Onverwachts bezoek

18-03-2016 11:05 104 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er toch zo'n hekel aan onverwachts bezoek.

Vannacht kon ik slecht slapen, werd ik net abrupt uit slaap gebeld door bouwvakkers?? Eerlijk is eerlijk heb niet open gedaan want ik heb van te voren niets van een brief gehad dat ze in of om het huis moesten zijn..

Dus laat dan ook liever niemand binnen. Huis net gepoetst van binnen en van buiten en dan zullen hun t weer even vuil komen maken zonder van te voren een briefje in de bus..

Kennissen komen ook onverwacht terwijl iedereen weet dat ik er echt een gruwhekel aan heb en niet op zit te wachten..

Ben ik nou zo raar, word vaak echt scheef aangekeken hierom
Hier eerst bellen of appen. Anders komen ze voor niks.
quote:Bree_van_de_Kamp schreef op 18 maart 2016 @ 11:17:

[...]

Dat snap ik niet zo goed, waarom zou je dan wel eerst bellen en niet gewoon even langs rijden? Als het niet uit komt, hoor je dat dan toch aan de deur wel? Of je dat nou via de telefoon moet zeggen of aan de deur, wat maakt dat voor verschil? Ik rij dus in zo'n geval gewoon langs. En als het niet uit komt, geen probleem, dan ga ik weer. Ik weet dat dat het risico is van onverwachts langs gaan bij iemand.

Omdat het makkelijker is om aan de telefoon te zeggen dat het even niet uitkomt dan wanneer je al aan de deur staat. Ik voel me echt opdringerig als ik onaangekondigd voor de deur sta.

Nou komt het ook echt zelden voor dat iemand belt dat hij/zij in de buurt is, dat zal 1 a 2 keer per jaar zijn.

Verder krijg ik echt nooit onverwacht bezoek, mijn ouders vroeger ook niet. Ik ken het dus helemaal niet.
quote:Bree_van_de_Kamp schreef op 18 maart 2016 @ 11:18:

[...]

Ik heb ook rustig mijn pyjama aan als ik wel bezoek verwacht

Nee als ik bezoek verwacht dan kleed ik me wel aan, maar onverwachts bezoek, moet maar afwachten hoe ik erbij loop

Misschien ook de brabantse kant van mij
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
quote:AnAppleADay schreef op 18 maart 2016 @ 11:23:

[...]

Omdat het makkelijker is om aan de telefoon te zeggen dat het even niet uitkomt dan wanneer je al aan de deur staat. Ik voel me echt opdringerig als ik onaangekondigd voor de deur sta.

Nou komt het ook echt zelden voor dat iemand belt dat hij/zij in de buurt is, dat zal 1 a 2 keer per jaar zijn.

Verder krijg ik echt nooit onverwacht bezoek, mijn ouders vroeger ook niet. Ik ken het dus helemaal niet.Het kan ook dat je niet thuis bent toch? Komt het bezoek helemaal voor niks.
quote:nlies schreef op 18 maart 2016 @ 11:25:

[...]

Nee als ik bezoek verwacht dan kleed ik me wel aan, maar onverwachts bezoek, moet maar afwachten hoe ik erbij loop

Misschien ook de brabantse kant van mij Kan me ook echt niet schelen hoe ik erbij loop in mijn eigen huis. En wie dat wel kan, die gaat maar lekker ergens anders op bezoek.
quote:viennas schreef op 18 maart 2016 @ 11:22:

[...]

Ik moet hier ook zo om lachen. De bel gaat, en TO denkt dat het bouwvakkers zijn die haar huis komen bevuilen? Terwijl ze helemaal geen bouwvakkers verwacht? Bij mij komen er nooit zomaar bouwvakkers de halve hut bevuilen en de tuin vol rotzooi gooien.Hier al eens eerder mee gemaakt onverwachts en de klacht van de rommel en glas in tuin loopt nog...
quote:viennas schreef op 18 maart 2016 @ 11:22:

[...]

Ik moet hier ook zo om lachen. De bel gaat, en TO denkt dat het bouwvakkers zijn die haar huis komen bevuilen? Terwijl ze helemaal geen bouwvakkers verwacht? Bij mij komen er nooit zomaar bouwvakkers de halve hut bevuilen en de tuin vol rotzooi gooien.

nou, dat dus

Nog nooit van gehoord!

Meteropnemers (bestaan die trouwens nog), collectanten etc, die komen onverwacht

En soms komt er een buurman/vriend oid langswippen. Maar bouwvakkers? nooit
Ik hou er ook niet van maar het gebeurt hier ook vrijwel nooit.

Alle familie en vrienden bellen of appen even van tevoren; voor het hetzelfde geld ben ik er niet.

Als het mij niet uitkomt om wat voor reden dan ook doe ik niet open tenzij iemand natuurlijk ziet dat ik thuis ben. Dan zal ik niet zeggen dat ik er geen zin in heb overigens en ben ik gewoon gastvrij.
quote:wyandotje schreef op 18 maart 2016 @ 11:25:

[...]

Het kan ook dat je niet thuis bent toch? Komt het bezoek helemaal voor niks.Ja dat is pech dan. Maar als het echt plan is om ergens langs te gaan, bel ik wel. Maar soms kom ik toevallig in de buurt, dus dan probeer ik gewoon. Niet thuis of komt niet uit, prima. Volgende keer beter
quote:AnAppleADay schreef op 18 maart 2016 @ 11:12:

Ik krijg nooit onverwachts bezoek.

Bouwvakkers komen altijd aangekondigd en de postbode hoeft niet naar binnen.

Vrienden en kennissen die onverwacht komen heb ik ook nog nooit van gehoord, als je in de buurt bent dan bel je toch alsnog eerst even?Bij mij komt ook eigenlijk nooit iemand onverwachts. Alleen mijn ouders zo heel nu en dan, maar dat vind ik niet erg. Verder belt iedereen eerst en daar ben ik blij om, want ik hou er ook helemaal niet van als bezoek onaangekondigd voor de deur staat.
quote:lilalinda schreef op 18 maart 2016 @ 11:27:

[...]

nou, dat dus

Nog nooit van gehoord!

Meteropnemers (bestaan die trouwens nog), collectanten etc, die komen onverwacht

En soms komt er een buurman/vriend oid langswippen. Maar bouwvakkers? nooitVoor ongewenste bezoekers heb ik een sticker
quote:lilalinda schreef op 18 maart 2016 @ 11:27:

[...]

nou, dat dus

Nog nooit van gehoord!

En soms komt er een buurman/vriend oid langswippen. Maar bouwvakkers? nooit

Ik stuur deze graag jullie kant op dan.

quote:wyandotje schreef op 18 maart 2016 @ 11:29:

[...]

Voor ongewenste bezoekers heb ik een sticker Wat voor een ? :D
En soms denk ik wel eens: Ik wou dat er iemand langskwam, kan ik tenminste stoppen met die rotklus
quote:zwitsal_nijntje schreef op 18 maart 2016 @ 11:29:

[...]

Wat voor een ? :D

Zoiets?

Oh dear, how sad, never mind.
quote:nlies schreef op 18 maart 2016 @ 11:28:

[...]

Ja dat is pech dan. Maar als het echt plan is om ergens langs te gaan, bel ik wel. Maar soms kom ik toevallig in de buurt, dus dan probeer ik gewoon. Niet thuis of komt niet uit, prima. Volgende keer beterIk kreeg toch wel vaak te horen: Ik was bij je huis maar je was er niet.. Dan denk ik dat ze beter even kunnen bellen of appen, dan zorg ik dat thuis ben

[...]

Er bestaan dit soort stickers (in allerlei variaties):

Werkt alleen niet bij ongewenst bezoek van bekenden of familie.

[...]

Ik stuur deze graag jullie kant op dan.

waar kwamen de bouwvakkers dan voor?

woon je in een huis van de woningbouw oid??

[...]

Er staat op dat ik geen nieuwe abonnementen nodig heb, niet op zoek ben naar het geloof en dat ik zelf wil kiezen wanneer ik waaraan doneer.

Je kunt ze voor een paar euro bestellen op internet.
quote:wyandotje schreef op 18 maart 2016 @ 11:32:

[...]

Ik kreeg toch wel vaak te horen: Ik was bij je huis maar je was er niet.. Dan denk ik dat ze beter even kunnen bellen of appen, dan zorg ik dat thuis benMijn familie die 80 km verderop woont bel ik echt wel. Een vriendin waar ik bijna langs fiets als ik naar de stad ga, bel ik dus niet. Ze is er vaker niet dan wel, maar die 500 meter omfietsen is wel te doen
Overigens heeft een kennis een dergelijk sticker en werd er laatst toch aangebeld door een collectant, ze heeft gevraagd of het een collecte was voor de aanpak tegen analfabetisme.

Moest ik wel om lachen.
Hier maken de meesten ook een afspraak, en toch vind ik het soms wel leuk onverwacht bezoek. Doet me altijd wel goed dat iemand spontaan zin heeft om bij me langs te gaan

Werklui die onverwacht op de stoep staan heb ik nog nooit van gehoord, daar worden toch altijd afspraken mee gemaakt?
Ik heb er ook een hekel aan, maar meer omdat ik dan zo onvoorbereid ben.

Huis niet schoon/ netjes genoeg (naar mijn idee), ik loop in mijn ouwe kloffie zonder make-up enz. enz.

Zo balen als de deurbel dan gaat. Het ergste vind ik het als we uitslapen en dan de bel gaat. I hate it.

Maar nee, dat bouwvakkers het huis vies maken?? Zou niet eens in me opkomen.

En ja, hier gebeurt het weleens dat een buurvrouw of buurman voor de deur staat met een vraag of verzoek. Of dat er kennissen ineens aanbellen.
quote:damocles schreef op 18 maart 2016 @ 11:27:

Ik hou er ook niet van maar het gebeurt hier ook vrijwel nooit.

Alle familie en vrienden bellen of appen even van tevoren; voor het hetzelfde geld ben ik er niet.

Als het mij niet uitkomt om wat voor reden dan ook doe ik niet open tenzij iemand natuurlijk ziet dat ik thuis ben. Dan zal ik niet zeggen dat ik er geen zin in heb overigens en ben ik gewoon gastvrij.

En daarom snap ik dus niet dat er mensen zijn die niet even bellen of app-en, ook al staan ze om de hoek.

Gelukkig heb ik die mensen ook niet in mijn omgeving
quote:lilalinda schreef op 18 maart 2016 @ 11:33:

[...]

waar kwamen de bouwvakkers dan voor?

woon je in een huis van de woningbouw oid??Geen idee zit ook geen brief in de bus en ze zijn nu al weg... Ja woningbouw

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven