Kosten badkamer verbouwing

09-01-2013 21:23 58 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij willen thuis onze badkamer gaan verbouwen. We hebben een heel groot, leeg, ongebruikt deel in de redelijk grote ruimte, dus we willen daar een bad gaan plaatsen. Hiervoor moet wel de verwarming van de ene muur op de andere verplaats worden (buizen lopen onder de vloertegels denk ik?) en het toilet moet dan ook een stuk opgeschoven worden (het is een hangend, ingebouwd toilet).



Iemand enig idee hoeveel dit ongeveer kan gaan kosten, exclusief bad? Ervaringsdeskundigen?



We overwegen nu om een aantal aannemers/klussers een offerte uit te laten brengen. Maar daarvoor moeten ze natuurlijk eerst langskomen om te passen, te meten en te bespreken. We gaan ervan uit dat dit ook al geld kost.. Klopt dit? Zo ja, wat hebben jullie voor de offerte betaald?



Ben benieuwd of we hier iets verder komen!



(Foto's van jullie prachtige badkamer zijn ook welkom ter inspiratie! )
Alle reacties Link kopieren
Misschien domme vraag hoor, maar zijn die 5000¤ (of meer) dan de kosten van de klusser of bouwvakker? Of ook de tegels enzo erbij in?

Want hoe gaat dat dan? Koop je de materialen zelf? Vertelt hij dan wat je nodig hebt?



Wij willen ook de badkamer laten doen. Maar bij zo'n badkamerzaak willen ze ook wel plaatsen, maar de kosten waren hoog! 14000¤ voor een kleine badkamer van 3 x 2. Wel met alle leidingen enzo verplaatsen.
Wij hebben onze badkamer (2,5x3) helemaal zelf verbouwd. Alles gestript, leidingen vernieuwd, vloerverwarming en designradiator aangesloten, nieuwe vloer gestort, hangend toilet verplaatst, inloopdouche met muurtje van glasblokken, nieuwe wand- en vloertegels, designwastafelmeubel, spiegel met verlichting, nieuwe kranen, verlaagd plafond met inbouwspotjes, etc. etc. voor in totaal 4000 euro. Maar laten doen kost uiteraard meer lijkt me. Onze grootste kostenposten waren de tegels, alle koperen koppelingen en leidingen voor de water- en cv-leiding en de zakken gietvloer en tegellijm (wat hèbben we gesjouwd...). Het is nu af gelukkig, en we zijn er superblij mee!
Alle reacties Link kopieren
@Baileyy: ¤5000 is voor de badkamer incl materiaal en tijd die de bouwvakkers eraan nodig hebben. Het enige wat we zelf hebben gehaald is een badkamerkastje van de Ikea, omdat we die mooi vonden, was ¤200
Alle reacties Link kopieren
Zelf verbouwen hebben we helaas geen tijd voor.. en ook niet genoeg verstand van. Maar als je dat wel hebt is dat natuurlijk ideaal!



Bij ons hoeft er eigenlijk niet zoveel gedaan te worden, als ik zo andere verhalen over badkamerverbouwingen hoor/lees.

Alleen een bad plaatsen en aansluiten dus, en dan de boel weer betegelen (wat we in principe wél zelf kunnen). En eventueel het toilet opschuiven.



We hebben gisteren nog even staan meten boven, en in principe hoeft het toilet ook niet verplaatst te worden, want het past allemaal wel. We moeten er alleen even over nadenken wat we mooier vinden; het toilet schuin zoals nu (dan kijk je de badkuip in als je erop zit ) of hem rechtdraaien. En dat moet ík dan betalen, want manlief maakt het allemaal niets uit. Lastige keuzes soms ook hè
Alle reacties Link kopieren
quote:Tickel schreef op 09 januari 2013 @ 23:28:

Als je genoeg plek hebt, een halfronde douche is een aanrader! Alleen niet voor dit geld



Mooi is die! Maar wel een beetje duur inderdaad

We hebben nu een best grote douche; het is een soort van apart 'kamertje' binnen in de badkamer. Daar kun je met z'n 4'en makkelijk in staan. Het is ook nog eens zo'n regendouche die je op alle mogelijke stralen en hardheden kunt zetten. Heerlijk
Welke omgeving zoek je een installateur?
Alle reacties Link kopieren
quote:Groupie schreef op 10 januari 2013 @ 00:16:

Wij hebben een badkamer van 3,8x1.7, en we hebben zowel een bad, een inloopdouche en een wastafel+kast, en voor het bad en de wastafel moesten de leidingen omgelegd worden.



Wij hadden ook meerdere offertes aangevraagd, en de duurste kon niet onder de ¤12.000 komen, en degene die we hebben aangenomen rekent een kleine ¤5000.

Die dure wilde zonder meer alles kaalslopen en zowel de muur als vloertegels helemaal opnieuw doen, en de huidige heeft de leidingen in de huidige vloer gelegd en eroverheen getegeld. En hij heeft de muurtegels gehouden en er uiteindelijk 6 moeten vervangen, maar daar zie je niks van. Nu hadden we nog ¤10.000 over in ons bouwdepot voor een dakkapel, nieuwe cv ketel en nog wat kleine zaken, zo fijn!!



Lekker meegenomen dat je nu nog zoveel over hebt en andere dingen kunt opknappen!



Ja.. de keuken is ook zoiets. Ik stoor me een beetje aan de kastdeurtjes, die zijn door de zon die erop schijnt vanuit het brede raam helemaal vaal geworden en je ziet echt kleurverschil tussen kastjes waar zon op zit en die waar de zon niet schijnt.. Bovendien beginnen her en der de laagjes los te laten.. Ik hoef geen heel nieuwe keuken, want deze is prima. Maar die kastjes..daar wil ik wel wat op!



En zo kan ik nog wel een boel andere huisklussen bedenken Vorige zomer hebben we geschilderd, alleen niet alles afgekregen, dus de kozijnen bovenste 2 verdiepingen moeten nog geschilderd worden dit jaar. Verder moet de tuin aangepakt worden, want het is een halve jungle. En de tuintegels op het balkon liggen schots en scheef en met centimeters hoogteverschil, dus dat moet ook.. De hobbykamer moet nieuwe kasten... etc etc
Alle reacties Link kopieren
quote:pimpelmeesje67 schreef op 10 januari 2013 @ 10:37:

Welke omgeving zoek je een installateur?Omgeving van Haarlem. Ben je er één?
Alle reacties Link kopieren
quote:saaisaartje schreef op 10 januari 2013 @ 10:40:

[...]





Lekker meegenomen dat je nu nog zoveel over hebt en andere dingen kunt opknappen!



Ja.. de keuken is ook zoiets. Ik stoor me een beetje aan de kastdeurtjes, die zijn door de zon die erop schijnt vanuit het brede raam helemaal vaal geworden en je ziet echt kleurverschil tussen kastjes waar zon op zit en die waar de zon niet schijnt.. Bovendien beginnen her en der de laagjes los te laten.. Ik hoef geen heel nieuwe keuken, want deze is prima. Maar die kastjes..daar wil ik wel wat op!

En zo kan ik nog wel een boel andere huisklussen bedenken Vorige zomer hebben we geschilderd, alleen niet alles afgekregen, dus de kozijnen bovenste 2 verdiepingen moeten nog geschilderd worden dit jaar. Verder moet de tuin aangepakt worden, want het is een halve jungle. En de tuintegels op het balkon liggen schots en scheef en met centimeters hoogteverschil, dus dat moet ook.. De hobbykamer moet nieuwe kasten... etc etc Spuit alles behalve auto's
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
quote:saaisaartje schreef op 10 januari 2013 @ 10:41:

[...]





Omgeving van Haarlem. Ben je er één? Nee, maar m'n man wel. Beetje uit de buurt.
Alle reacties Link kopieren
quote:Tickel schreef op 10 januari 2013 @ 12:59:

[...]



Spuit alles behalve auto'sZo breng je me op ideeën! Folie eraf halen en gewoon overspuiten of lakken, goed bedacht! Stukken goedkoper dan een nieuwe keuken
Jo, die 25 tot 35 euro is echt een hongerloontje voor een bouwvakker/timmerman. Voor iedereen trouwens, als dat bruto is, en er moet nog pensioen en arbeidsongeschiktheidsverzekering van betaald worden. Iemand die voor dat geld komt klussen is echt wanhopig, en kan zijn pensioen en aov dus helemaal niet betalen.

Zo rond de 50 euro voor een vakman vind ik een reeel bedrag, en dat heb ik er dus ook gewoon voor over. En meer, als íe ergens heel goed in is en iets kan wat maar weinig mensen kunnen vind ik ook acceptabel.

Een volwassen vent die 12,50 euro per uur (en dan mag 'ie in zijn handjes knijpen bij 25 euro) overhoudt als ik hem in zou huren vind ik gewoon uitbuiting van de huidige situatie in de bouw.
Alle reacties Link kopieren
quote:Katherina schreef op 10 januari 2013 @ 17:15:

Jo, die 25 tot 35 euro is echt een hongerloontje voor een bouwvakker/timmerman. Voor iedereen trouwens, als dat bruto is, en er moet nog pensioen en arbeidsongeschiktheidsverzekering van betaald worden. Iemand die voor dat geld komt klussen is echt wanhopig, en kan zijn pensioen en aov dus helemaal niet betalen.

Zo rond de 50 euro voor een vakman vind ik een reeel bedrag, en dat heb ik er dus ook gewoon voor over. En meer, als íe ergens heel goed in is en iets kan wat maar weinig mensen kunnen vind ik ook acceptabel.

Een volwassen vent die 12,50 euro per uur (en dan mag 'ie in zijn handjes knijpen bij 25 euro) overhoudt als ik hem in zou huren vind ik gewoon uitbuiting van de huidige situatie in de bouw.

Na de ronduit oplichtersprijzen die de meest simpele bouwvakker een paar jaar geleden durfde te vragen, heb ik geen enkel medelijden met de huidige tarieven.

Twee jaar terug betaalden we nog ¤89,- ex BTW voor een loodgieter.

Zij begonnen met de waanzin.
quote:jo12345 schreef op 10 januari 2013 @ 22:11:

[...]



Na de ronduit oplichtersprijzen die de meest simpele bouwvakker een paar jaar geleden durfde te vragen, heb ik geen enkel medelijden met de huidige tarieven.

Twee jaar terug betaalden we nog ¤89,- ex BTW voor een loodgieter.

Zij begonnen met de waanzin.Ik heb wel medelijden met een bouwvakker, timmerman of loodgieter die voor zijn gezin moet zorgen terwijl íe maar 25 euro kan vragen voor zijn werkzaamheden. Maar goed, wij zijn het niet met elkaar eens.
Ik ben getrouwd met een ZZP-er die inderdaad in zijn omgeving ziet dat mensen soms voor ¤25/uur werken.

Gelukkig ligt zijn uurtarief hoger (en heeft ie werk zat), want daarvan kan je echt niet rondkomen.
Alle reacties Link kopieren
quote:jo12345 schreef op 10 januari 2013 @ 22:11:

[...]



Na de ronduit oplichtersprijzen die de meest simpele bouwvakker een paar jaar geleden durfde te vragen, heb ik geen enkel medelijden met de huidige tarieven.

Twee jaar terug betaalden we nog ¤89,- ex BTW voor een loodgieter.

Zij begonnen met de waanzin.Weet je hoeveel er overblijft van die 89euro?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind ¤25,- ook wel erg weinig, als dat gewoon wit betaald wordt. Maar als het een zwart klusje is zie ik het probleem niet zo, want dan gaat alles in eigen zak en gebeurt het normaal gesproken alleen als de werkman/vrouw tijd over heeft. Gaat dus niet ten koste van andere (betere) inkomsten.



Of zie ik dit nu verkeerd?
Die ¤25 is helaas wit.



¤89 is natuurlijk belachelijk veel.



Gangbaar is tussen de 35/40.

Maar nog gangbaarder bij dit soort klussen is een totaalbedrag vaststellen.
Alle reacties Link kopieren
¤25,- wit is echt belachelijk weinig! Daar kun je met een gezin niet van rondkomen, zeker als je op oproepbasis moet werken en dus afhankelijk bent van andere mensen (die veelal natuurlijk zelf ook in de crisis zitten tegenwoordig).



We hebben eens een klusjesman nieuwe knoppen op onze radiatoren laten zetten, toen is de klus ook al ter sprake gekomen. (Hij bood zichzelf toen aan om het te doen, maar hij had geen ervaring met badkamers verbouwen, dus we willen hem liever niet voor de klus inhuren). Hij gaf aan dat het in een week wel gedaan kon worden.



Als ik dan dus ga rekenen met ons bouwdepot van ¤5000,- euro en een werkdag van 8 uur x 5 dagen, dan kom ik op een bedrag van 125¤ per uur uit. Da's dan ex materiaal Toch wel veel inderdaad! Zo had ik er nog niet over nagedacht. Plus dat je niet altijd weet of het wit of zwart gaat, zeker niet als je iemand inhuurt via een bedrijf als werkspot denk ik. (Of is via werkspot altijd wit?)
Alle reacties Link kopieren
We hebben die klusjesman toen trouwens 175 euro betaald om 5 radiatorknoppen te vervangen, eigenlijk ook belachelijk veel voor iets wat we makkelijk zelf hadden kunnen doen

(Maar was wel inclusief de nieuwe knoppen, dat dan weer wel..)
quote:saaisaartje schreef op 11 januari 2013 @ 10:51:





Als ik dan dus ga rekenen met ons bouwdepot van ¤5000,- euro en een werkdag van 8 uur x 5 dagen, dan kom ik op een bedrag van 125¤ per uur uit. Da's dan ex materiaal Toch wel veel inderdaad! Zo had ik er nog niet over nagedacht. Plus dat je niet altijd weet of het wit of zwart gaat, zeker niet als je iemand inhuurt via een bedrijf als werkspot denk ik. (Of is via werkspot altijd wit?)



Als jij een factuur krijgt dan is het wit, daar kun je gewoon op vertrouwen, ook als je iemand via werkspot inhuurt. Op een factuur en offerte staat een BTWnummer en KvKnummer en dat kun je dus gewoon controleren.

En je maakt nu wel een heel rare berekening. Waarom zou je 5000 euro aan arbeidsloon moeten betalen voor 40 uur werk? 40 x 40 is 1600,-, dus is er nog 3400 euro over voor materialen.
Alle reacties Link kopieren
Niet luxe doen en dan een ienie minie badkamer voor 15000.... lachwekkend....



Ligt eraan wat je wilt. Inloop douche / toilet / wasbak. (standaard) kom je met 5000/6000/7000 al een heel eind.mee
Alle reacties Link kopieren
Het duurste van alle verbouwingen zijn de manuren! Dus alles wat je zelf kan doen ...... doen....
Ik was rond de 10000 euro kwijt. Inclusief het slopen van de oude badkamer, de materialen en de arbeidskosten. Had ik alleen de materialen moeten kopen was ik de helft kwijt geweest.
Alle reacties Link kopieren
Dit is weer eens een oud topic dat omhoog gehaald wordt zonder reden.........

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven