Nooit in de VT wonen..

13-06-2016 23:18 190 berichten
Nooit in de VT wonen, maar altijd in mijn huis. Ik hou best van een beetje lollig stylish verantwoord ingericht erbij zitten en voor een deel lukt dat ook best. Maar er blijven van die dingen die consequent niet in die fraaie fotoreportages te zien zijn en altijd in mijn huis.

-Die plastic verpakkingen van snoeptomaatjes en druiven op het aanrecht. Want zonder verpakking in de fruitschaal werkt niet, maar dit ziet er ook niet uit.

-De wasmanden waarin je de was vanuit (de wel stylish verantwoorde) wasmanden in de badkamer richting wasmachine sjouwt en vervolgens weer gebruikt om gevouwen was richting verschillende kasten te vervoeren.

-Dat speelgoed waar je kind dol op is maar dat niet interieurverantwoord hip-houtig is en ook al weigert in speelgoedkist te passen, laat staan in het greeploze zwevende dressoir.

-Kattenbakken/ caviakooien/ hondenmanden

-De computer. Omdat mijn echtgenoot weigert een laptop te nemen (nou ja, er aan uit te geven wat nodig is om er een te krijgen met dezelfde specificaties als zijn PC)

Wat staat in jouw huis een interieurpuist te wezen die je nooit had hoeven hebben als je maar een echt vt-wonen leven zou leven?
Alle reacties Link kopieren
en dan vooral niet naar Bloem en plant , of hoe dat tijdschrift ook heet kijken, want dat is nog erger. Bakken met bloeiende planten waar nooit afgevallen blaadjes onder liggen, nooit door elkaar geschud door de wind, of opgegeten door de slakken
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
quote:nlies schreef op 14 juni 2016 @ 00:26:

[...]

Ik red zelfs die week niet.Ben best trots als ik het een keer voor elkaar krijg, maar het resultaat is snel weg. En dan die fruitschalen in de VT, waar dan nog fruit op ligt ook. Dat past er bij mij niet op wegens de aanwezigheid van: pennen, foldertjes, bonnetjes, spaarzegels, geboortekaartje en nog wat zooiHaha ik heb precies hetzelfde. Onze fruitschalen zijn look a likes. Soms vind ik nog wel een verloren druifje onder al die zooi
Op nummer 1... Snoeren! Verlengsnoeren, opladers, stekkerblokken...

Nooit ook maar één draad te zien
quote:-Puss-in-Boots- schreef op 14 juni 2016 @ 00:09:

[...]

Oh die vind ik wel mooi.

Zal even plaatje zoeken van mijn lilleke ding.

Linkje dus..zit op mobiel.

https://www.google.nl/sea ... ygB&biw=360&bih=640#imgrc=5TyJ97dZKqHwMM%3A

Haha, prachtig.

Mijn gordijnen zijn trouwens juist een halve meter te lang (in de slaapkamer), omdat ik bang ben dat ze in een volgend huis te kort zullen zijn als ik ze nu inkort. De bedoeling is namelijk niet om hier eeuwig te blijven, maar ondertussen heb ik dus al anderhalf jaar te lange gordijnen.

En ik heb een Jip & Janneke lampje, speciaal voor mij gemaakt, maar degene die het heeft gemaakt heeft duidelijk niet goed naar Jip & Janneke gekeken. In plaats van gewoon witte ogen, hebben ze nu witte ogen met een zwarte pupil! Ze zien eruit alsof ze stoned zijn.
quote:blehhh schreef op 14 juni 2016 @ 00:30:

[...]

Haha ik heb precies hetzelfde. Onze fruitschalen zijn look a likes. Soms vind ik nog wel een verloren druifje onder al die zooi

Dat ja.. Maar als je wat nodig hebt, ligt het nooit op die fruitschaal.. Zoek me dus al twee dagen de blubber naar iets wat er zeker op zou horen te liggen..
Seriously?
quote:MeredithGrey schreef op 14 juni 2016 @ 00:35:

[...]

Dat ja.. Maar als je wat nodig hebt, ligt het nooit op die fruitschaal.. Zoek me dus al twee dagen de blubber naar iets wat er zeker op zou horen te liggen..Dan ligt het op die andere schaal die je ook ooit voor de leuk hebt weggezet
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
De dekentjes die je lekker over je benen legt in de winter, liggen nu op een hoop op een bank.

Het leuke tv-tafeltje ligt vol met dingen die niet meer in de kast passen.

In de bijna nette hal liggen mijn laarzen en een schopje om onkruid snel aan te kunnen pakken.

Ik heb heel veel teiltjes en ik doe daar niks mee, maar weggooien is ook zonde en in een kast passen ze ook niet.

De spinnewebben hangen overal en die zie ik pas als de zon heel sfeervol binnen schijnt.
Hahahahhaa wat een herkenbare dingen, moet er echt hardop om lachen.

Dat met die opvouwbare krat voor de was is geniaal, ben voornemens dat ook zo te gaan doen.
Puberschoenen. Ze slingeren door het hele huis. Als je niet oplet struikel je er makkelijk over. Best bijzonder handig dus dat ook de lucht een waarschuwende functie heeft. Ze liggen bij voorkeur onder of bovenaan een trap. En worden recent afgewisseld met diverse samengestelde paren teenslippers.
Vriend zijn Transformers verzameling
Mijn tas.

Alle schoenen en sjalen en jassen bij de kapstok (of over de trapleuning, onder de tafel, naast de bank...)

De trekker in de douche inderdaad.

Tandenborstels en verzorgingsproducten, op een paar matchende flesjes na, komen ook maar weinig voor.

Half kaal geplukt basilicumplantje.

Verder is ons huis best 'leeg', je moet de kasten alleen niet opentrekken
Als ik echt hip zou willen zijn dan was onze eettafel wel vervangen door zo'n net-zo'n-dik-houten-exemplaar maar dan met industrieel

-look-stalen-frame-poten.

Wat ik niet ga doen. Want lelijk. En dochter is 14 jaar geleden op onze onhippe tafel geboren en zo nog 631346425754 genietmomenten aan die gebutste houten vierpoter-met-plek-voor-10 de afgelopen tig jaren.

En volgend jaar is *gruwel* Riviera Maison weer helemaal de bom zeker, zit ik met dat stalen gevaarte. Doei, VT Wonen. Koop het lekker zelf.
Teenslippers, eliquid flesjes overal en nergens,net als opladers, kranten, en in de slaapkamer die ene stoel die je niet meer ziet onder de stapel kleding die te schoon is voor de was maar ook niet terug de kast in kan.
Ik ben op zoek naar een oplossing voor onze grote flatscreen en toebehoren. Voor voorbeelden moet je echter niet bij VT-wonen zijn. In de magazines zie je nooit een tv dan wel een meubel innde woonkamers!
De post! Ik haat de post! En het blijft maar komen!
Hier ook zo eentje.

De woonkamer is hier een soort van jungle, eigenlijk overal in huis staan planten, tot in het kleinste kamertje aan toe...

Verder staan die planten in potten die niet bij elkaar passen, heb ik een gruwelijke pest aan grijstinten die iedereen zo prachtig zou moeten vinden, heb ik geen zwarte hoekbank of witte hoogglans keuken.

En opgeruimd is het eigenlijk alleen tijdens aangekondigde visite

Ik heb wel een vriendin met zo'n VT wonen hut.

En echt, zelfs de kinderen lopen er stylish verantwoord bij. Ze vindt onze inrichting heel diplomatiek ' zeer bijzonder' en 'typisch Tuingravinnerig'. (Proest).

Ik moet er niet aan denken, een dertien in een dozijn huis. Ik zou het ook niet kunnen!
[quote]MeredithGrey schreef op 14 juni 2016 @ 00:09:

[...]

Dat ik dat niet eerder bedacht heb....[/Kquote

Krat voor de was??

Ik ook niet! En gezien feit dat man laatst al 2 blauwe kratten bij AH heeft gekocht ( wat moet ik ermee? Gebruik altijd tassen), ga ik dat deze week ook zo'n krat proberen . Mijn mooie blauwekleur mand is nl stuk aan het gaan.
een medewerkster van een interieurwinkel wees mij erop dat er nooit snoeren en stopcontacten zichtbaar zijn op van die hippe fotootjes.

Lampen en hippe MacBook met een Granny Smith ernaast met een perfecte hap eruit werken allemaal draadloos.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
De stoel aan mijn kant van de slaapkamer. Je weet wel, zo'n stoel die je niet meer kan zien omdat hij bedolven ligt onder de kleding.

Overigens is de hondenmand hier wel stylish verantwoord vind ik. Mag ook wel, want daar heb ik meer aan uitgegeven dan aan ons bankstel.
Hier vrij oplettend voor wat betreft hoe het huis er in zijn geheel uitziet.

Zo heb ik bepaalde vaste plekken waar ik (mezelf) toesta frutsels kwijt te kunnen, en in ruil daarvoor dienen ander plekken zo clean mogelijk te zijn.

Ik heb 1 keukenlade die bijna niet meer open en dicht gaat ivm papiertjes, sleutels, pasjes, bonnetjes etc etc etc.

En op het aanrecht 1 hoek waarop ik verzamel. Tijdschrift, schrijfblok, pen, things to do list, nog op te hangen rookmelder, koekjes die nog opgeruimd moeten worden etc. Als je vaste plekken hebt waar het mag is de kans groter dat je troepjes beperkt tot die plekken. En verder meteen achter je kont opruimen scheelt ook heel veel.

En verder............een huis a la VT wonen vind ik prachtig op TV, is echter in real life niet haalbaar. Tenzij je alleen woont, fulltime werkt, naast je werk een druk sociaal leven hebt buiten de deur en je je eigen huis enkel heel minimaal en op sloffen betreed.
Rondslingerende post en folders!

Speelgoed

Glazen die ik niet altijd gelijk naar de keuken breng...

Dat aquarium heb ik mijn man mooi vanaf kunnen praten
Voor mij is het juist de uitdaging van een mooie inrichting om de dingen die je dagelijks gebruikt in je interieur te laten passen. Verzamelingen transformers, kattenspullen, wat dan ook, die kun je juist leuk onderdeel laten uitmaken van je interieur.
Die tomaatjes inderdaad! Net als komkommers, aubergine, bananen, courgettes en andere groenten/fruit die niet in de koelkast mogen. Oplaadsnoeren: check. Een stapeltje nog te lezen bladen, kranten, folders en post. Zesduizend cactussen en andere planten. En op het balkon nog eens vierduizend. Met een grote gieter ernaast, zodat het water alvast kan opwarmen. Zegeltjes van allerhande winkels onder een magneet aan de afzuigkap, want je weet nooit wie ik er nog blij mee kan maken. Angry birds op de kast, wachtend tot ik mijn neefje en nichtje weer een keer zie.

Mijn huis is best netjes verder, maar er zijn gewoon dingen die ik niet elke keer ga opruimen als ik ze gebruikt heb (snoeren, pennen, dat soort meuk). En dat is ook prima; mijn huis is vooral om in te leven.
Ik kan heel slecht tegen rommel, dus opgeruimd is het over het algemeen wel. Maar dan toch nog:

afwas op het aanrecht ipv in de vaatwasser

teveel boeken en gedoetjes op de salontafel.

VT wonen e.d. zouden het hier trouwens heel benauwd krijgen, want te vol en in mijn eigen stijl, door de jaren bij elkaar verzameld. Ik vind het gezellig en voel me hier prima thuis. Maar hip anno 2016 is het niet. Gelukkig heb ik ook helemaal niet de behoefte om te voldoen aan welke maatstaf van "stylisch verantwoord" dan ook.
Als ze mijn gang hebben gezien met ter kinderwagens en daaromheen schoenen gaan ze al weer weg.

Gelukkig maar, want ik herken zowel de fruitschaal met prullen erbij als de peuterspeelzaal in mijn huis. Op een goede dag kunnen ze boven de slaapkamers fotograferen. Als ze de zolder zien gaan ze dan weer huilen boven jk bang.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven