Loodgieter vinden?

04-12-2010 12:52 68 berichten
Er wordt gezegd 'er is crisis, 1000-en bouwvakkers hebben geen werk' maar mijn ervaring... niets van dat alles.

Ik wil een heel simpele verbouwing in mijn badkamer (er moet een badkuip komen op de plek waar nu de douche is). Minimaal 10 loodgieters (in 3 'etappes') aangeschreven (via email) met het verzoek een offerte uit te brengen van wat dat geintje gaat kosten, keurig alle vereisten opgesomd, fotos bijgevoegd.

Wat denk je? Of in het geheel geen reactie óf de melding dat ze het komende half jaar vol zitten.

Mijn vraag aan jullie: Hebben jullie nog tips om aan een loodgieter te komen die deze verbouwing wil doen (prijs is niet echt een issue)? Ik zit echt met handen in het haar!!! Hoe komen jullie aan je loodgieters?

(wel een uneto vni trouwens want ik heb geen zin in gedoe)
Moet je wel even zeggen als je wat stuurt want ik kom nooit op die email en anders zou het lijken alsof je (weer) geen antwoord krijgt
quote:Bianca40 schreef op 05 december 2010 @ 10:17:

Moet je wel even zeggen als je wat stuurt want ik kom nooit op die email en anders zou het lijken alsof je (weer) geen antwoord krijgt

Ach, daar ben ik dan inmiddels wel aan gewend

Just kidding... Super van je! Ik heb je email genoteerd.

Morgen ga ik eens rond bellen (onee, eerst die andere van wie ik al 2 mnd niets heb gehoord laten weten dat ik er van af zie, met een week reactietermijn), en dan ga ik je mailen. En ik zal je hier (ergens op forum) laten weten dat je mail hebt.
Als je me kwijt bent kun je me op 3000 (onder Overig) vinden
Ik kan op je loepje kijken waar je 't laatst heb gepost en daar een post achterlaten Komt wel goed!
quote:2Heineken schreef op 04 december 2010 @ 19:21:

Is je man wel ergens bij aangesloten? En heeft ie diploma's? Sorry als dit kruisverhoor lullig overkomt, het is echt niet persoonlijk bedoeld!!! Echt niet!

Aanbetaling is tuurlijk geen probleem, maar denk niet dat het in de 1000-en gaat lopen. Ik dacht namelijk een (uneto vni) mannetje te hebben, die had offerte opgesteld ruim 2 mnd geleden, ik geaccepteerd. Maarja, nu is ie onbereikbaar (tel niet, mail niet, niets niet). Dus ik ben zo mogelijk nog voorzichtiger geworden. En maar denken dat ik alle beren op voorhand had omgelegd Mijn man heeft diploma's/certificaten. Hij is jarenlang in loondienst geweest, eerst als loodgieter, later als opzichter. Door de recessie zijn baan kwijtgeraakt en toen besloten om voor zichzelf te beginnen (wilde hij eigenlijk al jaren, en dit maar gezien als 'kans'). Wil ons mailadres hier wel neerzetten (even), kunnen we ook evt. foto's mailen van badkamer ofzo die hij gemaakt heeft.
quote:2Heineken schreef op 05 december 2010 @ 10:08:

[...]

Dit vind ik niet eens zo boeiend. Als hij t wil kopen, prima, als ik het moet kopen, ook prima (enja, ik begrijp dat de rekening hoger is als hij t moet kopen )

Of ZIJ tuurlijk, ik wil niet discrimineren!Vaak dus juist niet he... vanwege prijsafspraken enzo...
Houd me ook aanbevolen voor goede en betrouwbare loodgieter omgeving Hilversum.

De vorige loodgieter die offerte maakte zit nu in de gevangenis...wegens inbraken en oplichting (niet van mij) en geloof me leek hele nette man die we wel eens zagen lopen met vrouw en kind.

Ik ben op mijn intuitie afgegaan en heb hem hier niets laten doen maar heb echt loodgieter nodig dus....weet je een goede betrouwbare loodgieter omgeving h'sum let me know
Alle reacties Link kopieren
quote:coravanmora schreef op 04 december 2010 @ 14:38:

[...]

Nikki, wil je mij misschien van zijn gegevens voorzien? Ik heb ook nog een klusje, en op termijn nog wel eentje, en daarvoor zoek ik deze regio iemand.Sorry, lees nu pas weer even op dit topic en zie nu dus pas je reactie. Ik heb je een vrienden-uitnodiging gestuurd, ik weet namelijk niet of ik de gegevens van het klusbedrijf hier neer mag zetten.
quote:Cherke schreef op 05 december 2010 @ 23:01:

Houd me ook aanbevolen voor goede en betrouwbare loodgieter omgeving Hilversum.

De vorige loodgieter die offerte maakte zit nu in de gevangenis...wegens inbraken en oplichting (niet van mij) en geloof me leek hele nette man die we wel eens zagen lopen met vrouw en kind.

Ik ben op mijn intuitie afgegaan en heb hem hier niets laten doen maar heb echt loodgieter nodig dus....weet je een goede betrouwbare loodgieter omgeving h'sum let me know

Cherke, ik heb jou ook een vrienden-uitnodiging gestuurd zodat ik je de info over het klusbedrijf kan sturen als je wilt. Hij werkt ook in de regio Hilversum.

Iemand zei iets over Werkspot, dat iedereen zich daar in kan schrijven en dat de bedragen belachelijk laag zijn. De klusser bij m'n ouders had zeer goede referenties met foto's erbij enzo. We hebben hem uitgenodigd voor het maken van een offerte en tijdens zijn bezoek maakte hij een dermate goede (ervaren) indruk dat dat al de helft van de beslissing was. Hij vroeg veel, wilde op veel plaatsen kijken en kwam over als een zeer beleefde, rustige man. De offerte was zeer duidelijk met veel specifieke informatie en een reëele prijs.

Toen hij eenmaal aan de klus begonnen was belde hij bijvoorbeeld ook als hij 's ochtends door file wat later zou arriveren en hij heeft nog een tweetal kleine klusjes in huis kosteloos gedaan.

Werkspot is in mijn optiek handig om een selectie te maken, niet om klakkeloos een klus erop te gooien en iemand ongezien uit te kiezen, dan vallen de prijzen achteraf namelijk wellicht ook hoger uit (geen enkel bedrijf kan ongezien een reëele prijs maken ookal pretenderen ze van wel).
Probleempje...heb n.a.v. mijn oproepje hier een vriendschapsverzoek gekregen maar die kan ik niet terug vinden in mijn profiel.....

Ligt dat aan het feit dat ik Forum op een IPad..?

Hoe zie ik dat verzoekje?
Cherke, als je even je mailadres stuurt naar (mailadres weggehaald) dan mail ik je de gegevens van de aannemer zo. Ikw as degene die het vriendschapsverzoekje stuurde maar da's voor mij ook nieuw dus ik weet ook niet goed hoe het werkt :-).
Ik wil zijn website anders ook wel hier neerzetten, haal ik het zo weer weg (ik weet niet of dat mag namelijk)
Nikki,

Sorry, toevallig afgelopen dag niet gelezen. Ik heb geen vriendenverzoek ontvangen. Misschien wil je zijn site vermelden, ik houd het in de gaten.
*en weer weg*
thanks!
Ik breek even in! Samen met mijn man heb ik een klein installatiebedrijfje (2 man personeel). Wij zijn wel aangesloten bij de Uneto-VNI omdat je je hiermee toch wel onderscheidt van de "klussenbedrijven". Om aangesloten te worden bij de Uneto-VNI kom je door een soort ballotagecommissie, waarbij het heel belangrijk is dat je de verschillende erkenningen hebt. Dit komt erop neer dat mijn man, voordat wij ons bedrijf zijn gestart, ongeveer 7 jaar lang naar avondschool is geweest. In deze tijd heeft hij zijn vakbekwaamheidspapieren gehaald.

De gewone klusjesman zal best in staat zijn leidingen aan te leggen, maar van een erkend bedrijf mag je meer verwachten zoals bijvoorbeeld ontwerptekeningen en berekeningen. Bovendien zijn wij verplicht volgens de leveringsvoorwaarden van de Uneto-VNI te leveren, waarbij heel duidelijk is vastgelegd wat de rechten (en plichten) van de klant zijn. Mocht er toch een geschil zijn, dan kun je de geschillencommissie inschakelen, de uitspraak van deze commissie is bindend.

Op zich is het lidmaatschap van de Uneto-VNI niet eens zo duur (voor een klein bedrijf nog geen ¤ 1.000,00 excl BTW per jaar), maar in veel gevallen zullen klusjesbedrijven of ZZP'ers niet lid kunnen worden omdat zij niet in het bezit zijn van de vereiste erkenningen.

Ik hoop dat ik hiermee iets meer heb uitgelegd over het lidmaatschap van de Uneto-VNI, en dat het in sommige gevallen best verstandig is om een dergelijk bedrijf in te schakelen.
Hoi allemaal,

Even de laatste update. Het 'mannetje' dat ik had, heeft niet meer gereageerd op mijn laatste email, dus to bad, ik ga op zoek naar iemand anders.

Daarom, Babs65, hartelijk dank voor je toevoeging! Blijkbaar zitten er erg veel voordelen aan het inhuren van een Uneto-vni loodgieter. (Zitten jullie toevallig in omgeving Den Haag?). Ik ga komende week eens naar zo'n showroom om live te proberen mijn verbouwing voor elkaar te krijgen.

Alle tips van waar ik op moet letten als ik zulke mensen spreek zijn heel erg welkom!!!
@2Heineken: wij zitten in het Hoge Noorden dus best wel ver weg voor een klus!

Je kunt trouwens op de site van de Uneto-VNI een installateur bij jou in de buurt zoeken: http://www.uneto-vni.nl/a ... 0In%20Aanbouw/default.asp

Ik weet niet of je zelf het sanitair wilt kopen, of via de installateur. Wij verwijzen onze klanten naar een showroom van Plieger of de Vegro. Vervolgens krijgen wij dan een offerte, welke wij weer doorspelen naar de klant. Het is trouwens wel verstandig om 2 of 3 installateurs te vragen, let dan wel op dat alle bedrijven dezelfde diensten en artikelen aanbieden. Wij hebben het zelf wel eens meegemaakt dat de klant aangaf dat zij een luxer artikel wilden, en wij dit dus in de offerte opnamen, maar dat de klant vervolgens koos voor een goedkopere offerte, terwijl hierin veel minder luxe goederen werden aangeboden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven