nu ben ik het zat! (kattenoverlast in tuin)

28-03-2014 09:46 157 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Een poos terug heb ik een topic geopend met de vraag of iemand tips had tegen de vele katten die onze tuin als kattenbak gebruiken, heb al het een en ander geprobeerd qua tips (plantjes, koffieprut en cacaodoppen).

Verder hebben we op "strategische plekken" gaas en prikkels, echter springen die beesten er gewoon overheen. (Heb helaas geen wateraansluiting, dus zo'n waterding is geen optie)

Hoewel het misschien overdreven klinkt is bij mij de maat vol, letterlijk élke dag dat ik naar buiten ga zitten er circa 5 kattendrollen óp het gras en naast onze (nieuwgekochte) plantjes.

Ik weet gewoon dat wanneer mijn kinderen even in de tuin willen spelen ik eerst met een schepje al die vieze stront moet weghalen, wat ook lekker in het gras blijft kleven.

Wat een enorme aso ben je dan, als je je huisdier lekker de gehele dag buiten laat en voor overlast laat bezorgen. Ik krijg bijna de neiging mij op hetzelfde asoniveau te verlagen en poepluiers of de kattenpoep in hun eigen tuin of brievenbus te flikkeren (uiteraard blijft dit bij een fantasie).

Vraag: hoe zou jij reageren als jij op het gedrag van je kat aangesproken wordt?
quote:cestoda schreef op 28 maart 2014 @ 10:31:

[...]

Niet als je weet dat de kat een eigenaar heeft. Dan gaat die vlieger niet op. Wij hebben al meerdere mensen verboden nog katten te brengen, omdat iedere keer die katten gewoon een eigenaar hebben en op max 50 meter van de brenger wonen. Dan krijgt de brenger toch echt de status 'dubieus' en krijgt het advies het probleem met zijn buren en niet oveEr de rug van het asiel en de katten uit te vechten.En hier is dus een probleem. Als je huis aan huis gaat vragen van wie de kat is zeggen ze allemaal "nee" En jij beweerd dat van een van de buren is. Leuk maar jij mag weer niet vertellen van welke buur. Je kunt dus de katten wel gaan weigeren maar daar kan de eerlijke vinder niets mee zolang jullie niet vertellen waar poes dan wel afgeleverd moet worden.
Oh, de hond van de buren staat hier ook met regelmaat in de tuin, door de heg heen gekropen. Geen punt, ik breng hem terug, omdat ze hem anders kwijt zijn en gaan zoeken. De katten van de buren lopen ook in de tuin, ik snap oprecht het punt niet zo, ook niet toen ik nog geen kat had. Waarom is dat zo erg?

Kattenpoep in het gras? Ik kom het nooit tegen, ze graven een kuiltje in het zand, voor zover ik zie, en begraven hun behoefte weer. Er zit ook regelmatig vogelpoep op mijn auto of tuinset, ook vies, even poetsen en klaar.
quote:pixiemorgan schreef op 28 maart 2014 @ 11:24:

Nou ja, moet je bij deze discussie gewoon eens het woord "kat" vervangen door "hond" en dan wordt de discussie ook ineens heel anders.

Want dat een hond in andermans tuin schijt is natuurlijk voor (bijna) niemand acceptabel.

Ik snap je echt hoor, TO. Ik ben zelf katteneigenaar en ik begrijp tóch je frustratie. Ik heb er alleen niet echt een oplossing voor. Ja, dat katteneigenaren ervoor zorgen dat hun kat niet meer uit de tuin kan komen. Ik denk dat ik dat zou doen, als ik mijn katten buiten zou laten.Inderdaad, zo simpel kon het dus ook
quote:nephthys schreef op 28 maart 2014 @ 11:21:

[...]

Ik vind het echt positief dat hoe langer hoe meer mensen beginnen te denken zoals jij! Ik zie het ook bij twee buren, die aanpassingen hebben gemaakt om hun kat in hun eigen tuin te houden en het beestje toch een leuke tijd te bezorgen.Onze prioriteit is echter niet de tuin van de buren maar de veiligheid van de katten. Oversteken, verkeerde dingen eten, per ongeluk ingesloten worden en een hongerdood sterven of uitdrogen... brrrrrr moet er echt niet aan denken. Dat ze zo ook geen overlast veroorzaken is een leuke bijkomstigheid.

Zou willen dat iedereen zijn beest binnen hield, zou heel wat lijkjes schelen.
quote:carretjerockt schreef op 28 maart 2014 @ 11:24:

[...]

De fequentie van de piep schijnt per merk te verschillen, dus dat is misschien een kwestie van uitproberen welke je dochter niet hoort. (Heb zelf nog geen kleine kinderen). Je zou het kastje ook op momenten dat dochter in de tuin speelt kunnen uitzetten. Er zit gewoon een aan/uit knopje op die van ons.

Had het kastje besteld via internet zijn meerdere site die dergelijke kastjes aanbieden.

Dat uitproberen wordt dan een duur geintje vrees ik... zal eens navragen naar verdere ervaringen hiermee, kijken of ik daar verder mee kom.

Mijn dochter slaapt aan de voorkant (gaat ook niet anders) en zij hoorde het in haar kamer nog, dat geluid. En werd er zelfs wakker van, terwijl je normaal toch een aardig kanon kan afschieten. Blijkbaar is het een heel irritante piep...
quote:Thordis schreef op vrijdag 28 maart 2014 11:28 Oh, de hond van de buren staat hier ook met regelmaat in de tuin, door de heg heen gekropen. Geen punt, ik breng hem terug, omdat ze hem anders kwijt zijn en gaan zoeken. De katten van de buren lopen ook in de tuin, ik snap oprecht het punt niet zo, ook niet toen ik nog geen kat had. Waarom is dat zo erg?

Kattenpoep in het gras? Ik kom het nooit tegen, ze graven een kuiltje in het zand, voor zover ik zie, en begraven hun behoefte weer. Er zit ook regelmatig vogelpoep op mijn auto of tuinset, ook vies, even poetsen en klaar. Snap je mijn punt niet zo (elke dag vijf drollen hebben)? Als ze alleen de tuin doorlopen vind ik het niet erg, als ze de drollen zouden begraven ook niet. Onze buurtkatten poepen echter overal op! Op het gras vaak, op de aarde tussen de plantjes.
quote:Thordis schreef op vrijdag 28 maart 2014 11:28 Oh, de hond van de buren staat hier ook met regelmaat in de tuin, door de heg heen gekropen. Geen punt, ik breng hem terug, omdat ze hem anders kwijt zijn en gaan zoeken. De katten van de buren lopen ook in de tuin, ik snap oprecht het punt niet zo, ook niet toen ik nog geen kat had. Waarom is dat zo erg?

Kattenpoep in het gras? Ik kom het nooit tegen, ze graven een kuiltje in het zand, voor zover ik zie, en begraven hun behoefte weer. Er zit ook regelmatig vogelpoep op mijn auto of tuinset, ook vies, even poetsen en klaar. Waarom het zo erg is? TO komt wel kattenpoep tegen en moet het ook elke dag opruimen. Jij komt het niet tegen, dus zie je het probleem niet? Wat is dat nou weer voor conclusie?
Some flies are too awesome for the wall
quote:Thordis schreef op 28 maart 2014 @ 11:28:

Oh, de hond van de buren staat hier ook met regelmaat in de tuin, door de heg heen gekropen. Geen punt, ik breng hem terug, omdat ze hem anders kwijt zijn en gaan zoeken. De katten van de buren lopen ook in de tuin, ik snap oprecht het punt niet zo, ook niet toen ik nog geen kat had. Waarom is dat zo erg?

Kattenpoep in het gras? Ik kom het nooit tegen, ze graven een kuiltje in het zand, voor zover ik zie, en begraven hun behoefte weer. Er zit ook regelmatig vogelpoep op mijn auto of tuinset, ook vies, even poetsen en klaar.Dus als de hond elke dag in jouw tuin komt schijten vind je dat ook geen probleem? Dan ben jij heel schikbaar. En het is niet omdat jij nooit kattenstront tegenkomt dat andere katten niet gewoon vrij en blij overal schijten.
Kattenpoep in het gras is moeilijk te verwijderen en blijft plakken. En mijn kinderen spelen er in, liefst met blote voeten etc.
quote:lilyofthevalley schreef op 28 maart 2014 @ 10:40:

Vertrutting ten top. Katten hebben nagels om in bomen te klimmen, zijn daar ook voor gebouwd en dat is belangrijk voor hun spierontwikkeling. En wij proberen ze dan als vogeltjes in een voliere op te sluiten...Over vogeltjes gesproken. Zijn die er niet voor gemaakt om vrij te vliegen? en visjes om vrij te zwemmen, ratjes om vrij het riool in te duiken en... en...... en....
Niet alles gelezen, maar wat heel goed helpt: graaf van die wc-eend dingen in, die blokjes om in de wc te hangen, ongeveer 10cm onder de aarde. Katten hebben daar echt een hekel aan.....Hier werkt het prima.

Helpt trouwens ook goed tegen marters, onder de auto leggen, blijven je remkabels gewoon heel.
quote:Thordis schreef op 28 maart 2014 @ 11:28:

Kattenpoep in het gras? Ik kom het nooit tegen, ze graven een kuiltje in het zand, voor zover ik zie, en begraven hun behoefte weer. Er zit ook regelmatig vogelpoep op mijn auto of tuinset, ook vies, even poetsen en klaar.Tjonge jonge, wat een blinde vlek! Duidelijk dat je ook geen dure planten in je tuin hebt die dood gaan van de kattenzeik! Ook dom natuurlijk van huiseigenaren om dure planten in de tuin te zetten
quote:femselien schreef op 28 maart 2014 @ 11:31:

[...]

Waarom het zo erg is? TO komt wel kattenpoep tegen en moet het ook elke dag opruimen. Jij komt het niet tegen, dus zie je het probleem niet? Wat is dat nou weer voor conclusie?Ja, stomme redenering inderdaad. Ik heb ook nog geen last gehad van verkrachters, dus waar doen al die andere vrouwen dan toch zo moeilijk over....
Ik vind dat een kat lekker buiten moet kunnen lopen. Wat raar dat jullie kattendrollen vinden.. meestal begraven katten dit.
Ow op het gras zou ik ze gewoon los neerleggen, of een keer met van die wcfris spray in het rond spuiten (geen idee of dat laatste ook zo goed werkt).
Hier ook alles al geprobeerd, niks helpt. Katten begraven het nooit en zijn wekelijks aan de diarree sproeien letterlijk elke plant onder. Vooral in de zomer ruik je dat zo sterk.

Zodra ik de deur open vliegen ze weg dus ik probeer deze zo zachtjes mogelijk te openen en stuur de hond erop af. Ze komen helaas nog steeds altijd terug
quote:paigeturner schreef op vrijdag 28 maart 2014 11:35 Ik vind dat een kat lekker buiten moet kunnen lopen. Wat raar dat jullie kattendrollen vinden.. meestal begraven katten dit.Ja heel raar, het is vast allemaal verzonnen om katteneigenaren hun katten binnen te laten houden. Dan is de wereld open en vrij voor de hondeneigenaren en veroveren we de wereld, mwuahahaha.
Some flies are too awesome for the wall
quote:funnymiss schreef op 28 maart 2014 @ 11:32:

Niet alles gelezen, maar wat heel goed helpt: graaf van die wc-eend dingen in, die blokjes om in de wc te hangen, ongeveer 10cm onder de aarde. Katten hebben daar echt een hekel aan.....Hier werkt het prima.

Helpt trouwens ook goed tegen marters, onder de auto leggen, blijven je remkabels gewoon heel.Seriously? Geinig. Vinden de planten dat ook leuk? Ik neem tenminste aan dat je dan dat ding wel open moet "prikken" net als je doet als je het in het toilet hangt?
quote:paigeturner schreef op vrijdag 28 maart 2014 11:35 Ik vind dat een kat lekker buiten moet kunnen lopen. Wat raar dat jullie kattendrollen vinden.. meestal begraven katten dit.Kennelijk zijn onze buurtkatten niet zo goed opgevoed
Katten graven echt niet allemaal of altijd een kuiltje voordat ze gaan zitten schijten. Onze katten kunnen zoals ik al eerder schreef op het dakterras vrij rondlopen (is helemaal afgeschermd). Nou, ze schijten gewoon bovenop de aarde en bovenop de grondkruipers (plantjes).

En inderdaad, ze plassen ook, hoor! En braken.

Kortom: zadel andere mensen niet met de schijt, plas en braaksel van jouw katten op. Het is toch vreselijk dat anderen gewoon geen plezier meer hebben om in hun eigen tuin te vertoeven??? Of dat de kinderen niet vrij kunnen rondlopen of spelen in de eigen tuin???

Ik vind het echt ongelooflijk asociaal.

En inderdaad wat daarstraks iemand ook al zei: ik zou ook niet eens willen dat mijn katten iets overkomt. Zij zijn mijn verantwoordelijkheid en ik wil niet dat ze aangereden worden, verdrinken, meegenomen worden, vergiftigd worden of voor overlast zorgen!!!
quote:paigeturner schreef op 28 maart 2014 @ 11:35:

Ik vind dat een kat lekker buiten moet kunnen lopen. Wat raar dat jullie kattendrollen vinden.. meestal begraven katten dit.

Goh ja wat gek. Tuinier je wel eens? Dan vind je alle drollen hoor.

En begraven. Soms. Maar ze zijn er niet zo heel goed in. Niet zo secuur enzo. Zouden ze toch eens een cursus voor moeten volgen.

En katten mogen prima buiten lopen. Als ze binnen op hun kattenbak gaan poepen. Of als ze eigenaar het opruimt. Dan mogen katten best buiten lopen hoor.
quote:tillywowo schreef op 28 maart 2014 @ 11:22:

[...]

Ik schrijf hier in het topic op hoe ik het denk, uiteraard praat ik in het echt aardiger en genuanceerder. Ik vind het van binnen principieel dus krom dat

a. Ik ontsierende schrikdraad moet plaatsen en b. Ik dat zou moeten betalen (ook al is het de helft).

Terwijl ik absoluut geen huisdieren wil en al helemaal geen poep.

Ik woon met mijn tuin met hek aan de straatkant, en heb aan de andere kant 1 buurman.

Overigens is mijn poes de dochter van een zwerfster, dus of die ooit binnen gehouden kon worden ? Ze is na 7 jaar no zoo schrikachtig.

Maar goed, al was je mijn buuv geweest, én ik had alles al uit de kast getrokken, en dat had niet gewerkt, had ik manlief naar de gamma gestuurd om je tuin te "versieren met schrikdraad op onze kosten".

Ooi in een ver verleden in een studentenhuis een half dak met prikkeldraad "versierd"om dat mijn allerliefste kat, s'nachts over het dak sloop, en ploef, op het bed van de buren (ook studenten) dook. Die zich vervolgens ROT SCHROKKEN. Altijd open communicatie gehouden. En ze waren bang voor mijn kat en vonden het echt, echt echt vervelend dat hij binnensloop.

Wat was ik blij dat mijn afbakening hielp.....
quote:soley79 schreef op 28 maart 2014 @ 11:38:

[...]

Seriously? Geinig. Vinden de planten dat ook leuk? Ik neem tenminste aan dat je dan dat ding wel open moet "prikken" net als je doet als je het in het toilet hangt?

Inderdaad even open prikken, anders ruikt het niet.

Mijn planten maakt het niks uit, maar ik kom dan ook niet verder dan lavendel, klimop en viooltjes enz. . De katten daarentegen worden echt niet blij meer van mijn tuin , dit schrikt ze beduidend meer af dan de hond ooit voor elkaar krijgt.
quote:paigeturner schreef op 28 maart 2014 @ 11:35:

Eh meestal niet dus. Heel vaak vinden ze het lekker om gewoon in het gras te doen. En idd wat iemand al schreef, het plakt enorm aan het gras. En ook leuk, er geen erg in hebben en met de maaimachine er overheen gaan ieuw en jak.

In de bloemetjes willen ze het idd wel begraven. Ook leuk, net nieuwe bloemetjes geplant liggen ze twee dagen later vertrapt en geknakt om omdat zo'n zwerver daar ff moest piesen of poepen.
quote:funnymiss schreef op 28 maart 2014 @ 11:43:

[...]

Inderdaad even open prikken, anders ruikt het niet.

Mijn planten maakt het niks uit, maar ik kom dan ook niet verder dan lavendel, klimop en viooltjes enz. . De katten daarentegen worden echt niet blij meer van mijn tuin , dit schrikt ze beduidend meer af dan de hond ooit voor elkaar krijgt.

Ik vind het het proberen waard

*fiets zo naar action om in te slaan*

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven