leuke buurten in Den Bosch

09-08-2010 19:01 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben op zoek naar een koop woning in Den Bosch.

Zelf kom ik er niet vandaan en wil weten welke buurten "goed" en leuk zijn. Heb gehoord dat Kruiskamp niet zo geweldig is...

Iemand ervaring?
Wat zoek je? het bruisende stadse leven? Een gezellige wijk? Een gezinsbuurt (dus scholen in de directe omgeving)? Of dichtbij de stad maar toch net erbuiten? En ben je alleen? 2? Een heel gezin?
2 personen en een hond (starters) het moet een woning voor lang worden dus toch wel op zoek naar dat huis met een extra slaapkamer. dus rond het centrum, maar mag ook daar buiten.
Eforum er zijn hier al meerdere topics over geweest. Er zijn wel meer wijken die momenteel niet zo geweldig zijn.

Zal de topics er bij zoeken.

Wonen DenBosch

Hambaken in DenBosch

Wonen in DenBosch en inschrijftijd

Misschien kan je daar al iets uithalen?
In het centrum langs de grachten staan ook her en der wat nieuwbouwappartementen (nou ja, ik noem het nieuwbouw, maar ze zijn een paar jaar oud). Erg mooi! Zo woon je in het centrum, langs de gracht. Maar je hoeft toch niet heel veel te klussen, omdat alles vrij nieuw is. Is dat misschien iets?
[quote]blogbabe schreef op 09 augustus 2010 @ 20:11:

In het centrum langs de grachten staan ook her en der wat nieuwbouwappartementen

Welke straten zijn dat? Of hoe heten die grachten?
Noordwal, Kasterenwal, van Berckelstraat, Zuid Willemsvaart, beetje de buurt rondom het Jeroen Boschziekenhuis.
Richting centrum, wat blogbabe noemt, is wel wat duurder weer. En misschien minder geschikt om gezin te starten? Hangt natuurlijk erg af van waar precies.

Minder populaire buurten: Kruiskamp, Hambaken. Ik weet niet hoe de wijk heet, maar bij de Graafseweg: Palmboomstraat.

Wel leuk (vind ik): Paleiskwartier (achter station, niet echt voor gezinnen dacht ik), Maaspoort (ligt het meest van het centrum af), Haren/Reit/Donk.

Heb je al iets gezien? Dan kunnen we daar op 'schieten'.
Rondom Jeroen Bosch ziekenhuis = Groot ziekengasthuis. Jeroen Bosch gaat alles vervangen, maar wordt op dit moment nieuw gebouwd ten westen van Den Bosch. Da's niet de nieuwbouw die bedoeld wordt denk ik.
Oja, Zayaz (woningbouw) doet regelmatig huizen in de verkoop. Mensen die een huurhuis in DB verlaten hebben hierop voorrang, maar het lukt ze niet altijd om het aan een huurder te verkopen.

Voordeel van deze huizen is dat ze vrij goedkoop zijn. Nadeel: je moet ze opknappen, ze zijn niet voor niets goedkoper.

Er zijn makelaars die hierin bemiddelen, kan je je aanmelden, dan ontvang je een mail als er weer zo één in de verkoop is gegaan.
quote:Denbosch42 schreef op 09 augustus 2010 @ 20:35:

Rondom Jeroen Bosch ziekenhuis = Groot ziekengasthuis. Jeroen Bosch gaat alles vervangen, maar wordt op dit moment nieuw gebouwd ten westen van Den Bosch. Da's niet de nieuwbouw die bedoeld wordt denk ik. Eh... ik bedoelde een ziekenhuis in het centrum, vlakbij alle winkels. Daar zit de H&M in de buurt en Tommy Hilfiger-shop e.d.
quote:blogbabe schreef op 09 augustus 2010 @ 20:43:

[...]

Eh... ik bedoelde een ziekenhuis in het centrum, vlakbij alle winkels. Daar zit de H&M in de buurt en Tommy Hilfiger-shop e.d.Ja, snap ik, maar da's verwarrend. Je hebt Carolus, Groot Ziekengasthuis (GZG) en Jeroen Bosch. Volgens mij valt alles nu onder Jeroen Bosch, en zijn GZG en Carolus soort van 'dependances'. Maar, ach, je noemde de straten ook - dus dan is het sowieso wel duidelijk eigenijk.
quote:Denbosch42 schreef op 09 augustus 2010 @ 20:34:

Ik weet niet hoe de wijk heet, maar bij de Graafseweg: Palmboomstraat.

Graafsewijk
Ik dacht dat de Graafsewijk net aan de andere kant lag, of groter is.

Maar goed, daar dus.
Jeroen Bosch is de overkoepelende naam van de ziekenhuizen tezamen. De locatie in de binnenstad is inderdaad het GZG.
Fortis et liber
Vanaf maaspoort is het 20 min. fietsen naar de stad, 15 als je een klein beetje doorfietst. ik vind het reuze meevallen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven