Nieuwe keuken
woensdag 29 juli 2020 om 07:42
Eindelijk zijn we klaar voor een nieuwe keuken.
We zijn al bij een keukencentrum geweest en hebben al een indeling.
Maar nu twijfel ik of ik genoeg ruimte heb.
Hoeveel ruimte hebben jullie in jullie keuken?
De indeling is nu:
Vaatwasser/gootsteenkastje/hoekkast
Ladeblok 80 cm/ladeblok 90 cm/ladeblok 80 cm/koelkast met oven erboven
Boven de vaatwasser etc komen 2 lage klepkasten van 1 m breed.
Het blad is 70 cm diep
Ladeblokken: 1 bestekla en 2 diepe lades er onder.
Als we het blad 60 cm diep maken kan in de hoekkast een luxe uittreksysteem voor pannen komen. En worden het 2 ladeblokken van 90 cm en 1 van 80 cm.
Hoe is jullie indeling?
En hebben jullie de pannen in een la?
Hebben jullie andere suggesties?
We zijn al bij een keukencentrum geweest en hebben al een indeling.
Maar nu twijfel ik of ik genoeg ruimte heb.
Hoeveel ruimte hebben jullie in jullie keuken?
De indeling is nu:
Vaatwasser/gootsteenkastje/hoekkast
Ladeblok 80 cm/ladeblok 90 cm/ladeblok 80 cm/koelkast met oven erboven
Boven de vaatwasser etc komen 2 lage klepkasten van 1 m breed.
Het blad is 70 cm diep
Ladeblokken: 1 bestekla en 2 diepe lades er onder.
Als we het blad 60 cm diep maken kan in de hoekkast een luxe uittreksysteem voor pannen komen. En worden het 2 ladeblokken van 90 cm en 1 van 80 cm.
Hoe is jullie indeling?
En hebben jullie de pannen in een la?
Hebben jullie andere suggesties?
woensdag 29 juli 2020 om 13:11
Om die ruimte te benutten, als je weinig ruimte hébt. En in dat geval is zon caroussel hoekkast bijna net zo handig als een lade voor pannen enzo.BO2punt0 schreef: ↑29-07-2020 12:42Ik heb zo'n hekel aan hoekkastjes dat wij in onze vorige keuken de hoek leeg hebben gelaten. Het was een L-vormige keuken, en in de hoek hebben we 2 ladekasten genomen (die dus niet tegelijkertijd open kunnen, want ze zitten bijna direct op elkaar). Daardoor was de hoek loos, maar dat scheelde me zoveel ergernis aan zo'n stomme hoekkast dat het het meer dan waard was. Pannen kunnen uitstekend in een la, waarom zou je een hoekkast willen?
.
woensdag 29 juli 2020 om 13:18
Zoals ik al schreef: wij hebben het dus uitgerekend, letterlijk hoeveel kubieke centimeter bergruimte elke optie (ladekast, Le Mans of draaicarrousel) biedt. En toen bleek dus dat een ladekast met een loze hoek ernaast ongeveer net zoveel opbergruimte biedt, die bovendien nog makkelijker toegankelijk is dan de opties voor een echte hoekkast. De keuze was snel gemaakt (hoe het in de praktijk bevalt weet ik nog niet, ons huis - en dus ook de keuken - is volgend jaar pas klaar)
woensdag 29 juli 2020 om 13:35
Hier idem. Qua ruimte scheelt het weinig: in een hoekkast heb je ook 2 loze stukken hoek, want anders kan hij niet draaien.Trotter schreef: ↑29-07-2020 13:18Zoals ik al schreef: wij hebben het dus uitgerekend, letterlijk hoeveel kubieke centimeter bergruimte elke optie (ladekast, Le Mans of draaicarrousel) biedt. En toen bleek dus dat een ladekast met een loze hoek ernaast ongeveer net zoveel opbergruimte biedt, die bovendien nog makkelijker toegankelijk is dan de opties voor een echte hoekkast. De keuze was snel gemaakt (hoe het in de praktijk bevalt weet ik nog niet, ons huis - en dus ook de keuken - is volgend jaar pas klaar)
woensdag 29 juli 2020 om 16:52
Een hoekkast heeft meer ruimte dan het uittreksysteem (le mans). Want met dat systeem heb je veel loze ruimte.
Lades op die plek kan ik ook nog overwegen.
Ik ben er voor mezelf nu wel bijna uit.
Ik twijfel alleen nog over een dieper blad.
Door een dieper blad raak ik wel opbergruimte kwijt.
Eerst begreep ik niet waarom, maar dat is me inmiddels duidelijk.
Ik heb veel aan jullie reacties.
Alvast bedankt daarvoor.
Lades op die plek kan ik ook nog overwegen.
Ik ben er voor mezelf nu wel bijna uit.
Ik twijfel alleen nog over een dieper blad.
Door een dieper blad raak ik wel opbergruimte kwijt.
Eerst begreep ik niet waarom, maar dat is me inmiddels duidelijk.
Ik heb veel aan jullie reacties.
Alvast bedankt daarvoor.