigend aan als ik er even een schaar ofzo ga pakken..."MAAK-ONS-AF!"

Bij de Action hebben ze idd agenda's EV, ik weet het want ik heb er al 2 gekocht: ze kosten ook nog eens geen drol, dus geen enkele reden om er niet meteen overbodig veel in te slaan...!
quote:ikbenik schreef op 15 december 2013 @ 00:33:

Hallo allemaal!! Ik kom ook weer even langsgewandeld..!

sorrie, het is hier razend druk met werk, studie en gezin..!

Heb het knutselen ernstig verwaarloosd en ik mis het ook. Er liggen allemaal van die half-affe-knutsels (*rare term, maar je begrijpt vast wel wat ik bedoel*) op mijn knutselkamertje. Die kijken me dan beschuldigend aan als ik er even een schaar ofzo ga pakken..."MAAK-ONS-AF!"

Bij de Action hebben ze idd agenda's EV, ik weet het want ik heb er al 2 gekocht: ze kosten ook nog eens geen drol, dus geen enkele reden om er niet meteen overbodig veel in te slaan...!

EV, met het forum erbij is the voice te doen anders moeilijk.

Ikbenik, verontschuldig je niet. Als je het druk hebt dan is het gewoon zo. De half-niet-klaar knutsels heten Ufo's. Unfinised en dan nog iets.

Zojuist een PowerPoint van een collega meer mijn eigen presentatie van gemaakt. Omdat ik een lagere klas heb dan moet je daar niet al te moeilijke woorden kiezen dan bv groep 8. . Best knap mijn eerste. Eens kijken wat de kinderen er morgen van vinden.
Haaaaa Ibi!

Fan van Action hier

Sjonge, erg leuke agenda gekocht voor 89 cent; en nog wat kerstdingetjes, kostte ook amper wat. Geweldig! Ik heb mijn takjeskrans en de kroonluchterlamp-met-takjes nog wat verder versierd. Foto's staan op de camera, volgen nog.

Ik ben gewoon de Voice en al die andere talentenjachtenshows zo zat, ik kijk niet eens meer. Waarom seizoen na seizoen na seizoen steeds weer?

Oh, ook erg leuke kerstkaartjes gekocht bij de Action. Eigenlijk geen kaartjes, maar dingen (bijv. een kerstman of een hart) in 3d, die je kunt ophangen in de kerstboom of ergens anders, en op de achterkant kun je dan je wens schrijven. Met rode envelopjes erbij. Zo gaaf!
IBI! Leuk om wat van je te horen!

Je hoeft niet te knutselen om hier rond te hangen hè? Dat weet je toch?! Hopelijk gaat het goed met je.

De O van UFO is Object. UnFinished Objects. Ik heb ze ook in grote mate.

Hier zit er na tijden weer eens wat beweging in. Ik heb ook al tijden dat ik wel wíl knutselen, maar me er niet toe kan zetten. Nu dan met de kinderen een kerstknutsel gemaakt voor alle juffen, meesters van school, BSO en kdv, dat zijn er dan zo maar 12... Leuk kaartje, leuke kersthanger erbij, mooi ingepakt, en ze staan klaar om verdeeld te worden.

Ook nog bezig met het pimpen van kerstballen, ga ik vanavond weer mee verder.

En dan tot slotte mod podge op de kop getikt in de Xenos*, een vriendin had het over Decopatch*, dat lijkt erop, het ziet er very easy uit. En je kan er van allerlei maffe / leuke dingen mee doen:

(iemand nog een oude auto staan om te Mod Podgen?)

Enige nadeel is dat er weer 20 nieuwe projecten in mijn hoofd zitten nu....
Mod Podge??

Even gaan googlen dus, ik had er nog nooit van gehoord. Hier staat dat je het ook nog zelf kunt maken:

http://smotzy.blogspot.nl/2012/08/mod-w ... podge.html
EV, jij bent ook weer lekker geslaagd zeg. Action is een superwinkel (als er veel in staat).

Ja, die programma's ik weet het. Geen idee waarom ik elke keer kijk. *gaat na of ze een leven heeft*.

Akakia, leuk zoveel met je kinderen gemaakt. Ook knutselen.

Heb jij nog Ufo's? Wist ik niet.
Voor de lol eens een lijstje met mijn UFO's:

- de sprookjesboom van papier

- de ouderwetsche borduursels-in-één-lijst

- het Kimidoll-meets-Efteling-schilderij

en dan nog de talloze kettinkjes / armbandjes...

en sinds gisteravond een gepimpte kerstbal.

Maar ach, met de kinderen maak ik tenminste nog wat af.

En Action blijft de beste winkel inderdaad...
Mmmm... ik voel een ModPodgeManie aankomen

Net twee lichtjes voor kerst met de kinderen gedaan, en twee 'kerstbellen' van kleine Monabakjes gemaakt. En twee kerstballen.

*zou de poes tegen Modpodge kunnen? Of de bank? Of mijn schoonmoeder? *
Ak

En ha, ik heb ook een UFO ontdekt! Dat dienblad met die hartjes, daar gebeurt ook niet veel mee. Veel te koud in de garage, ik weet niet wat voor achtergrond ik moet maken, bezig met andere dingen, etc. etc. Komt wel goed. Een keer.

Zo, ik heb wat foto's geupload. Komen ze! Mijn kersthuis.

De krans, zelf bekleed met takken, kettinkjes en kleine ballen. En natuurlijk kaarsen!

De lamp, met rode en roze ballen, en takjes etc.

Dit is die in de Intratuincontainer gevonden lantaarn. Nu met ballen, lichtjes, nepbloemen. En de hond (zie eerdere foto) kijkt steeds verbaasd naar het rendiertje wat ervoor staat.

Op de grote tafel; daarboven hangt die versierde lamp, en op de tafel staat ook die krans met kaarsen.

Nog een andere hoek in ons huis.

En dit is de schouw (boven die kachel).

Engelenhoek, boven op een laag boekenkastje.

De glashartjes die ik nog over heb. Ook wel kerstig!
Wat ziet je huis er geweldig uit EV! Die lantaarn is werkelijk een prachtvondst! En die lamp is super! Leuk idee ook voor onze kroonluchter die nu vol hangt met ballen, sterren en engelen.

Alleen je foto van het engelenhoekje doet het niet.
EV, wat een kersthuis. Mooi zeg echt waar. Arme *** of niet?

Jammer dat vriend er niet van houdt, enige kerst hier is een stukje van mam gekregen met een kaarsenhouder erin (en een action grote waxinekaars), verder een paar takken op tafel die ik bekleed *kuch* heb.

Akakia, maak eerst je Ufo's af die er liggen te liggen voordat je aan je modpodge begint.

Hier nog aan de een na laatste (voor dit jaar) carnavalssjaal bezig, dan nog 5 kerstballen voor de vriendengroep en dan nog een paar voor schoonma.
Nee, niet arme ***, hij vindt het wel leuk hoor! Niet dat hij het zelf zou doen, hij heeft er de moeite niet voor over, maar als ik het doe vindt hij het prima en hij ruimt nog mee op volgens mij ook, als dat straks weer moet. Nou ja, volgend jaar pas

Engelenfoto zie ik hier wel..
Oh, en nu liep ik net met de hond buiten en kwam ik langs de glasbak: stond daar zomaar een hele stapel borden, puntgaaf; witte borden. En twee borden met een Italiaanse tekst, heel mooie letters; van deze borden was wel een scherfje af, maar ik heb toch alles meegenomen. Zwáár dat het was..! Maar ik weet al wat ik ermee ga doen. Die borden met die letters ga ik gebruiken in mijn UFO!

Ik vind nogal eens wat hé, zomaar..?

Waarom heeft de gemeente eigenlijk dat grofvuil ophalen (je weet wel, langs de kant van de weg) eigenlijk afgeschaft? Jammer hoor, ik denk dat daar ook nog veel bruikbare spullen bij zijn, en belanden die nu dan in de milieustraat? Of in de kringloopwinkel? Ik vind dat juist een mooie vorm van recycling. Denk dat er vast wel mensen langs de straat gaan lopen om te kijken voor spulletjes.
quote:steph schreef op 17 december 2013 @ 14:35:

Akakia, maak eerst je Ufo's af die er liggen te liggen voordat je aan je modpodge begint.

Auch, vinger op de zere plek.. Bedenken en beginnen, daar ben ik heel goed in. Maar afronden , dat kan ik niet.

Jij bent goed aan het produceren hè, met je sjaals en ballen. Had je nou al een foto geplaatst van die ballen? Kan het me even niet meer herinneren!

EV, bij mijn studentenhuis was een grof vuil-plek waar je eens in de maand je spullen kon neerzetten. Dan was het altijd koopavond, zoals wij het noemden, want de hele avond reden er auto's af en aan die spullen brachten maar ook weer meenamen. Mooie manier van spullen ruilen toch? Op een avond was ook de verrotte fiets van een huisgenoot meegenomen, die toevallig in de buurt van de afvalberg stond. Ik heb wel hard gelachen, hij minder

maar jij bent echt een gelukkige vinder, een soort jutter Ben benieuwd naar de afronding van de UFO (moet je horen wie het zegt!).

Wendy, hoe is het met je kerstboomkaart??
Breek even in,

EV, wat ziet je kerstversiering er mooi uit, wat zal je huis gezellig zijn.

Die lantaarn die je gevonden hebt daar hebben wij er 2 van ( in ieder geval lijken ze erop), waren destijds keiduur. Goede vondst!

Breekt weer uit.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven