Nooit in de VT wonen..

13-06-2016 23:18 190 berichten
Nooit in de VT wonen, maar altijd in mijn huis. Ik hou best van een beetje lollig stylish verantwoord ingericht erbij zitten en voor een deel lukt dat ook best. Maar er blijven van die dingen die consequent niet in die fraaie fotoreportages te zien zijn en altijd in mijn huis.

-Die plastic verpakkingen van snoeptomaatjes en druiven op het aanrecht. Want zonder verpakking in de fruitschaal werkt niet, maar dit ziet er ook niet uit.

-De wasmanden waarin je de was vanuit (de wel stylish verantwoorde) wasmanden in de badkamer richting wasmachine sjouwt en vervolgens weer gebruikt om gevouwen was richting verschillende kasten te vervoeren.

-Dat speelgoed waar je kind dol op is maar dat niet interieurverantwoord hip-houtig is en ook al weigert in speelgoedkist te passen, laat staan in het greeploze zwevende dressoir.

-Kattenbakken/ caviakooien/ hondenmanden

-De computer. Omdat mijn echtgenoot weigert een laptop te nemen (nou ja, er aan uit te geven wat nodig is om er een te krijgen met dezelfde specificaties als zijn PC)

Wat staat in jouw huis een interieurpuist te wezen die je nooit had hoeven hebben als je maar een echt vt-wonen leven zou leven?
Alle reacties Link kopieren
quote:Steampunkcat88 schreef op 13 juni 2016 @ 23:43:

[...]

Lol! Ik vroeg me laatst af of de anderr TTT'ers ook belachelijk veel kamerplanten hadden. Ja dus

Ik kom sowieso niet in VT wonen. Ik kan wel garanderen dat er niemand is met dezelfde inrichting als ik.Haha oké, niet zesduizend maar wel 26. En zo groot is m'n huiskamertje niet!
VT wonen zou mijn huidige huis plaatsen als voorbeeld hoe erg het kan zijn denk ik!

Ten eerste nog volop in verbouwing, de muren zijn stylish wit met grijs maar ook heel stylish door mijn kinderen met balpen bekladderd wat er niet afgaat zonder opnieuw te schilderen. Maar bijvoorbeeld ook een electriciteitskastje wat nog niet is weggewerkt, op sommige plaatsen is er wel een plint en op andere niet,..

Qua spullen : twee bureaus in de living met troep erop ivm te weinig kastruimte, een enorme wandkast voor het kinderspeelgoed in bakken, drie afgeleefde banken waar ik ttv bezoek grand foulards over gooi, teveel foto's en andere wanddecoratie en inderdaad ook hier laders.

In de keuken teveel apparatuur die losstaat, magnetrons, broodbakmachine, blender,.. Een bakje op de aanrecht met aanstekers, sleutels, warmhoudplaatje... De ovenhandschoenen hangen aan haakjes in het zicht en de theedoek bijna standaard over een kastdeurtje. O ja, een schoenenkast waar inmiddels de schoenen bovenop staan. Ik heb geen idee waar iedereen zijn schoenen laat maar ik overweeg een school over te kopen en elke kleur zijn eigen kamer te geven. Hoge laarzen blijft ook een puntje, net als regenlaarzen. De kattenbak staat verdekt opgesteld maar ik vond op Pinterest van die inbouwkastjes met aan een kant de kattenbak en een kant de voerbakjes en dan bovenop ruimte om voer en speelgoed uit het zicht te zetten dus dat is voor na de verhuizing. Tot slot geen idee hoe ik scheefhangende kastdeurtjes weer recht krijg.

In de badkamer is er een deurtje van mijn meubel af en het scharnier is compleet uit het hout gebroken dus eigenlijk moet ik dan een nieuw meubel... Verder valt dat redelijk mee denk ik.
Die zesduizend van mij was ook maar bij wijze van spreken hoor (na het bericht van Steampunkcat). Ik gok dat er ruim twintig cactussen en een stuk of tien grote planten in de woonkamer staan. En vijftien op het balkon, waaronder een aantal heel grote.
Tig AH moestuinpotjes in de vensterbank. Zie je ook nooit...........

En twee aangeknaagde keukenrollen, een halfgesloopt eierdoosje en een paar kluifjes op de grond. En een kussen dat je in de mand had bedacht, maar waar de honden heel andere plannen mee hadden. Huisdieren zijn volgens mij sowieso not-done bij dit soort bladen.......
Oh dear, how sad, never mind.
Wat niet? Afstandsbediening op de salontafel, tafeltje van dochter dat bezaait ligt met tekenspul, de papierbak die uitpuilt, post in zo'n bakje op tafel, bakje snoetenpoetsers, speelgoed dat te groot is voor de bak en dus in een hoek staat, stokpaard dat tussen de verwarmingsbuizen hangt

Die vt wonen huizen zijn altijd zo clean, paar stylish dingen en geen persoonlijke spullen. Dat is het verschil.
Schoenen en schooltassen, en onze eettafel lijkt wel een buro.....Papier en pennen, computers, etc....
Rondslingerende schoenen van manlief. Gek word ik ervan!
Ik heb meer dan 1 schilderij aan de muur en in mijn boekenkast heb ik ook een paar planken met nutteloze souvenirs staan. En verder heb ik in mijn huis veel meer kleur dan door VT toegestaan.

En dan de drie speelgoedauto's van mijn zoon waar hij beneden mee mag spelen, die zich altijd op wonderbaarlijke wijze vermenigvuldigen, zodat er vaak minstens 20 staan. Liefst van lego, dus ook nog overal rondzwervende blokjes.

En niet te vergeten alle spaaracties, dus overal angrybirds en dinoplaatjes

Wat mij echt een doorn in het oog is is mijn mooie buffetkast, die ik mooi leeg wil hebben, maar altijd een verzamelplek is van allerlei rotzooi en post.
quote:Dormouse schreef op 13 juni 2016 @ 23:21:

De PC+toebehoren van man je zou denken dat ie er een spaceshuttle mee moet lanceren en besturen zoveel schermen en weet-ik-het-wat hangt eraan Wat zal ik blij zijn met een studeerkamer straks.Maar dan niet klagen dat je hem nooit meer ziet :-)
quote:Shanika schreef op 14 juni 2016 @ 00:34:

Op nummer 1... Snoeren! Verlengsnoeren, opladers, stekkerblokken...

Nooit ook maar één draad te zienJa! En een haspel die eigenlijk continu op tafel ligt voor alle electronica. Ziet er niet uit, maar wel handig.
Opinions are like assholes. Everybody has one.
Wij hebben een huis vol puisten als ik hun mag geloven haha

Kinderspeelgoed / barbiehuis en keukentje in de huiskamer

Wasmand in de badkamer

Badspeeltjes in een mand in de badkamer

Een waskamer met 2 kledingrekken en een strijkplank erin

De kinderen kamers : niet stylisch verantwoord , gewoon gezellig met eigen tekeningen en open kasten

Boven paarse gordijnen nog van de vorige bewoners

Een vissenbak

Schoenenrek in de gang
Zeil op de trap. Gewoon nooit vervangen.
Opinions are like assholes. Everybody has one.
Hoekjes die beschadigd zijn en sommige echt heel erg.

Zolang er katten, man en kinderen in dit huis wonen word het geen VT wonen huis.... oke als ik er woon ook niet. Ik haat rommel maar toch zal het nooit rommelvrij zijn.

Waar ik me wel echt aan erger is het gereedschap en elektratroep van man. Het ligt overal en zal nooit helemaal opgeruimd worden. Er blijft altijd iets liggen.
Hier valt het erg mee, maar ik heb dan ook best wel veel stylisch verantwoorde manden, bakken en kisten waar we alles inmikken.

We hebben ook een tafelloper. En één van mijn katten vindt het geweldig om daarmee te spelen. Ik was hem regelmatig maar strijk ´m nooit, want op dit moment ligt ie bepaald niet mooi recht, maar opgefrommeld alsof poeslief net uit bed is.

De tv gids op de salontafel, een paar studieboeken van dochter op de eettafel (waar we maar zelden eten), er hangt een vest van dochter over een stoel, kattenspeeltjes op de grond.

De fruitschaal wordt hier dan wel weer echt voor fruit gebruikt, keukenrommeltjes verdwijnen in een aparte lade. Die wordt zo één keer per jaar uitgemest en eigenlijk komt het erop neer dat ik hem dan net zo goed meteen kan legen in de kliko.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Dat is nog allemaal niks vergeleken met het interieur van het appartement waar ik net ingetrokken ben. Het is helemaal kaal opgeleverd: niks op de vloer, en muren waaraan te zien is dat er gerookt is. Een grote hondenmand heb ik ook trouwens. Maar oh! Dat uitzicht hier, die grote ramen! En wat mooi gaat het worden als ik die enorme schilderklus achter de rug heb! En dan wordt het een huis waarin geleefd wordt, mijn vrijheid, mijn keuzes, waar ik mezelf kan zijn. Dat hoeft voor mij niet eens in de VT-wonen.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Wat een feest van herkenning!!
Oh, ik dacht dat je de VS bedoelde.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Schoenen en snoeren zijn hier een ding. De schoenen liggen naast de bank neergekwakt en snoeren heb je nou eenmaal nodig voor al je elektronica. Verder hou ik meer van een opgeruimd huis, dus niet veel rommel te bekennen hier (behalve op de kamers van de kinderen, maar die deuren trek ik gewoon dicht ).
Elke keer als ik me omdraai is het eigenlijk van een bijna VT wonenwaardig huis ineens veranderd in een zwijnenstal.

Kan binnen een minuut.
Ik kijk rond en ik zie een design dressoir met playstationzooi, geuroliebrander op een lelijke onderzetter en televisie. Tussen dressoir en verwarming een oerlelijke gigantische geluidsbox.

Daarnaast de haard met daarop een gekregen boedhabeeldje en verjaardagskaarten. Op de grond tussen dressoir en haard nog meer playstationzooi. Naast de haard en de bijpassende stoelen weer zo'n tranen-in-je-ogen-box. Daarnaast de eettafel met te weinig ruimte tussen box en tafel. Tafel (wel design) ligt bezaaid met rekenwerkjes, post, knutselzooi, een lege servettenhouder, mandje met haarspulletjes.

Aan de andere kant bevindt zich mijn pronkstuk de buffetkast met Wedgwood erin (Vt wonen zou blij zijn). Helaas op de borden belangrijke paperassen zoals concertkaartjes, bankpasjes van de kinderen, boekingspapieren enzo.

Naast de kast de hoekbank met stijlvolle kussens die altijd op de grond gegooid worden want zit niet lekker. Op de salontafel van hout (echt heel stylish) topografiebladen, tissues in een lelijke hemadoos, knuffels, laptop, pen, sportmedaille en nog een raar voorwerp wat ik niet kan thuisbrengen van mijn man. Op de hocker: 2 parasolhouders voor het strand (man is weer es bij de Lidl geweest) en een laptop met koptelefoon nog aangekoppeld.

En dat is dan de helft. Ik ga het nooit redden, zo'n vt wonenhuis. Ik zou het wel willen.
Ik heb maar een paar interieurs gezien en die vond ik allemaal nogal somber. Grijs, kleigrijs, moddergrijs, groengrijs. Ook wel een oranje en een geel interieur. Knap gedaan hoor; ik denk dat ze hun software daarvoor hebben want ze moeten tevoren weten hoeveel licht een bepaalde kleur absorbeert en welke kleur (en hoeveelheid kleur) het tegenwicht vormt.

Maar goed: wij hebben al die filmlampen om alles correct uit te lichten niet.

Ik denk dat ik het effect al gauw zou gaan verstoren met Action, Wibra etc. -meuk.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Wat een leuk topic! En "Interieurpuist" -> hahaha!!

hier de witte muren en indeling van ons huis. Geen idee hoe ik het anders zou moeten doen (qua kleuren en setting, ivm de stekkers van de tv enzo is dit het handigste, maar precies hetzelfde als de vorige bewoners hadden en ook weinig ruimte voor creativiteit hierin...) De muren hebben we maar wit gelaten. Ik wil wel een kleur, maar ben ook bang dat ik er snel op uitgekeken raak en we worden het ook niet echt eens erover... en hoe ver ga je he... 1 muur? Helemaal? Of vakken? Of alleen het onderste deel, wat ook helemaal hip is natuurlijk. Of ziet dat er niet uit 'live' of maakt het de kamer misschien kleiner...

de box en bult speelgoed er omheen ergert me ook, net als de flesjes- spullen en melkpak op de aanrecht. Maar dat duurt nog wel even.

Een andere interieurpuist is dat ik bij andere mensen altijd leuke dingen op tafel zie staan, en als ik dat thuis probeer dan ziet het er echt als een mislukte creatieve uitspatting uit... dus.
quote:Goede-Fee schreef op 14 juni 2016 @ 09:07:

Elke keer als ik me omdraai is het eigenlijk van een bijna VT wonenwaardig huis ineens veranderd in een zwijnenstal.

Kan binnen een minuut.

Ik snap trouwens best dat je in de vt wonen nooit snoeren ziet. Loop eens binnen bij een (wat duurdere) meubelzaak. Die hebben altijd van die prachtige nep-tv´s, fruitschalen vol met nep-fruit en in badkamers staan maximaal vier flesjes shampoo e.d., allemaal in dezelfde kleur.

Wij hebben een tv die het doet, fruit dat je kunt eten en ehm... zullen we over badkamers maar gewoon zwijgen
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Hier een overvolle kapstok, geen idee war de VT wonen mensen hun jas laten wat er hangt meestal alleen een style verantwoord sjaaltje aan de kapstok. De berg schoenen er onder, de tassen/boeken/noem het op onderaan de trap. Mijn bureau ligt vol niet zulke nette stapeltjes papier, pennen, boeken (ook op niet nette stapel) enz. Ik zou willen dat ik ook van die keurige VT wonen stapeltjes had en een prachtig koffietafel boek in plaats van al die rommel en een afgeracht farmaceutisch kompas en andere nuttig maar te vaak gebruikte boeken. Nou ja eind van het jaar verhuizen misschien wordt het dan wat maar ik vrees het ergste voor de VT wonen..
Oh ja en de stapel op de eettafel; binnengekomen post, buurtkrantje, paar rekeningen die nog betaald moeten worden, pak luierdoekjes, zonnebrillendoos (waar is die zonnebril gebleven?) batterijen (leeg? vol?)

Die stapel vind ik misschien nog wel het meest ergerlijk want als die weg is dan ziet het huis er best opgeruimd uit meteen!

Dus, die komt voor vandaag op mijn to do list :-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven