Kookblunders

26-05-2020 19:39 207 berichten
Misschien bestaat er al zo'n topic, maar die kan ik even niet vinden.

TO trapt af: Eieren opzetten, de tijd totaal vergeten en na een half uur erachter komen dat de eieren nog steeds staan te koken :facepalm:

Jullie nog leuke blunders?
lizenlotte schreef:
31-05-2020 13:01
zojuist wou ik mijn broodmachine uitzetten met een appelcake erin, druk ik per ongeluk 2 keer op de start/stop knop waardoor het programma opnieuw begint met kneden :facepalm: nu heb ik dus alleen kruimels appelcake :-(
Net doen alsof het zo hoort.
Serveren in schaaltjes met slagroom erover.

Misschien wordt het wel de nieuwe favoriet van je kinderen.
Van kennissen van me.
Vrouw op haar zestiende zwanger. Dan maar trouwen met vriendje. Op hun 20ste al drie kinderen. Het ging er nogal intensief aan toe bij hen thuis. (Lees: vurige discussies, maar wel liefde. Geen fysieke ruzies.) Tijdens het avondeten weer eens een gepassioneerd gesprek. Man pakt de spaghetti-met-gehaktballen-schotel en gooit die tegen de muur.
In de jaren daarna hebben de kinderen nog vaak gevraagd: "Gaan we weer weten, wat papa op de muur had gegooid?"
Echtpaar is nadien wat rustiger geworden.
Kinderen goed terecht gekomen.
Alle reacties Link kopieren
heerlijk topic :lol: ik heb even flink moeten graven maar heb er een geen grote ramp :

ik besloot op 1ste kerstdag een truffel cake maken, maar door tijd gebrek maakte ik in plaats van een cake bodem een koekjes bodem.
alles ging goed en ik deed hem in de koelkast, ging snel douchen aankleden blabla. maar omdat ik eerst naar een brunch moest en daarna eten bij mijn ouders nam ik de taart mee en deed ik hem bij de brunch weer in de koelkast.

bij mijn ouders aangekomen zetten ik hem op tafel en pakte een mes.....maar toen bleek dat de taart nog hartstikke vloeibaar was :facepalm: mijn moeder heeft het uiteindelijk in de vriezer gedaan maar het mocht niet baten :facepalm: dag taart
Relax we're all crazy, it's not a competition
:hihi:
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
30-05-2020 09:22
Sommige dingen kan ik me best voorstellen, maar... ook... je ziet toch hoe thuis het eten klaargemaakt wordt en dan zie je toch ook dat bepaalde dingen gekookt moeten worden en hoe en dat neem je dan toch mee? Zijn er überhaupt nog mensen die gewoon echt van huis uit leren koken, recepten meekrijgen, enz., zodat ze, áls ze op zichzelf gaan wonen, toch iets meer van koken weten dan macaroni in een pan gooien en een pot kant-en-klare saus er doorheen mikken?
Je vergeet één belangrijk ding: je leert van niks zoveel als van de blunders die je slaat tijdens het koken. En hoe beter je leert koken, hoe groter de blunders zijn die op de loer liggen.
Bovendien heeft niet iedereen (een) ouder(s) die het op prijs stellen als ze na een dag werken dollende kinderen in de keuken hebben die niet per se leergierig over hun schouder kijken (en verstandige vragen stellen), maar gewoon zeuren om wat te eten of drinken en hun eigen verhalen en problemen veel boeiender vinden dan de aangezwete banaansjalotten en verse Srilankaanse gember waarmee pa of moe zich onledig houdt.
Geloof me, ik heb een groot deel van mijn rijsttafelrepertoire meegekregen van mijn Indische oma, maar als zij iets omvangrijks ging koken, werd ik toch echt bij mijn nekvel gepakt en de keuken uitgezet. Daar was goed koken geen sociale gebeurtenis, maar hard werken waar je je hersens bij moet houden. There's a time and a place for everything under heaven.
If we winter this one out, we can summer anywhere - Seamus Healey.
Alle reacties Link kopieren
framboos_ schreef:
31-05-2020 12:48
Op de camping wilden we lekkere pasta met kaassaus, kip en gegrilde groenten maken. 1 van onze lievelingsgerechten. Bij het afgieten van de pasta uit het niet zo handige campingpannetje alle pasta in het gras laten vallen. Helaas geen reserve pasta, dus alles maar proberen te redden met wat extra ‘groenten’ (lees: gras) erdoorheen. Bij ons heet dit gerecht sindsdien dus ‘grasta!’ :idee:
Haha. Wij hadden ooit een grote pan pastasaus op de campingtafel staan, zo’n tafel met verstelbare poten met moeren eraan. De moer was blijkbaar toch niet helemaal goed aangedraaid, dus gleed de pan van tafel. Alle saus op het zand. Wij aten die dag dus kale pasta met kaas.
Man en ik hebben ook wel kale rijst gegeten op vakantie, maar om een andere reden. Na een lange fietsdag, tent opgezet, rijst aan de kook gebracht, in de slaapzak gewikkeld en dan de rijst daar een uurtje laten garen (bespaart gas) en dan ìs het plan om na een uurtje de groente klaar te maken en het eten af te maken. Maar rozig door het lange fietsen en een warme zomeravond, even naast de rijst gaan liggen op de andere slaapzak. En dan aan het begin van de nacht wakker worden omdat het kouder wordt, met een rammelende maag, maar wel gaargestoomde rijst. Nou ja, dan maar alleen rijst eten, tanden poetsen en verder slapen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven