Luxe in huis

22-05-2019 22:37 182 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat vinden jullie echt een extra luxe in huis? Denk aan iets wat voor meer gemak zorgt, meer woongenot of iets anders leuks decadents!

Voor mij is dat de Quooker (meer gemak) en een bad hebben (luxe) Een tweede badkamer hebben zie ik ook wel zitten met mijn tieners in huis😅 dat voelt voor mij decadent.
Petita schreef:
22-05-2019 22:41
De boodschappen thuis laten bezorgen. Met kleine kinderen, drukke banen etc vind ik dit echt een fijne luxe.
Voor mij is dat bijna pure noodzaak. Ik heb een hersenaandoening waarbij ik een te hoge hersendruk heb. Boodschappen doen is voor mij tegenwoordig een drama, helaas. Ik ben dus erg blij met de boodschappenservice.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
De airco in onze slaapkamer, mijn bad, de televisie in de badkamer;), mijn robotstofzuiger en ook ik vind de Quooker een ideaal ding.

Laatst was hij stuk en toen merkte ik pas hoe ik hem miste. Wat duurt het lang voordat het warme water van boven beneden is. Met de Quooker wordt in het begin ook het hete water uit de kraan geregeld.

Oh ja, de tweede ijskast in de bijkeuken. Dat is mijn oude ijskast van voor de verbouwing. Zo staat er ook een combi-oven.
Vaatwasser, quooker en een douche waar gewoon veel water uit komt in plaats van een douche met een miezerig straaltje zoals in het huis waar ik hiervoor woonde.
Fransje-Noord schreef:
22-05-2019 22:45
pannen en servies van le Creuset
Even gegoogled, die zwarte fluitketel😍
TjiepTjiep schreef:
22-05-2019 23:16
Sommige dingen moet ik echt even Google😅

Als ik de reacties lees dan besef ik dat ik dat sommige luxe voor mij al “gewoon” is. Andere dingen zijn in mij ogen wel weer decadent.

Horren heb ik niet maar wil ik wel graag hebben. Maar ze zijn zo duur😰 dus zie ik zie ze nu echt als een luxe. Daarin tegen is de vaatwasser zo normaal voor mij.....tot hij kapot gaat. Dan waardeer je hem weer als een luxe.

O ja en een hottube😍 is ook een droom. In de tuin, wijntje er bij....
Bespaar me die hottube - dan ben ik failliet aan water - doe mij maar een sauna of infrarood-sauna :-D.

Ooit als we bejaard zijn komt dat infrarood-ding er toch echt.
Vrijstaand wonen, dieren kunnen houden, veel ruimte buiten voor de kinderen, vaatwasser (Als ie weer werkt), onze nieuwe badkamer met inloop douche en bad :love:

En niet te vergeten: mijn m-line-matras. Nog nooit zo'n lekker bed gehad :sheep:
nlies schreef:
22-05-2019 22:49
Valt die dan niet onder noodzaak?
:HA: Misschien als je een berg kinderen hebt of ziek/oud bent, maar anders is een vaatwasser toch nooit noodzaak?
nootboek schreef:
22-05-2019 23:00
Wat me ook handig lijkt, een beregeningssysteem voor de tuin. Ik bedenk me altijd pas dat ik water moet geven, als de helft al bijna dood is.
:cry: :yes:
Ik zou wel gewoon een huishoudrobot willen hebben.
Eentje die ook detecteert dat een kind iets laat slingeren en dan onmiddellijk diegene in de kraag grijpt om dat even weer netjes op te ruimen.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Ik vind het huis zelf luxe, hoewel; Hoge plafonds zijn bijna een must zó hoog staan ze op de prioriteitenlijst. Grote tuin ook.

Al die andere meuk vind ik frivoliteiten waar ik niet warm of koud van word.
Vorige week airco laten installeren, daar ben ik helemaal blij mee.

Heel veel dingen die genoemd worden zijn voor mij al ‘normaal’: vrijstaand huis, vaatwasser, beregening systeem in de tuin, 2 badkamers.
Niks te klagen
nootboek schreef:
22-05-2019 22:43
Oh zoveel

Quooker, vloerverwarming, EvoHome, grote badkamer, 2e badkamer, garage binnendoor bereikbaar, ruimte om meerdere autos op eigen terrein te parkeren

Walk-in wardrobe vind ik dan weer helemaal niets toevoegen. iig niet handiger dan gewoon een kast.
Walk-in wardrobe heeft voor mij ook geen meerwaarde.
Een bad, absoluut. Dat mis ik vooral! Een tuin zou op dit moment ook wel luxe zijn. En een airco voor in de zomer.
TjiepTjiep schreef:
22-05-2019 23:33
Walk-in wardrobe heeft voor mij ook geen meerwaarde.
Voor mij wel omdat je veel meer kleding kan ophangen en ik dus niets meer moet strijken. Nat ophangen en klaar. Verder is er geen kast om schoon te maken en komt er meer verluchting bij (nooit muffe geurtjes, kan je wel eens hebben in een kledingkast).
Life is short. Eat dessert first.
Orișa schreef:
22-05-2019 22:52
Dit vind ik echt noodzaak :hihi:

:rofl:
Mijn nieuwe badkamer met marmeren vloer en vrijstaand bad met vrijstaande kraan. Het badmeubel met diepe lades waar al een vakverdeling in zit voor al mijn prullaria (en dat het ook nog verlicht is als je de lades opentrekt). Mijn eigen mini Spa. De rest kan mij gestolen worden :-D (alhoewel ik de vaatwasser heel erg zou missen als hij het zou begeven).
nachtvlinder1977 schreef:
22-05-2019 23:21
:HA: Misschien als je een berg kinderen hebt of ziek/oud bent, maar anders is een vaatwasser toch nooit noodzaak?
Nee, maar wel lekker ( sprak zij met haar eenpersoonshuishouden met afwasmachine)
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Luxe die we hebben en waar ik echt van geniet: de quooker (ik kan echt niet meer zonder), bad, vloerverwarming, platte tv (the Frame), een werkster en de locatie van ons huis waar werkelijk alles dichtbij is en zelfs mijn werk gewoon te lopen is.

Luxe die ik graag zou willen: een tuin, een garage en/of oprit, een verwarmd zwembad, een personal shopper die ook al mn kleding wast, strijkt en opvouwt zodat je walk in closet er echt uit ziet als een winkel waar alles lekker overzichtelijk is, een luxe keuken met een kookeiland.
Ik vind "luie" dingen niks aan. Dus het laten bezorgen van boodschappen vind ik bijvoorbeeld een gemiste kans om wat lichaamsbeweging op te doen; fiets liever dan auto; eten in een restaurant vind ik alleen maar leuk tijdens vakantie. Een vriezer die niet ontdooid hoeft te worden (heb ik trouwens) hoeft absoluut niet voor mij; ik ontdooi het ding met liefde zelf.

Dus een heleboel dingen die anderen als handig zien maken mij totaal niet uit.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Mijn badkamer met stoomcabine(een betegelde ruimte, geen kunststof cabine), geluidsinstallatie, vloerverwarming en spiegelverwarming, dimbaar licht en Sunshower. Heerlijk om daar tijd door te brengen.
retrostar schreef:
22-05-2019 23:43
Ik vind "luie" dingen niks aan. Dus het laten bezorgen van boodschappen vind ik bijvoorbeeld een gemiste kans om wat lichaamsbeweging op te doen; fiets liever dan auto; eten in een restaurant vind ik alleen maar leuk tijdens vakantie. Een vriezer die niet ontdooid hoeft te worden (heb ik trouwens) hoeft absoluut niet voor mij; ik ontdooi het ding met liefde zelf.

Dus een heleboel dingen die anderen als handig zien maken mij totaal niet uit.
Welke dingen zijn niet lui? Als ik jou zo volg zijn de vaatwasser, de quooker en de droger ook 'luie dingen', idem voor een oprit of garage.
luiwammes schreef:
22-05-2019 23:46
Welke dingen zijn niet lui? Als ik jou zo volg zijn de vaatwasser, de quooker en de droger ook 'luie dingen', idem voor een oprit of garage.
Zelfs de trap. Met een beetje oefening spring je zo de eerste verdieping op.
Orișa schreef:
22-05-2019 23:48
Zelfs de trap. Met een beetje oefening spring je zo de eerste verdieping op.
En je bed dan. Je kunt ook prima op een matje liggen.
luiwammes schreef:
22-05-2019 23:50
Moet je dan eigenlijk wel een heel huis?
Wat een giga-luxe.

Een lemen hut met 2 kamers (1 leef-kamer en 1 slaapruimte) volstaat ook wel als basic.

Met aan de achterkant van de hut een put in de grond en een kraantje.
luiwammes schreef:
22-05-2019 23:50
Liggen? In dienst vroeger konden ze gewoon staand slapen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven