Onverwachts bezoek

18-03-2016 11:05 104 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er toch zo'n hekel aan onverwachts bezoek.

Vannacht kon ik slecht slapen, werd ik net abrupt uit slaap gebeld door bouwvakkers?? Eerlijk is eerlijk heb niet open gedaan want ik heb van te voren niets van een brief gehad dat ze in of om het huis moesten zijn..

Dus laat dan ook liever niemand binnen. Huis net gepoetst van binnen en van buiten en dan zullen hun t weer even vuil komen maken zonder van te voren een briefje in de bus..

Kennissen komen ook onverwacht terwijl iedereen weet dat ik er echt een gruwhekel aan heb en niet op zit te wachten..

Ben ik nou zo raar, word vaak echt scheef aangekeken hierom
Ik hou ook niet zo van onverwacht bezoek, bekend of onbekend. Onverwacht bezoek komt bij ons meestal ook ongelegen. Wij hebben voor verkopers ook zo’n geen colportage etc. sticker, maar die wordt gewoon genegeerd.

Vorige week stond hier in het weekend om 8uur ’s ochtends iemand voor de deur, heb mijn hoofd uit het slaapkamerraam gehangen om te kijken wie er stond. Was het een groenteboer die fruit wou verkopen, daarvoor loop ik echt niet naar beneden om de deur open te doen.
Just when the caterpillar thought the world was over, it became a butterfly
quote:_Doortje_ schreef op 18 maart 2016 @ 12:39:

Meestal bellen mensen een kwartiertje van te voren. Dan ga ik als een idioot opruimen/aankleden/iets anders doen zodat het lijkt alsof alles onder controle is Iedereen is hier eigenlijk wel welkom.

Dito hiero.

Soms bellen ze niet en staan ze onverwachts voor de deur. Ach, who cares....

Ze accepteren mij zoals ik ben, in huispak en met verwarde haren.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
quote:broadway schreef op 18 maart 2016 @ 11:21:

[...]

idem hier. vlak-bij-brabant-roots :-)

als ze mij in mijn sjieke pak willen in een spik en span huis moeten ze maar een afspraak maken. bij ons regelmatig onaangekondigd bezoek. geen probleem, ik zet wel koffie/haal eten/regel wel wat!

ik stel trouwens wel eisen hoor! en dat kan omdat het altijd eigen volk is dat onverwacht komt (ouders, broers/zussen/buren)

als de formule 1 op is dan vermaken ze zich maar met manlief, want dan ben ik niet beschikbaar. meestal kijken ze gewoon mee :-) heb ik toch echt 4 x moeten lezen, dacht werkelijk even dat je je gasten (baby) formule melk voor wilde zetten.
en me vriend die wilt ook nog wat zegge
Ik kan me er niet druk om maken. Heb nooit huispak of pyama aan dus loop er altijd wel redelijk bij ;).

Deur staat hier eigenlijk altijd voor iedereen open. Ik sta vroeg op en man gaat laat naar bed dus er is altijd wel aanspraak.
Niet raar , ik,ben er ook niet sterk in. Komt mede door mijn ass kinderen , die er slecht tegen kunnen , mijn man die zelden thuis is, dus weekenden zijn heilig .. Maar als er iemand komt ben ik gastvrij en laat niets merken van mijn onrust .. De meeste mensen weten het van onze kinderen maar heel soms komt het voor
quote:Glinstering schreef op 18 maart 2016 @ 11:20:

Ik houd er ook niet van. Als het even kan doe ik ook niet open of net of ik er niet ben. Ik ben helaas ook niet gastvrij. Ik zal wel faken met een lach en mensen iets aanbieden maar vanbinnen baal ik dan echt en dan is mijn avond verpest. Ik houd wel van gezelligheid maar wel op een afgesproken moment, niet als ik me er niet op ingesteld heb. Sowieso vind ik het lastig om mensen in mijn huis te hebben. Als ik bezoek heb voel ik me altijd opgelaten. Ik heb een vriendin waar het altijd zoete inval is. Blijven eten kan altijd, blijven slapen ook. Ik vind dat echt vreselijk. Ik vind het wel jammer van mezelf dat ik zo ben eigenlijk...

Heel herkenbaar dit, ik ben ook zo.

Onverwachts bezoek laat ik meestal gewoon voor de deur staan. Echt heel onaardig maar ik vind het echt vreselijk. Mijn bel is nu stuk en ik laat het maar zo haha vind het wel handig.

En zelfs al is het bezoek afgesproken, dan heb ik na een uurtje alweer zoiets van jaja ga nou maar weer weg. Dat zeg ik dan niet natuurlijk.

maar ik voel me ook ongemakkelijk met bezoek in huis. Helemaal raar vind ik het dat ik dat bij een ander thuis dan weer niet heb, dat vind ik dan weer heel gezellig en dan vind ik het altijd jammer als ik weer moet gaan haha ik ben een beetje een raar geval denk ik, een heel sociaal asociaal mens
Ik reken verkopers, collectanten getuigen van Jehova eigenlijk niet onder bezoek.

Het verschil: Ik doe open en werk ze zo snel mogelijk weg. Bezoek mag altijd binnen komen
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
O en mee eten kan altijd, koffie en wat lekkers is er ook altijd, drank dan weer niet , wij drinken zelf nauwelijks dus meer als een fles rood of wit is er niet. Frisdrank ook niet, niemand drinkt dat bij ons. Hooguit sapje . Gelukkig zijn de supers vaak laat of op zondag open, dus snelle rit is ook zo gedaan .
Bij mij hangt het er vanaf wanneer en wie het is.
quote:Bree_van_de_Kamp schreef op 18 maart 2016 @ 11:15:

Ik vind het nooit erg. Als ik al in mijn pyjama zit ook niet. Doe gewoon open in mijn pyjama hoor het is niet alsof ik naakt ben toch? Ik hou wel van gezelligheid en onze duur staat altijd open. Ook wat eten betreft, heb weleens gehad dat mijn broer en vriendin onverwachts ineens voor de deur stonden om half 6. Dan bedenk ik wel wat zodat ze mee kunnen eten, rijden langs de frietboer ofzo. Maar misschien komt dit ook wel een beetje door mijn brabantse roots Dit had ik kunnen schrijven. De deur staat hier ook altijd open voor vrienden, familie en bekenden. Iedereen is welkom en kan blijven eten. En ja: ook voor de aannemers en werklui die met vieze schoenen nog even gezellig een bakje koffie komen drinken.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
quote:Bree_van_de_Kamp schreef op 18 maart 2016 @ 11:15:

Ik vind het nooit erg. Als ik al in mijn pyjama zit ook niet. Doe gewoon open in mijn pyjama hoor het is niet alsof ik naakt ben toch? Ik hou wel van gezelligheid en onze duur staat altijd open. Ook wat eten betreft, heb weleens gehad dat mijn broer en vriendin onverwachts ineens voor de deur stonden om half 6. Dan bedenk ik wel wat zodat ze mee kunnen eten, rijden langs de frietboer ofzo. Maar misschien komt dit ook wel een beetje door mijn brabantse roots Juist! Hier nog een Brabo. En totaal geen moeite mee. De deur staat altijd open, iedereen mag komen, of mee blijven eten spontaan. Geen probleem!
Hier staat de deur ook altijd open, in de zomer zelfs letterlijk en dan zijn het vooral de buren die regelmatig even aanwaaien. Ik vind het super gezellig (van mij mag het zelfs wel vaker). Familie belt altijd even, maar die wonen ook verder weg, dus dan snap ik dat je niet voor een dichte deur wil staan.
Ik krijg nooit onverwacht bezoek. Iedereen die mij kent weet dat de kans klein is dat ik thuis ben als ze van te voren niks met me afspreken. Spontaan langskomen gebeurd wel, dan word ik eerst gebeld of geappt of ik thuis ben. Dat is meestal als vrienden of familieleden in de stad zijn geweest. Dan kunnen ze binnen 5 minuten al op de stoep staan -ik woon in de binnenstad-. Als ik er ben zijn ze altijd welkom. Behalve 's ochtends vroeg, want dan is de kans groot dat ik slaap (vaak late diensten).
Nee maar ik ben echt moeilijk. Als ik echt in het nauw zit en het gebeurt overdag moet ik snel een keus maken: bel negeren of zeggen dat het niet uitkomt.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
In bed liggen, bezig zijn aan iets waar ik helemaal "in" zit en persoonlijke verzorging zij n de drie hoofdredenen.
Ik houd er ook absoluut niet van en het gebeurt redelijk vaak, wel steeds door dezelfde mensen trouwens... Ik voel me dan ook vaak gestoord in waar ik mee bezig ben of wat ik wilde gaan doen of het voelt gewoon oncomfortabel omdat ik in huis vaak op sokken loop of een huisbroek aan heb gedaan.

Onverwachte verzoekjes dat mensen willen mee-eten vind ik ook nooit zo leuk als ik daar van te voren geen rekening mee heb gehouden maar ik vind het ook vervelend om juist commentaar te krijgen op wat we gaan eten als men niet wil mee-eten (alwéér friet??? Of: Gátverdemme, rijst/wortelstamp/vis/boontjes etc)
quote:NYC schreef op 18 maart 2016 @ 14:54:

Ik houd er ook absoluut niet van en het gebeurt redelijk vaak, wel steeds door dezelfde mensen trouwens... Ik voel me dan ook vaak gestoord in waar ik mee bezig ben of wat ik wilde gaan doen of het voelt gewoon oncomfortabel omdat ik in huis vaak op sokken loop of een huisbroek aan heb gedaan.

Onverwachte verzoekjes dat mensen willen mee-eten vind ik ook nooit zo leuk als ik daar van te voren geen rekening mee heb gehouden maar ik vind het ook vervelend om juist commentaar te krijgen op wat we gaan eten als men niet wil mee-eten (alwéér friet??? Of: Gátverdemme, rijst/wortelstamp/vis/boontjes etc)Nee!! Dat is toch een beetje te familiaar.
Gelukkig hebben wij daar nooit last van, iedereen weet ook dat wij dat gewoon niet prettig vinden. Iedereen is hier welkom maar wel eerst een telefoontje van tevoren en niet zomaar aan de deur staan.
quote:Troeteltje schreef op 18 maart 2016 @ 11:51:

Onverwacht bezoek? Verschrikkelijk (met hoofdletters!).

Het heeft lang geduurd, maar eindelijk begrijpen mensen dat wij echt niet staan te wachten op onverwacht onaangekondigd bezoek. We hebben daar echt een bloedhekel aan. En ik ben van het type: what you see is what you get. Dus ik verbloem mijn ergernis niet. En toch duurde het en duurde het eer het kwartje viel, ondanks herhaaldelijk letterlijk uitspreken dat we willen dat niemand onverwacht onaangekondigd voor de deur staat.

hihi bij mijn schoonzus die niet uit onze omgeving komt was het direct duidelijk. die begon voordat ze de sleutel van het huis hadden al te gillen dat niemand onaangekondigd mocht komen.

een tijdje later maar eens gevraagd hoe het ging met die voorwaarde: nee, hoeft niet meer. er komt toch nooit iemand dus nu mag het ook zonder bericht.
En doooooor!
quote:EvyBlissy schreef op 18 maart 2016 @ 14:06:

[...]

Dit had ik kunnen schrijven. De deur staat hier ook altijd open voor vrienden, familie en bekenden. Iedereen is welkom en kan blijven eten. En ja: ook voor de aannemers en werklui die met vieze schoenen nog even gezellig een bakje koffie komen drinken.

wel fijn zulke geluiden te horen. ik bedoel.. ik zal er niet wakker van liggen, maar ben echt verbaasd over hoe panisch mensen doen over visite. mensen die hun eigen ouders voor een dichte deur laten staan. alles te moeilijk of te vies vinden.. ongelooflijk.

het is dat ik een rothond heb, anders zou alles gewoon open staan en dan belt er dus niemand aan, maar staan ze ineens in de keuken te roepen. ik mis dat eigenlijk best wel, maar ik denk dat 80% hier er een aanval door zou krijgen.

tot zover naastenliefde, gemeenschapszin etc...
En doooooor!
Daar zit ook wat in. Kwestie van vraag en aanbod.
quote:NYC schreef op 18 maart 2016 @ 14:54:

Onverwachte verzoekjes dat mensen willen mee-eten vind ik ook nooit zo leuk als ik daar van te voren geen rekening mee heb gehouden maar ik vind het ook vervelend om juist commentaar te krijgen op wat we gaan eten als men niet wil mee-eten (alwéér friet??? Of: Gátverdemme, rijst/wortelstamp/vis/boontjes etc)Dat vind ik gewoon ronduit onbeschoft als je ergens notabene onverwachts te gast bent.
quote:Sweety2015 schreef op 18 maart 2016 @ 12:27:

[...]

Toch vind ik dit ook wel aso...

Het is toch lief bedoeld...

Zeg dan gewoon dat het niet uitkomtMag je vinden Sweety, maar daar zit ik echt totaal niet mee. Als mensen niet goedschiks hun snapper willen aanzetten, dan help ik ze graag kwaadschiks hun snapper te activeren.
quote:Troeteltje schreef op 18 maart 2016 @ 17:14:

[...]

Mag je vinden Sweety, maar daar zit ik echt totaal niet mee. Als mensen niet goedschiks hun snapper willen aanzetten, dan help ik ze graag kwaadschiks hun snapper te activeren.

Haha, ja. Maar sommige snappers gaan niet zo vlug aan.

Hier had ik ook mensen die uiteindelijk na tien keer voor nop een uur rijden eerst gingen bellen, maar als ik dan niet op nam (=niet thuis was) gewoon tóch gingen rijden. Dan was ik er nog steeds niet als ze hier kwamen, maar het kwartje viel niet. (Ik heb ze een paar keer zien wegrijden toen ik bijna thuis was, en zag dan op de telefoon dat er eerder gebeld was.)
quote:*-_lilith_-* schreef op 18 maart 2016 @ 13:55:

[...]

Heel herkenbaar dit, ik ben ook zo.

Onverwachts bezoek laat ik meestal gewoon voor de deur staan. Echt heel onaardig maar ik vind het echt vreselijk. Mijn bel is nu stuk en ik laat het maar zo haha vind het wel handig.

En zelfs al is het bezoek afgesproken, dan heb ik na een uurtje alweer zoiets van jaja ga nou maar weer weg. Dat zeg ik dan niet natuurlijk.

maar ik voel me ook ongemakkelijk met bezoek in huis. Helemaal raar vind ik het dat ik dat bij een ander thuis dan weer niet heb, dat vind ik dan weer heel gezellig en dan vind ik het altijd jammer als ik weer moet gaan haha ik ben een beetje een raar geval denk ik, een heel sociaal asociaal mens

Heel herkenbaar. Heeft er denk ik ook mee te maken dat ik behoefte heb aan een plekje voor mezelf, om me terug te trekken.

Bij jou misschien ook?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven