Mijn kat
donderdag 19 april 2012 om 23:51
Misselijk ben ik ervan. Het gaat niet goed met onze lieve kat. Het begon rond kerst, haar oogje zat een beetje dicht . Ruim drie maanden en vele bezoeken aan de dierenarts zijn we nu verder, druppelen, zalfjes, opnames, en haar ene oog is inmiddels verwijderd. Helaas blijkt het andere oog nu toch ook weer aangetast en niks lijkt te helpen. Er is een biopsie genomen en morgen krijgen we de uitslag. Maar ik zie zelf ook wel al dat het helemaal niet goed is.
Nog geen drie maanden geleden hebben we onze andere kat moeten laten inslapen. Ik wil deze niet ook nog kwijt. Ze is ook zo lief, en nog pas negen. Maar het alternatief, als dat er nog blijkt te zijn, is een volledig blinde kat. Ik weet gewoon niet wat het beste voor haar is.
Ik heb hier al maanden stress van, en moet het nu echt even kwijt, al kan niemand hier iets aan doen natuurlijk.
Nog geen drie maanden geleden hebben we onze andere kat moeten laten inslapen. Ik wil deze niet ook nog kwijt. Ze is ook zo lief, en nog pas negen. Maar het alternatief, als dat er nog blijkt te zijn, is een volledig blinde kat. Ik weet gewoon niet wat het beste voor haar is.
Ik heb hier al maanden stress van, en moet het nu echt even kwijt, al kan niemand hier iets aan doen natuurlijk.
vrijdag 20 april 2012 om 06:36
ik kan me goed voorstellen dat je er misselijk van bent..
maar als ze blind wordt, kan de kat nog een fijn leven hebben hoor
als ze verder niets heeft tenminste, alleen de oog aandoening..
op you tube kan je zoeken naar Oskar the Blind Cat
videos van een spelende blinde kat
Oskar is van kitten af blind dat wel
hij is ook nog erg jong
ik heb ook een kat gekend die later blind was geworden
die botste regelmatig tege meubels maar was verder wel een blije kat
alleen niet super actief meer
maar dat botsen kwam ook door hetzelfde gebied wat stuk was in de hersenen waardoor die blind raakte
misschien botst jouw kat na een poosje niet meer
probeer de toestand iig niet zieliger te maken in je gedachten dan nodig
laat je de uitslag weten van de biopsie?
maar als ze blind wordt, kan de kat nog een fijn leven hebben hoor
als ze verder niets heeft tenminste, alleen de oog aandoening..
op you tube kan je zoeken naar Oskar the Blind Cat
videos van een spelende blinde kat
Oskar is van kitten af blind dat wel
hij is ook nog erg jong
ik heb ook een kat gekend die later blind was geworden
die botste regelmatig tege meubels maar was verder wel een blije kat
alleen niet super actief meer
maar dat botsen kwam ook door hetzelfde gebied wat stuk was in de hersenen waardoor die blind raakte
misschien botst jouw kat na een poosje niet meer
probeer de toestand iig niet zieliger te maken in je gedachten dan nodig
laat je de uitslag weten van de biopsie?
vrijdag 20 april 2012 om 07:56
Wat naar, ik hoop dat je kat zich snel beter voelt.
Een blinde kat kan trouwens nog een heel fijn leven hebben! Een van onze katten is blind (daarom zat ze ook in het asiel waar we haar vandaan hebben) en nu we een jaar verder zijn is ze helemaal opgebloeid! Blind worden is dus zeker geen doodvonnis.
Hier wat meer informatie over leven met een blinde kat: Klik
Heel veel sterkte.
Een blinde kat kan trouwens nog een heel fijn leven hebben! Een van onze katten is blind (daarom zat ze ook in het asiel waar we haar vandaan hebben) en nu we een jaar verder zijn is ze helemaal opgebloeid! Blind worden is dus zeker geen doodvonnis.
Hier wat meer informatie over leven met een blinde kat: Klik
Heel veel sterkte.
vrijdag 20 april 2012 om 10:47
Dank voor de lieve reacties!
Ik heb vroeger als vrijwilliger in een asiel gewerkt en daar kwam van alles binnen, honden met drie poten, blinde katten etc. en ik heb gemerkt dat ze daar veel beter mee uit de voeten kunnen dan ik had gedacht.
Waarom ik twijfel is omdat het a) nu mijn actieve beslissing is om haar blind te laten leven, tenminste zo voelt het en b) ik hier in huis een dreumes heb rondlopen, die lief is maar soms ook heel enthousiast poes poes! roept terwijl ze bijv. met de houten lepel slaat (niet naar de poes hoor) en poes dan verschrikt wegrent. Nu ze ziek is is ze bijne helemaal niet meer bij ons in de kamer, en ik vraag me gewoon af of ze nog wel een leuk leven gaat hebben, blind en met klein kind in een huis.
Heel jammer, want ze werd nogal gebullied door onze andere kat, en het enige positieve dat ik uit zijn dood haalde was dat zij nu misschien een beetje kon opbloeien
Als ik iets hoor vd dierenarts zal ik hier nog even posten.
Ik heb vroeger als vrijwilliger in een asiel gewerkt en daar kwam van alles binnen, honden met drie poten, blinde katten etc. en ik heb gemerkt dat ze daar veel beter mee uit de voeten kunnen dan ik had gedacht.
Waarom ik twijfel is omdat het a) nu mijn actieve beslissing is om haar blind te laten leven, tenminste zo voelt het en b) ik hier in huis een dreumes heb rondlopen, die lief is maar soms ook heel enthousiast poes poes! roept terwijl ze bijv. met de houten lepel slaat (niet naar de poes hoor) en poes dan verschrikt wegrent. Nu ze ziek is is ze bijne helemaal niet meer bij ons in de kamer, en ik vraag me gewoon af of ze nog wel een leuk leven gaat hebben, blind en met klein kind in een huis.
Heel jammer, want ze werd nogal gebullied door onze andere kat, en het enige positieve dat ik uit zijn dood haalde was dat zij nu misschien een beetje kon opbloeien
Als ik iets hoor vd dierenarts zal ik hier nog even posten.
vrijdag 20 april 2012 om 16:56
We hebben de uitslag, het is een kwaadaardige tumor. We hebben pilletjes, misschien dat het alles een beetje stopt (of licht verbetert), en verder is het een aflopende zaak.
Oh Ik had niet gereageerd op de second opinion opmerking, was ik vergeten. Daar heb ik idd over gedacht, maar omdat het oog zo snel slechter werd was ik bang tijd te verdoen waarin het oogje misschien net wel of net niet gered kon worden.
Oh Ik had niet gereageerd op de second opinion opmerking, was ik vergeten. Daar heb ik idd over gedacht, maar omdat het oog zo snel slechter werd was ik bang tijd te verdoen waarin het oogje misschien net wel of net niet gered kon worden.
vrijdag 20 april 2012 om 19:15
quote:lottekeNL schreef op 20 april 2012 @ 16:56:
We hebben de uitslag, het is een kwaadaardige tumor. We hebben pilletjes, misschien dat het alles een beetje stopt (of licht verbetert), en verder is het een aflopende zaak.
He wat jammer nou toch...
Moeilijk voor jullie
allebei je katten kwijt in drie maanden
Sterkte
ik hoop dat ze het nog een beetje fijn kan hebben,
dankzij de remmende pilletjes
en jullie goede zorgen.
He wat jammer nou toch...
Moeilijk voor jullie
allebei je katten kwijt in drie maanden
Sterkte
ik hoop dat ze het nog een beetje fijn kan hebben,
dankzij de remmende pilletjes
en jullie goede zorgen.
woensdag 25 april 2012 om 11:58
Lief van je, sorry, ik zie het nu pas.
Ze krijgt haar pilletjes, en ze lijkt zich wel iets beter te voelen, komt weer naar beneden, bij ons zitten etc. Zo krijgt ze denk ik toch nog een fijne laatste tijd
Een dezer dagen moeten we wel naar de DA, dan krijgt ze een prik en hoeft ze geen pillen meer. Dan zal ik ook even vragen hoe het nu verder moet, ik denk dat we haar hebben zolang het allemaal nog (relatief) goed gaat.
Ze krijgt haar pilletjes, en ze lijkt zich wel iets beter te voelen, komt weer naar beneden, bij ons zitten etc. Zo krijgt ze denk ik toch nog een fijne laatste tijd
Een dezer dagen moeten we wel naar de DA, dan krijgt ze een prik en hoeft ze geen pillen meer. Dan zal ik ook even vragen hoe het nu verder moet, ik denk dat we haar hebben zolang het allemaal nog (relatief) goed gaat.
woensdag 25 april 2012 om 16:37
Dus je hoeft de keuze voor blind of de dood al niet meer te maken. Wat ellendig voor je.
Je ziet een moeilijke periode tegemoet. Ik zou haar ook nog niet direct laten inslapen, gewoon afwachten hoe het verder gaat en als ik dan zie dat ze er geen lol meer in heeft, dan pas laten gaan. Bij voorkeur thuis, in eigen omgeving.
Heel veel sterkte!
Je ziet een moeilijke periode tegemoet. Ik zou haar ook nog niet direct laten inslapen, gewoon afwachten hoe het verder gaat en als ik dan zie dat ze er geen lol meer in heeft, dan pas laten gaan. Bij voorkeur thuis, in eigen omgeving.
Heel veel sterkte!
woensdag 25 april 2012 om 20:52
Ja, we hebben haar vanmiddag de prik laten geven, nu hoeft ze voorlopig geen pilletjes meer.
Helaas had een vorige kat van me ook tumoren, die hebben we toen laten opereren en die waren binnen no time terug. Daarna was het ook een kwestie van afwachten zolang ze er geen last van leek te hebben.
Datzelfde moeten we nu doen. Zoals gezegd, ik probeer deze laatste periode positief af te sluiten, door bewust extra veel tijd met haar door te brengen en samen te genieten zolang we kunnen
Helaas had een vorige kat van me ook tumoren, die hebben we toen laten opereren en die waren binnen no time terug. Daarna was het ook een kwestie van afwachten zolang ze er geen last van leek te hebben.
Datzelfde moeten we nu doen. Zoals gezegd, ik probeer deze laatste periode positief af te sluiten, door bewust extra veel tijd met haar door te brengen en samen te genieten zolang we kunnen
zondag 29 april 2012 om 12:28