Mijn huishouden is een ramp!

15-09-2010 18:46 49 berichten
Alle reacties Link kopieren
Oké, ik geeft het toe, mijn huishouden is een ramp, een chaos. En ik krijg het maar niet goed op de rails. Ben vanaf begin dit jaar gewoon thuis, ik werk wel vanuit huis, maar heb veel meer tijd dan toen ik nog fulltime werkte. Dus ik heb het niet te druk. Ik weet dat ik het moet bijhouden, maar ik heb er gewoon geen zin in! En ik ben ook enorm chaotisch.

Het stomme is, de keren ik zwanger was (lang, lang geleden), nergens moeite mee. Alles schoon en netjes, altijd poetsen dat het een lieve lust was. Bij de laatste had de kraamverzorgster nog nooit zo'n schoon huis gezien. Na de laatste zwangerschap is het met mijn huishouden nooit meer goed gekomen....

(natuurlijk poets ik wel, maar alleen als het echt niet meer zo kan).

Zijn er dames die zich hierin herkennen?
Ja ik ken het. Geen tijd alsik wel wil poetsen en geen zin als ik wel tijd heb. Het is hier niet vies, maar wel rommelig. Eens in de week/ twee weken gaat de bezem er flink doorheen en dan is het weer keurig. En dan gaat het bergafwaarts. Ach ja. Er zijn ergere dingen in het leven.
ja hier net zo, tenminste, de boel is wel schoon, maar overal ligt gewoon speelgoed, krantjes, rondslingerende schoenen, jassen aan de stoel ipv de kapstok. Als ik me eens kwaad maak en alles opruim, is het zo gebeurd, alleen het bijhouden hè...

Ik heb me er maar bij neergelegd dat ik nou eenmaal geen modelhuisvrouw ben en dat ook nooit zal worden
Ik heb me erbij neergelegd dat mijn huishouden niet aan de norm voldoet. Ik ben fysiek niet sterk, waardoor ik bepaalde dingen niet zo makkelijk kan doen, en verder heb ik meestal wel wat beters te doen dan poetsen (vind ik dan). Qua chaos word ik er wel es wanhopig van, want ik krijg er gewoon geen orde in. Heb daar in het verleden zelfs hulp bij gehad, maar dat was dweilen met de kraan open.

Ik probeer het zo te houden dat als er onverwacht iemand langskomt ik niet volledig in de stress schiet.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
O ja, bij vooraf aangekondigd bezoek ga ik los en is het hier keurig! Bij onverwacht bezoek, tja, die hebben pech.
Ja.. En ik erger me er verschrikkelijk aan.

Ik heb alle tijd van de wereld om mijn huis netjes te houden maar ik kan me er gewoon niet toe zetten.

Het is niet smerig maar is is (boven) wel ontzettend rommelig. Werkelijk geen idee waar mijn demotivatie vandaan komt, vroeger was het altijd brandschoon.

Ik heb er weleens aan zitten denken om me aan te sluiten bij zo'n poetstopic hier, als stok achter de deur.
check! Ik ben een ramp qua huishouden! Vind er geen ruk aan. Sterker nog, als alles netjes is, heb ik het gevoel dat we aan het inpakken zijn om te gaan verhuizen.

Moet er wel bij zeggen dat mijn ouderlijk huis ook gewoon ranzig was, dus dat ik als kind nooit heb geleerd om op te ruimen/ schoon te maken (behalve de afwas dan, daar heb ik overigens ook een hekel aan).

Zolang mijn huis nog steeds als stukken schoner geclassificeerd wordt dan mijn ouderlijk huis, is er wat mij betreft niets aan de hand.

Als het aan mij lag, hadden we een schoonmaakster hier, maar vriend vind het onzin om voor zo'n flat er 1 in te huren. Heeft hij ook wel gelijk in hoor. Een uurtje hard aan de slag en het is spik en span..
In het handboek poetsen stond: Doe eerst de dingen die je niet leuk vindt, daarna de leuke dingen.

Resultaat, de leuke dingen worden niet gedaan,want mogen nog niet, want ik heb geen zin om aan de niet leuke te beginnen
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Goh ik ben blij dat ik niet de enige ben! (al had ik wel gedacht dat ik geen uitzondering zou zijn...)
Ik ben heel erg blij met mijn huisman.

Leuke klussen bestaan niet Nlies... In mijn woordenboek tenminste
Ja ik. Ik heb er gewoon geen puf voor om een huishouden goed draaiende te houden. En dat accepteer ik maar gewoon.
quote:NoahTd schreef op 15 september 2010 @ 19:06:

Leuke klussen bestaan niet Nlies... In mijn woordenboek tenminste Dat heb je met handboeken he, staan soms enge dingen in
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Afwassen vind ik dan wel weer leuk. Mijn keuken is altijd netjes. Ik kan niet werken in een vieze keuken, dus die moet schoon. De eettafel schuiven we wel leeg als we aan tafel gaan en als we klaar zijn laden we het wel weer op de eettafel. De was vind ik het ergste dat er is.
Herkenbaar.

Hoewel ik het inmiddels behoorlijk goed op de rit heb. Bij mij hielp het om de lat op de grond een stuk lager te leggen én ik heb een heel schools lijstje met op welke dag ik wat 'moet' doen. En dat werkt voor mij. Natuurlijk sla ik wel eens over, omdat ik betere/leukere dingen te doen heb, maar dan gebeuren de dingen op z'n slechts eens in de twee weken ipv eens in de twee maand, zoals vroeger.

En ik heb een aantal dingen geschrapt. Strijken en ramen wassen bijvoorbeeld, daar doe ik niet meer aan. Vooral dat eerste scheelt zeeën van tijd.
The time is now
Ik herken het enorm

Het is hier echt niet vies maar er slingeren altijd spulletjes rond.

Speelgoed, tijdschriften, boeken en ga zo maar door.

De was daar heb ik dan weer wel een enorm plezier in.

Ga zo ook weer even vouwen en strijken.
Nadat man en ik het huis vorige week flink aan kant hebben geruimd zagen we gezamenlijk het licht: Er moet vaker visite komen!
Oh, ik daarentegen kan er juist niet tegen als het een troep is! Daar heb ik dan ook mijn rommeldozen/laadjes voor! Heerlijk. Je ziet ze niet, maar je weet toch dat ze er zijn... (soms tot ergernis van vriend ) Misschien een idee? :D Opruimen is dan ook wel gemakkelijker.. Als ik even niet weet wat ik met een stapel papieren moet, doe ik ze in mijn rommellade! En over een paar maanden besluit ik die lade maar eens uit te zoeken... en dan is het weer gereed voor een nieuwe lading rommel! Heerlijk, dat opruimen!
Maar wat als je die papieren de week erop nodig hebt? Weet je dan nog waar ze zijn?
Oh, gelukkig er zijn er nog meer zoals ik! In mijn familie lijkt ieders huis altijd spic en span. Ik schaam me er wel vaak voor dat het niet netjes is. En nog erger als er onverwacht bezoek komt.

Met bezoek op afspraak ga ik inderdaad wel even als een wervelwind door het huis en is het ook zo weer schoon en netjes.

Misschien moet ik toch maar proberen het te accepteren, al vind mijn man het niet echt leuk dat het niet netjes is in huis.
Er hangt iets in de lucht geloof ik, op Kinderen is een soort gelijk topic geopend. Als je meer gelijkgestemden zoekt, zou je daar nog even kunnen kijken.

Bij mij is het ook rommelig smeekt de vloer soms ook om een dweil. Ach. Ligt er morgen ook nog hoor.
Ik ben een slons in het huishouden. Een sloddervos. Een viespeuk.

Boeiend.

Ik kan mijn tijd wel beter gebruiken.
Huts!
Quacker, daar ben ik dan nog wel netjes in. Belangrijke post heb ik namelijk in mijn 'postbakje'. Haha. Maar het komt wel eens voor dat belangrijke post ineens weg is.. maar goed.. die la is niet zover te zoeken he! :D
Mijn huishouden heb ik wel redelijk op orde ,maar mijn strijkgoed

dat is pas een puinhoop.
Strijken is de meest nutteloze bezigheid die er is!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven