Naaien =)

30-01-2009 22:19 809 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil heel graag beginnen met naaien, op een naaimachine

Maar zou niet weten hoe ik het onder de knie kan gaan krijgen.

Moeders zegt gewoon doen ( ja duhuh) maar volgens mij ga ik een weekendje oma boeken ofzo. of hebben jullie nog tipssss?
quote:thee schreef op 10 september 2009 @ 23:51:

Ik ga morgenochtend (via MP) kijken naar een lockmachine. Ongeveer jaartje door 'omstandigheden' time out gehad qua naaiwerk, maar er weer helemaal zin in, dus al had ik hier al eens gepost, blijf denk ik wel komen.Hopelijk is de lockmachine wat.. Veel plezier..

Dit is (oa) een lockmachine. Hier kun heel mooi alle naden afwerken.. Je kunt er ook patroondelen mee aan elkaar zetten.. De mijne ziet er zo uit alleen heb ik type 800dl..
quote:varisha schreef op 10 september 2009 @ 20:52:

weet iemand of de naaimachine die karwei momenteel aanbied een goeie is???Ik vind het heel moeilijk om daar wat over te zeggen.. Ik heb wel eens nagevraagd of de naaimachines van Kruidvat een optie waren, mijn lerares heeft dat afgeraden.. Ook weet ik dat de machines geregeld kapot terug gegaan zijn naar de winkel.. Ik denk dat het met deze waarschijnlijk hetzelfde is. Voor het lichte werk zou deze prima zijn, maar voor veel gebruik weet ik het echt niet..
quote:merel29 schreef op 11 september 2009 @ 07:18:

[afbeelding]

Dit is (oa) een lockmachine. Hier kun heel mooi alle naden afwerken.. Je kunt er ook patroondelen mee aan elkaar zetten.. De mijne ziet er zo uit alleen heb ik type 800dl..DUs dit gebruik je naast je naaimachine?
Ik vind de paarse jurk zo mooi:

Hoe kom je aan het patroon?
quote:MrsJones schreef op 10 september 2009 @ 23:48:

[...]

Ik vind het wel een snoepje

[afbeelding]

Volgens mij is het model: Toyota FSL18Ik vind hem er ook schattig uitzien, heb alleen geen idee of ie goed is
quote:Gebakkie schreef op 28 augustus 2009 @ 10:15:

Poppy, heb je geen handleiding bij je machine?Nope.. heb hem gekregen..
Kun je de jurk niet namaken van een plaatje? Anders even op patronenwinkel.nl kijken of ze zoiets soortgelijks hebben.
Ikm wil toch eens iets zeggen over een 'goedkope naaimachine' kopen.

Wegens geldgebrek heb ik anderhalf jaar lang op een naaimachine genaaid die je toendertijd bij de knipmode kreeg. En daar is helemaal niks mis mee! Sowieso niet als je gewoon voor prive naait. En ik heb er nooit een probleem mee gehad.

Ik snap dat het niet het beste van het beste is maar als je niet zo vaak naait wat maakt het dan uit?
quote:MrsJones schreef op 11 september 2009 @ 10:26:

[...]

DUs dit gebruik je naast je naaimachine?Ja idd.. Sommige werken hun naden af met een zigzag steek, en met een lockmachine kun je dan veel mooier doen, je snijd een stukje van de zoom af en er komt gelijk een mooi afgewerkt en recht randje te zitten..
quote:Cat23 schreef op 11 september 2009 @ 11:21:

Ikm wil toch eens iets zeggen over een 'goedkope naaimachine' kopen.

Wegens geldgebrek heb ik anderhalf jaar lang op een naaimachine genaaid die je toendertijd bij de knipmode kreeg. En daar is helemaal niks mis mee! Sowieso niet als je gewoon voor prive naait. En ik heb er nooit een probleem mee gehad.

Ik snap dat het niet het beste van het beste is maar als je niet zo vaak naait wat maakt het dan uit?Ik denk dat je echt een beetje geluk moet hebben met een goedkopere machine.. Ik durf dan ook echt niet te zeggen of je het wel of niet zou moeten doen..
Ik vind al die jurken wel leuk..
Yess, ik heb de lockmachine van MP gekocht vrijdag en gister bleek ook nog eens dat ik 'm van m'n Lief kreeg. (hij had me er al 'zo vaak') over gehoord, duh, kennen elkaar 8 maanden, maar het geld zat ineens al zoenend in m'n broekzak, dus wel erg lief...).

Nu nog even veel te doen, maar dan maar flink oefenen met de lock!
Thee, wat ontzettend lief zeg.. En nu maar flink oefenen.. Veel plezier..
quote:thee schreef op 14 september 2009 @ 00:15:

Yess, ik heb de lockmachine van MP gekocht vrijdag en gister bleek ook nog eens dat ik 'm van m'n Lief kreeg. (hij had me er al 'zo vaak') over gehoord, duh, kennen elkaar 8 maanden, maar het geld zat ineens al zoenend in m'n broekzak, dus wel erg lief...).

Nu nog even veel te doen, maar dan maar flink oefenen met de lock!Welke heb je gekocht??
Ooh wat lief zeg van je vriend!

Ik ben ook wel benieuwd welke je hebt gekocht!
Ja lief he! Type laat ik nog weten, hij staat even geparkeerd in de berging tot ik hier ruimte (na verbouwing) heb gemaakt!!
Oh wat erg lijkt me dat! Dan heb je er eindelijk een en dan moet je nog wachten ook..

Succes thee
Heeft iemand die lewenstein multilock al gekocht?

Ik wil 'm morgen misschien gaan halen namelijk.
quote:Cat23 schreef op 18 september 2009 @ 16:51:

Ik wil 'm morgen misschien gaan halen namelijk.

Ik heb min of meer besloten het niet te doen. Ik ben in de naaiwinkel geweest en daar een Janome geprobeerd en die was vergelijkbaar met de lewenstein, maakt een gigantisch kabaal en niet zulke mooie steken als de bernina die er naast stond. Ok, ook een stuk duurder, maar dat heb ik er wel voor over...

Waar ben je van plan heen te gaan?
quote:Cat23 schreef op 18 september 2009 @ 16:51:

Ik wil 'm morgen misschien gaan halen namelijk.Sorry hier kan ik je niet mee helpen.. Ik ben gelijk voor een bernina gegaan..
quote:merel29 schreef op 19 september 2009 @ 11:35:

[...]

Sorry hier kan ik je niet mee helpen.. Ik ben gelijk voor een bernina gegaan..Ik overweeg de bernina 700D te kopen. Ken je deze machine?
Nou Ik heb hem vandaag gekregen van mijn vriend.

Ik heb 'm al gebruikt en ik ben er wel tevreden mee hoor!

Ik heb de machine bij Matson gehaald.
quote:Cat23 schreef op 19 september 2009 @ 19:08:

Nou Ik heb hem vandaag gekregen van mijn vriend.

Ik heb 'm al gebruikt en ik ben er wel tevreden mee hoor!

Ik heb de machine bij Matson gehaald.

Mooi zo!

Hoe zijn de steken? En istie een beetje stil?

Veel plezier ermee!!
quote:Jannemaan schreef op 19 september 2009 @ 12:43:

[...]

Ik overweeg de bernina 700D te kopen. Ken je deze machine?

Op de vorige pagina heb ik een foto geplaatst van de 700D. Ik zelf heb de 800DL.

Dit heb ik even voor je opgezocht, misschien dat het je keuze iets kan helpen.

800DL :

Eigenschappen

Deze kost gemiddeld ¤ 749,-

700D:

Eigenschappen

Deze kost gemiddeld ¤ 649,-

Ik wil een hoop gaan doen vandaag maar moet helaas ook nog het een en ander in huis doen..

Ik wil in ieder geval mijn jurk in elkaar rijgen zodat ik hem morgen op les kan passen maar ik wil ook nog een nieuwe tekening van een bh maken. Gisteren weer een aantal tips gehad waar ik wel wat mee kan..

Hoe staat het werk bij jullie?

Groetjes Merel

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven