Nooit in de VT wonen..

13-06-2016 23:18 190 berichten
Nooit in de VT wonen, maar altijd in mijn huis. Ik hou best van een beetje lollig stylish verantwoord ingericht erbij zitten en voor een deel lukt dat ook best. Maar er blijven van die dingen die consequent niet in die fraaie fotoreportages te zien zijn en altijd in mijn huis.

-Die plastic verpakkingen van snoeptomaatjes en druiven op het aanrecht. Want zonder verpakking in de fruitschaal werkt niet, maar dit ziet er ook niet uit.

-De wasmanden waarin je de was vanuit (de wel stylish verantwoorde) wasmanden in de badkamer richting wasmachine sjouwt en vervolgens weer gebruikt om gevouwen was richting verschillende kasten te vervoeren.

-Dat speelgoed waar je kind dol op is maar dat niet interieurverantwoord hip-houtig is en ook al weigert in speelgoedkist te passen, laat staan in het greeploze zwevende dressoir.

-Kattenbakken/ caviakooien/ hondenmanden

-De computer. Omdat mijn echtgenoot weigert een laptop te nemen (nou ja, er aan uit te geven wat nodig is om er een te krijgen met dezelfde specificaties als zijn PC)

Wat staat in jouw huis een interieurpuist te wezen die je nooit had hoeven hebben als je maar een echt vt-wonen leven zou leven?
quote:Sabeltandcavia schreef op 14 juni 2016 @ 10:39:

Die shampoo en douchespul hoor je over te gieten in stylish verantwoorde glazen flessen zonder etiket. Tsssss...dat weet toch iedereen....[img]http://forums.yorozuyasoul.com/Smileys/ ... rogant.gif[/img]En geen echtgenoot die klaagt als ie weer eens naar Zwitsal ruikt of kinderen die heel hard huilen als de Head& Shoulders toch wel een beetje prikt bij het uitspoelen.
Alle reacties Link kopieren
De foto's voor in de VT Wonen worden ook gewoon gephotoshopt, geen wonder dat er nergens snoeren etc. te zien zijn. Plus dat er eerst van alles wordt aangepast door een stylist.

Ik zorg wel altijd dat bij ons de woonkamer en keuken opgeruimd en schoon zijn en meestal ook zonder speelgoed. We hebben nog een flink bijgebouw + bijkeuken aan het huis, dus ruimte genoeg voor alle troep. Speelgoed zit in een dichte kast en de rest hebben de kinderen op hun kamer. Ik ben nu bezig met een make-over, waarschijnlijk wel VT Wonen-waardig. Maar op dit moment is het dat zeker nog niet. Ik erger me sowieso dood aan alle zichtbare snoeren van de tv en audio, mijn man vindt dat mooi zegt ie... En we hebben nog een lelijke jaren 90 kachel die ik er heel graag uit wil hebben.
Zo gaat het mij dus ook Ceylon..... mijn ikea stoelen die door de kat als kattenboom gebruikt worden wil ik best voor die prachtige eetstoelen van 800 piek in ruilen....Maar mijn man doet niet mee: Er komen eerst andere stoelen als die rotkat er niet meer is......
quote:Sabeltandcavia schreef op 14 juni 2016 @ 10:17:

[...]

Die vijl in de wc intrigeert me mateloos. Leg eens uit? Soms heb ik van dat fijne ondergoed aan, waarbij je elke oneffenheid in je nagel voelt en het kippenvel over je rug rolt. Of je breekt een nagel op zo´n stomme jeansknoop. Gek genoeg gebeurt dat alleen op de wc, nooit op de badkamer (waar een heel assortiment aan vijlen ligt).
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
quote:dojobo schreef op 14 juni 2016 @ 11:18:

Zo gaat het mij dus ook Ceylon..... mijn ikea stoelen die door de kat als kattenboom gebruikt worden wil ik best voor die prachtige eetstoelen van 800 piek in ruilen....Maar mijn man doet niet mee: Er komen eerst andere stoelen als die rotkat er niet meer is......Nou... 800 euro per stoel, en ik heb er zes nodig. Daar kun je ook een autootje van kopen he. Ik bedoel, als je écht geld zat hebt, akkoord. Maar dat is hier niet zo, aan het einde van het geld zijn altijd nog een paar dagen over. We komen niks te kort, maar 4800 euro voor een paar stoelen gaat hem toch niet worden, voor zo´n bedrag weet ik wel andere dingen.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
- een dampkap (deze zie je zelden in interieurtijdschrijften)

- de kabeltjes die uit je flatscreen aan de muur komen

- de 'modem'- hoek

- de hoop kleding die zich elke paar dagen vanzelf weet te vormen in de badkamer

- grote kartonnen dozen in de gang die wachten op de papierophaling

- uitgesorteerde was die ligt te wachten/droogrekjes met te drogen was

- naaiproject in progress. Een naaimachine op een leuk tafeltje met hippe stoel is nog wel verantwoord, tot je begint te naaien natuurlijk

- te gebruiken medicatie (moet in het zicht want anders wordt het vergeten)

- hondenbench en rondslingerende tennisballen waar hij altijd mee speelt

- de hond van een niet esthetisch verantwoord ras of een kleur vacht die vloekt met je kleurenpallet

Leuk toppic!!
Mijn eettafel is wel een curiositeit. Er is ruimte voor zes, maar er staat maar één stoel, de bureaustoel. De computer staat er op, een aantal planten, de printer en aan de kant van de keuken, de broodpot, knoflookcellar, een fruitschaal en een groot peper en zoutstel.

Eten doe ik met een dienblad op de bank.
Twee vogelkooien. Niet van stylish verantwoorde bamboo, maar stevig metaal, anders hebben de heren de tralies in een uur doorgeknaagd.

Eén kooi valt van rottigheid haast in elkaar, maar vogel is 16 en reumatisch en willen we niet meer aan een nieuwe kooi laten wennen.

Een stapel post en losse notitieblaadjes naast de laptop die altijd open de eettafel staat.

Een stapeltje schoenendozen in de slaapkamer want niet genoeg ruimte om mijn grote schoenenverzameling in kasten op te ruimen.

Ook in de slaapkamer: kleding van mijn echtgenoot die hij maar een paar uurtjes heeft aangehad en binnen een paar dagen weer aan wil trekken.

Keuken: in de vensterbank drie flesjes schoonmaakspullen die ik dagelijks gebruik.

Maar dan weer wel een designer afwasborstel!
Mijn appartement heeft 2 jaar geleden in de VT gestaan Ik durf het bijna niet te zeggen maar de fotograaf had mij gevonden via een minimalistic living hashtag op Instagram

We hebben een mix van vintage en nieuw design en idd alle verzorgingsspullen matchen (ik koop maar 1 merk en manlief boeit het niet waarmee hij zich wast). De vloer, wanden, keuken en badkamer zijn geheel wit. Ons bed is in de vloer gegoten en we hebben geen zichtbare snoeren/kabels. Ten minste: we hebben wel enkele zichtbare snoeren maar dat zijn dan weer van die met stof/metaal beklede snoeren.

De snoeptomaatjes en druiven hebben hun eigen geperforeerde glazen schaaltjes en de katten hebben een design klimboom in wit met geolied hout. Oja we hebben geen handdoeken maar Hamamdoeken. Die drogen snel en nemen weinig plek in.

Het enige van Ikea hebben we de rietjes (die zijn lekker dik) en de sluitclips.

Verder bezitten we weinig spullen en heeft alles een dubbele functie. De schaaltjes voor de snoeptomaatjes zijn bijvoorbeeld ook vergietjes. En alles heeft een plek in huis, niks zwerft rond. En als het geen plek heeft dan bedenken we ons of we het eigenlijk wel nodig hebben.

En ja: mensen met kinderen schieten spontaan in een stuip als ze binnen komen bij ons. Alleen zijn alle meubels en oppervlaktes in ons huis vrij van onderhoud en mogen kinderen hier rondrennen en ravotten zo veel ze willen: er staat toch geen waxinelichthoudertje op de salontafel die kapot kan. Want die hebben we beide simpelweg niet.

Voor wie ook een leeg, wit huis wil hebben kan ik de Muji aanraden.
Iemand van jullie die (dure) keukenspulletjes bezit die weliswaar geweldig stylish in de keuken staan, maar helemaal niet handig in gebruik bleken te zijn?

Bijvoorbeeld:

- koektrommel van Blond Amsterdam die slecht afsluit

- kunststof koekschaal van Alessi (die met dat biscuitje als deksel) met hetzelfde problem

- citruspers van Alessi in de vorm van een cactus die slecht perst

- Servetautomaat in de stijl van een Amerikaanse diner waar alleen heel kleine servetjes in passen

Dit weekend ben ik er wederom ingetrapt: bij de Bijenkorf een peper- en zoutstel gekocht in de vorm van 2 papegaaien. Helaas is niet te zien welke voor peper en welke voor zout is zonder je leesbril op te zetten.
Mijn huis is 1 grote puist. (Voor de beeldvorming: ik woon in een huis met woonkamer van 3,50 bij 3,50 ongeveer. De slaapkamer is meer een nisje in het huis waar ik een gordijn tussen heb gehangen voor afscheiding)

Ik heb een hond, zij heeft een enorme mand (een halve was ook goed geweest) sinds kort ook nog een kussen waar ze in kan maar ligt altijd op de bank. De bank, tja. Het ding is 1.50 bij 2.10. Enorm dus voor mijn kleine minihuis. Ik heb wel een vt wonen waardige vintage kast maar naast dit pareltje staan 2 "pareltjes" van witte ikea ladekasten op elkaar gestapeld. Bovenop die kasten staat het tot aan het plafond vol met dozen bij gebrek aan ruimte.

Ik heb nog 2 vintagestoeltjes waarvan 1 nog gerepareerd moet worden dus die ligt vol met zooi.

Ook staat er in mn huisje een enorm ei. Zo`n leuk zit ei wat hangt op een stellage. Oh ik vergeet bijna de stofzuiger. Bij gebrek aan plek staat ie naast de bank, midden in het zicht.

Ik denk dus dat de VT wonen een rolberoerte krijgt omdat "er nogal veel gebeurt" -> lees het is hier een bende. Dan hou ik verder mn mond maar over de keuken en de badkamer. :D
quote:Vroem01 schreef op 14 juni 2016 @ 11:48:

Mijn appartement heeft 2 jaar geleden in de VT gestaan Ik durf het bijna niet te zeggen maar de fotograaf had mij gevonden via een minimalistic living hashtag op Instagram

We hebben een mix van vintage en nieuw design en idd alle verzorgingsspullen matchen (ik koop maar 1 merk en manlief boeit het niet waarmee hij zich wast). De vloer, wanden, keuken en badkamer zijn geheel wit. Ons bed is in de vloer gegoten en we hebben geen zichtbare snoeren/kabels. Ten minste: we hebben wel enkele zichtbare snoeren maar dat zijn dan weer van die met stof/metaal beklede snoeren.

De snoeptomaatjes en druiven hebben hun eigen geperforeerde glazen schaaltjes en de katten hebben een design klimboom in wit met geolied hout. Oja we hebben geen handdoeken maar Hamamdoeken. Die drogen snel en nemen weinig plek in.

Het enige van Ikea hebben we de rietjes (die zijn lekker dik) en de sluitclips.

Verder bezitten we weinig spullen en heeft alles een dubbele functie. De schaaltjes voor de snoeptomaatjes zijn bijvoorbeeld ook vergietjes. En alles heeft een plek in huis, niks zwerft rond. En als het geen plek heeft dan bedenken we ons of we het eigenlijk wel nodig hebben.

En ja: mensen met kinderen schieten spontaan in een stuip als ze binnen komen bij ons. Alleen zijn alle meubels en oppervlaktes in ons huis vrij van onderhoud en mogen kinderen hier rondrennen en ravotten zo veel ze willen: er staat toch geen waxinelichthoudertje op de salontafel die kapot kan. Want die hebben we beide simpelweg niet.

Voor wie ook een leeg, wit huis wil hebben kan ik de Muji aanraden.

Het punt is: je moet ook maar huisgenoten hebben die een leeg, wit huis willen hebben. Ik heb een hoarder als partner (en mijn kan t van de familie is nog erger met verzameldrang begiftigd) en ons kind heeft van allebei de kanten geerfd, dus ik vrees het ergste voor de toekomst.

Ik hou trouwens wel van mooie huizen, met mooie spullen, alleen is mijn smaak niet heel erg vt-wonen, dat scheelt ook natuurlijk.
Huis van een oud collega heeft eens in zo een blad gestaan. Was natuurlijk ook zo een super gestyled huis maar alsnog kwam er een styliste langs die dingen ging verplaatsen en dingen toevoegen. Vervolgens overal lampen om het goed te belichten. Ze zij zelf dat het er in het dagelijks leven wel iets anders uit ziet maar ik denk dat het lijkt op het huis dat hierboven beschreven wordt. Ze heeft trouwens geen huisdieren en geen kinderen dus dat scheelt een hoop. Want ik wil wel een mooie hippe bank maar ik kan het niet aanzien als daar halen in komen van de katten die er over rennen of vlekken die niet meer uit die bijzonder stof gaan terwijl mijn kinderen op de bank eten. Omdat ik het heb opgegeven om de bank in de speelkamer netjes te houden staat er een ikea exemplaar met verwisselbare hoes. In de woonkamer wel een betere maar die is toe aan vervanging want de katten krabben er soms toch aan..
Het konijn met kooi van mijn dochter en het bureau van mijn man waar hij vaak thuiswerkt. Helaas in de woonkamer bij gebrek aan extra ruimte.
Over keukenspullen gesproken. Ik weet echt niet hoe ik verantwoord alle apparaten en hulpmiddelen weg kan werken. Geen designerdingen hier, maar wel de broodrooster, de magnetron, het tosti-ijzer, de broodbakmachine, de blender, de staafmixer, de Brabantia broodtrommel, de keukenmachine met tig onderdelen, de eierkoker, de vlaaiafdekschaal, het vliegennet en nog allemaal hulpmiddelen die allemaal niet op of naast elkaar in kasten passen. En de keuken is niet klein, maar ik weet niet waar ik het netjes kwijt kan.
Hier ook tostigrill, sapmaker en blender op het extra blad. Daarnaast een veilingkist met sinaasappels en ander fruit voor smoothies (da's dan wel weer heel vt-wonen). Broodrooster, ijsmaker, popcornmachine, keukenmachine, staafmixer, wafelmaker en allerhande andere zooi die mijn man altijd koopt, passen gelukkig in de kast.

Frituurpan, gourmetset en pizzarette (man is helaas dol op apparaten) in de trapkast.

Op mijn aanrecht staan ook standaard een koffieapparaat met busjes koffiebonen ernaast + aparte melkopschuimer + snijplanken + sinaasappelpers. Vrijwel altijd ook een droogrek voor spullen die niet in de vaatwasser passen of mogen.

Gek word ik ervan. Maar ik zou ook niet weten hoe het anders moet.
Ach ja, inderdaad, de friteuse staat ook nog ergens in een kast. En de gourmetset staat in de poetskast.
Amarna, een familielid van me heeft dat. Heeft ook in zo'n interieurblad gestaan trouwens. Met alle rommel die er normaal is en niet passende meubels buiten!

Maar een Alessi fluitketel die niet gebruikt mag worden omdat het een Alessi is. Dat ding staat voor de sier en er is een waterkoker voor de thee!
quote:Koettie schreef op 14 juni 2016 @ 07:26:

[...]

Haha oké, niet zesduizend maar wel 26. En zo groot is m'n huiskamertje niet!Tuingravin heeft net als ik een jungle als woonkamer. Ik heb meer planten dan vierkante meters
Mijn salontafel bevat momenteel een doos tissues, twee mobieltjes, een tablet, een telefoonlijst, een afstandsbediening, een pot crème, een leeg glas, een folder, een leeg snoepzakje, een kalender, een rol keukenpapier ?????? en een metrokrantje...
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Wat doet die vijl op het toilet, trouwens ?

Ik heb daar een Xenos borstelhouder (blauw met schelpjes), een rvs toiletrolstapelaar, een wc-rolhouder die ik voor tijdschriften, een houten kistje voor de tampons en een windlicht met batterijenkaars en schelpjes staan.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Ik heb trouwens wel het idee dat de interieurs in de (oa) de VT wonen wel wat 'leefbaarder' worden. Nog steeds allemaal heel verantwoord 'eclectisch' en 'vintage', maar het is niet meer zo gelikt als een aantal jaren terug. Er slingert altijd nét een stukje (retro, want nog van haar van vroeger) speelgoed op de rand van de foto, of de kinderen hebben een vlek (van de van eigen fruit en groente geteelde smoothie) op de wang. Heel guitig allemaal.

Een tv is not done, tenzij op een aparte tv kamer of in een grote kast.

En de man des huize is net ze verzot op rommelmarkten afstruinen als moeder de vrouw. Of ze zoeken samen járen naar die ene Jieldé lamp die ze dan in Kopenhagen op de kop kunnen tikken.
quote:whosthatgirl schreef op 14 juni 2016 @ 21:25:

Ik heb trouwens wel het idee dat de interieurs in de (oa) de VT wonen wel wat 'leefbaarder' worden. Nog steeds allemaal heel verantwoord 'eclectisch' en 'vintage', maar het is niet meer zo gelikt als een aantal jaren terug. Er slingert altijd nét een stukje (retro, want nog van haar van vroeger) speelgoed op de rand van de foto, of de kinderen hebben een vlek (van de van eigen fruit en groente geteelde smoothie) op de wang. Heel guitig allemaal.

Een tv is not done, tenzij op een aparte tv kamer of in een grote kast.

En de man des huize is net ze verzot op rommelmarkten afstruinen als moeder de vrouw. Of ze zoeken samen járen naar die ene Jieldé lamp die ze dan in Kopenhagen op de kop kunnen tikken.Ik vind dat altijd zo knap. Ik vind nooit pareltjes bij de kringloop, rommelmarkt of op straat. Hier staat altijd alleen maar vieze troep bij het grofvuil, bij de kringloop alleen maar afgeleefd oerlelijk zwaar donker eiken en alles meurt er een uur in de wind en op de rommelmarkt is alleen maar vergaan speelgoed. En mijn man werkt ook al voor geen meter mee. Die haat de kringloop en houdt van alle non-food bij de Lidl en consorten
áls er een huisdier afgebeeld staat; altijd keurig aan de lijn, mooi gekamd... geen rondpluizend haar of hangbuikje ;)

en ook geen playstation controllers
@Steampunkcat: Jij leek me inderdaad ook wel een typje voor heul veul planten in huis...

Zie je wel meer bij tuinmensen, dat het groen binnen ook steeds verder oprukt...

Ik ben ook wel opgegroeid in een tijd dat planten in huis heel hip waren (jaren 70) en daar ben ik gedeeltelijk in blijven hangen denk ik.

Ik geef ook nog steeds graag stekjes cadeau, er was toen een soort ruilhandel in. De leukste sport is ook om stekjes te scoren bij anderen. En op vakantie worden er ook plukjes groen in de koffer meegezeuld, en met wisselend succes opgekweekt. Deze zomer gaat de reis naar Mallorca, en daar zullen ongetwijfeld ook weer groene souvenirs vandaan komen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven