Kunstgras op balkon?
zaterdag 6 juli 2013 om 23:10
Hoi allemaal,
Wij zijn bezig met de aankleding van het balkon.
Vorige week tuinmeubels en kussens besteld.
Ons balkon is alleen een en al beton en ziet er dus nogal grijs uit.
We overwegen nu kunstgras vanwege de kleur (vlonders zouden nu dezelfde kleur hebben als onze tuinmeubels, wat volgens mij niet bepaald mooi is).
Heeft iemand ervaringen met kunstgras op balkon?
Heeft iemand tips waaraan te denken?
Wij zijn bezig met de aankleding van het balkon.
Vorige week tuinmeubels en kussens besteld.
Ons balkon is alleen een en al beton en ziet er dus nogal grijs uit.
We overwegen nu kunstgras vanwege de kleur (vlonders zouden nu dezelfde kleur hebben als onze tuinmeubels, wat volgens mij niet bepaald mooi is).
Heeft iemand ervaringen met kunstgras op balkon?
Heeft iemand tips waaraan te denken?

zondag 7 juli 2013 om 07:25
Ons gras is van nam grass. Zit in Leerdam een winkel, dan kan je het ook op groter formaat zien ipv zo'n klein staaltje. Vaak krijg je via de post van die kleine stukjes. In Leerdam hebben ze in de "winkel" (het is in een loods op het industrieterrein) grotere stukken liggen en je kan stalen krijgen van A4-formaat. Kan je er ook ff met je voeten op enzo. En ik heb een stuk van de rol laten uitleggen toen we er waren, om er even op te kunnen liggen enzo. Zelf vond ik het wel prettig om persoonlijk met iemand te praten ipv via internet te bestellen. Het ging bij ons toch om 600 euro. En kreeg daar te horen dat het ook verschilt hoe je er tegenaan kijkt. Van de ene kant af is het mooi, vanaf de andere kant is het wat glanzend. Dit omdat de spriet iets schuin staat en je moet het dus wel de goede kant op leggen. Vandaar dat wij 4 vierkante meter meer moeten kopen, want we hebben 4x3 m nodig en de rol is 4m breed. Als we dan 3m nemen en het dwars leggen (breedte is bij ons 3m), kijk je er verkeerd op vanuit de woonkamer en zie je dus die glans. Dat zijn dingen die je dan te horen krijgt en is ons ook laten zien daar. Als je via internet besteld krijg je een stuk en moet je maar zien of het net goed is ivm die kijkrichting op je gras.

zondag 7 juli 2013 om 08:07
Wij hebben een of ander grastapijt liggen op het balkon, gewoon van de Kwantum geloof ik. Ik vind het gezelliger staan en kan er lekker met mijn blote voeten op. Af en toe stofzuiger eroverheen en klaar is clara.
Na de zomer gaan we het balkon een beetje veranderen en dan gaan we deze tegels erin leggen http://www.ikea.com/nl/nl ... epartments/outdoor/21957/
Na de zomer gaan we het balkon een beetje veranderen en dan gaan we deze tegels erin leggen http://www.ikea.com/nl/nl ... epartments/outdoor/21957/
zondag 7 juli 2013 om 14:08
quote:Lieveling schreef op 07 juli 2013 @ 00:33:
Wij hebben een groot balkon maar betonnen zijwanden en betonnen vloer was ons ook te grauw. Wij hebben dus ook kunstgras op het beton gelegd en zijn er heel blij mee. Naast mooi zit het ook lekker, loopt fijn op blote voeten en is lekker zacht.
Let er wel op dat je goed kunstgras koopt waarin afwatering geregeld is zodat het niet gaat schimmelen tussen grasmat en beton. Overigens is mooi, echtlijkend kunstgras niet goedkoop. Via bv kunstgrasnet kun je gratis stalen opvragen. Wij vonden dat superservice omdat voelen en van dichtbij bekijken de keuze makkelijker maakt dan van foto'sHoi Liveling, hebben jullie daar uiteindelijk ook besteld? Had inderdaad op de website gekeken en zag er wel goed uit. Wil ook niet zomaar iets kopen, maar wel ergens stalen kunnen opvragen of bezoeken zodat je de kwaliteit ook kunt zien.
Wij hebben een groot balkon maar betonnen zijwanden en betonnen vloer was ons ook te grauw. Wij hebben dus ook kunstgras op het beton gelegd en zijn er heel blij mee. Naast mooi zit het ook lekker, loopt fijn op blote voeten en is lekker zacht.
Let er wel op dat je goed kunstgras koopt waarin afwatering geregeld is zodat het niet gaat schimmelen tussen grasmat en beton. Overigens is mooi, echtlijkend kunstgras niet goedkoop. Via bv kunstgrasnet kun je gratis stalen opvragen. Wij vonden dat superservice omdat voelen en van dichtbij bekijken de keuze makkelijker maakt dan van foto'sHoi Liveling, hebben jullie daar uiteindelijk ook besteld? Had inderdaad op de website gekeken en zag er wel goed uit. Wil ook niet zomaar iets kopen, maar wel ergens stalen kunnen opvragen of bezoeken zodat je de kwaliteit ook kunt zien.
zondag 7 juli 2013 om 14:09
quote:Dolores007 schreef op 07 juli 2013 @ 00:36:
blijft dat balkon droog?
Het blakon blijft deels droog,
het is een balkon van ruim 2 bij 6 meter en boven ons zit nog een galerij die iets smaller is dan de diepte van het balkon, dus als het regent wordt het wel nat.
De afwatering is wel goed, er blijft vrijwel geen water liggen
blijft dat balkon droog?
Het blakon blijft deels droog,
het is een balkon van ruim 2 bij 6 meter en boven ons zit nog een galerij die iets smaller is dan de diepte van het balkon, dus als het regent wordt het wel nat.
De afwatering is wel goed, er blijft vrijwel geen water liggen
zondag 7 juli 2013 om 14:13
quote:lindelunelente schreef op 07 juli 2013 @ 08:05:
Kunstgras op je balkon zou ik echt niet doen. Wat is er mis met beton? Tegenwoordig laten mensen zelfs binnen vloeren van beton gieten. 'Voor een stoere, industriële uitstraling' in de woorden van VT wonen.
precies de uitstraling waar ik niet zo van houd (beton binnen).
Misschien speelt voor een groot deel ook mee dat ik in een nieuwbouwcomplex woon met moderne uitstraling, maar wel met veel wit, beton enzo, dus het ziet er nogal erg kaal uit. We kijken ook uit op de binnenzijde van het complex (wat vierkant is), dus dan valt dat nogal op.
vandaar de keus om het te willen opfleuren met kunstgras.
Kunstgras op je balkon zou ik echt niet doen. Wat is er mis met beton? Tegenwoordig laten mensen zelfs binnen vloeren van beton gieten. 'Voor een stoere, industriële uitstraling' in de woorden van VT wonen.
precies de uitstraling waar ik niet zo van houd (beton binnen).
Misschien speelt voor een groot deel ook mee dat ik in een nieuwbouwcomplex woon met moderne uitstraling, maar wel met veel wit, beton enzo, dus het ziet er nogal erg kaal uit. We kijken ook uit op de binnenzijde van het complex (wat vierkant is), dus dan valt dat nogal op.
vandaar de keus om het te willen opfleuren met kunstgras.
zondag 7 juli 2013 om 14:40
Ik heb in mijn vorige woning kunstgras gehad op het balkon. Geen negatieve dingen over te zeggen behalve dat ik het lelijk vind (bij mij dan he).
Als je kijkt naar wat BGB allemaal heeft gegoogeld zitten er veel mooiere dingen bij. Zelf zou ik hout mooi vinden maar het hangt wel af hoe de rest is. Als er een groot stuk droog is wat je schrijft, is het ook misschien mooi een passend kleed er te plaatsen op hout. Neem aan dat wat BGB heeft gepost geschikt is voor buiten.
Als je kijkt naar wat BGB allemaal heeft gegoogeld zitten er veel mooiere dingen bij. Zelf zou ik hout mooi vinden maar het hangt wel af hoe de rest is. Als er een groot stuk droog is wat je schrijft, is het ook misschien mooi een passend kleed er te plaatsen op hout. Neem aan dat wat BGB heeft gepost geschikt is voor buiten.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven