Normaal gas/stroom verbruik ?
zondag 7 maart 2010 om 19:03

zondag 7 maart 2010 om 19:07
Bij gasverbruik moet je er rekening mee houden dat januari niet echt een representatieve
maan was. Het was erg koud.
Stroomverbruik is behoorlijk hoog voor een persoon. Dit is zo'n 5400 kWh terwijl 3000-3500 kWh per jaar gemiddeld is voor een gezin. Heb je veel apparatuur standby staan? Met name computers en randapparatuur verbruiken ongemerkt veel stroom.
maan was. Het was erg koud.
Stroomverbruik is behoorlijk hoog voor een persoon. Dit is zo'n 5400 kWh terwijl 3000-3500 kWh per jaar gemiddeld is voor een gezin. Heb je veel apparatuur standby staan? Met name computers en randapparatuur verbruiken ongemerkt veel stroom.
zondag 7 maart 2010 om 19:15
Mieomij , ik snap dat je het gasverbruik over t hele jaar moet rekenen , bedoel in de zomermaanden gebruik je amper gas (geen stookkostenbv) dan in de winter. Dus die hoeveelheid in januari komt wel weer ergens gelijk te staan met de maanden mei t/m september bv.
Maar stroom enige wat ik kan bedenken is dat ik sinds een paar maanden een droger heb maar dat kan toch niet zoveel schelen met vorig jaar ?
Maar stroom enige wat ik kan bedenken is dat ik sinds een paar maanden een droger heb maar dat kan toch niet zoveel schelen met vorig jaar ?
zondag 7 maart 2010 om 19:15
Wat voor huis heb je? Hoe groot is het? heb je CV of gas? heb je veel dingen standby laten staan? Heb je een keukenboiler die constant water op staat te warmen terwijl jij op je werk bent en alleen 's ochtends en 's avonds je handen wast? Is je huis geïsoleerd?
Op verschillende sites van energiemaatschappijen kun je een energiecheck doen, misschien kom je daardoor achter je hoge(re) gebruik?
Op verschillende sites van energiemaatschappijen kun je een energiecheck doen, misschien kom je daardoor achter je hoge(re) gebruik?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
zondag 7 maart 2010 om 19:20
Himalaya ... ik vind het gewoon erg hoge cijfers
Ik heb een cv maar geen dubbel glas , een wasmachine , droger , verwarming heeft alleen dec en jan op 20 graden gestaan af en toe verder op 15 of 18 graden.
Ik woon in een flat/app uit de jaren 60 2 hoog en buren onder boven en naast mij.
Ik weet dat sinds mijn buurman onder mij is verhuisd en de nieuwe onderburen amper thuis zijn en amper stoken dat ik zelf de kachel omhoog moet gooien.. Vorige onderbuurman was nl de hele dag thusi en had zijn thermostaat standaard op 20 - 22 graden staan.. (scheelde mij weer stoken)
Ik heb een cv maar geen dubbel glas , een wasmachine , droger , verwarming heeft alleen dec en jan op 20 graden gestaan af en toe verder op 15 of 18 graden.
Ik woon in een flat/app uit de jaren 60 2 hoog en buren onder boven en naast mij.
Ik weet dat sinds mijn buurman onder mij is verhuisd en de nieuwe onderburen amper thuis zijn en amper stoken dat ik zelf de kachel omhoog moet gooien.. Vorige onderbuurman was nl de hele dag thusi en had zijn thermostaat standaard op 20 - 22 graden staan.. (scheelde mij weer stoken)
zondag 7 maart 2010 om 19:21
gelukkig meisje ik denk ook dat die droger de boosdoener is qua stroom verbruik.. Tis zo makkelijk he had mijzelf beloofd m alleen te gebruiken voor het beddengoed (dat hing voorheen altijd over de deuren heen in huis ) maar langzamer hand stop ik er van alles in dus misschien toch echt alleen maar gebruiken voor het beddengoed en niet voor de rest
zondag 7 maart 2010 om 19:22
zondag 7 maart 2010 om 19:24
Heb mijzelf ook voorgenomen om overgordijnen aan te schaffen zodat de warmte meer binnenblijft en niet gelijk via het enkele glas naar buiten dwarrelt.. (dubbel glas zetten is mij gewoon nog te grote uitgave )Plus dat er maar aan 1 kant van mijn app heel veel wind staat .. .Daar iets voorhangen zal denk ik al heel wat schelen
zondag 7 maart 2010 om 19:26
Hier kun je zien wat je apparaten verbruiken. Een electrische boiler kost bijvoorbeeld zo'n 450 euro per jaar!
http://www.milieucentraal ... rote%20energieverbruikers
En hier staat wat de verschillende soorten wasdrogers kosten qua verbruik:
http://www.milieucentraal.nl/pagina.asp ... =Wasdroger
http://www.milieucentraal ... rote%20energieverbruikers
En hier staat wat de verschillende soorten wasdrogers kosten qua verbruik:
http://www.milieucentraal.nl/pagina.asp ... =Wasdroger
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
zondag 7 maart 2010 om 19:28
wij hebben met zijn 2en de afgelopen 6 maanden 233m3 aan gas verbruikt en 400Kwh aan stroom.
Dat is niet per maand maar in totaal!
Wij leven op een vrij klein opp (45m2?), goed geisoleerd huis, hebben goede/zuinige cv, stoken vrij laag, spaarlampen, kijken weinig televisie, hebben zuinige koelkast en wasmachine, strijken nooit , geen droger (deze verbruikt inderdaad erg veel), koken veel en uitgebreidt op gas.
We gebruiken van die stekkers met schakelaars, heel handig!
Ik schrok net zelf van ons lage verbruik! Had niet verwacht dat het zo weinig was aangezien we veel koken.
Dat is niet per maand maar in totaal!
Wij leven op een vrij klein opp (45m2?), goed geisoleerd huis, hebben goede/zuinige cv, stoken vrij laag, spaarlampen, kijken weinig televisie, hebben zuinige koelkast en wasmachine, strijken nooit , geen droger (deze verbruikt inderdaad erg veel), koken veel en uitgebreidt op gas.
We gebruiken van die stekkers met schakelaars, heel handig!
Ik schrok net zelf van ons lage verbruik! Had niet verwacht dat het zo weinig was aangezien we veel koken.
zondag 7 maart 2010 om 19:33
Heb net gister m'n afrekeningen van afgelopen jaar gekregen. Extra bijkomstigheid, door omstandigheden zat ik thuis dus geen minder verbruik door overdag weg/werk en ik krijg (veel) geld terug.
Gasverbruik 09-02-2009 tot 31-01-2010 is 15 m3
krijg terug 62,66 euro
Electriciteit verbruik hoog en laag samen 09-02-2009 tot 31-01-2010 1300 kWh en 857 kWH
Krijg terug 286 euro
Gasverbruik 09-02-2009 tot 31-01-2010 is 15 m3
krijg terug 62,66 euro
Electriciteit verbruik hoog en laag samen 09-02-2009 tot 31-01-2010 1300 kWh en 857 kWH
Krijg terug 286 euro
zondag 7 maart 2010 om 19:35
Tjezus.. ik heb een app van 100m2
Slecht geisoleerd (dat wist ik al bij aankoop hoor slechtste energielabel)
Maar dat het zo extreem was pffff
2008 stroom 3157 gas 3868 (kapotte thermostaat en ketel stuk dus nieuwe thermostaat laten zetten en cv laten maken)
2009 stroom 3183 en gas 2909
2010 t/m 5 maart stroom 876 en gas 1247
Ik betaal per maand aan voorschot: Gas 146 euro en stroom 21 euro
Slecht geisoleerd (dat wist ik al bij aankoop hoor slechtste energielabel)
Maar dat het zo extreem was pffff
2008 stroom 3157 gas 3868 (kapotte thermostaat en ketel stuk dus nieuwe thermostaat laten zetten en cv laten maken)
2009 stroom 3183 en gas 2909
2010 t/m 5 maart stroom 876 en gas 1247
Ik betaal per maand aan voorschot: Gas 146 euro en stroom 21 euro