Nooit in de VT wonen..

13-06-2016 23:18 190 berichten
Nooit in de VT wonen, maar altijd in mijn huis. Ik hou best van een beetje lollig stylish verantwoord ingericht erbij zitten en voor een deel lukt dat ook best. Maar er blijven van die dingen die consequent niet in die fraaie fotoreportages te zien zijn en altijd in mijn huis.

-Die plastic verpakkingen van snoeptomaatjes en druiven op het aanrecht. Want zonder verpakking in de fruitschaal werkt niet, maar dit ziet er ook niet uit.

-De wasmanden waarin je de was vanuit (de wel stylish verantwoorde) wasmanden in de badkamer richting wasmachine sjouwt en vervolgens weer gebruikt om gevouwen was richting verschillende kasten te vervoeren.

-Dat speelgoed waar je kind dol op is maar dat niet interieurverantwoord hip-houtig is en ook al weigert in speelgoedkist te passen, laat staan in het greeploze zwevende dressoir.

-Kattenbakken/ caviakooien/ hondenmanden

-De computer. Omdat mijn echtgenoot weigert een laptop te nemen (nou ja, er aan uit te geven wat nodig is om er een te krijgen met dezelfde specificaties als zijn PC)

Wat staat in jouw huis een interieurpuist te wezen die je nooit had hoeven hebben als je maar een echt vt-wonen leven zou leven?
Alle reacties Link kopieren
Is het jullie al opgevallen dat in de VT-Wonenhuizen nooit een raam open staat? Of de openslaande deuren? Alleen de tussendeuren staan open...als die er al zijn.
Ik vind hier dingen van.
quote:aquarium schreef op 29 juni 2016 @ 08:44:

[...]

Praktisch en mooi gaan prima samen. Je hebt het verkeerd begrepen. Wat lelijk is zet je achter deurtjes en wat mooi is laat je zien. Jij doet het precies andersom

Ik ga best prat op mijn huis. Ik vind het praktisch, maar dus óók wel enigzins stylish verantwoord. Kunst is dat je gewoon niet teveel troep moet verzamelen en goede opbergmogelijkheden hebt. Bij voorkeur maatwerk. Want een verzameling aan bij elkaar geraapte kastjes geeft misschien wel bergruimte, maar ook een onrustig beeld. 1 wandkast die bij de rest van je huis past geeft net zoveel bergruimte, maar straalt rust uit.

Ik heb bijvoorbeeld een kleine gang en kinderen. Iedereen die kinderen heeft, weet dat zo'n gang binnen no time gevuld is met schoenen, schooltassen, gymtassen, sporttassen en met een beetje geluk ook nog ballen, tennisrackets, een step, etc.

Ik heb dan ook een wandvullende muur met (leuke) haken waar zo'n beetje elke jas of tas aan kan. En ik heb de hoogte gebruikt, waardoor schoenen boven de deuren op planken staan en eigenlijk alleen de meest gedragen schoenen zitten in een schoenenkastje (wat er weer niet uitziet als schoenenkastje, maar gewoon mooi halkastje). Eigenlijk is mijn kleine hal daarmee altijd georganiseerd en opgeruimd en oogt uitnodigend. Niks geen duur design, maar wel praktisch en mooi.

Heel handig, maar die gang van mij is dan weer zo klein dat de deur minder goed open kan omdat de jassen aan leuke haken hangen. Schoenenkastje past er al helemaal niet. 2 of 3 jassen ophangen gaat net, maar tas van kind eraan, regenjas, muts, sjaal is allemaal te veel en dus moet dat ergens in de rest van het huis leuk opgeborgen worden. Hele onhandig als je de deur uit wil.

Mijn god, ik ben ook echt de he-le dag aan het opruimen. Woon héél erg klein en je weet dat zelfs als je alle trucs toepast het één grote chaos wordt als je niet echt elke 5 seconde opruimt. Daar heb ik dus helemaal geen zin in.

nou ja, wij wonen gewoon te klein.
quote:Sabeltandcavia schreef op 29 juni 2016 @ 09:34:

Is het jullie al opgevallen dat in de VT-Wonenhuizen nooit een raam open staat? Of de openslaande deuren? Alleen de tussendeuren staan open...als die er al zijn.Heb nu toevallig een VT wonen liggen, waar de schuifpui open staat naar buiten. Maar een open deur of raam is toch niet zo ON vt wonen achtig? Denk dat ik ook wel eens foto's heb gezien met witte wapperende zomergordijnen voor een open deur of raam (alleen bij mij wappert het nooit gek genoeg)
Ik heb vandaag het grootste deel van de dag gepoetst en ge-her-styled (das vast geen goed Nederlands ). De feng shui regels erbij gepakt, alles is schoon en fris en fruitig. Man en dochter zijn inmiddels thuis dus op de salontafel staat de nieuwe decoder, bij de computer ligt een plastic mapje en een papiertje met twee gaatjes (???) en er liggen twee telefoons aan de oplader.

Maar VT wonen had kunnen komen kijken hoor, toen ze nog niet thuis waren. Alleen zo jammer dat ik net de spullen naar de kelder bracht toen ze binnenkwamen. Het duurde dus op de kop af drie seconden.

Zucht...
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
quote:aquarium schreef op 29 juni 2016 @ 13:54:

[...]

Heb nu toevallig een VT wonen liggen, waar de schuifpui open staat naar buiten. Maar een open deur of raam is toch niet zo ON vt wonen achtig? Denk dat ik ook wel eens foto's heb gezien met witte wapperende zomergordijnen voor een open deur of raam (alleen bij mij wappert het nooit gek genoeg)Inderdaad riante keukens waar de witte dunne gordijnen elegant naar binnen wapperen. Zonder door spaghettisaus te wapperen!
quote:fluttershy schreef op 29 juni 2016 @ 19:45:

[...]

Inderdaad riante keukens waar de witte dunne gordijnen elegant naar binnen wapperen. Zonder door spaghettisaus te wapperen!die heb ik dan weer wel: witte dunne gordijnen in de keuken, en dat in een huishouden met kind en poes. De gordijnen zijn nog nooit gewassen en nog steeds kraakhelder wit. Ze wapperen alleen niet door de spaghettisaus, daarom zijn ze nog wit natuurlijk.
@mevrouw; hoe klein is jouw woning? Die van ons 56m2.... Beneden nog redelijk wat ruimte, behalve in de gang. Boven is drama!

2 kinderen en 4 katten hier trouwens (en wij dus).
Spijt is verstand dat te laat komt
gordijnen met overal haken dankzij de katten

kattenkrabpaal/kattenbakken

wasrek (die van mij kan niet eens ingeklapt)

half verroeste radiotors

kwaliteit van de schamele planten ( ook weer dankzij de katten)

oud papierbak die doodleuk ponitficaal bij de ingang staat bovenop de gereedschapskist

oude pc jawel bakbeest

en ik vind mij ikea kledingkast ook een lelijkerd
quote:miza schreef op 03 augustus 2016 @ 21:57:

@mevrouw; hoe klein is jouw woning? Die van ons 56m2.... Beneden nog redelijk wat ruimte, behalve in de gang. Boven is drama!

2 kinderen en 4 katten hier trouwens (en wij dus).43 m2.
quote:sjansje schreef op 14 juni 2016 @ 00:03:

Als VT staat voor Verzamelde Troep dan ben ik best goed bezig
quote:blue_lagoon schreef op 13 juni 2016 @ 23:26:

Kattenkrabpaal!Heb een witte inrichting, met superstrakke hoge spierwitte krabpaal. Krijg er van kattenliefhebbers complimenten voor , de rest van dierenbehoren (kattenbakken, voerbakken enzo) staat in de bijkeuken.. ook fijn!
quote:miedo schreef op 03 augustus 2016 @ 22:30:

gordijnen met overal haken dankzij de katten

kattenkrabpaal/kattenbakken

wasrek (die van mij kan niet eens ingeklapt)

half verroeste radiotors

kwaliteit van de schamele planten ( ook weer dankzij de katten)

oud papierbak die doodleuk ponitficaal bij de ingang staat bovenop de gereedschapskist

oude pc jawel bakbeest

en ik vind mij ikea kledingkast ook een lelijkerd

Ik zag van de week op Pinterest een ordinaire IKEA kast maar daar hadden ze stylish steigerhouten schuifdeuren bij gemaakt. Misschien is dat wat?

Over die witte gordijnen... Bij mij spat altijd de hele wand vol bij het koken, mijn gordijnen zouden continu in de was zitten denk ik!
Daar heb je een poets voor Fluttershy

Ik help mensen hun vt wonen huis een vt wonen uitstraling te behouden. Ten minste, op de dag dat ik ben geweest
Ik vind dit zo'n prachtige kattenkrabpaal. Die zou ik ook wel in mijn huis willen zonder kat.

Ik ga binnenkort verhuizen en dan komt er op mijn buffetkast - aanwezige stylisten, gelieve nu te stoppen met lezen - een best grote modelbouwraket te liggen. Met spotjes op Wel veel wit, grijs en de obligate wit geoliede eiken vloer om e.e.a. te compenseren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven