Naaien =)

30-01-2009 22:19 809 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil heel graag beginnen met naaien, op een naaimachine

Maar zou niet weten hoe ik het onder de knie kan gaan krijgen.

Moeders zegt gewoon doen ( ja duhuh) maar volgens mij ga ik een weekendje oma boeken ofzo. of hebben jullie nog tipssss?
haha franknii je was toch niet toevallig diegene met een ENORME bolderkar ;)
Heej meiden!

Ik dacht, laat ik mijn 'neus' ook maar weer eens laten zien

Stoffenspektakel Zwolle was weer een groot succes idd!

Heb me nog een beetje ingehouden, aangezien ik nog een hele stapel lappen heb liggen waar ik toch echt een keer door wil proberen te komen....

Maar nog wel 3 mooie tricots weten te scoren! Heb een leuk patroon gevonden van een jurkje, en de eerste is al bijna af! Het is voor het eerst dat ik met tricot werk en tot nu toe valt het me best mee! Ik had allemaal horrorverhalen gehoord dat het veul moeilijker was dan katoen, maar als je gewoon voorzichtig begint en goed oplet kan er volgens mij weinig mis gaan
quote:chayuz schreef op 09 maart 2010 @ 20:12:

haha franknii je was toch niet toevallig diegene met een ENORME bolderkar ;)

Oooh ja die heb ik ook gezien! Gelukkig kon het wel ivm de brede gangpaden, maar ging mij wel een beeeeeetje te ver hoor...

Pssst, ik had de auto op de parkeerplaats vlak voor de ingang geparkeerd en ben 2x teruggelopen om de tassen weg te brengen.......
Ik wil als een van mijn volgende projecten een broek gaan maken. Nu had ik al wel een patroon gevonden maar die had ik eerst van een proeflap moeten maken.. Nu had ik een broek die goed zat, mooi zat. Maar omdat ik elke dag op de fiets naar mijn werk ga zaten er wat gaatjes in waardoor ik hem eigenlijk niet meer kon dragen. Vrijdag ben ik begonnen om deze broek uit elkaar te halen. En ik hoop er binnenkort een patroon van te maken.. En dan van het stofje wat ik nog heb liggen een heerlijk zittende broek te maken..
Werk je wel vaker op die manier merel?

Ik heb het een paar keer geprobeerd om een geweldig zittende broek na te maken door het origineel uit elkaar te halen, maar meestal werkt het voor geen meter. (door andere stof of doordat het origineel best wel uitgerekt is door het vele dragen en het patroon naar aanleiding van het origineel daardoor gek wordt)

Mijn trenchcoat en broek voor zoon zijn af. Nu ben ik begonnen met een zomerjas voor zoon.
Nou niet echt (ik heb wel van een bestaand sportshirt een kopie gemaakt),maar ik doe dit samen met mijn lerares. Zij kan wel heel goed een patroon overnemen van bestaande kleding. Ik ben benieuwd, bovendien rijg ik altijd alles eerst zodat ik het kledingstuk kan passen en zo nodig aanpassen.
Hallo allemaal,

Ik ben een zomerjurkje aan het maken van heel soepel stof. Er zit een aantal % zijde in. Wat ik me niet had gerealiseerd, is dat ik op patroon moet werken. Ik heb gelukkig genoeg stof, ik hoop dat het lukt.

Ik heb een nieuwe lockmachine gekocht en hoop dat de afwerking gemakkelijk gaat.

Groet
Nou ik schiet redelijk op met mijn broek.. De zakken zitten zo goed als helemaal aan het voorpand.. Dan nog even mijn achterpand doorslaan en dan kan ik hem in elkaar rijgen en passen..

Ietjefietje hoe gaat het met je jurkje?

Groetjes Merel
Hier een paar foto's van de nieuwe jas van mijn zoontje. Dat zwart/wit geblokte zit ook als voering aan de binnenkant. Volgens mij vindt hij dat lelijk. Hij wilde de jas niet passen toen ik hem aan het maken was en de eerste paar dagen wilde hij hem ook niet aantrekken, maar als ik hem eenmaal (onder dwang) in zijn jas heb gekregen is het allemaal weer goed.

Van mijn eigen jas heb ik nog geen foto. Misschien later. Nu eerst voor mijn zoontje en mijzelf een broek maken van bruine ruitjesstof.

Uggla wat een mooie jas zeg.. Jammer dat het even duurt voordat hij zijn jas aan wil..
hier Chayuz weer met misschien een stomme vraag.

in een van mijn rokken wil ik eigenlijk een stolpplooi gaan maken, ik snap nu hoe het werkt, maar ik weet eigenlijk niet tot war je het moet "platstrijken" of dat alleen maar, laten we zeggen, 10 cm vanaf de bovenkant of moet het verder?

hoor het graag!
Meiden de broek zit fantastisch.. helaas had ik geen rits bij me anders had deze er ook al ingezeten. Dan de band en de zoom en natuurlijk de lusjes voor mijn riem.. Ik ben nu al blij dat ik de moeite heb genomen om mijn oude broek uit elkaar te halen..

Chayuz, ik kan je helaas niet helpen..

Groetjes Merel
chayuz, ik heb geen id. weet google het niet?

Merel, wat fijn dat je broek goed gaat! Ga je er nu meerdere maken? Of hou je het bij 1?

Foto?
Ik ben idd wel van plan om meerdere broeken te maken. Het enige wat ik nog even aan moet passen zijn de zakken. Die hadden een rare vorm gekregen. Ik "kan" nu even niks aan de broek doen, dus ben ik druk met de lingerie. Zodra ik een foto heb van de broek zal ik hem hier plaatsen.

Groetjes Merel
Mijn broek is af.. Het is dat ie nu aan de waslijn hangt om te drogen anders had ik gelijk een foto erbij gedaan.. Nu op naar het volgende project..
Ik ben benieuwd!

Wat wordt het volgende project?
Ik ga nu met een shirt beginnen met spaghetti-bandjes maken.. Het wordt een shirt van tricot stof. Ik heb het patroon overgetrokken. Maar was te onrustig om er verder mee aan de slag te gaan. Dus dat wordt dinsdag op les..

Zodra de broek droog is zal ik man vragen een foto te maken..
Ik ben nu bezig met een tricot jurkje. Met lange mouwen want ik werk in een gebouw waar de airco standaard op 16 graden staat. brrrr.

In de tussentijd ook al een broek voor mijn zoontje en een broek voor mijzelf gemaakt Broek voor zoontje zit in de was geloof ik. Broek voor mijzelf zal ik van de week eens een foto van proberen te maken. (stelt niet veel voor, gewoon rechte pijpen en steekzakken)
Ik ben nog niet heel ver met mijn shirt.. Hij ligt nog steeds geknipt klaar.. Ik ben van het weekend druk geweest met de lingerie.. Dat is nog niet helemaal af.. Vanavond heb ik weer les, ik denk dat ik verder ga met de lingerie, dan is dat af en kan ik flink aan de slag met mijn shirt..

1 mei ga ik met een vriendin lekker shoppen in Utrecht, en dan vooral de lapjesmarkt onveilig maken..
Bestellen jullie wel eens stof online? Ik bestel af en toe bij equilter.com. Heb nu net http://www.spoonflower.com/ ontdekt. Als ik het goed begrijp kan je daar ook zelf dingen laten drukken! Ik ben zo overweldigd dat ik van gekheid niet meer weet wat ik zou willen hebben.

Weet iemand toevallig een vergelijkbare site voor rekbare tricot?
Jaaaaaa! Ik heb maandag mijn eerste les. Nu moet ik al een patroon meenemen, niet te moeilijk. Wat is niet te moeilijk? Jurkje? Met elastiek?

Ik heb er zin in!
Uggla, ik heb geen ervaring met het kopen van stoffen via internet. Ik zal thuis (ben nu aan het werk) eens naar de website kijken..

Mac, heel veel plezier maandag. Kijk naar een patroon met 1 stip.. Die zijn over het algemeen niet zo heel moeilijk..

Groetjes Merel
Dank je Merel. Een patroon met 1 stip dus. Ik ga morgen even rustig kijken in de handwerkwinkel.

Ik vind jullie foto's erg leuk!
Mac, veel plezier met het uitzoeken van een leuk patroon.. Ik vind het maken van kleding echt ontzettend leuk maar ik ben ook echt een muts en draag dan ook niet alles wat ik maak..
Dat verwacht ik ook niet hoor! Ik wil graag mijn kleding wat leuker maken voor feestjes etc. Kinderkleding voor toneelstukjes op school, dat soort dingen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven