Meubels oubollig?
zaterdag 7 juni 2014 om 12:19
Hoiii
Ik doe voor m'n nieuwe woning alle meubels weg
Nu kreeg ik gisteren de opmerking dat m'n meubels oubollig zouden zijn,hierdoor ben ik onzeker geworden
Wil alles nieuw voor m'n nieuwe woning, denk zelf aan:
Houten eettafel
Hoekbank
Slaapkamer
Kinderslaapkamer
Wil graag foto's uitwisselen en tips ontvangen
Wie kent bv een mooie, lange houten eettafel met stoelen? Modern en hip
Ik doe voor m'n nieuwe woning alle meubels weg
Nu kreeg ik gisteren de opmerking dat m'n meubels oubollig zouden zijn,hierdoor ben ik onzeker geworden
Wil alles nieuw voor m'n nieuwe woning, denk zelf aan:
Houten eettafel
Hoekbank
Slaapkamer
Kinderslaapkamer
Wil graag foto's uitwisselen en tips ontvangen
Wie kent bv een mooie, lange houten eettafel met stoelen? Modern en hip
zaterdag 7 juni 2014 om 13:12
Ik vind het nogal verschillende tafels, en er is er vast een die jij zelf het mooiste vindt. De eerste ziet er goedkoop uit (is ie ook) omdat hij zo duidelijk uit meerdere delen is opgebouwd.
De tweede vind ik mooier, maar voor 2000 euro is er nog veel mooiers te koop. Zelf ben ik weg van kloostertafels, maar met mijn budget heb ik voor een blokpoottafel van teak gekozen. Daar ben ik ook nog steeds blij mee.
Dit is de mijne:
http://www.indoteak.nl/te ... s/teak-tafel-220-bij-100-
De tweede vind ik mooier, maar voor 2000 euro is er nog veel mooiers te koop. Zelf ben ik weg van kloostertafels, maar met mijn budget heb ik voor een blokpoottafel van teak gekozen. Daar ben ik ook nog steeds blij mee.
Dit is de mijne:
http://www.indoteak.nl/te ... s/teak-tafel-220-bij-100-
zaterdag 7 juni 2014 om 13:46
Ik denk dat je eerst moet bepalen welke stijl je wilt hebben. Ik krijg zelf altijd veel inspiratie van sites als welke.nl en pinterest. Verder kun je in bepaalde winkels een gratis advies krijgen, mocht je het echt niet weten.
https://www.hetkabinet.nl ... aard_interieuradvies.html
Op deze site kun je trouwens ook wat verschillende stijlen vinden.
Succes!
https://www.hetkabinet.nl ... aard_interieuradvies.html
Op deze site kun je trouwens ook wat verschillende stijlen vinden.
Succes!
zaterdag 7 juni 2014 om 13:46
Ik heb deze tafel van Ikea en men wat ben ik er blij mee. Prachtig walnotenhout en hij lijkt zeker 5 x zo duur.
Heb er zelf andere stoelen bij, maar vind de bijbehorende stoelen ook heel mooi. Die hebben wel wat weg van de klassieke whisbone chair van Hans Wegner, alleen wederom een tiende van de prijs.
Heb er zelf andere stoelen bij, maar vind de bijbehorende stoelen ook heel mooi. Die hebben wel wat weg van de klassieke whisbone chair van Hans Wegner, alleen wederom een tiende van de prijs.
zaterdag 7 juni 2014 om 14:25
quote:cindy5057 schreef op 07 juni 2014 @ 12:42:
Dit is eigenlijk ook om inspiratie op te doen, misschien denk ik wel oh dat is eigenlijk best leuk
Ik ben gewoon niet zo goed met inrichtingen
Ik zag gisteren op het journaal een item over een expositie op (ik meen) de Louwersgracht in Amsterdam, waar een aantal kunstenaars de meest kitscherige en afschuwelijke meubelstukken en decoraties op marktplaats hadden gekocht en die in een hele onverwachte en aparte setting hadden gecombineerd. Het zag er geweldig uit: zelfs een schilderij in het genre 'jongetje met traan' had ineens wat.
Loopt t/m morgen, misschien iets om ideeën op te doen?
Weet niet hoe het heet, maar er is vast wel op te googelen. Heb daar helaas geen tijd voor, sorry, anders hielp ik je verder.
Succes, en lekker doen wat je zelf mooi vindt. Ik hou van alles wat naar beton en minimalisme zweemt, dat is ook bijna niemand met me eens. Dat zal mij fijn aan mijn derrière oxideren .
Dit is eigenlijk ook om inspiratie op te doen, misschien denk ik wel oh dat is eigenlijk best leuk
Ik ben gewoon niet zo goed met inrichtingen
Ik zag gisteren op het journaal een item over een expositie op (ik meen) de Louwersgracht in Amsterdam, waar een aantal kunstenaars de meest kitscherige en afschuwelijke meubelstukken en decoraties op marktplaats hadden gekocht en die in een hele onverwachte en aparte setting hadden gecombineerd. Het zag er geweldig uit: zelfs een schilderij in het genre 'jongetje met traan' had ineens wat.
Weet niet hoe het heet, maar er is vast wel op te googelen. Heb daar helaas geen tijd voor, sorry, anders hielp ik je verder.
Succes, en lekker doen wat je zelf mooi vindt. Ik hou van alles wat naar beton en minimalisme zweemt, dat is ook bijna niemand met me eens. Dat zal mij fijn aan mijn derrière oxideren .
zaterdag 7 juni 2014 om 14:57
Volgens mij is er bijna nergens zo'n verschil in smaak als bij woninginrichting Ik zie ook zelden een huis dat zo is ingericht als ik het zou willen. Het lijkt me dat je gewoon in je huis moet zetten wat je mooi vindt en waar jij blij van wordt. Want inderdaad, wat nu in is, zal over een paar jaar weer oubollig genoemd worden.
Natuurlijk zijn er meubels (bijvoorbeeld die bejaarden vaak hebben staan) die eigenlijk echt niet meer kunnen, volgens bijna iedereen tenminste. Maar als jij ze mooi vindt, waarom zou je dan iets anders kopen wat anderen mooi vinden? Jij moet er toch wonen?
Natuurlijk zijn er meubels (bijvoorbeeld die bejaarden vaak hebben staan) die eigenlijk echt niet meer kunnen, volgens bijna iedereen tenminste. Maar als jij ze mooi vindt, waarom zou je dan iets anders kopen wat anderen mooi vinden? Jij moet er toch wonen?
zaterdag 7 juni 2014 om 15:03
Onze inrichting is ´koloniaal´. Dat was pakweg tien jaar geleden helemaal hip. Nu niet meer, maar de stijl trok én trekt mij aan, ik vind het dus nog steeds mooi.
Weet je, ik lees verschillende weekbladen, zowel Nederlandse als Duitse. En nu moet je zonnig wonen in geel. Drie weken geleden moesten we wonen in bloemen. Straks, rond de herfst, lees ik dat de finse inrichting helemaal geweldig is. Daarna, rond de kerst, moeten we wonen met warm rood. Dat zijn de overeenkomsten. Maar het ene tijdschrift roept in augustus dat zomers wit helemaal je van het is, en het andere tijdschrift gilt in januari dat je winters wit moet hebben....
Kortom, als ik mijn huis zou inrichten naar de laatste mode, dan zou ik eerst een loterij moeten winnen want dat kan ik simpelweg niet betalen.
Daar komt nog bij; Hip heeft iedereen. Ik heb vier tantes en wat nichtjes die onderling zo van huis kunnen ruilen, want het is allemaal hetzelfde.
Dus doe wat je wilt. Jij moet er wonen en belangrijker nog, jij moet het betalen en jij moet er op zitten. Een hippe bank die niet lekker zit, daar krijg je spijt van.
Weet je, ik lees verschillende weekbladen, zowel Nederlandse als Duitse. En nu moet je zonnig wonen in geel. Drie weken geleden moesten we wonen in bloemen. Straks, rond de herfst, lees ik dat de finse inrichting helemaal geweldig is. Daarna, rond de kerst, moeten we wonen met warm rood. Dat zijn de overeenkomsten. Maar het ene tijdschrift roept in augustus dat zomers wit helemaal je van het is, en het andere tijdschrift gilt in januari dat je winters wit moet hebben....
Kortom, als ik mijn huis zou inrichten naar de laatste mode, dan zou ik eerst een loterij moeten winnen want dat kan ik simpelweg niet betalen.
Daar komt nog bij; Hip heeft iedereen. Ik heb vier tantes en wat nichtjes die onderling zo van huis kunnen ruilen, want het is allemaal hetzelfde.
Dus doe wat je wilt. Jij moet er wonen en belangrijker nog, jij moet het betalen en jij moet er op zitten. Een hippe bank die niet lekker zit, daar krijg je spijt van.
zaterdag 7 juni 2014 om 15:13
quote:loudlikelove1 schreef op 07 juni 2014 @ 14:57:
Natuurlijk zijn er meubels (bijvoorbeeld die bejaarden vaak hebben staan) die eigenlijk echt niet meer kunnen, volgens bijna iedereen tenminste. Maar als jij ze mooi vindt, waarom zou je dan iets anders kopen wat anderen mooi vinden? Jij moet er toch wonen?En toch... Ik heb de afgelopen jaren behoorlijk wat dingen verzameld van 'wat bejaarden hebben staan'. En nu heet dat ineens mid-century en is het weer hip aan het worden! En over 2 jaar is het misschien weer 'uit', maar ik vind het gewoon mooi.
Natuurlijk zijn er meubels (bijvoorbeeld die bejaarden vaak hebben staan) die eigenlijk echt niet meer kunnen, volgens bijna iedereen tenminste. Maar als jij ze mooi vindt, waarom zou je dan iets anders kopen wat anderen mooi vinden? Jij moet er toch wonen?En toch... Ik heb de afgelopen jaren behoorlijk wat dingen verzameld van 'wat bejaarden hebben staan'. En nu heet dat ineens mid-century en is het weer hip aan het worden! En over 2 jaar is het misschien weer 'uit', maar ik vind het gewoon mooi.
Zeg maar Spijker.
zaterdag 7 juni 2014 om 15:16
Er was enige maanden geleden een programma op tv waarin een groep mensen elkaars interieur moest beoordelen en punten geven. Ik vond het echt "afzeiken" en iedereen vond zijn eigen huis het mooiste en dat van een ander afgrijselijk.
Conclusie: doe wat je wil of neem elk jaar de laatste trend. Over een trend bestaat al overeenstemming dat het mooi is en dat is het makkelijkst.
Conclusie: doe wat je wil of neem elk jaar de laatste trend. Over een trend bestaat al overeenstemming dat het mooi is en dat is het makkelijkst.
zaterdag 7 juni 2014 om 15:24
quote:Sri schreef op 07 juni 2014 @ 14:25:
[...]
Succes, en lekker doen wat je zelf mooi vindt. Ik hou van alles wat naar beton en minimalisme zweemt, dat is ook bijna niemand met me eens. Dat zal mij fijn aan mijn derrière oxideren .Dit: www.gevondenopmarktplaats.nl
Maar die jongen heeft een goede smaak hoor, dus kitsch en afschuwelijk ben ik niet met je eens. Hoewel, kitsch wel. Maar kitsch is goed!
[...]
Succes, en lekker doen wat je zelf mooi vindt. Ik hou van alles wat naar beton en minimalisme zweemt, dat is ook bijna niemand met me eens. Dat zal mij fijn aan mijn derrière oxideren .Dit: www.gevondenopmarktplaats.nl
Maar die jongen heeft een goede smaak hoor, dus kitsch en afschuwelijk ben ik niet met je eens. Hoewel, kitsch wel. Maar kitsch is goed!
zaterdag 7 juni 2014 om 15:31
quote:Spijk-er schreef op 07 juni 2014 @ 15:13:
[...]
En toch... Ik heb de afgelopen jaren behoorlijk wat dingen verzameld van 'wat bejaarden hebben staan'. En nu heet dat ineens mid-century en is het weer hip aan het worden! En over 2 jaar is het misschien weer 'uit', maar ik vind het gewoon mooi.
Jep. Mid Century it is. Antiek is waardeloos geworden maar de Deense kastjes en stoelen van opa en oma gaan in containers naar LA en Tokio en daar vragen ze de hoofdprijs. Kijk maar eens opwww.1stdibs.com. Ik vind het trouwens prachtig.
Stoeltjes voor bijna 3.000
En deze bank wil ik zooo graag
[...]
En toch... Ik heb de afgelopen jaren behoorlijk wat dingen verzameld van 'wat bejaarden hebben staan'. En nu heet dat ineens mid-century en is het weer hip aan het worden! En over 2 jaar is het misschien weer 'uit', maar ik vind het gewoon mooi.
Jep. Mid Century it is. Antiek is waardeloos geworden maar de Deense kastjes en stoelen van opa en oma gaan in containers naar LA en Tokio en daar vragen ze de hoofdprijs. Kijk maar eens opwww.1stdibs.com. Ik vind het trouwens prachtig.
Stoeltjes voor bijna 3.000
En deze bank wil ik zooo graag
zaterdag 7 juni 2014 om 15:36
Het kan best zijn dat je een schitterende salontafel hebt gekocht voor 2000 euro, waar je helemaal gelukkig mee bent en dat je bezoekers later vreselijk commentaar hoort leveren, bijvoorbeeld dat ze die tafel als eerste eruit zouden gooien als zij in je huis mochten wonen.
Je wordt er nooit helemaal immuun voor maar tenslotte helpt het je wel relativeren.
Je wordt er nooit helemaal immuun voor maar tenslotte helpt het je wel relativeren.
zaterdag 7 juni 2014 om 15:50
quote:Suze02 schreef op 07 juni 2014 @ 14:16:
Hout is uit. Hoogglans wit is hip. En mooier (maar dat is mijn persoonlijke mening).
En zeer besmettelijk en overal te zien.
Ik vind al dat lak wit echt niet mooi.
Maar dat maakt me dan ook oubollig
Hout is uit. Hoogglans wit is hip. En mooier (maar dat is mijn persoonlijke mening).
En zeer besmettelijk en overal te zien.
Ik vind al dat lak wit echt niet mooi.
Maar dat maakt me dan ook oubollig
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
zaterdag 7 juni 2014 om 16:30
http://www.bekendeburen.n ... wesley-hun-huis-ingericht
Dit is mijn smaak. Prachtig!!
Die bank en tafel, en fotolijsten aan de muur...wauw!
Slaapkamers zijn beetje te veel, tokkie naar m'n smaak
Dit is mijn smaak. Prachtig!!
Die bank en tafel, en fotolijsten aan de muur...wauw!
Slaapkamers zijn beetje te veel, tokkie naar m'n smaak