Kort programma wasmachine

07-10-2013 09:13 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Waarvoor gebruiken jullie het korte programma op de wasmachine? Wast dat net zo schoon als het normale programma? Ik heb vaak halve wasjes, omdat ik een beetje sokken tekort heb en mijn vriend onderbroeken tekort (want we zijn allebei nogal moeilijk met het kopen daarvan ) . Dan heb ik niet genoeg was voor een volle 60 graden was en ga ik het maar vullen met andere dingen die eigenlijk nog niet in de was hoeven. Zelfde geld voor 40 graden wasjes: dan heb ik een trui die ik per se de volgende dag aan wil, maar niet genoeg was voor een volle machine. Dan draait 'ie halfvol. Vind dat nogal zonde, en vraag me af of het dan niet beter is een kort programma te draaien, scheelt misschien water en energie ofzo? Maar wordt het dan wel net zo schoon?
Als mijn kleren niet echt vies zijn, maar wel muf ruiken was ik op 30min/30gr. Dan ruiken ze weer fris
Kort wasprogramma voor sportkleding en was ie primair "opgefrist" moet worden, maar niet echt vies zijn.

Ik was bijna alles op 30/40 graden, heel een warmere was voor het behoud van mijn wasmachine.

Daarnaast was ik alleen wanneer mijn trommel vol zit. Zonde om een halve was te draaien! Dikke pech wanneer ik een trui de volgende dag aan wil, dan had ik dit maar beter moeten plannen. Of gewoon een andere trui aan. Ik kan me niet voorstellen dat er in Nederland nog veel mensen zijn die maar 1 trui hebben.

We zijn maar met z'n tweetjes, we hebben wel voldoende basis kleding (sokken, ondergoed, etc) zodat er niet om de paar dagen gewassen moet worden.

Lees het vrekkentoipic maar eens goed door, en verder zijn er voldoende topics te vinden over "hoe vaak wassen" en "op welke temperatuur wassen".
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Ik was overigens ook nooit een halve trommel. Ik heb nooit zo weinig was
Het word gewoon schoon. Al ik in de tuin gewerkt heb en ben super vies even 30min op 30 graden alles is weer schoon. Ik was bijna nooit hoger dan 30graden. Alleen sport kleren en handdoeken een keer per maand op 60 graden.
lang leve dyslexie .... ja dat heb ik
Ik was korte wasjes altijd met een halve trommel. Dat moet ook volgens mijn wasmachinehandleiding. En het wordt altijd weer lekker fris. Een sokken/onderbroeken was zou ik wel op 60 graden wassen.
Altijd kort programma. Mijn normale programma voor 40 of 60 graden is 2 uur. Kort is 1 uur en dat is echt wel kang genoeg.

Enkele keer doe ik zo'n half uurswasje op 30 graden en af en toe een volledig 90 gradenprogramma om de trommel schoon te maken. Normale was dus altijd kort.
quote:hamerhaai schreef op 07 oktober 2013 @ 09:20:

Kort wasprogramma voor sportkleding en was ie primair "opgefrist" moet worden, maar niet echt vies zijn.

Ik was bijna alles op 30/40 graden, heel een warmere was voor het behoud van mijn wasmachine.

Daarnaast was ik alleen wanneer mijn trommel vol zit. Zonde om een halve was te draaien! Dikke pech wanneer ik een trui de volgende dag aan wil, dan had ik dit maar beter moeten plannen. Of gewoon een andere trui aan. Ik kan me niet voorstellen dat er in Nederland nog veel mensen zijn die maar 1 trui hebben.

We zijn maar met z'n tweetjes, we hebben wel voldoende basis kleding (sokken, ondergoed, etc) zodat er niet om de paar dagen gewassen moet worden.

Lees het vrekkentoipic maar eens goed door, en verder zijn er voldoende topics te vinden over "hoe vaak wassen" en "op welke temperatuur wassen".

Ook niet 1 trui hoor, maar wel 1 favoriete . Ben een beetje autistisch denk ik, als ik morgen een bepaalde trui aan wil zal ik die trui dragen ook . Maar gebeurt me eigenlijk maar zelden hoor, dat ik echt halve wasjes draai. Dan doe ik gewoon de witte en gekleurde was bij elkaar, met zo'n color catcher doekje ofzoiets erbij. Werkt perfect.

Ik ken de topics over op welke temperatuur en hoe vaak enzo, maar mijn vraag gaat specifiek over korte programma's. Werkt dat ook prima? Voor gewone kleding enzo blijkbaar wel, las ik al, maar voor dingen als ondergoed enzo? Dat was ik normaal op 60 graden, kan het dan ook in een kort programma van 60 graden, of kan ik het dan net zo goed op 40 graden wassen in een lang programma?
Ik gebruik dat programma ook idd vaak om shirtjes etc die niet echt vuil zijn op te frissen.
O en met een puberella in huis krijg ik de trommel wel vol..
Ik was alles op de korte was. Echt vieze kleren hebben we toch nooit. Ook de kleertjes van onze dreumes worden er prima schoon van. Eens per maand even op 95 graden een lege trommel draaien voor t behoud van mijn machine.
quote:graantje23 schreef op 07 oktober 2013 @ 09:59:

Ik was alles op de korte was. Echt vieze kleren hebben we toch nooit. Ook de kleertjes van onze dreumes worden er prima schoon van. Eens per maand even op 95 graden een lege trommel draaien voor t behoud van mijn machine.Hier ook zo. Nagenoeg alles gaat in de korte was, wordt prima schoon.
Wat is kort? Wij hebben een 15 minuten knop op de wasmachine. Die gebruik ik alleen voor kleding dat wat opgefrist moet worden. Temp. kan niet hoger dan 30 graden. Ik betwijfel of op die temp echte vlekken verwijderd worden.

Handdoeken en ondergoed/sokken gaan hier op 60 graden en dat programma duurt iets korter dan 1,5 uur.
quote:Bianca2612 schreef op 07 oktober 2013 @ 10:08:

Wat is kort? Wij hebben een 15 minuten knop op de wasmachine. Die gebruik ik alleen voor kleding dat wat opgefrist moet worden. Temp. kan niet hoger dan 30 graden. Ik betwijfel of op die temp echte vlekken verwijderd worden.Zo'n programma gebruik ik dus het meest. En de echte vlekken gaan er echt uit. Een enkele keer niet, maar dat kledingstuk gaat dan mee in de langere was die ik af en toe draai en is dan alsnog schoon.
Kort programma hier duurt een half uur bij 30 graden, en een uur bij 40, 60 en 90 graden.

Nou, ik denk dat ik dan wel genoeg weet. Alles in het korte programma, tenzij het echt vies is . Bedankt voor alle reacties, wat zou ik toch zonder jullie moeten
quote:paperchase schreef op 07 oktober 2013 @ 10:21:

Kort programma hier duurt een half uur bij 30 graden, en een uur bij 40, 60 en 90 graden.

Nou, ik denk dat ik dan wel genoeg weet. Alles in het korte programma, tenzij het echt vies is . Bedankt voor alle reacties, wat zou ik toch zonder jullie moeten

Inderdaad en krijg vaak alles schoon met kort programma want hier verbruikt hij iets meer water per wascycles en heeft maar 2 spoelbeurten.

Zou wel altijd met volle trommel wassen halve wasjes is duur wassen.
Kort programma is hier 30 minuten op 40 graden. Ik gebruik dit programma vaak, alle vlekken gaan er prima uit.
Halve trommel draaien zonde?

Volgens mij weegt mijn Miele hoeveel erin zit en past waterverbruik en tijd daarop aan.

Sokken/ondergoed op 40 graden. ,

Die gaan bij mij op minimaal 60, dan maar wat langer.

Kan kiezen tussen kort (30min) en extra kort (20min), gebruik ik alleen om op te frissen. Kan overigens alleen op 40 graden of kouder.

Wit/bont duurt met volle trommel 2,5 uur...vind ik ook lang moet ik toegeven....

Ik las dat je genoeg wist, kon't niet laten te reageren
quote:gretagreet schreef op 07 oktober 2013 @ 10:37:

Halve trommel draaien zonde?

Volgens mij weegt mijn Miele hoeveel erin zit en past waterverbruik en tijd daarop aan.

Sokken/ondergoed op 40 graden. ,

Die gaan bij mij op minimaal 60, dan maar wat langer.

Kan kiezen tussen kort (30min) en extra kort (20min), gebruik ik alleen om op te frissen. Kan overigens alleen op 40 graden of kouder.

Wit/bont duurt met volle trommel 2,5 uur...vind ik ook lang moet ik toegeven....

Ik las dat je genoeg wist, kon't niet laten te reageren

Machine kan het wel maar qua verbruik is het altijd meer dan een volle machine.

Hier wit/bont kort 50 graden volle machine en is in uurtje klaar en schoon ook met een Miele
Kort programma op 40 graden duurt bij mij 37 minuten.
Slobberbone,

Misschien wordt t dan toch eens tijd om al die functies eens goed te bekijken!

Heb 'm ook pas jaar of 2
ondergoed/sokken op 60 graden? Krimpt dat dan niet ontzettend? ik doe alles op 40, behalve handdoeken op 70 graden, en beddengoed 60.
quote:gretagreet schreef op 07 oktober 2013 @ 10:47:

Slobberbone,

Misschien wordt t dan toch eens tijd om al die functies eens goed te bekijken!

Heb 'm ook pas jaar of 2

Kijk maar na.

Dit geld ook nu nog voor de huidige W5873. Uit de handleiding staat :

Gebruik de maximale belading.

Bij een maximale belading is het

energie- en waterverbruik, vergeleken

met de totale hoeveelheid wasgoed,

het laagst.

Bij overschrijding van de maximale beladingscapaciteit

vallen de wasresultaten

tegen en gaat het wasgoed sneller

kreuken.
quote:pinky8 schreef op 07 oktober 2013 @ 10:48:

ondergoed/sokken op 60 graden? Krimpt dat dan niet ontzettend? ik doe alles op 40, behalve handdoeken op 70 graden, en beddengoed 60.Wat een gedoe die temperaturen was alles op 50 graden
quote:pinky8 schreef op 07 oktober 2013 @ 10:48:

ondergoed/sokken op 60 graden? Krimpt dat dan niet ontzettend? ik doe alles op 40, behalve handdoeken op 70 graden, en beddengoed 60.Nee dat krimpt niet op 60 graden. Sterker nog, lees de labeltjes in je onderbroeken maar na. (daar staat bij sommige ook 40 graden trouwens, maar echt, ondergoed wassen doe je op 60 graden.)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven