Naaien =)

30-01-2009 22:19 809 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil heel graag beginnen met naaien, op een naaimachine

Maar zou niet weten hoe ik het onder de knie kan gaan krijgen.

Moeders zegt gewoon doen ( ja duhuh) maar volgens mij ga ik een weekendje oma boeken ofzo. of hebben jullie nog tipssss?
Destiny11,

wat lief dat je helemaal lid bent geworden van het Viva forum om dit te melden.

Gelukkig zitten er hier in Utrecht ook heel veel organisaties waar je workshops kunt doen. Is ook voor de Amsterdammers dichterbij
quote:Uggla schreef op 19 januari 2010 @ 21:01:

Maken jullie wel eens wat uit bladen als burda of knipmode? Ik heb mij op de markt laten ompraten tot het nemen van een proefabonnement op de burda (3 nummers voor 10 euro)

Vandaag kreeg ik mijn eerste burda van dit abonnement (of de tweede?? ik weet het niet eens meer) maar mèèèèn dit lijkt wel een gerecyclede burda uit het begin van de jaren 90 of eind jaren 80! (ja die heb ik serieus nog liggen). Er staat echt niks in waar ik ook maar iets mee kan. Die terugblik op de jaren 50 vind ik op zich wel leuk, maar het is speciaal voor korte maten en ik ben niet kort :S Bluh, ik baal van dat proefabonnement.hmm.. ik vind de burda juist vaak wel leuk, niet alles natuurlijk, maar meestal staan er wel een paar patronen in die ik leuk vind.. De Knipmode vind ik (op dit moment) juist echt huilen met de pet op!
Ik vind de burda over het algemeen ook leuker, maar ook fijner werken.. Maar ik heb al heel lang geen tijdschrift meer gekocht.. Mijn lerares is lid van de knip dus dat vind ik zonde om te kopen tenzij er echt iets heel leuks in staat..
Over het algemeen vind ik de burda inderdaad ook leukere patronen bevatten die mij beter passen dan de patronen uit de knipmode (die hebben vaak wat weinig figuur voor mijn smaak) maar deze burda is echt heel erg. Of zouden ze mij echt een oude burda hebben toegestuurd in het kader van dit proefabonnement.

Trek hem anders eens uit het schap als jullie van het weekend in de supermarkt zijn.
Ik had de laatste Burda gekocht omdat er goeie patronen voor bloezen instaan, en die heb ik nog niet.

Op de voorkant ligt een vrouw met een wijde rok en wit V hals shirtje met lange mouwen - die is het toch?

Vind ook wel het patroon voor de hoed leuk! En het jurkje op pagina 55, maar ik zou de epaulette en de klepjes voorop eruit halen.
Die is het inderdaad! De jurk op pagina 55 is inderdaad leuk, maar veel te groot voor mij. De broeken uit het "plusmode" gedeelte vind ik trouwens ook leuk. De broek op pagina 19 daarentegen heb ik volgens mij 10 of 20 jaar geleden ook al eens gezien. Toen vond ik het ook al niks. Die gilet op pagina 25 is wel het aller ergst (sorry als iemand het wel leuk vindt) dat hele western gedoe is gewoon ontzettend niks voor mij.

Dit is de eerste uit de serie broeken voor mijn zoontje van restjes die ik nog heb liggen. Hij staat te huilen (hopelijk) niet omdat hij zijn nieuwe broek vreselijk vindt, maar omdat hij niet met de camera mag spelen en ik wel.

Hi Uggla, balen dat deze Burda net tegenvalt.

Het kan zo ontzettend verschillen per maand. Ik ben een aantal jaar lid geweest van beiden en soms stond er nix in en soms heel veel. Ik merkte ook dat ze patronen herhalen, alleen dan met een ander stofje.

Over het algemeen vind ik de Burda beter (en zeker qua uitraderen!!!) Maar tegenwoordig bekijk ik ze allemaal uitgebreid in de supermarkt. In de Easy Fashion staan ook best leuke patronen.

En als ik in het buitenland ben, kijk ik altijd de bladen in. Soms koop ik ze ook maar het is even worstelen met de vertaling
Op burdamode.com kan je twee weken vantevoren al een preview krijgen en bedenken of je de burda van die maand wil kopen.

Ik heb me ook ingeschreven voor de nieuwsbrief.
Vanaf 20 februari is er een Haute Couture voorstelling in het Gemeentemuseum Den Haag, voor wie dat interessant vindt.

"Deze groots opgezette tentoonstelling plaatst de geschiedenis van de haute couture naast de creaties van de topcouturiers van dit moment. Gerenommeerde modehuizen als Dior, Chanel, Christian Lacroix en Jean Paul Gaultier hebben exclusieve couturecreaties uitgeleend uit hun meest recente collecties, vers van de catwalk en nog niet eerder in Nederland te zien geweest. Alle details die couture zo bijzonder maken, zijn zo van dichtbij te bewonderen: de schitterende stoffen, het onovertroffen borduurwerk, de coupe, kortom: al het vakmanschap van de Parijse couture."

http://www.gemeentemuseum.nl/index.php?id=036176
Bedankt voor de tip, Lavenderleo. Het Gemeentemuseum heeft altijd mooie modetentoonstellingen. Ik ga er zeker heen!
Ik ben nu een blouse aan het maken met 32 knoopsgaten, ik hoop datie leuk gaat worden!

Ook ben ik hopeloos opzoek naar babypatronen, maar dat is nog niet zo eenvoudig!

Iemand tips?
Uggla, het broekje is trouwens heel cute en je zoontje ook!!

Jannemaan, ik ben niet van de babypatronen, maar wil best wel een keer in m'n stapel naaibladen voor je kijken en wat opsturen. Dan kan je het uitraderen en weer terugsturen.
Jannemaan, tegenwoordig staan in de knippie ook baby patronen (knippie baby bestaat niet meer). Ik heb nog wel wat knippie baby's liggen. Wat zoek je precies? Dan zal ik eens kijken of er iets bij zit wat daar op zou kunnen lijken.

Ik vond het toen mijn zoontje nog heel klein was het beste werken om een passend kledingstuk uit elkaar te halen en dat na te maken en aan te passen aan mijn en zijn smaak. (voor zover een kleine baby een smaak heeft. Als hij begon te krijsen als ik het aantrok was het blijkbaar niet goed).

Eigenlijk vond ik het vanaf maat 74 pas leuk worden om kleding voor hem te maken. Daar voor is het mij allemaal te klein gepriegel en gemier.
Koreveen en Uggla bedankt!

Ik zoek een overgooiertje, zoiets:

@uggla,doe je die knippie baby's ook weg? Of dat niet?

Ik vind de knippie weer een beetje te duur voor die paar patroontjes die er in kleine maten instaan. Misschien dat, als ik zelf een kindje gekweekt heb, het leuker is om ook grotere patronen te hebben..
Hi Jannemaan, welke maat zoek je? Dan zal ik van de week even kieken.

Wel een heel leuk overgooiertje met die letters zo erop.
quote:koreveen schreef op 25 januari 2010 @ 22:07:

Hi Jannemaan, welke maat zoek je? Dan zal ik van de week even kieken.

Wel een heel leuk overgooiertje met die letters zo erop.

maat 62!

Dankjewel!
Hi Jannemaan,

Ik heb net even gekeken. Ik heb iets gevonden wat er een beetje op lijkt in de Burda en in de Knip, maar is vanaf maat 92. In een andere Knip een overgooiertje met een rok met 2 stolpplooien vanaf maat 98.

In een Burda nog wat andere leuke kleding gevonden. Wil ik wel opsturen voor het geval je je eens verveelt

In een Knip vond ik ook een superlief pakje met een capuchon en kangoeroezak voorop in de maat van je dochtertje.

Heb nog 3 Knips gevonden met carnavalskleding. Weet niet of je carnaval gaat vieren? Is wel in grotere maten, vanaf 110.

Laat maar weten.
Stond een artikel hier in de krant over een internetshop, www.gekniptvooru.nl

Daar kan je patronen kopen die al kant en klaar uitgeknipt en gezoomd zijn. Hoef je thuis alleen naar maar alles pasklaar in elkaar te naaien.

Slim bedacht! Voor dames die niet houden van patronen uitraderen.
Wat grappig dat je die net noemt, koreveen. Ik ga daar vanaf 6 februari een cursus lingerie maken volgen!

En ik haat patronen uitraderen
Hahaha, Lavender. Dat is dan een goeie site voor jou. Vind alleen het stoffenaanbod erg magertjes.

Leuk, een cursus lingerie maken. Lijkt mij zo'n gepriegel.

Laat even weten hoe het was. Ben benieuwd naar je recensie en wat je hebt gemaakt.

Ik vind het uitraderen en doorslaan juist heerlijk. Word ik helemaal zen van. Bij mij schort het vaak aan de afwerking. Dan laat ik het liggen. Zoompjes maken... yuk!
quote:koreveen schreef op 27 januari 2010 @ 10:42:

Hi Jannemaan,

Ik heb net even gekeken. Ik heb iets gevonden wat er een beetje op lijkt in de Burda en in de Knip, maar is vanaf maat 92. In een andere Knip een overgooiertje met een rok met 2 stolpplooien vanaf maat 98.

In een Burda nog wat andere leuke kleding gevonden. Wil ik wel opsturen voor het geval je je eens verveelt

In een Knip vond ik ook een superlief pakje met een capuchon en kangoeroezak voorop in de maat van je dochtertje.

Heb nog 3 Knips gevonden met carnavalskleding. Weet niet of je carnaval gaat vieren? Is wel in grotere maten, vanaf 110.

Laat maar weten.

Ik heb zelf geen dochtertje hoor Is voor vrienden, haha!

Carnavalskleding is altijd leuk natuurlijk, weet je toevallig in welke nummers die staan?
Jannemaan, sommige knippie baby's wil ik wel weg doen. Als er alleen doopkleding in staat, dingen voor hele kleine jongetjes en dingen voor meisjes kan ik er niet zo veel mee. Ik zal van het weekend eens kijken of er iets bij zit wat lijkt op het jurkje wat je geplaatst hebt.

Raderen jullie tegenwoordig nog steeds? Ik vond het als kind geweldig en mocht het altijd voor mijn moeder doen. Het nadeel is dat je hele patroonblad uit elkaar valt als je 5 verschillende kledingstukken wilt maken. Tegenwoordig trek ik het kledingstuk wat ik wil maken gewoon over. Dan gaat je patroonblad een stuk langer me.

Wat ik echt vervelend vind zijn knoopsgaten.
Ik heb al mijn patroonbladen geordend! Ik had een gigantische stapel waar ik echt de weg niet in wist.

Wat heb ik gedaan: k heb van alle knipmodes die ik heb het overzichtblad gekopieerd en in een plastic hoesje, per jaartal gesorteerd in een map gedaan!

In plaats 60 knipmodes door te kijken, hoef ik alleen nog maar de map door te bladeren om zo in één oogopslag te kunnen zien of er een patroon in staat wat ik leuk vind of dat éne patroon wat ik zocht!

quote:Uggla schreef op 27 januari 2010 @ 20:22:

Jannemaan, sommige knippie baby's wil ik wel weg doen. Als er alleen doopkleding in staat, dingen voor hele kleine jongetjes en dingen voor meisjes kan ik er niet zo veel mee. Ik zal van het weekend eens kijken of er iets bij zit wat lijkt op het jurkje wat je geplaatst hebt.

.

Zou leuk zijn!

Ik heb sowieso wel interesse in knippie baby's, ook als er geen jurkjes in staan

Ik heb dus mijn patroonbladen geordend, en ik zag best wel een paar overgooiertjes voorbij komen Ik ga eerst maar eens kijken of daar wat tussen zit
Lavenderleo, wat leuk dat je een cursus lingerie maken gaat volgen.. Pas op hoor het is behoorlijk verslavend en ik kan het weten.. lingerie forum Dit is een ontzettend leuke en leerzame site wbt het maken van lingerie. Het zijn allemaal meiden/dames die zelf lingerie maken en ideeën en tips en trucs met elkaar uitwisselen..

Jannemaan, je brengt me op een idee zeg.. Ik heb ook een mega stapel tijdschriften liggen.. Thx

Groetjes Merel
Jannemaan, dat is een goed idee. Moet ik ook doen.

De Knips met kindercarnavalkleding zijn: feb 98, feb01 en feb 02.

Ik neem aan dat je de andere Knips niet wilt lenen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven