Lekker, het normale leven begint weer!

06-01-2014 09:48 81 berichten
Vandaag weer de kinderen naar school, man weer aan het werk! Ik kan altijd zo uitkijken naar deze dag. De badkamer is al gesopt, de eerste was hangt, de tweede draait. Zo meteen even stofzuigen boven, alles weer in het gareel.

Heerlijk die vakantie, maar met pubers én man vrij, beginnen de dagen wat later, duurt het ontbijten wat langer, drinken we uitgebreid koffie, en voor je het weet wil er al weer iemand lunchen, want moet zo weg. Als ik ga stofzuigen wordt ik voor gek verklaard dat dat zo vroeg al moet. Als ik een emmertje sop maak voor de badkamer, staat er net weer een kind onder de douche. Op doordeweekse dagen vieren we feest, maar sporten op zaterdag gaat gewoon door, ik kom doordeweekse dagen te kort. Gezellig, hectisch en ontspannen maar er gebeurt te weinig naar mijn zin.

Wie heeft dat ook dat het vandaag weer zo lekker gewoon voelt?
quote:annapalona schreef op 06 januari 2014 @ 10:13:

[...]

Neeeeeee, ik was van de zomer voor het eerst (onvrijwillig!!) de hele zomervakantie vrij.. na 3 weken was ik het wel zat hoor

Maar als ik geen kindjes had gehad was ik die 6 weken wel doorgekomen denk ik .. Ben ik dan een ontaarde moeder? Je bent geen ontaarde moeder hoor! Toen ze hier nog heel klein waren vond ik zes weken ook te lang. Meestal gaan we wel op vakantie maar één jaar dus niet in de grote vakantie. Wegens financiële misère, dus veel uitstapjes maken was ook geen optie. Alleen maar dingen die niet veel kosten, en waar ik op de fiets met twee kinderen kon komen.
Hier ook alles naar school en werk, maar ik vind het wel heel stil hoor!!!!!. Voordeel is wel dat ik de tv kan verstaan zonder al dat getetter erdoorheen;)
quote:DeKenau schreef op 06 januari 2014 @ 10:17:

Hier is het een zwijnestal na de vakantie, we hebben alles laten waaien. Alleen maar leuke dingen gedaan. Nu heb ik een piepende baby aan mijn been hangen, dus nog niets gedaan. Zucht! Doe mij die vakantie maar!Ben je dan niet bang dat de zwijnenstal alleen maar verder groeit?
quote:vivamam schreef op 06 januari 2014 @ 10:18:

Hier ook alles naar school en werk, maar ik vind het wel heel stil hoor!!!!!. Voordeel is wel dat ik de tv kan verstaan zonder al dat getetter erdoorheen;)Ja, en als je het kreng uitzet is het ook echt stil!
Alle reacties Link kopieren
Ik moet nog 1 dag wachten, dan is man ook weer naar zijn werk.

Dan ben ik weer alleen met m'n jongste.

Kan ik alles weer volgens mijn eigen ritme doen
Frankly my dear, I don"t give a damn
quote:calvijn1 schreef op 06 januari 2014 @ 10:20:

Kan ik alles weer volgens mijn eigen ritme doenJa, lekker hè? Eigen ritme, ben ik dol op!
Tweede wasje is klaar, ophangen dus. En ook de vaatwasser roept dat hij klaar is. Stofzuiger mee naar boven en verder. Neem de tablet wel effe mee, mag ik na elke kamer even kijken hoe het gaat hier!
Ik vind het ook heerlijk.

Vanmorgen man uitgezwaaid en oudste naar school gebracht en nu met kleine baby en tablet op de bank.
Het is zoals het is
ik baal ervan dat de vakantie voorbij is.

mijn kinderen ook trouwens.
wij slapen nooit.
quote:sandt schreef op 06 januari 2014 @ 10:17:

[...]

Je bent geen ontaarde moeder hoor! Toen ze hier nog heel klein waren vond ik zes weken ook te lang. Meestal gaan we wel op vakantie maar één jaar dus niet in de grote vakantie. Wegens financiële misère, dus veel uitstapjes maken was ook geen optie. Alleen maar dingen die niet veel kosten, en waar ik op de fiets met twee kinderen kon komen.

Ja afgelopen jaar dus ook niet op vakantie geweest, en de buurkinderen allemaal wel, dus ik op pad naar kinderboerderij, speeltuinen ect.. met een hele kleine baby erbij.

Was zo zat na een paar weken, normaal ben ik 3 weken aan het werk en 3 weken thuis, waarvan 1,5 tot 2 weken op vakantie. Altijd wat te doen en zoon ging met vakantie opvang lekker veel leuke dingen doen met andere kinderen.

Na 3 weken voelde die zich alleen en wilde weer naar school haha.
quote:calvijn1 schreef op 06 januari 2014 @ 10:20:

Kan ik alles weer volgens mijn eigen ritme doenEigen ritme is zo fijn!
quote:valentinamaria schreef op 06 januari 2014 @ 10:25:

ik baal ervan dat de vakantie voorbij is.

mijn kinderen ook trouwens.Dat kan ook! Nog even en dan is het weer voorjaarsvakantie.. als je dan ook vrij bent tenminste.
nog 6 weken geloof ik, aftellen dus.
wij slapen nooit.
Ik vind het helemaal niet erg dat het 'gewone leven' weer begint,

maar ik moet zeggen dat ik wel even wennen moet dat ik weer moet werken e.d.

Ben niet de enige denk ik ...
quote:sandt schreef op 06 januari 2014 @ 10:06:

[...]

Tja, dat is lastig, heb je niet een lekkere bouwlamp die je goed neer kunt zetten, want wachten tot het buiten helderder wordt kan weleens te lang gaan duren, dan zit je al weer met de avondschemering! Succes in ieder geval!Ik heb wel eens met de bouwlamp geschilderd en dan was ik er bij daglicht niet echt tevreden over. Dus dat durf ik niet, want ik moet nu met wit over het crème van de vorige bewoners en dat ik maar een minimaal verschil. Ik had gisteren moeten schilderen
"Ben je dan niet bang dat de zwijnenstal alleen maar verder groeit?"

Van een beetje troep is nog nooit iemand dood gegaan. Het leven bestaat niet alleen uit schoonmaken.

Hier is de vakantie net begonnen. Heerlijk!
Nou, ik vind t wel jammer.... Vanmorgen weer een wekker, weer jagen om iedereen op tijd aangekleed en gevoederd op de juiste plekken te krijgen.... geef mij maar vakantie! Het is nu op mijn vrije dag wel rustiger met alleen de jongste thuis, maar daar staat tegenover dat mijn werkdagen (ik heb ook in de vakantie gewoon gewerkt) veel minder relaxed zijn: in de vakantie was mijn man vrij dus ik hoefde niet te racen langs bso/kdv, niet nog te koken na een lange werkdag met uitgebluste kinderen, geen wassen te draaien 's avonds laat, enzenz. Dat kon man allemaal doen.

Mmmm, zo bij nader inzien denk ik dat mijn man best blij is dat de vakantie weer voorbij is
@Sandt: Ja, dus mijn handen jeuken om te gaan beginnen! Alleen is mijn baby het daar nu niet mee eens ?
Doe mij maar vakantie hoor! Ik heb weer heel de week college en dan tentamens. Ik kon de vakantie goed gebruiken om alles in te halen, maar heb helaas te weinig tijd gehad :(

Als je kinderen hebt kan ik me trouwens wel voorstellen dat je het wel weer prima vindt.
O neee. Vind het altijd veel te kort. Mijn situatie is dan ook heel anders Ben heel lang onderweg om kind naar school te brengen (bus vervoer is geweigerd, te ver van huis) en dan nog de nodige klusjes. De vakantie is de enige tijd dat ik echt aan mijzelf toekom. En ik vind het heerlijk om relaxed met kind thuis te zijn en mijn vriend hier te hebben.
Lilyfee: ik heb het ook expres losgelaten in de vakantie. Mijn vriend maakt er nogal een zooitje van en als hij thuis is kan ik de hele tijd opruimen etc. En daar word ik dan weer chagerijnig van. Ik dacht nu: fuck it, ik heb ook vakantie. Werkte héél goed voor mijn humeur.
Ik verwonder mij er over dat het lijkt of alle mamma's hier het poetswerk alleen doen en dat ook nog uitstellen omdat het "ongezellig" is tijdens de vakantie. Dus na de vakantie mogen jullie lekker alleen de ravage opruimen?

Wat is er mis mee om alle gezinsleden een taak te geven? Man badkamer en toilet, kinders de afwas, jij stofzuigen en de was. Vele handen maken licht werk en daarna is er genoeg tijd over om met zijn allen lekker van de vakantie te genieten. Of zie ik dat nou verkeerd?
Ik vind het juist niet leuk, ik hou zo van de feestmaand en alle gezelligheid en dan vind ik januari opeens zo kil en saai. Wij zijn in de kerstvakantie ook altijd op vakantie en ik vind het dan ook heel jammer als die vakantie voorbij is. Het kost me dan ook echt moeite om mijn draai weer te vinden, ik ben dan altijd zo somber, heb dan het gevoel dat het nooit meer gezellig wordt. Al heb ik het dit jaar wel iets minder dan voorgaande jaren. Ik heb donderdag bewust al alle kerstspullen weggehaald zodat er nog een 'gewoon' weekend tussen zat (nog op het vakantieadres/eigen vakantiehuisje van mijn ouders, we zijn gisteren thuisgekomen).
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
quote:blondflame schreef op 06 januari 2014 @ 10:39:

Ik verwonder mij er over dat het lijkt of alle mamma's hier het poetswerk alleen doen en dat ook nog uitstellen omdat het "ongezellig" is tijdens de vakantie. Dus na de vakantie mogen jullie lekker alleen de ravage opruimen?

Wat is er mis mee om alle gezinsleden een taak te geven? Man badkamer en toilet, kinders de afwas, jij stofzuigen en de was. Vele handen maken licht werk en daarna is er genoeg tijd over om met zijn allen lekker van de vakantie te genieten. Of zie ik dat nou verkeerd?

Niet alle mama's hoor, ik heb ook gewoon in de vakantie gepoetst... alleen man is nogal een rommelmaker en het geen moment voor jezelf hebben is bij mij na 2 weken dat ik er genoeg van heb.

En ik vaar wel bij een vroeg beginnend dagritme en anderen weer niet

En je hebt gelijk hoor, maar ja zo eerlijk is het vaak niet verdeeld nee.
Soms denk ik wel eens dat ik een gen mis, het huishoudgen.

Lekker weer tijd om te poetsen, WTF?!?

Ik vind het jammer dat de vakantie weer voorbij is (gevlogen), ik vind het juist supergezellig om met het gezin rond te keutelen zonder dat er van alles moet.

De rotzooi laten we lekker de rotzooi, tot de werkster komt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven