Mug..
vrijdag 26 juli 2013 om 00:50
Ik heb nooit last van muggen! Ze blijven altijd uit mijn buurt. Man en kinderen zijn se Sjaak (0; Ze lusten mij niet... Vannacht is mijn man, bij opgenomen zieke dochter in het ziekenhuis. Ik ben zelf ziek en oudste dochter snurkt mij de tent door (ook ziek). En die kutmug maakt mij gek!!! Als ik het licht aan doe, lijkt hij (of was de prikker een zij?) er niet te zijn. Maar zodra ik lig! Hoor ik het gezoem... Grrrr
vrijdag 26 juli 2013 om 09:34
Muggen zijn inderdaad heel stom en zouden niet zo slim mogen zijn om te verdwijnen zodra het licht aan gaat... Ik heb een luie vang truc: ik doe een nachtlampje aan, neem een houding waarbij alleen armen boven de dekens zijn .. Dan laat ik de mug naar mij komen (wat denkt ie wel, IK ben toch zeker wel de baas, niet zo'n klein zoemertje!) en dan sla ik het dood terwijl hij net wil prikken op mijn arm.. Effectief en goed voor wraakgevoelens!
Maar muggen staan voor mij ook voor een heerlijke zomer!!
Maar muggen staan voor mij ook voor een heerlijke zomer!!
vrijdag 26 juli 2013 om 09:36
quote:aikidoka schreef op 26 juli 2013 @ 08:58:
Klamboe om je bed! Werkt perfect!
Klinkt misschien overbodig, maar dan is het zeker zaak om te kijken of er niet zo'n irritant beest in zit. Toen ik jong was ben ik daardoor vaak evengoed nog lekgeprikt.
Zo'n zoemstekker werkt ook prima (de meeste mensen horen dat gezoem niet, sommigen wel, wel handig om even van te voren te weten. Schijnt een hele hoge toon te zijn)
Klamboe om je bed! Werkt perfect!
Klinkt misschien overbodig, maar dan is het zeker zaak om te kijken of er niet zo'n irritant beest in zit. Toen ik jong was ben ik daardoor vaak evengoed nog lekgeprikt.
Zo'n zoemstekker werkt ook prima (de meeste mensen horen dat gezoem niet, sommigen wel, wel handig om even van te voren te weten. Schijnt een hele hoge toon te zijn)
maandag 29 juli 2013 om 19:50
maandag 29 juli 2013 om 20:58
Ik heb een eco vriendelijke tip;
-Neem een anderhalf liter fles en haal de bovenkant eraf (kwart van de fles)
-Neem 200 ml warm water en 50 gram suiker en meng dit tot de suiker is opgelost. Doe dit in het onderste deel van de fles en laat het afkoelen
-Als het water met de suiker is afgekoelt 1 gram gist toevoegen (hoeft niet geroerd te worden)
-Doe het bovenste deel van de fles op de kop en zonder dop op de fles
-Om de buitenkant van de fles een plastic zak of krant vastmaken (bovenkant los laten natuurlijk)
-Zet de fles in een donkere hoek
Ik heb het vandaag voor het eerst staan dus weet nog niet of het goed werkt maar het is zo makkelijk dat het toch wel het proberen waard is. Succes!
-Neem een anderhalf liter fles en haal de bovenkant eraf (kwart van de fles)
-Neem 200 ml warm water en 50 gram suiker en meng dit tot de suiker is opgelost. Doe dit in het onderste deel van de fles en laat het afkoelen
-Als het water met de suiker is afgekoelt 1 gram gist toevoegen (hoeft niet geroerd te worden)
-Doe het bovenste deel van de fles op de kop en zonder dop op de fles
-Om de buitenkant van de fles een plastic zak of krant vastmaken (bovenkant los laten natuurlijk)
-Zet de fles in een donkere hoek
Ik heb het vandaag voor het eerst staan dus weet nog niet of het goed werkt maar het is zo makkelijk dat het toch wel het proberen waard is. Succes!
maandag 29 juli 2013 om 21:08
Heel gek waar ik voorheen echt elke nacht op muggenjacht moest heb ik deze zomer amper last. Ik hou wel alles dicht en ik heb airco aan. Dat is het enige wat helpt. Stekker, citroen etc helpt mij helemaal niets.
Ik ga ook pas slapen als ze dood zijn dus kan lang duren. Ben echt getraind ik sla ze dood tussen mijn handen of puntje van de handdoek haha. Maar zoals gezegd dit jaar echt nergens last van. Maar heb ook geen stilstaand water in de tuin.
Ik ga ook pas slapen als ze dood zijn dus kan lang duren. Ben echt getraind ik sla ze dood tussen mijn handen of puntje van de handdoek haha. Maar zoals gezegd dit jaar echt nergens last van. Maar heb ook geen stilstaand water in de tuin.
dinsdag 30 juli 2013 om 13:22
Wat ik doe is luisteren waar hij zit en wachten tot hij op me gaat zitten. (soms voel je heel licht iets landen) en dan op de gok op die plek een klap geven. 9 van de 10 keer heb ik hem. Wel doen voor dat hij je geprikt heeft.
Of zodra je hem hoort licht aan doen, mug zit toch wel vaak in de buurt en lijkt te gaan zitten zodra je licht aan doet.
Of zodra je hem hoort licht aan doen, mug zit toch wel vaak in de buurt en lijkt te gaan zitten zodra je licht aan doet.
Wie de mens in zichzelf begrijpt begrijpt alle mensen.
zondag 4 augustus 2013 om 14:09