Naaien =)

30-01-2009 22:19 809 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil heel graag beginnen met naaien, op een naaimachine

Maar zou niet weten hoe ik het onder de knie kan gaan krijgen.

Moeders zegt gewoon doen ( ja duhuh) maar volgens mij ga ik een weekendje oma boeken ofzo. of hebben jullie nog tipssss?
Pfff, ik ben zo belachelijk druk geweest met mijn werk en familiebezoekjes, dat die badcape dus nog steeds niet af is..... En het is zoooo makkelijk, maar echt nergens een uurtje vrij kunnen maken Morgen heb ik gelukkig een vrije dag en dan is dat het eerste wat ik doe haha!
Hoi meiden..

Ik ben de afgelopen weken ook alleen maar druk. Ik ben 1 november 4 uur meer gaan werken in de week. Ik werkte er altijd 32 en nu dus 36. Moet daar even aan wennen.. Heb dan ook minder tijd over.. Daarnaast zit ook een klein beetje in de lappenmand waardoor het ook allemaal niet helemaal gaat zoals ik wil.

Maar mijn Jurk is bijna af, ik moet alleen nog een paar zoompjes maken en de graag afwerken..

Groetjes Merel
Nou mijn tuniekshirt van tricot is inmiddels ook bijna af. Moet alleen een sierrand nog even met de hand afwerken want door de kraaltjes kan ie niet onder de machine door. Begin er steeds meer lol in te krijgen!
Die K-jurk van mij lijkt wel scheef op de rug.... Of mijn rug is scheef.
Mijn jurk is af, toen de rits er in zat bleek hij helemaal niet scheef te zijn. Uiteindelijk is het model eigenlijk niet helemaal iets voor mij, dus als ik nog tijd heb maak ik nog iets anders om aan te doen naar die receptie.

Eerst wil ik een aantal andere half afgemaakte projecten afmaken die nog op mij liggen te wachten:

gisteren heb ik een broek voor mijn zoontje afgemaakt. Die lag al een hele tijd half afgemaakt. (zo lang dat hij eigenlijk al iets aan de korte kant is). Nu ben ik bezig een shirt voor hem kleiner te maken (heb hem gekocht in maat 116/122 terwijl hij maat 86 draagt)
quote:Uggla schreef op 02 december 2009 @ 13:51:

Mijn jurk is af, toen de rits er in zat bleek hij helemaal niet scheef te zijn. Uiteindelijk is het model eigenlijk niet helemaal iets voor mij, dus als ik nog tijd heb maak ik nog iets anders om aan te doen naar die receptie.

Eerst wil ik een aantal andere half afgemaakte projecten afmaken die nog op mij liggen te wachten:

gisteren heb ik een broek voor mijn zoontje afgemaakt. Die lag al een hele tijd half afgemaakt. (zo lang dat hij eigenlijk al iets aan de korte kant is). Nu ben ik bezig een shirt voor hem kleiner te maken (heb hem gekocht in maat 116/122 terwijl hij maat 86 draagt)Foto's
Het is hier wel stil he?

Ik ben ook benieuwd naar de foto van de jurk van Uggla!

Ik ben nu bezig met een jurk voor kerst.
Tis hier zeker stil.

Ben ook bezig met een jurk voor Kerst. Had niets leuks kunnen vinden voor een feestje, ben dus zelf maar aan de slag gegaan. De andere projecten liggen even stil.

Hij wordt strapless. Ga hem vanavond uit de stof knippen. Spannend!
Oh ik ben benieuwd koreveen!

Mijne wordt niet heel boeiend, gewoon een tricot knie jurkje. Wat voor stof gebruik jij voor je jurkje?
Ik ben momenteel erg druk, verjaardagen, meer gaan werken, film en theater.. En morgen naar de lapjesmarkt in Utrecht met een vriendinnetje..

Mijn jurk is inmiddels af en ik zal er zo snel mogelijk een foto van maken..

Groetjes Merel
Ik had voor Sinterklaas bruidskleding gemaakt uit de 'Sinterklaas Couture lijn'. Het jurkje voor mijn nichtje stond 'r fantastisch!

http://i839.photobucket.c ... 0Couture/jurkjevoor-1.jpg

http://i839.photobucket.c ... 20Couture/bridalshrug.jpg

http://i839.photobucket.c ... aas%20Couture/jurkje1.jpg
quote:Cat23 schreef op 09 december 2009 @ 22:14:

Oh ik ben benieuwd koreveen!

Mijne wordt niet heel boeiend, gewoon een tricot knie jurkje. Wat voor stof gebruik jij voor je jurkje?

Hi Cat, ik weet niet precies wat voor stof het is. Was een lap die ik nog had liggen (heel goed van mezelf, ik mag voorlopig niets kopen, moet m'n stoffenvoorraad opmaken, euhhhhh, behalve die mooie stof van Jannemaan )

Het is een changeant bordeaurood en klein beetje stretch en wat steviger stof. Moet ook wel als hij om m'n boobs moet blijven hangen.

Hij is uitgeknipt en ik ga hem nu in elkaar rijgen. Tis een simpel modelletje, dus dat moet snel in elkaar zitten.

Wat voor kleur wordt jouw jurkje?
Lavenderleo, de kleding is echt supersnoepig. Complimenten!
Een rokje gefabricererd:

Heel simpel modelletje van fluweel voor een etentje en misschien wel voor de kerst?!

*weg*
Hoi Jannemaan,

leuk rokje, dat zul je nog wel vaak kunnen dragen. Ben nu bezig met een groen kerstjurkje. Gisteren naar de stoffenmarkt in Utrecht geweest!
quote:lavenderleo schreef op 13 december 2009 @ 22:40:

Hoi Jannemaan,

leuk rokje, dat zul je nog wel vaak kunnen dragen. Ben nu bezig met een groen kerstjurkje. Gisteren naar de stoffenmarkt in Utrecht geweest!ow leuk! Hoe was de lapjesmarkt?
Heb in totaal vier stofjes gekocht. FF flink doornaaien en dan heb ik weer wat nieuws voor de kerst. Een groene suedine stofje, wat een jurkje moet worden. Nog rokje en nog jurkje + bolero achtig jasje.

Zwarte stofje moet maar voor na de kerst.

Voer jij trouwens bijna altijd je kleding? Ik ben daar af en toe wel lui in..... anyway, 2010 moet voor mij het jaar worden dat ik eindelijk een lockmachine kan aanschaffen!
quote:lavenderleo schreef op 14 december 2009 @ 11:34:

Heb in totaal vier stofjes gekocht. FF flink doornaaien en dan heb ik weer wat nieuws voor de kerst. Een groene suedine stofje, wat een jurkje moet worden. Nog rokje en nog jurkje + bolero achtig jasje.

Zwarte stofje moet maar voor na de kerst.

Voer jij trouwens bijna altijd je kleding? Ik ben daar af en toe wel lui in..... anyway, 2010 moet voor mij het jaar worden dat ik eindelijk een lockmachine kan aanschaffen!

Ligt er maar net aan of het lekker zit zonder voering.. Dit rokje heb ik niet gevoerd.

Ik mag in januari een lockmachine kopen, voor mn verjaardag!

Ik ben benieuwd naar je groene stofje! Klinkt mooi!
Heee Jannemaan, het rokje is erg leuk!

Ik heb gisteren de stof binnen gekregen, tegen de goede prijs en hij is supermooi. Mijn handen jeuken om eraan te beginnen, maar ik moet eerst m'n kerstjurk afmaken en nog wat andere projecten en daarna mag ik daaraan beginnen.
Ik heb 2 rokjes gemaakt van het patroon Frida van Farbenmix. Erg leuk (al zeg ik het zelf) Zal vanmiddag eens de foto's posten...
quote:Ieke78 schreef op 29 december 2009 @ 09:33:

Ik heb 2 rokjes gemaakt van het patroon Frida van Farbenmix. Erg leuk (al zeg ik het zelf) Zal vanmiddag eens de foto's posten...ben benieuwd!
Ik wil iedereen een creatief 2010 wensen..

Groetjes Merel
Vanavond plotseling allereerste naailes!! Ik stond al een tijdje op de wachtlijst en iemand is plotseling gestopt. Nu dacht ik dat de 1e les alleen wat op een oud stukje stof en/of papier naaien was, maar dat blijkt dus niet zo te zijn. De lerares vroeg me wat ik vanavond wil maken...maar waar kan je nou makkelijk mee beginnen? En euh...waar haal ik zo snel spullen vandaan (heb echt geen tijd meer).
MrsJones, hoe was je eerste les? Nog gelukt om wat te vinden om te maken?

Mijn sportshirts waar ik vorig jaar mee begonnen ben zijn klaar..

zie hier het eerste shirt

en hier het tweede shirt
Hi Merel, bedankt! Jij ook een creatief en inspirerend 2010 toegewenst, waarin je veel mooie kleding gaat maken!

Mrs. Jones, leuk zo'n eerste les. Had de lerares geen suggesties? Ik zou met een simpel recht rokje beginnen. Dat was ook mijn eerste project. Succes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven