Naaien =)

30-01-2009 22:19 809 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil heel graag beginnen met naaien, op een naaimachine

Maar zou niet weten hoe ik het onder de knie kan gaan krijgen.

Moeders zegt gewoon doen ( ja duhuh) maar volgens mij ga ik een weekendje oma boeken ofzo. of hebben jullie nog tipssss?
Uggla, ik rader niet meer. Heb ik alleen op les gedaan. Ik trek altijd over met dun patroonpapier, vastspelden op het raderblad en overtrekken.
quote:koreveen schreef op 28 januari 2010 @ 18:03:

Jannemaan, dat is een goed idee. Moet ik ook doen.

De Knips met kindercarnavalkleding zijn: feb 98, feb01 en feb 02.

Ik neem aan dat je de andere Knips niet wilt lenen?

Dankjewel voor het kijken! Ik zal eens kijken of ik die toevallig niet ook heb liggen!

Ik ga het jurkje uit de knip van mezelf even proberen, als dat nou niks is kom ik er nog even op terug, ok?
Is goed! Hou ik ze nog ff apart.
Het jurkje is super leuk geworden! Ik zal binnekort even een fototje plaatsen!

Koreveen, ik heb de knippies voorlopig in elk geval niet meer nodig. Bedankt voor je moeite!
Heb je die knippie baby's ook niet meer nodig? Ik heb van het weekend even gekeken, maar alles wat ook maar een heel klein beetje lijkt op wat jij zoekt staat in een knippie die ik zelf nog wil gebruiken :S

Ik vroeg mij al af hoe ik dat ga aanpakken. Patroonbladen kopieeren was in het verleden nooit zo'n groot succes. Op de een of andere manier passen de gekopieerde delen bij mij niet meer an elkaar.
Ik ben heel benieuwd naar het resultaat, Jannemaan!
Ik moet snel beginnen aan nep trouwjurk voor een vrijgezellen weekend. Bruid is op zich dun, maar heeft flinke buste dus 't heeft nog wel even geduurd voordat ik een geschikt patroon vond. Had al bij haar in de kledingkast gesnuffeld om te kijken wat ze vaak aan heeft en dat is toch wel een beetje kaftan achtige dingen met elastiek onder de borsten, zeg maar.

Ben nu van plan om de jurk van wit glanzend organza te maken met witte voering voor het lijfje en rok. En dan borduren met pareltjes en staafjes - de halslijn. (http://www.kralenenkralen ... mann_kralen_staafjes.html)

Dat is het idee, kijk wel al naaiend of 't uitvoerbaar is
anoniem_57885 wijzigde dit bericht op 03-02-2010 13:23
Reden: niet de hele jurk borduren!
% gewijzigd
Foutje

Het jurkje! Het is een beetje een fluweelachtige stof met een satijnenbandje onderaan en bloemetjesknoopjes

Ze waren er erg blij mee!

quote:Zoete schreef op 30 januari 2009 @ 22:30:

Aha, als hier wellicht nog wat naai-sterren komen een vraag:

Wie heeft ervaring met een 'rimpelvoetje'?

Ik wil een petticoat naaien en in de naaimachine hebben ze zo'n ding.

Aanrader?

Ik zeg Sancho

quote:Uggla schreef op 02 februari 2010 @ 20:43:

Heb je die knippie baby's ook niet meer nodig? Ik heb van het weekend even gekeken, maar alles wat ook maar een heel klein beetje lijkt op wat jij zoekt staat in een knippie die ik zelf nog wil gebruiken :S

Ik vroeg mij al af hoe ik dat ga aanpakken. Patroonbladen kopieeren was in het verleden nooit zo'n groot succes. Op de een of andere manier passen de gekopieerde delen bij mij niet meer an elkaar.Heb ze nu opzich niet meer nodig, maar als er nog knippie baby's zijn die je graag kwijt wilt houd ik me aanbevolen
Dag mensen hier,

ik ben naar jullie doorverwezen omdat jullie veel verstand hebben van wat ik zoek!

Zouden jullie eens jullie licht willen laten schijnen over mijn zoektocht naar een zwierjurk naar volwassenen in mijn pasgeopende topic?

(op zoek naar een zwierjurk, lijfje goed aangesloten, getailleerd en dan lekker wijd uit tot zeker op de knie, iets erover wellicht.. )
ik zeg: topje met een stroken rok er onder.
Gisteren kreeg ik een brief van het kdv van mijn zoontje met de mededeling dat ze 16 februari carnaval vieren en het leuk is als hij dan verkleed komt?

Heeft iemand een fantastisch idee? (zonder schmink en zonder hoedje/mutsje/pet op zijn hoofd)

Anders doe ik hem als vuilnisman denk ik. (hij vindt die broeken met oranje en reflecterende strepen van de echte vuilnismannen heel mooi)
Uggla, daar komen ze ook lekker op tijd mee zeg.. Maar ik heb weinig ideeën voor je..

Ik ben vorige week met een "sport" shirt begonnen, die is bijna af.. Op naailes ben ik met een shirt bezig met lange mouwen, die schiet op..
wat is een sportshirt? foto?

Het vuilnismannenpak begint meer op een ambulance-pak te lijken. Ze hadden de neonstof alleen in het geel en de reflecterende strepen ook.
Deze heb ik als laatste gemaakt

Deze

en deze had ik al eerder gemaakt
Oooh met een beetje een gestroomlijnde look dus.

Is die paspop van jezelf of hebben ze die bij je naailes staan? Ik zou ook wel een pop willen maar weet niet zo goed waar ik op moet letten bij aanschaf. Ik wil er in ieder geval eentje die in maat verstelbaar is denk ik.
Deze paspop is van mezelf.. Het is er een die je op maat kan zetten.. Helemaal passend is het natuurlijk niet, de borsten van mijn pop zijn toch anders dan die van mij.. En ik zou er nog een buik bij moeten creëren dan zou het nog beter zijn..
Paspop en lockmachine staan dit jaar op mijn verlanglijstje. Volgens mij zou je ze individueel kunnen "opvullen" naar je maat met bubbeltjesplastic en plakband.

Hier de Vorschau van de volgende Burda

MMmmm not sure of er zulke interessante patronen in staan deze keer.
Kan je de pop ook in lengte in maat verstellen merel? Of alleen in de breedte? Ik snap dat je de voet gewoon hoger kan zetten maar aangezien ik vrij lang ben is mijn bovenlijf ook gewoon langer dan de gemiddelde paspop.

Een lockmachine heb ik 2 jaar geleden gekocht en ik ben er nog steeds heel erg blij mee.

Ik weet ook niet of ik de patronen in de burda van Maart zo fantastisch vind, maar door het proefabonnement krijg ik hem binnenkort toch in de bus, fantastisch of niet.
Als ik me niet vergis kun je idd de pop ook in hoogte stellen, ik zou alleen niet weten tot hoever je hem kan stellen..

Groetjes Merel
Tuniek en Shirt

Deze patronen heb ik gisteren besteld via patronenwinkel.nl.. Ben heel benieuwd hoe het eruit ziet..

Groetjes Merel
Leuke patronen, Merel. Lekker zomers!!

Wat voor stof zou je gebruiken voor dat tuniek? Ik had vroeger altijd een speciaal voetje voor dunne stoffen, maar kan er nu niet eentje meer vinden.

Heb jij trouwens een lockmachine?
lavenderleo, wat deed dat speciale voetje dan voor speciaals met dunne stoffen? Of wat gaat er mis met het gewone voetje?
Ik denk dat ik voor de tuniek zonder mouwen voor een tricot uit ga zoeken.. Ook voor het t-shirt wil ik voor een tricot gaan. Voor die tuniek met lange mouwen denk ik dat ik voor katoen ga..

Morgen naar Utrecht voor nieuwe lapjes.. Samen met een vriendin lekker struinen over de markt.. Ik hoop alleen dat we een beetje droog weer hebben..

Mijn t-shirt waar ik al een tijdje mee bezig ben is bijna af. Ik was er aan begonnen zonder mijn lerares, maar daardoor had ik de extra ruimte die ik nodig heb verkeerd in het patroon verwerkt.. Maar dankzij mijn juf is het shirt alleen maar leuker geworden.. We hebben langs de hals, omdat daar heel veel ruimte zat, een koortje gemaakt. Dat maakt het shirt alleen maar leuker.. Ik moet alleen de zoom nog afmaken maar van de week brak mijn draad steeds.. Zodra deze af is zal ik een foto maken en hem hier plaatsen.
Ik ben benieuwd naar je shirt Merel. Heb je nog wat leuks gescoord op de lapjesmarkt?

Ik heb pas geleden weer van alles besteld op equilter.com

Van quilten heb ik geen verstand maar ik vind het altijd erg leuke stoffen voor blousen en jurkjes

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven