Kookblunders

26-05-2020 19:39 207 berichten
Misschien bestaat er al zo'n topic, maar die kan ik even niet vinden.

TO trapt af: Eieren opzetten, de tijd totaal vergeten en na een half uur erachter komen dat de eieren nog steeds staan te koken :facepalm:

Jullie nog leuke blunders?
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
26-05-2020 19:46
Dat je bij een nieuw recept de verhoudingen van de kruiden of specerijen niet geheel optimaal hebt, of dat de asperges net een tikje te gaar zijn voor het mooi. Dat soort dingen. Maar dat ik pannen met eieren (of aardappels) een half uur lang droog laat staan te koken, dat nou weer niet.
Dit vind ik geen blunder, dit vind ik gewoon mislukt eten....
Auditor schreef:
27-05-2020 18:17
Even stoer een fles wijn opgooien, laten draaien in de lucht en weer vangen.

Moet je hem wel vangen.....

Gelukkig was het donkergroen tapijt. Zie je een donkerrode wijnvlek niet echt goed op. Maar méuren.....
:hihi:
GreenLadyFern schreef:
27-05-2020 09:17
Ik ging popcorn maken. Zet de pan op het vuur, drupje olie, wachten tot de pan heet is. Gooi de maiskorrels erin en besef me dat ik de deksel nog niet heb gepakt...

Die popcorn schiet door de hele keuken, ik rommelen in de la onder het gasstel voor dat stomme deksel, belaagd door popcorn (ik had niet de tegenwoordigheid van geest om het vuur uit te zetten), ligt het deksel niet op de vaste plek..

Man ligt te gieren op de bank, katten voetballen met de popcorn en ik sta hysterisch naar mijn man te schreeuwen waar dat kutdeksel is, terwijl ik nog steeds belaagd wordt door popcorn :nut:
:HA:
Jongens, ik kan niet meer.
Moet zo hard lachen, tweede avond op rij. Jullie blunders zijn geweldig. :rofl:
Oudblond schreef:
27-05-2020 18:22
Ik heb ooit moeten googlen: Hoe krijg je rode wijn uit een witte kat. Is uiteindelijk gelukt. En de boeuf was ook gelukt.
Nou ja. Da’s wel een heel radicale oplossing voor die kat :cat:
When in doubt, the auditor is always right!
Auditor schreef:
27-05-2020 20:20
Nou ja. Da’s wel een heel radicale oplossing voor die kat :cat:
:proud:
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Venusss schreef:
27-05-2020 15:19
Best wel ja🤣
Heb nog een keer zoiets gehad. Beetje off topic, maar wel net zo erg. Zo’n schoenpoets ding waar zo’n sponsje aan vast zit... kwam maar geen poets vloeistof uit. Dus ik kneep heel hard in dat flesje. Slecht idee ook😜
:hihi: herkenbaar.
Of deze dan, voor de eerste x iets eten met Madame Jeannette (loeihete peper), waarschuwingen negeren, een hapje nemen van een couscousmaaltijd vol ermee, zwaar in de fik staan en dan water gaan drinken waardoor het nog erger wordt... :facepalm:
Ooit, wederom bij de Scouting.
Op kamp, een van de andere heren was de kok.

De hoeveelheid die was gekookt leek wat aan de krappe kant.
“O, daar weet ik wel wat op” was het commentaar van de kok.
En kiepert een hele pot sambal bij de hutspot.....

Vreemd, ineens was er meer dan genoeg.....
When in doubt, the auditor is always right!
Phoebemeaculpa schreef:
27-05-2020 20:36
:hihi: herkenbaar.
Of deze dan, voor de eerste x iets eten met Madame Jeannette (loeihete peper)
Uhhh ja daar kan mijn man over mee praten, hij was roti aan het maken, madame Jeanette gesneden en had toen jeuk aan zijn oog, uiteraard zijn handen nog niet gewassen dus dat heeft hij geweten :lol:
Ik kookte laatst een heel uitgebreid recept. Op het allerlaatst wilde ik er nog een snufje zout aan toevoegen, maar het deksel van de zoutpot viel eraf, dus zat er 300 gram zout in mijn gerecht. Niet te eten.
Auditor schreef:
27-05-2020 20:52
Ooit, wederom bij de Scouting.
Op kamp, een van de andere heren was de kok.

De hoeveelheid die was gekookt leek wat aan de krappe kant.
“O, daar weet ik wel wat op” was het commentaar van de kok.
En kiepert een hele pot sambal bij de hutspot.....

Vreemd, ineens was er meer dan genoeg.....
:rofl:
Voor iedereen een groene tuin
wolkewitje schreef:
28-05-2020 00:05
Ik kookte laatst een heel uitgebreid recept. Op het allerlaatst wilde ik er nog een snufje zout aan toevoegen, maar het deksel van de zoutpot viel eraf, dus zat er 300 gram zout in mijn gerecht. Niet te eten.
:O Dat is echt balen, vooral als je er lang(er) voor in de keuken staat.
Ik heb ooit bij mijn zus de zoutpot aangezien voor suikerpot. Dat was een bijzonder smerig kopje koffie.

Ook een keer gehad dat tijdens het koken het deksel van het pepervaatje afschoot. Explosief sausje.

Pizza in de oven zetten inclusief onderliggend karton. Eet smakelijk!
Pizza in de combimagnetron doen en per ongeluk de magnetronstand aanzetten is ook geen aanrader.

En uiteraard blunders die je maar 1 keer maakt:

Eerste keer cake bakken. Wist ik veel dat je daar een mixer voor nodig hebt, uiteindelijk heb ik het hele zooitje maar in de blender gemikt. Cake was nog best te eten, alleen niet goed gerezen.

Toen ik de eerste keer op gas kookte (bij mijn toenmalige partner, thuis had ik zo'n elektrisch kookplaatje wat altijd lang duurde voordat het warm werd) heb ik de pan op hoog vuur gezet, olie erbij gegoten en heb na een paar minuten een zak diepvriesaardappeltjes helemaal leeg gegooid in die pan.
Godzijdank had hij een hoog plafond. De steekvlam was enorm.
De aller eerste keer dat ik toen ik op mezelf woonde hutspot ging koken .

Dacht alles te hebben. Hutspot gekookt, geprakt, worst en jus erbij....... Vreemd, dat smaakte toch echt niet zoals thuis........

ik moeders gebeld en die vroeg gelijk 'ja, maar heb je ook aardappels gebruikt?' :facepalm:
BigLizzie schreef:
29-05-2020 07:27

Dacht alles te hebben. Hutspot gekookt, geprakt, worst en jus erbij....... Vreemd, dat smaakte toch echt niet zoals thuis........

ik moeders gebeld en die vroeg gelijk 'ja, maar heb je ook aardappels gebruikt?' :facepalm:
:rofl:
Ceci schreef:
28-05-2020 19:11

Toen ik de eerste keer op gas kookte (bij mijn toenmalige partner, thuis had ik zo'n elektrisch kookplaatje wat altijd lang duurde voordat het warm werd) heb ik de pan op hoog vuur gezet, olie erbij gegoten en heb na een paar minuten een zak diepvriesaardappeltjes helemaal leeg gegooid in die pan.
Godzijdank had hij een hoog plafond. De steekvlam was enorm.
Ook zoiets meegemaakt. Heb zelf gietijzeren wok, waarbij het wel even duurt voo die warm is, ik kook inductie. Dus wok op fornuis en groente snijden. Toen kreeg ik in een kerstpakket een wok. Dan die maar eens uitproberen. Wok op fornuis, vol aan en groente snijden. En toen een scheut olie in de wok. Was ook een behoorlijke vlam, gelukkig stond de afzuigkap niet aan. Pan is niet lang gebleven
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Oudblond schreef:
27-05-2020 18:22
Ik heb ooit moeten googlen: Hoe krijg je rode wijn uit een witte kat. Is uiteindelijk gelukt. En de boeuf was ook gelukt.
Details alsjeblieft, over die kat dan. Hoe doe je dat? Of werkt gewoon zelf laten aflikken? En wordt je kat dan dronken?
Ik lak mijn nagels nog wel eens met striplac, is een soort gellak die je na een dag of 10 als een soort sticker van je nagels kan trekken want dan laat het vanzelf los.

Ik kreeg vrienden op de borrel en dacht zelf gehaktballetjes te maken. Na het draaien van heel veel kleine borrel balletjes constateerde ik dat van 1 nagel alle lak was verdwenen.

Ik heb alle balletjes doorgeplozen waar het zat en uiteraard vond ik pas bij een van de laatste pogingen mijn nagel terug
Libra86 schreef:
27-05-2020 23:05
Uhhh ja daar kan mijn man over mee praten, hij was roti aan het maken, madame Jeanette gesneden en had toen jeuk aan zijn oog, uiteraard zijn handen nog niet gewassen dus dat heeft hij geweten :lol:
Aaaaauuwwwww :woa:
Guppekop :hihi: gedsie...
wolkewitje schreef:
28-05-2020 00:05
Maar een snufje zout voeg je toch toe door een beetje zout tussen duim en wijsvinger te nemen, en niet door de hele zoutpot boven de pan omgekeerd te houden?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
pejeka schreef:
29-05-2020 20:01
Maar een snufje zout voeg je toch toe door een beetje zout tussen duim en wijsvinger te nemen, en niet door de hele zoutpot boven de pan omgekeerd te houden?
Jij misschien wel ja. Een ander niet.
pejeka schreef:
29-05-2020 20:01
Ik gebruik ook een zoutvat zodat ik niet elke keer met mijn vingers in de zoutpot zit.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Frietjes (die ook in de oven konden) in de frituurpan gegooid met de oveninstructies: ipv 4 minuten op 175 graden 15 minuten op 200 graden ... je kan het gevolg al raden :facepalm:
BigLizzie schreef:
29-05-2020 07:27

Dat doe me denken toen ik voor de eerste keer Boerenkool maakte. Ik had dat er rauw doorgegaan net als bij stampot rauwe andijvie. Het was niet te eten..
O, ik weet er nog een:

Mijn vriend maakte een gerecht waar een halve liter witte wijn door moest. Wij drinken echter niet veel wijn, dus hij had het weggelaten en ook niet vervangen met ander vocht. Het kwam als een baksteen uit de oven. Super droog en knalhard.

We hebben toen maar Chinees besteld...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven