Mijn buren...

24-11-2013 13:02 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen goed contact met mijn buren. Ten tijde dat mijn ex man hier nog woonde is er tussen mijn ex man en mijn buren een groot conflict geweest (geen agressie hoor). Ik had er niets mee te maken, heb me ook afzijdig gehouden, maar sindsdien negeren ze me dus. Best hoor, je mist er niets aan. Alleen heb ik wel te maken met hun stille oorlog en kleine treiterijen. Zo wordt in de zomer de bbq net zo gezet dat de rook bij mij in huis waait, praten ze in de tuin geregeld over mij en "het volk" wat bij me thuis over de vloer komt, met als grootste interesse mijn homoseksuele vrienden, parkeren ze hun auto zo breed dat ik hem niet voor t huis kan parkeren enzovoorts. Wanneer ik over straat loop met kind of vriend, word ik aandachtig bekeken door de buren (twee stellen) een vd mannen staat zelfs buiten stil als ik mijn auto uit stap om te kijken wat ik doe. Ik heb me er nooit druk over gemaakt. Ik zorg dat ze geen last van me hebben, mijn vrienden lachen stiekem als er in de tuin over ze wordt geroddeld...kortom, ik hap niet en zij hebben echt niets om mij op te pakken.

Behalve vannacht! Behoorlijke muziekoverlast blijkbaar, waarvoor ze de politie hebben gebeld en op me af hebben gestuurd. De politie die hier voor jan doedel heeft staan aanbellen omdat ik niet thuis was. Ik was namelijk werken. Nachtdienst. Hoe ik weet dat de politie is geweest? Vanwege een briefje wat er op de deurmat lag, dat er klachten over mij waren, ik niet thuis bleek te zijn en of ik contact wilde opnemen met de wijkagent. Ik weet zeker dat zij t zijn geweest. Met de buren vd andere kant heb ik namelijk heel goed contact en die hebben mijn telefoonnummer.

Ik moest hier wel even om lachen, mijn gekke buren die enorm voor lul stonden. En ik hoefde er niets voor te doen!

Gewoon even om te delen. Gedeelde lol is grotere lol, toch?
Hoe kan je nou muziek overlast hebben als jij niet thuis bent? Dat snapt politie toch ook wel? Vreemd hoor....
Volgens mij vind je het helemaal niet zo lollig als je het nu doet voorkomen...
Laat je buren eens aan het werk gaan!
Er was geen muziekoverlast bij mij. Tuurlijk snapt de politie dat wel maar ik ga alsnog de wijkagent bellen.

T voorval vind ik grappig. Ja eigenlijk wel. T bekijken op straat iets minder. Maar ik ga gewoon niet happen. Buiten dat t niet grappig is, gaan ze niet over grenzen. Laat ze lekker kijken. En ik hap niet. Ik gun ze die lol niet.
Als het je niet zo dwars zat zou je hier geen topic openen lijkt mij. Je zal en moet toch je gal spuwen en ik proef redelijk veel irritatie. Maar goed, ik interpreteer het zo.. Daarbij snap ik nog niks van het politie akkevietje, maar okey.
Ranny, de politie komt af op zo'n melding, constateert geen overlast en dat er niemand opendoet, en dan laten ze idd een kaartje achter om contact op te nemen. Het gebeurt vaak zat dat de politie pas komt als de overlast klaar is, en dat er niet open gedaan wordt. Toch niet zo ingewikkeld?
Rustig; rustig, want happen doe je wel degelijk. Ik zou niemand bellen of, als je het toch wil doen, erg beleefd en afstandelijk.. Maar zij moeten voor de bewijslast zorgen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Buren pffff heel vermoeiend.

Ik had nooit last van mijn buurvrouw

achteraf logisch

ze was al 10 jaar de pijp uit
Wie stelt, is ook belast met het leveren van bewijs. Ik wens de buren hierbij veel succes!
Over homoseksuelen is altijd wel iets smeuïgs te verzinnen; dat feit spreekt gewoon tot de verbeelding.

Beleefdheid kan je natuurlijk wel eisen maar vriendschap zal je elders moeten zoeken.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Hahaha! Sabbatical meds!

Gaat mij niet gebeuren hoor. Daar letten ze teveel voor op. Misschien laten ze me bewust liggen dan. Dat zou wel kunnen.

Ik ga wel bellen, heb ik bedacht. Uitleggen dat ik aan t werk was. Een beter alibi kan ik toch niet hebben en er was echt niemand in huis. Ik bel juist om hierin wel te laten zien dat ik t serieus neem. Het is namelijk wel door mijn hoofd geflitst dat ze misschien nu nog meer op mij gaan letten en ik daar meer last van krijg.
Ik heb ook wel eens een onuitstaanbaar kreng als buurvrouw gehad. Gatverdamme wat een aandacht zieke tante was dat zeg. Uit eindelijk moest ze de strijd opgeven omdat er niks te winnen viel voor haar. Mijn vriend op wie ze een oogje had negeerde haar, ze kreeg zelf een andere kerel ze verhuisde ,ze kreeg baarmoeder hals kanker wat vervolgens groots op facebook en hyves te volgen was en uit eindelijk leeft ze vast nog wel lang en gelukkig met een huis vol honden want dat is nu haar nieuwe hobby volgens een van mijn collega s die me er helaas zo af en toe nog over op de hoogte houd.
quote:retrostar schreef op 24 november 2013 @ 13:23:

Over homoseksuelen is altijd wel iets smeuïgs te verzinnen; dat feit spreekt gewoon tot de verbeelding.

.

Meen je dit nou echt??

Flabbergasted!
quote:bresant schreef op 24 november 2013 @ 13:24:

Ik ga wel bellen, heb ik bedacht. Uitleggen dat ik aan t werk was. Een beter alibi kan ik toch niet hebben en er was echt niemand in huis. Ik bel juist om hierin wel te laten zien dat ik t serieus neem..O ja, zeker bellen, dit is door je alibi te mooi om te laten liggen. Met wijkagenten valt goed te praten hoor, die willen gewoon graag weten hoe de vork in de steel zit.
quote:demagnumvanellen schreef op 24 november 2013 @ 13:45:

Ik heb ook wel eens een onuitstaanbaar kreng als buurvrouw gehad. Gatverdamme wat een aandacht zieke tante was dat zeg. Uit eindelijk moest ze de strijd opgeven omdat er niks te winnen viel voor haar. Mijn vriend op wie ze een oogje had negeerde haar, ze kreeg zelf een andere kerel ze verhuisde ,ze kreeg baarmoeder hals kanker wat vervolgens groots op facebook en hyves te volgen was en uit eindelijk leeft ze vast nog wel lang en gelukkig met een huis vol honden want dat is nu haar nieuwe hobby volgens een van mijn collega s die me er helaas zo af en toe nog over op de hoogte houd.Waarom lees je haar facebook, als je haar niet kan uitstaan?
quote:retrostar schreef op 24 november 2013 @ 13:23:

Gek, daar heb ik nou helemaal geen last van.
Je vindt het grappig, heb je niet veel liever rust dan dat je hierin eigenlijk word meegesleurd?
quote:camilla16 schreef op 24 november 2013 @ 14:17:

Je vindt het grappig, heb je niet veel liever rust dan dat je hierin eigenlijk word meegesleurd?Omg, zat jij vanochtend op een ander topic nou spellingsadvies te geven?
quote:kettle schreef op 24 november 2013 @ 14:51:

[...]

Omg, zat jij vanochtend op een ander topic nou spellingsadvies te geven?Nee dat was niet vanochtend en daar heb ik het niet over.
Soley: ik bedoelde meer dat ik het nut er niet van inzie. Als ze alles zo goed in de gaten houden weten ze waarschijnlijk ook dat ze niet thuis was.
Ranny, nee dat weten ze niet! Ik vertrok pas tegen half elf naar mijn werk. Bij de buren was t donker. Ik zag wel dat bij de buren naast mij een feestje was. Waarschijnlijk kwam de muziek daar vandaan. En natuurlijk mensen die vertrekken, buiten roken etc.

Dit voorval vind ik grappig. Tenminste, ik baal ervan maar ergens lach ik me dood dat ze zich enorm voor lul hebben gezet. Ik veroorzaak geen overlast en zij hebben zonder reden de politie op mij afgestuurd.

Ik laat me niet zo snel ergens in mee slepen en hierin bewaar ik veel afstand.
Haha sukkels!
Haha sukkels!
Nou ik volg het niet helemaal.

Je noemt allemaal zaken op die vervelend zijn:

bbq rook, buren die je aanstaren en in de gaten houden, auto breed parkeren, politiemeldingen.

Wat is hier grappig aan???

Ga naar je buren toe, vraag of er een probleem is en zo ja wat.. en los het op. Jij rust, je homo vrienden rust, politie rust...

:s raar topic

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven