Kunstbloemen?
woensdag 29 februari 2012 om 18:49
Van huis uit heb ik mee gekregen dat je nooit kunstbloemen neemt. Kunstbloemen zijn voor luie mensen
Nou ben ik inderdaad best lui als het gaat om bloemen. Ik heb geen groene vingers, heb katten die planten graag omgooien en heb dus geen bloem meer in huis. En dat is dan ook weer zo kleurloos...
Wat vinden jullie van -kwalitatief goede- kunstbloemarrangementen. Bij voorbaat al een Nee want... Of misschien een Ja, Waarom niet??
Ik ben erg benieuwd naar jullie mening.
Voorbeelden:
[img]http://www.kunstbloemenwinkel.nl/data/a ... /b_669.jpg[/img] [img]http://www.ifleur.nl/images/products/su ... 9301-1.jpg[/img]
Nou ben ik inderdaad best lui als het gaat om bloemen. Ik heb geen groene vingers, heb katten die planten graag omgooien en heb dus geen bloem meer in huis. En dat is dan ook weer zo kleurloos...
Wat vinden jullie van -kwalitatief goede- kunstbloemarrangementen. Bij voorbaat al een Nee want... Of misschien een Ja, Waarom niet??
Ik ben erg benieuwd naar jullie mening.
Voorbeelden:
[img]http://www.kunstbloemenwinkel.nl/data/a ... /b_669.jpg[/img] [img]http://www.ifleur.nl/images/products/su ... 9301-1.jpg[/img]
woensdag 29 februari 2012 om 18:56
woensdag 29 februari 2012 om 19:17
van mij mag je hoor ik heb een combi van (makkelijke) planten en in de donkere hoekjes van de kamer kunstplanten... in de voortuin staat een grote bak met een flinke neppalm en daaromheen echte plantjes, in de winter viooltjes en in de zomer vlijtig lies...heb al een paar keer gezien dat iemand de voortuin inliep om te voelen aan de palm... lachen
woensdag 29 februari 2012 om 19:36
Ik heb kunstbloemen in de gang aan de muur geprikt met punaises. Om een een voorjaarsgevoel in huis te halen (en het werkt!)
Hier bij de Welkoop (of boerenbont) hebben ze een outletstore en heb daar vandaag dure kunstbloemen voor niks gehaald (normaal 10,- euro per stuk, nu 3 voor 2 euro)
Maar een makkelijke plant is eigenlijk veel mooier. Voor de donkere hoekjes kan een kunstbloem/ plant prima.
Hier bij de Welkoop (of boerenbont) hebben ze een outletstore en heb daar vandaag dure kunstbloemen voor niks gehaald (normaal 10,- euro per stuk, nu 3 voor 2 euro)
Maar een makkelijke plant is eigenlijk veel mooier. Voor de donkere hoekjes kan een kunstbloem/ plant prima.
woensdag 29 februari 2012 om 19:42
Kan wel hoor.
Ik heb tussen de voor en achter/opperkamer (zit een verhoging van 74 centimer,met aan een kant een trapje) een gemetselde bloembak en daar staan nep planten in,omdat echte planten hier snel overlijden. Het waren geen goedkope dus haast niet van echt te onderscheiden.
Zo heb ik ook een mooie witte melkachtige grote vaas en daar staan kunstbloemen in met een lange stengel,ook niet goedkoop.
Bij goedkope kun je echt zien dat het nep is,bij deze haast niet.
Ik heb tussen de voor en achter/opperkamer (zit een verhoging van 74 centimer,met aan een kant een trapje) een gemetselde bloembak en daar staan nep planten in,omdat echte planten hier snel overlijden. Het waren geen goedkope dus haast niet van echt te onderscheiden.
Zo heb ik ook een mooie witte melkachtige grote vaas en daar staan kunstbloemen in met een lange stengel,ook niet goedkoop.
Bij goedkope kun je echt zien dat het nep is,bij deze haast niet.
woensdag 29 februari 2012 om 19:49
Als je in de buurt van Amsterdam woont; ga eens kijken bij tuincentrum Osdorp. Daar hebben ze een waanzinnige collectie kunstbloemen. Niet goedkoop, maar nauwelijks van echt te onderscheiden en heel erg veel keus!
Ik riep altijd: geen nepbloemen in mijn huis, maar nu staat hier toch een vaas vol te schitteren en ik word er elke dag blij van!
Ik riep altijd: geen nepbloemen in mijn huis, maar nu staat hier toch een vaas vol te schitteren en ik word er elke dag blij van!
woensdag 29 februari 2012 om 20:02
woensdag 29 februari 2012 om 20:27
Het liefst echt (geeft wel voldoening en is mooi om een roos/tulp uit de knop te zien komen!)
Maar ik moet bekennen dat ik ook wel wat vaasjes nepbloemen heb staan. Niemand ziet het. En als ik het al eens vertel, willen ze altijd voelen
Geen hele bossen voor mij, maar een losse, grote neproos vind ik wel mooi!
Maar ik moet bekennen dat ik ook wel wat vaasjes nepbloemen heb staan. Niemand ziet het. En als ik het al eens vertel, willen ze altijd voelen
Geen hele bossen voor mij, maar een losse, grote neproos vind ik wel mooi!
woensdag 29 februari 2012 om 23:51
woensdag 29 februari 2012 om 23:58
quote:manji schreef op 29 februari 2012 @ 23:51:
[...]
Ik kreeg gisteren een bosje tulpen,van de buren omdat ik de post uit had gehaald,toen ze een weekje weg waren. En ja hoor,hangen er al 3 van.
Vandaag een mooie hortensia gekregen,ben benieuwd hoe lang ik die in leven hou.
Al 3 met het kopje naar beneden?
Hortensia s had ik vroeger in mijn tuin, nouja niemand die het zag want alles was dood, alleen maar stronken met verdord blad, ook decoratief dat wel
Ik denk dat de hortensia van jou 1 week leeft
[...]
Ik kreeg gisteren een bosje tulpen,van de buren omdat ik de post uit had gehaald,toen ze een weekje weg waren. En ja hoor,hangen er al 3 van.
Vandaag een mooie hortensia gekregen,ben benieuwd hoe lang ik die in leven hou.
Al 3 met het kopje naar beneden?
Hortensia s had ik vroeger in mijn tuin, nouja niemand die het zag want alles was dood, alleen maar stronken met verdord blad, ook decoratief dat wel
Ik denk dat de hortensia van jou 1 week leeft
donderdag 1 maart 2012 om 00:03
quote:liora schreef op 29 februari 2012 @ 23:58:
[...]
Al 3 met het kopje naar beneden?
Hortensia s had ik vroeger in mijn tuin, nouja niemand die het zag want alles was dood, alleen maar stronken met verdord blad, ook decoratief dat wel
Ik denk dat de hortensia van jou 1 week leeft
Dat haalt hij niet.
In de voortuin heb ik ook een hortensia staan en daar komen heel af en toe 2 bloemen in en die staat er al jaren. Dus ook buiten doet de boel niet veel.
[...]
Al 3 met het kopje naar beneden?
Hortensia s had ik vroeger in mijn tuin, nouja niemand die het zag want alles was dood, alleen maar stronken met verdord blad, ook decoratief dat wel
Ik denk dat de hortensia van jou 1 week leeft
Dat haalt hij niet.
In de voortuin heb ik ook een hortensia staan en daar komen heel af en toe 2 bloemen in en die staat er al jaren. Dus ook buiten doet de boel niet veel.