Last van mieren in huis

18-03-2012 17:31 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb me toch zo'n vreselijke last van mieren in huis! Nou heb ik dat elk jaar en dan weet ik waar ze vandaan komen, maar nu heb ik elk gaatje en kiertje bekeken en kan er niet uit opmaken dat ze daar vandaan komen....Het is zelfs zo erg dat ze op de bank zitten (en er dus af en toe ééntje op mijn benen zit ofzo) en op de tafel...Ik word er zo gek van! Ik heb alles al afgenomen met een doek, geen etenswaren of drinken op de tafel (want ook daar zat er net 1 in). Heeft iemand enig idee hoe ik van die ellendelingen af kom? (ik haal sowieso mierenlokdoosjes morgen maar misschien zijn er nog andere tips?)
Dieronvriendelijk maar ik gooi heet water over de mierennesten, daarna biologische mierenkorrels en binnen voor de zekerheid nog wat lokdoosjes vlak bij de deur waar ze naar binnenkomen.

Maar je kan ook een miereneter als huisdier nemen.
Ik weet niet waar de nesten zitten Alle ruimtes waar ze vorig jaar uit zijn gekomen zijn hermetisch afgesloten

Een miereneter als huisdier kan ook ja, weer s wat anders!
Stuivers in alle hoeken en gaten!
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
Stuivers ja......... en die lokdoosjes van kruidvat doen het ook goed.
Goed kijken naar het looppad en op dat looppad lokdoosjes zetten. Niet vegen, niet stofzuigen. Rustig laten gaan. Binnen een week zijn ze weg.

Hier kwamen ze ooit door een (voor ons onzichtbaar) gaatje naast het kozijn, liepen langs de muur, over de kast, over de vloer, naar de keuken, de kast in, om de honingpot en terug. Op 2 plaatsen lokdoosjes gezet, na 3 dagen geen mier meer gezien. De honing hebben we daarna wel weggegooid.
Hmm stuivers heb ik in overvloed. Straks maar even strooien dus.
Stuivers hielp bij mij ook niet, kruidnagel ook niet, dasty niet, kokend water niet, lokdoosjes niet, mierenpoeder maar tijdelijk want in het lege nest trok na een paar maanden vrolijk een ander nest.

Bij mij kwamen ze tot wel 6 meter achter ijn huis in wandelen (op zoek naar een vergeten liga of drinken van ons).

Ik ben blij dat we (manlief dus) in juni de tuin gaan verbouwen en manlief stenen in beton in de tuin gaat leggen.

Deze lente zal ik dus nog wel mierenoverlast hebben, maar daarna ... hopelijk niet meer.
Kaneel strooien helpt wel! Houd in de gaten of ze een andere route nemen, om het kaneel heen, dan ook daar strooien.
quote:tikal schreef op 18 maart 2012 @ 18:28:

Stuivers hielp bij mij ook niet, kruidnagel ook niet, dasty niet, kokend water niet, lokdoosjes niet, mierenpoeder maar tijdelijk want in het lege nest trok na een paar maanden vrolijk een ander nest.

Bij mij kwamen ze tot wel 6 meter achter ijn huis in wandelen (op zoek naar een vergeten liga of drinken van ons).

Ik ben blij dat we (manlief dus) in juni de tuin gaan verbouwen en manlief stenen in beton in de tuin gaat leggen.

Deze lente zal ik dus nog wel mierenoverlast hebben, maar daarna ... hopelijk niet meer.

Jeetje, hardnekkige beestjes dus....helaas zit de tuin omgooien er hier niet in.

Ik denk dat ik maar s stuivers ga proberen samen met kaneel en morgen bij de kruidvat allemaal mierenlokdoosjes halen....

Bedankt voor de tips!
quote:mama_lein schreef op 18 maart 2012 @ 19:44:

[...]

Jeetje, hardnekkige beestjes dus....helaas zit de tuin omgooien er hier niet in.

Ik denk dat ik maar s stuivers ga proberen samen met kaneel en morgen bij de kruidvat allemaal mierenlokdoosjes halen....

Bedankt voor de tips!Succes !!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven